Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-11-2010, 19:51   #1041   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

blijkt dat de grond waarop het oude huis staat dat we willen kopen op zich al 150.000Ä waard is (340Ä/m≤ 't schijnt jeezes )
en die mens verkoopt de grond + een huis met goede constructie voor 230k vraagprijs, waarschijnlijk is ie met 215k content

ik voel een deal opborrelen fingers crossed dat de architect zaterdag geen onoverkomelijke dingen ziet

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2010, 16:55   #1042   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
BelgiŽ heeft de meest overgewaardeerde huizenmarkt ter wereld, met woningprijzen die in verhouding tot de huurprijzen 63 procent te hoog en in verhouding met het gezinsinkomen 53 procent te hoog zijn. Dat bericht De Tijd vandaag op gezag van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso)

De Oeso vergeleek daarvoor de toestand van nu met het gemiddelde van de jongste 30 jaar. Het besluit van de internationale organisatie is duidelijk: "De huizenprijzen blijven hoog in veel landen. Er bestaat dus een risico van dalende woningprijzen."

De hypotheekaanvragen wijzen alvast niet op een terugval van de woningmarkt. In het derde kwartaal sloten de Belgen bijna 70.000 hypotheekleningen af, het hoogste cijfer in een kwartaal sinds het begin van de metingen in 1996. Het hoge aantal aanvragen bevestigt dat de huizenverkoop na de dip eind 2008 en begin 2009 weer floreert, en dat ook de bouw en vernieuwbouw het goed doen. (belga/adv)
Old 20-11-2010, 13:12   #1043   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Bod gedaan, bod aanvaard. 220k...

met de fiets 2,3km van de kathedraal, maar toch rustig gelegen 'in't groen'.

Moet wel nog zowat alles in gebeuren, enkel de constructie zelf is nog perfect. Ook het dak is nog goed, wat een angst was.
Nog een klein fortuin tegenaan smijten en 6-9 maanden stress en we kunnen verhuizen

einde-fucking-lijk.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 20-11-2010, 13:14   #1044   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Proficiat!
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2010, 14:12   #1045   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Heeft wel wat potentieel, zeker met die grote ruiten! Proficiat
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 19:36   #1046   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
nice one, proficiat! bon chance met de renovatie
Old 21-11-2010, 19:54   #1047   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mooi zo! Nieuwbouw zetten is sowieso pak duurder, mocht ik herbeginnen ik zou toch ook eens goed hebben uitgekeken naar te verbouwen woning.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2010, 11:10   #1048   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
...
STFU. Ik heb gekocht, dus nu moeten de prijzen maar zo hoog blijven.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2010, 11:16   #1049   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Mooi zo! Nieuwbouw zetten is sowieso pak duurder, mocht ik herbeginnen ik zou toch ook eens goed hebben uitgekeken naar te verbouwen woning.
Al de verbouwers die ik bezig hoor beweren net het omgekeerde . Veel hangt af van de woning en de prijs zeker. Bedoel, als je een woning praktisch volledig moet afbreken kan je imo beter nieuwbouw gaan zetten.
Old 22-11-2010, 11:27   #1050   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

constructie is bij mij in orde hoor. Op de 2 verdiepingen & zolder moet er eigenlijk niets afgebroken worden. enkel ellentrik, centraal verwarming en dan bezetten/schilderen en afwerking allerhande. oh een nieuw badkamer zetten
Het is enkel de benedenverdieping waar de constructie zelf gaat aangepast worden om de zaak open te trekken.

Old 22-11-2010, 12:23   #1051   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Congrats Wannes!

Wat zijt ge eigenlijk van plan zelf te doen en te laten doen?
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2010, 12:46   #1052   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

goh dat zal wat moeten blijken...afbreken doen we zelf. De rest...nog geen idee.
We gaan sowieso met een groot architectenbureau in zee die eigen aannemers in onderaanneming hebben dus het zal er wat van afhangen wat de afspraken gaan zijn.

Old 22-11-2010, 12:48   #1053   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Al de verbouwers die ik bezig hoor beweren net het omgekeerde . Veel hangt af van de woning en de prijs zeker. Bedoel, als je een woning praktisch volledig moet afbreken kan je imo beter nieuwbouw gaan zetten.
Als ge ne grond hebt ja, dan is dat misschien interessant.
Een huis bouwen is echt niet goedkoop en bovendien is alles aan 21% BTW dan.
Bovendien heb je minder premies als ik me niet vergis. (Hoewel je die nooit mag rekenen in je budget)

Wat Wannes wil doen moet wel lukken met een Ä50.000,- Dat nieuwe deel aanbouwen is daar natuurlijk niet bij, maar ook dat zou best kunnen meevallen.
Old 22-11-2010, 13:29   #1054   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

laat ons hopen, maar ik vrees ervoor
raamwerk alleen al zal al rap 20-25k kosten.

we zullen wel zien..zolang we niet over de 150k gaan is er eigenlijk niet echt een probleem.

Old 22-11-2010, 13:44   #1055   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ah ja, idd, ge hebt nogal veel ramen etc. Die zaten er niet bij in de berekening.
Old 22-11-2010, 14:01   #1056   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Lijkt mij wel een pand met veel mogelijkheden. Ramen zullen inderdaad een dure grap worden, maar uiteindelijk is het een enorm voordeel er zoveel te hebben van grote afmeting.
Het heeft precies wel wat last van het 'Vlaamse koterij'-fenomeen, maar het lijkt mij wel heel positief dat het netjes gedaan is (zelfde soort steen enz.)
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2010, 14:26   #1057   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ja c'est ca. en het is net die koterij die we gaan weghalen aan de binnenkant. Dus van orginele living/keuken + achterbouw maken we 1 lichte ruimte met open leefkeuken

Old 22-11-2010, 14:30   #1058   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik denk dat 90% van de mensen die zo'n woning kopen dat van plan zijn. (Wij ook)
Meer licht = beter. En meer plaats in de keuken ook.
Old 22-11-2010, 14:35   #1059   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

it's the only thing that makes sense, aye

Old 20-12-2010, 14:10   #1060   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

haha ziet er naar uit dat we ons appartement verkopen aan de zoon van de notaris die de aankoop van ons huis regelt

zo is het wel gemakkelijk

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules