Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old Yesterday, 11:39   #221   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Men kan best plezier halen uit het beluisteren van een recent album x van band y en tegelijk het hun mindere werk vinden. Het ene ontkracht het andere niet me dunkt, al doet men wel vaak zo binair als het over games gaat. Inclusief dat bijna hautain kantje toch steeds bij diegene met de wijsheid om het niet te kopen. Kritiek rond wat het had kunnen zijn, wat het had moeten zijn, is zelden beter gepast dan bij dit spel van toch maar weer Bioware; maar beetje gas terugnemen wanneer er mensen zijn die er wel plezier uithalen en relativeren is net evenzeer gepast.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung Smart LED-TV 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subwoofer, Onkyo TX-DS787 THX Receiver
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Lenovo Phab 2 Pro
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 17:09   #222   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Het valt gewoon op dat iedereen die het spel hier aan het spelen is, het eigenlijk best vindt meevallen. En iedereen die het niet heeft, het spel een schande vindt.
Het heeft gewoon dezelfde gebreken als Inquisition. Meer kwantiteit en minder kwaliteit (helaas).

Die videogame dunkey is wel leutig meestal, maar dat is heus geen objectieve review dat Wuke had gepost. Alleen al "envision what this guy sounds like" wanneer het over die Krogan gaat. Euh ja, dat is een female krogan en geen guy. De kleindochter van één van uw companions, dus nogal wiedes dat die zo klinkt. De voice acting is nu iets waar ik niet veel kritiek op kan hebben imo. De glitch van een floating enemy heb ik één keer voor gehad op 15 uur tijd. Wat niet weg neemt dat het soms wel wat glitchy is, maar totaal niks gamebreaking. Weet je welk spel dat ook had? TW3! Performance was er enorm op verbeterd op een jaar tijd, maar wel echt een hoop meer glitches tegengekomen dan launch.

Dit spel vergelijken met No Man's Sky is al helemaal overdreven. Ik verdien een shot in mijn kloten omdat ik No Man's Sky heb gekocht aan full price. Ik heb echt geen problemen om toe te geven dat ik een miskoop heb gedaan hoor, waarom? Maar van dit spel heb ik nu echt eens totaal geen spijt. Om eerlijk te zijn is het zelfs een een veel betere ervaring dan ik had gedacht na al de negatieve shit die ik had gelezen.

Wat het spel gewoon echt mist zijn de writing en characters van de oude Bioware. Ik mis dat ook echt wel. Dat verdient dus wel een hoop kritiek. Het verhaal en de companions zijn wel boeiend genoeg, maar het is te vaak cringeworthy cliché.
Het is het soort writing dat je verwacht bij een sci-fi blockbuster film en dus allemaal behoorlijk plattekes. Wederom hetzelfde probleem als bij Inquisition.

Mijn custom Ryder valt trouwens echt goed mee om naar te kijken. Hoe de fuck dat misbaksel van een Sarah Ryder er door is geraakt... Dat is wel idd niet om aan te zien.

Trouwens, ik vond het bizar te lezen op metacritic over de devs hun 'liberal agenda',
maar ondertussen heb ik wel door waarom. Op die 15 uur ben ik dat ook al te vaak tegengekomen. De "it's ok to be gay and/or transgender" voelt wel echt te geforceerd aan.

Combat is trouwens plezanter/vlotter dan alle andere ME's bij elkaar. Iedereen die anders beweert, moet z'n nostalgiebrilleke nodig afzetten.

Tldr; dit spel verdient kritiek, maar niet deze shitstorm.
Trouwens grappig hoe nu iedereen over de heilige trilogie bezig is, terwijl ME3 indertijd ook massaal werd afgekraakt en niet enkel voor het einde.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 18:29   #223   link
andu

andu's Avatar

En allemaal maar ruzie maken over een middelmatig spel.

Zelda master race.
andu is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 18:33   #224   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik denk dat de outrage er ook wel komt doordat mensen méér verwachten zo een 5 jaar later en niet minder. Laat ons eerlijk zijn, games van EA/Ubisoft worden enkel simpeler met de jaren en behandelen de spelers als idioten.

méér en betere polygons/animaties.
méér en betere voice actors
méér en beter verhaal
méér mechanics, niet minder
etc...

Alles is maar zo-zo en voor zo een titel na zoveel jaar is dat toch een beetje jammer niet ? Hoe spelen die slavs van CDPR het klaar ? Met wodka en magie ?
Old Yesterday, 21:01   #225   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Horizon: zero dawn leverde deze maand nog ook gewoon een betere open world action rpg ervaring die niet hopeloos unpolished is en waarbij toch niet continu dialogen op dawsons creeck niveau uw deel zijn en das gemaakt door godbetert Hollanders. Dat ea bioware voor hun vierde middelmatige spel op rij aangepakt wordt mocht wel eens, kunt ook maar zo lang blijven teren op de naam alleen.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:07   #226   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
En allemaal maar ruzie maken over een middelmatig spel.

Zelda master race.
veel plezier met uw wapens die om de drie motten breken
Old Today, 02:09   #227   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ik denk dat de outrage er ook wel komt doordat mensen méér verwachten zo een 5 jaar later en niet minder. Laat ons eerlijk zijn, games van EA/Ubisoft worden enkel simpeler met de jaren en behandelen de spelers als idioten.

méér en betere polygons/animaties.
méér en betere voice actors
méér en beter verhaal
méér mechanics, niet minder
etc...

Alles is maar zo-zo en voor zo een titel na zoveel jaar is dat toch een beetje jammer niet ? Hoe spelen die slavs van CDPR het klaar ? Met wodka en magie ?
Als we ME3 als referentiepunt nemen is dit spel een beter 'spel'. De gameplay is enorm vooruitgegaan. De shootermechanics en skills (zowel tech, combat als biotic) werken vlotter en er zijn er meer. Er zijn meerdere bossfights tegen boss waardige vijanden. ME3 had dit niet. Modding van gear is veel uitgebreider nu en er is een crafting systeem gekomen, wat ME3 niet had. ME:A heeft mss een omslachtige inventory maar ME3 had niet eens een inventory. Er is veel meer customization mogelijk in ME:A. Ook de animaties zijn enorm veel beter dan ME3, ondanks de paar kleine uitschieters ertussen. ME3 verbleekt qua gameplay en content tegenover dit spel.

Het enige waar de kritiek terecht is, is op de writing en het verhaal. Wat jammer is want ik vond het verhaal van de trilogy enorm goed en mis dit wel. Het spel daarom niet kopen is dan ook terecht. Maar al die andere bullshit is gewoon niet gepast, het is een hype om erop te kakken gewoon. http://kotaku.com/people-are-ripping...ati-1793334047

Op dat laatste punt, je doet precies of The Witcher 3 door een kleine indiedev gemaakt is. Maar daar hebben zo een 1500 mensen 4jaar aan gewerkt met een budget van 78 miljoen dollar (bijna dubbel zoveel budget als ME:A). Wat niet wegneemt dat het een topgame is (al was ik geen fan van de combat). Maar Bioware heeft in mijn mening al betere games gelevered dan CD project Red doorheen hun carriere. CDPR heeft dan ook nog maar 3 games uit waarvan ik er maar 1 echt goed vind. Een vergelijking tussen de 2 devs is wiedes.

Last edited by Muis; Today at 02:30.
Muis is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules