Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 21-03-2017, 11:40   #1021   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Quote:
Originally Posted by oblo View Post
...op website zien eens die terug werkt...
Toevallig geen idee hoe lang dat nog zal duren?
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 11:46   #1022   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Blijkbaar in veel shops uitverkocht. De Fun heeft er nog, makkelijk online te bestellen ook. (Geen BotW editie, maar ik geef zelf de voorkeur aan het gevlochten materiaal, ipv een gladden buitenkant). Het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk.
https://www.fun.be/nintendo-switch-o...avel-case.html

Last edited by Arne; 21-03-2017 at 11:50.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 12:18   #1023   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prophex View Post
Toevallig geen idee hoe lang dat nog zal duren?
Volgens de planning gisteren, geloof ik... Dus, euh, nee.
Old 22-03-2017, 10:48   #1024   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Morgen heb ik 3 weken de Nintendo switch. Tijd dus om al een eerste tussentijdse balans op te maken.

Efkes de facts:

Tijd docked op de TV gespeeld: <25 min
Tijd in handheld modus gespeeld: +40u

Aantal games: 1 Zelda: Breath of the wild.
Aantal games in bestelling: 2 Bomberman, MarioKart

Gemiddelde dus van +-2u Nintendo switch per dag.

De console zelf vind ik zeer solide in de hand liggen. Heeft en perfect gewicht en een geweldige balans. Ik kan zonder veel problemen bvb de console in 1 hand houden en ondertussen bvb GSM hanteren. De bouwkwaliteit voelt voor mij aan als een premium build. Strakke vormgeving en persoonlijk heb ik geen enkel probleem met de positie van de knoppen. Buiten de eerste gamemarathon van +4u kan ik niet echt zeggen dat ik ooit een ongemakkelijk gevoel heb gehad tijdens het spelen. Wat ook bijdraagt tot het comfort van de console is het gebrek aan geluid of warmte. Er zit geen disc te draaien gelijk zot dus je hebt zo goed als geen overlast aan bijkomende console geluiden, alles draait vlotjes en stil. Ook van de warmte heb ik op geen enkel moment last, zelfs na gamemomenten van enkele uren blaast dat ding alles behalve hete lucht uit zijn vents.

De interface is een van de meest minimalistische interfaces dat ik ooit al gehad heb bij hedendaagse consoles. Duidelijke icoontjes en weinig tot geen overtollige shit op het scherm. Er staat in één oogopslag alles op wat je maar kan nodig hebben. De console op zich is echt snappy as fuck. Opstarttijd, tjah. Kan je daar eigenlijk van spreken? Je duwt die console aan en die staat aan. Dat ist. Geen opstartmodule van +-1min. Botw start ook op in 30 sec ofzo. Ik vind dat impressionant voor zo iets kleins. Ook in en uit je game gaan en efkes bvb je profiel checken is instant, homeknop = game op pauze en je doet wat je wil. Zelf al gaat de console in sleep. Efkes opnieuw die console "opstarten", en je gaat instant verder waar je game gestopt was. Een zaligheid. Je krijgt nooit het gevoel gestraft te worden als je iets wil of moet doen doen. Het mocht 1 uurtje autonomie meer gehad hebben, dat wel. 3u gametijd is wel cava, maar een uurtje reserve had ik niet slecht gevonden.

Wat voor mij misschien wel de beste factor is van de Switch, dat is de draagbaarheid! OH YES DE DRAAGBAARHEID. Nooit gedacht dat ik dat ding echt ging meenemen op locatie Ik neem dat dus effectief mee naar het werk, tijdens de middag of voor opening wat Zelda'en. Koffieken erbij, boterhammeke binnen bereik... Om dan een uur later nog steeds met mijn boterhammen en een koude koffie te zitten. Well played Ninti.

Gelukkig heeft de Switch Breath of the wild. Want voor de rest is er met dat ding geen fluit te doen atm. Fast RMX ziet er leuk uit, ik wil dringend eens bombermannen maar er is geen webbrowser, geen youtube/netflix/spotify, ... Dus een reden buiten gamen heeft die console niet op dit moment om uit die dock te halen. Het heeft dus enkel en alleen een pure gamefunctie, echt kwaad ben ik er niet voor. Ik zie mezelf geen netflix serie volgen op die Switch. Maar moest er een webbrowser zijn zou ik in die 3 weken amper mijn tablet aangeraakt hebben. Ook voor muziek te streamen zou ik dit wel willen gebruiken. Nu gaat de switch enkel in zijn dock als ik nog eens wat fora of mijn mail wil checken op de tablet.

Nog iets wat ik amper gebruikt heb tot nu toe... Het touchscreen. Er zou een gigantische shitstorm geweest zijn dat er geen touchscreen zou zijn maar op dit moment heb ik het nog niet nodig gehad of gemist. De controllers zijn eigenlijk zeer smooth om alles te bedienen.

Mijn voorlopige 2cents:

De Nintendo Switch beschouw ik eigenlijk niet als pure console. De draagbaarheid en de mogelijkheid om los van de TV, los van je woonkamer/gameroom een AAA titel van Nintendo te spelen zorgt ervoor dat ik dat dus ook niet als pure gameconsole aan het gebruiken ben. Het neemt dus werkelijk de plaats in van mijn 3DS xl, dat ik sinds een maand dus niet meer heb aangeraakt. Het is een 'homeconsole' on the go. Op gebied van beschikbare titels scoort het dan wel een vette 2/10. Het is gewoon te weinig, los van het vertrouwen dat ik heb in de homebrew titels. 1/2 switch had er voor mij gratis bij gemogen als startkit van de Switch. Ze mogen hun 2 pollekes kussen dat BotW de beste launch titel ooit is voor een console. Dat is werkelijk een bom van een spel. Maar langs de andere kant, begrijp ik dat elke niet zelda/openworld liefhebber staat te springen voor die Switch. Want als dat uw spel niet is heb je niet bijster veel te doen, ook door gebrek aan andere kwaliteitsvolle games, browser of pakweg een youtube app.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 11:25   #1025   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ik kan trouwens Snipperclips ten zeerste aanraden. Ik heb de volledige versie gekocht, het is een hilarisch spelletje voor local multiplayer. Het feit dat er standaard twee joycons bij de console zitten en ge dus direct met 2 aan de slag kunt, is ideaal.

In tegenstelling tot aksm, is mijn speeltijd wel voornamelijk op de tv. Ik neem hem mee naar bed als ik ga maffen en daarvoor is tabletop mode super. Die kickstand is wel van een belachelijk slechte kwaliteit, maar kom.
Een browser en een paar apps om video af te spelen had wel gemogen, dan kan het inderdaad een tablet vervangen.

Voor mij een zeer degelijke console met een interessant concept, maar met ook een aantal terechte opmerkingen/verbeterpunten.
In ieder geval is hij bij mij alvast m'n geld waard geweest.
Old 22-03-2017, 16:40   #1026   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ohja, nog 1 ding waar ik mij verschrikkelijk aan erger. De vormgeving van dat dock. Hoe in godsnaam hebben ze daar een groot plastieken broodrooster kunnen van maken.

Ze hadden die voorkant open moeten laten, scherm lichtjes schuin laten inschuiven. Dan kon je langs 1 kant uw scherm aan niet beschadigen en was het scherm ook vrij als het docked was.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 20:43   #1027   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Zit hier met een klote probleem.

Heb mijn regio veranderd naar US om Human Resource Machine al via de US store te kunnen kopen.
Echter, mijn Belgische credit kaart werkt niet in de US store dus heb via website 50 euro eshop card gekocht.
Wist niet dat die ook regio gebonden waren, dus die werkt ook niet in de US eshop (dom van mij, kweetet).
Denk ok no prob, die cash ik later wel eens via de Belgische eshop.

Dus koop via andere site nu een 10 USD eshop card, US region compatibel, en daarmee lukte het idd wel. Spel kost natuurlijk maar 9,99 USD, dus heb nog 0,01 USD credit over in de US eshop.

Nu wil ik terug naar de Belgische eshop switchen om mijn 50 euro kaartje daar te kunnen activeren, maar nu blijkt dat ik de regio van mijn Nintendo Account niet meer kan switchen zolang mijn rekening niet leeg is, en er staat nog 0,01 USD op!

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik vrees dat ik dus definitief vastzit aan de US shop. In dat geval zou ik mijn europees eshop kaartje van 50 euro graag willen verkopen
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 20:50   #1028   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ow, dat is wel goed om te weten, niet dat ik van plan was regio te switchen maar toch.

Denk dat je best Nintendo contacteert, al heb ik geen idee hoe vlot ze je daar mee kunnen/willen helpen.
Old 22-03-2017, 23:12   #1029   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Dat van 0,01 USD is een algemeen probleem, krak hetzelfde meegemaakt met Apple proberen bepaalde soft launched apps te bekomen in een andere regio. Kon region niet meer switchen gezien er nog 0,01 USD op mijn 'buitenlandse' account stond, via Apple kunnen regelen (smeken) om dat krediet weg te halen en dan weer kunnen switchen. In het kort; Nintendo contacteren.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2017, 15:57   #1030   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Zit hier met een klote probleem.

Heb mijn regio veranderd naar US om Human Resource Machine al via de US store te kunnen kopen.
Echter, mijn Belgische credit kaart werkt niet in de US store dus heb via website 50 euro eshop card gekocht.
Wist niet dat die ook regio gebonden waren, dus die werkt ook niet in de US eshop (dom van mij, kweetet).
Denk ok no prob, die cash ik later wel eens via de Belgische eshop.

Dus koop via andere site nu een 10 USD eshop card, US region compatibel, en daarmee lukte het idd wel. Spel kost natuurlijk maar 9,99 USD, dus heb nog 0,01 USD credit over in de US eshop.

Nu wil ik terug naar de Belgische eshop switchen om mijn 50 euro kaartje daar te kunnen activeren, maar nu blijkt dat ik de regio van mijn Nintendo Account niet meer kan switchen zolang mijn rekening niet leeg is, en er staat nog 0,01 USD op!

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik vrees dat ik dus definitief vastzit aan de US shop. In dat geval zou ik mijn europees eshop kaartje van 50 euro graag willen verkopen
Ah, ik heb een nieuwe account gemaakt voor US en een eshopkaartje van 10$ gekocht (via amazon met een US adres) en dan Human Resource Machine gekocht.

Last edited by quantrias; 23-03-2017 at 16:01.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2017, 15:39   #1031   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Splatoon 2 online test dit weekend. 6x één uur te spelen, vanavond om 20u onze tijd eerste sessie.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 10:52   #1032   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Wat de switch (ook) kon zijn

Old 25-03-2017, 11:02   #1033   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Met die resolutie? Neuhp
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 14:10   #1034   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Daarnet in de Dreamland gepasseerd, er lagen nog 2 switches. Dacht dat die overal uitverkocht waren?
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 14:12   #1035   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Met die resolutie? Neuhp
De foto's zijn zo surrealistisch dat we in de context van deze nu ook wel kunnen aannemen dat het dan met andere resolutie is
Met 720p zou het inderdaad niet lukken, de Rift DK2 was 1080p en dat was toch een behoorlijk vliegenraam voor de ogen.
Old 25-03-2017, 14:23   #1036   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Daarnet in de Dreamland gepasseerd, er lagen nog 2 switches. Dacht dat die overal uitverkocht waren?
Mechelen? Daar lagen er ook nog 2 zwarte.
Wel enkel het prijskaartje van 349 EUR. Eens thuis in de folder gezien dat het ging om een bundle met just dance.
Nog altijd niet gekocht, al zal ik bij de release van Mario Kart wel plooien vrees ik.
Old 25-03-2017, 15:00   #1037   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Nee, Dreamland Halle en aan 299 EUR zonder Just Dance.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 19:50   #1038   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Laatste twee weken zijn er kleine leveringen geweest, bij mij zijn er sinds vandaag geen openstaande reservaties meer.
Old 26-03-2017, 03:07   #1039   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
De foto's zijn zo surrealistisch dat we in de context van deze nu ook wel kunnen aannemen dat het dan met andere resolutie is
Met 720p zou het inderdaad niet lukken, de Rift DK2 was 1080p en dat was toch een behoorlijk vliegenraam voor de ogen.
Ze hadden die VR houder toch gepatenteerd? Dus zooo onrealistisch zijn de foto's niet Maar misschien voor de eventuele "Switch Xtreme SuperHD" versie?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 21:24   #1040   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Geraakte de laatste dagen moeilijker online - sinds ik Splatoon demo heb gedownload feitelijk.

Wat dingen uitgeprobeerd, maar wat het uiteindelijk bleek op te lossen was de good old "reboot". Gezien ik altijd gewoon Sleep gebruik om de console 'uit te zetten' (niet dus), bleek dat gewoon de issue te zijn.
Fyi: linksboven power button ingedrukt houden -> power options -> reboot.

Hoop dat het iemand helpt als die ook hetzelfde probleem zou tegen komen.
Jaak is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules