Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 24-01-2012, 12:41   #21   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik maak muziek met echte instrumenten, telt dat ook?

http://www.last.fm/music/The+Minstre...+from+the+Rain

't Is folk.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 13:09   #22   link
Lion
N1 Music Spammer

Lion's Avatar

Echte instrimenten.? Gij hipster gij.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 13:13   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Echte instrimenten.? Gij hipster gij.
Ja, en 't zijn nogeens akoestische instrumenten ook. En zo van vroeger enzo. Draailieren en doedelzakken en allerlei geitenwollensok toestanden. Zie mij hipster zijn.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 18:29   #24   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Nog eens een poging gedaan met vocals :
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-stud

En eentje zonder :
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-bits-much
Old 20-04-2012, 16:05   #25   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ejo deze thread past goed bij Productie & samenwerkingsthread

verder: wat zegt dit?
http://soundcloud.com/linstant/nostalgia

't is voorlopig vooral een compositie gecomponeerd op bijna enkel (rhodes-ish) keys en synths. bedoeling is dat echte instrumenten partijen gaan vervangen.

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Nog eens een poging gedaan met vocals :
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-stud
Klinkt nog vrij basis/ruw, zonder echte diepte in zowel melodie als klank. Vocals vind ik niet goed. Best goed idee maar ge moet nog veel uitwerken

Quote:
Best catchy deuntje en wat happy-arcade-game feeling. ik voel hem goed vanaf 1:25. Nog mastering/dikkere sounds en ik zou die arpeggios wijzigen zodat ge niet continu hetzelfde ritme. paar tonen weghalen of tegenritmes gebruiken. werk hier zeker aan verder.

Last edited by KingSix; 20-04-2012 at 16:21.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 20:07   #26   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

bwa, met een strakke minimal kick en percussie, wat delay en distortion zou het wel eens iets kunnen zijn.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2012, 20:24   #27   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
bwa, met een strakke minimal kick en percussie, wat delay en distortion zou het wel eens iets kunnen zijn.
tis ni mijn opzet om daar tight minimal schijf van te maken, het tempo ligt ook wat te laag daarvoor. tis eerder luister/feel/ambient achtige sfeer. het mist sowieso nog een stuk, nu lijkt het meer op nen intro. maar ge hebt wel een goei punt. kzal de track is minimalizen.

http://soundcloud.com/linstant/industtest is iets anders dat ik vandaag heb gemaakt, mss meer uw ding? eveneens in een lager tempo maar wel pak verschillend qua feel. 't is nog maar een ruw idee maar ik voel hem anders al wel goed.

Last edited by KingSix; 21-04-2012 at 03:59.
Old 21-04-2012, 16:08   #28   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post
ejo deze thread past goed bij Productie & samenwerkingsthread

verder: wat zegt dit?
http://soundcloud.com/linstant/nostalgia

't is voorlopig vooral een compositie gecomponeerd op bijna enkel (rhodes-ish) keys en synths. bedoeling is dat echte instrumenten partijen gaan vervangen.

Klinkt nog vrij basis/ruw, zonder echte diepte in zowel melodie als klank. Vocals vind ik niet goed. Best goed idee maar ge moet nog veel uitwerken

Best catchy deuntje en wat happy-arcade-game feeling. ik voel hem goed vanaf 1:25. Nog mastering/dikkere sounds en ik zou die arpeggios wijzigen zodat ge niet continu hetzelfde ritme. paar tonen weghalen of tegenritmes gebruiken. werk hier zeker aan verder.
Thanks voor de raad. Eens kijken wat ik kan doen eraan.
Old 21-04-2012, 16:12   #29   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ejo geeft gij ook uw mening? kan ik wel degelijk gebruiken.
Old 21-04-2012, 16:42   #30   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
ejo geeft gij ook uw mening? kan ik wel degelijk gebruiken.
Zoals je ziet ben ik nog nieuw in dit dus ik weet niet of je veel aan mijn mening hebt.
De harmonie klinkt super, mooi geschreven. Je kan er vele kanten met uit eens je de instrumenten veranderd.
Old 21-04-2012, 17:03   #31   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Zoals je ziet ben ik nog nieuw in dit dus ik weet niet of je veel aan mijn mening hebt.
De harmonie klinkt super, mooi geschreven. Je kan er vele kanten met uit eens je de instrumenten veranderd.
kben met elke mening iets. gewoon ne reply 'jo deze shit is tight! / lolwat mijn oren zijn net misbruikt' is voor mij welgekomen. dus dit geldt voor eender wie dit leest en tracks beluistert. much appreciated.
Old 21-04-2012, 17:42   #32   link
Muis
grml

Muis's Avatar

First attempt : http://soundcloud.com/nicktendo-1/bits-much-v2
Moet nog veel leren over mastering
Old 22-04-2012, 16:49   #33   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Nog wat meer met effecten leren knoeien :
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-mindplosion
Old 24-04-2012, 23:57   #34   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ejo mods. eigenlijk past deze thread, plus merge met 'Productie & samenwerkingsthread' beter in het offline gedeelte. er is trouwens toch niemand die iets wilt zeggen. ma dan wel threads vol posten met youtube shit, de pietenzuigers.

Last edited by KingSix; 25-04-2012 at 01:02.
Old 24-04-2012, 23:59   #35   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Nog wat meer met effecten leren knoeien :
http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-mindplosion
jah ik hoor het, 't is goed dat ge ermee bezig blijft en nieuwe dingen ontdekt. 'k vind het best nog wel een fijn muziekske. lekker sfeertje. het is wel wat te lang. kdenk dat als ge het inkort ergens tussen de 3 en 4 minuten, ge daarmee uw eu 'verhaal' beter vertelt.

god kvind het ni leuk om de pro uit te hangen, zeker omdat ik zelf nog veel te leren heb. ma ik ga da toch doen omdat ik wou dat iemand mij da wa vroeger ook had verteld:

uw geluidskwaliteit is ni zo best. dat ligt zeker ook aan soundcloud zelf, maar zonder dat ik de track opzet zie ik al aan uw soundwaves dat uw mastering (soundlevels, soundranges, etc) veel te dicht tegen elkaar zit. ik weet ni of gij het zelf echt 'hoort', maar als er veel audio-input is, klinken de geluidsbronnen als n hoop. dat zou u zelf nog het meest rond 4:00 en efkens op 4:30 moeten opvallen als ge het met relatief luid volume afspeelt.

als ge wilt dat ik u daar een paar dingen in leer, moet ge vertellen hoe ge uw mastering doet en verloopt. of eventueel ne (ableton neem ik aan) file sturen.

mastering is no fun

Last edited by KingSix; 25-04-2012 at 01:06.
Old 25-04-2012, 16:32   #36   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
jah ik hoor het, 't is goed dat ge ermee bezig blijft en nieuwe dingen ontdekt. 'k vind het best nog wel een fijn muziekske. lekker sfeertje. het is wel wat te lang. kdenk dat als ge het inkort ergens tussen de 3 en 4 minuten, ge daarmee uw eu 'verhaal' beter vertelt.

god kvind het ni leuk om de pro uit te hangen, zeker omdat ik zelf nog veel te leren heb. ma ik ga da toch doen omdat ik wou dat iemand mij da wa vroeger ook had verteld:

uw geluidskwaliteit is ni zo best. dat ligt zeker ook aan soundcloud zelf, maar zonder dat ik de track opzet zie ik al aan uw soundwaves dat uw mastering (soundlevels, soundranges, etc) veel te dicht tegen elkaar zit. ik weet ni of gij het zelf echt 'hoort', maar als er veel audio-input is, klinken de geluidsbronnen als n hoop. dat zou u zelf nog het meest rond 4:00 en efkens op 4:30 moeten opvallen als ge het met relatief luid volume afspeelt.

als ge wilt dat ik u daar een paar dingen in leer, moet ge vertellen hoe ge uw mastering doet en verloopt. of eventueel ne (ableton neem ik aan) file sturen.

mastering is no fun
Dat heb ik ook al gemerkt.
Mijn mastering is nog redelijk beperkt als is pan/delay/volume/eq/comp/limit aanpassen op het einde van elke lijn. Maar ik leer elke week een paar dingen bij, ik zou er wat meer tijd terug in moeten steken.
Ik heb een geluidstechnieker achtergrond maar jammergenoeg als podiumtechnieker altijd gewerkt. Dus qua mastering heb ik nooit iets geleerd. Zolang de artiesten maar konden horen wat ze moeten horen was het in orde.

In elk geval enorm bedankt voor je input. Geen idee waar ik het anders kan krijgen.
Old 27-04-2012, 02:10   #37   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Disclaimer: stuurman aan wal en zo.

Quote:
waarom niet? ik waardeer het echt. ist omdat ge uw medemens ni wilt helpen of omdat genre van track toevallig ni uw meug is?
Nee, ik heb het gewoon echt niet zo op "feedback geven" en de reactie die er vaak op volgt. Daarom ook dat ik vroeg of ge echt wel feedback wilt, zeker niet omdat ik het slecht vind.

In algemene zin, als ge van iemand feedback krijgt is dat een spontane reactie op uw werk, en daar doet ge mee wat ge wilt, maar op die mens gaan inpraten om hem er op uw eigen manier naar te doen kijken of luisteren is contraproductief. Als ge mij wilt laten luisteren met de voorkennis dat ge er al veel werk aan hebt gehad, dat ge uw klanken zus en zo hebt gemaakt, hier en ginder hebt gehaald en si en la, kunt ge even goed zelf luisteren.

M.a.w. als ik nu zeg dat het nog altijd fel klinkt gelijk stereotiepe "muziek uit een kaske", dan doet ge daar mee wat ge wilt, maar dat is de beste onbevangen reactie die ge uit mij gaat krijgen. Als ge mij hebt uitgelegd dat ge twee weken opgesloten op uw kamer, op LSD, hebt zitten tweaken aan de envelope van uw kick terwijl ge de hele discografie van Fleetwood Mac achterstevoren aan 't beluisteren waart, om maar iets te zeggen, ben ik al vooringenomen. Zo gaat ge de ene luisteraar spoilen en dan moet ge op zoek naar een nieuw slachtoffer dat er "naef" naar kan kijken/luisteren.

Ik lees hier:
Quote:
Vooraleer ik tips of comments geef zou ik willen weten hoe (vb allemaal samples of loops al dan niet herwerkt of ook uw eigen sounds gemaakt enz) en met welk programma's ge dat gemaakt hebt.
Tja, vind ik dus BS. Muziek is geluid en klinkt goed of slecht. Meesterschap en virtuositeit, of het nu instrumentaal, hardware of software is, hebben daar niks mee te maken. Als iemand de Caprices van Paganini kan spelen op een plank met nagels en versleten elastieken is dat waarschijnlijk indrukwekkend en waarschijnlijk ook kutslechte muziek.

Samples zijn misschien volgens u een luie manier (?) om een humanized geluid te krijgen, maar ze zijn wel heel effectief, plezant om mee te werken, geven direct sfeer aan uw muziek, en goed samplen is ook creatief bezig zijn, niks om op neer te kijken. Uiteindelijk is een symfonisch orkest ook een sequencer met een vaste set samples en effecten (uitgezonderd hier en daar een verloren gelopen zot die wat kanonschoten en beiaard in zijn partituur zet). 'k Wil maar zeggen, als ge per se alles zelf wilt synthetiseren moet ge u daar niet achter verschuilen, maar zorgen dat het eindresultaat evengoed karakter heeft.

Quote:
dat ge ne west-vlaming zijt, heb ik u al lang vergeven.
Cool, Raoul.

Quote:
de club/feesjesmuziek die ik graag maak, houdt zich tussen minimal-elektro in, rond 120-130bpm. ik merk wel dat typische clubschijven redelijk lukt, maar minder leuk vind om te doen.
't belangrijkste als producer (te willen zijn) vind ik is diversiteit. ik maak om het even wa (van 60bpm dub tot 140bpm d&b), maar het is logisch dat er bepaalde genres mij beter liggen dan andere.
Het belangrijkste volgens mij is een eigen sound te hebben zonder dat het een gimmick wordt, dus vermijden dat uw muziek "gezichtsloos" is zonder dat het gaat overkomen als een trucje om op te vallen. Diversiteit zal u wel behoeden voor gimmicks, maar uw muziek kan wat meer smoel gebruiken, denk ik.

Wat ik nu beschrijf is mij ook helemaal nooit gelukt, maar ik geef/gaf telkens snel op als ik weer eens halfslachtig met muziek aan 't prutsen ben/was. Ik heb op muzikaal gebied dan ook nog nooit iets gemaakt waar ik mij niet diep voor schaamde. Ge begrijpt dat het op die manier nogal een pijnlijke onderneming wordt. Maar als gij wl de moed en de wil (en de tijd) hebt, dan is dat al een serieuze voorsprong op de meesten.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2012, 02:33   #38   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

ej clipper dat is allemaal best diep en doordacht maat. waarom vertelt ge dit nu pas?

of beter gezegd, waarom laat ge dit nu pas zien? ik kom echt ni op elk forum zagen achter feedback, laat staan achter verschuilde promotie. wel omdat er hier een aantal meer bij de les zijn. gij duidelijk ook.

en wat hebt gij juist met muziek gedaan dan? of doet ge hopelijk nog steeds..

Quote:
Originally Posted by clipper
Ik heb op muzikaal gebied dan ook nog nooit iets gemaakt waar ik mij niet diep voor schaamde. Ge begrijpt dat het op die manier nogal een pijnlijke onderneming wordt. Maar als gij wl de moed en de wil (en de tijd) hebt, dan is dat al een serieuze voorsprong op de meesten.
nee ik begrijp het niet precies? hebt ge het nu over (een) muziekproces op zich? of het feit dat ik hier op shrimp komen zagen achter feedback?
ik krijg ook het gevoel dat ik weer anders overkwam dan ik in feite bedoelde. deed ik beledigend of hautain of weet ik veel?
ik schaam mij wel, maar euh .. al veel minder, voor mijn muziek. van sommige stukken wt ik dat ze goed (of althans goed genoeg) zijn, maar ik ben ook al wel even bezig met muziekskes te maken. over andere stukken twijfel ik zelf ook nog hoor.

maar de pijnlijkheid van mijn onderneming begint meer en meer naar frustratie te gaan. ik heb ook met momenten opgegeven. nog niet zo lang geleden laatst. maar nu kan ik zelfs niet meer opgeven, muziek en componeren zijn te grote delen geworden.

shit ik hoop dat ik geen grootheidswaanzin heb, maar ik durf te zeggen dat ik een aantal muzikale talenten heb.toegegeven, het meeste op mijn soundcloud is ni representatief van wat ik nu kan en klinkt voor mij zelfs wa sketchy. maar, en hier zit een stuk de frustratie, als ik op random tijdstippen de radio op studio brussel zet, denk ik regelmatig 'eej shit dit had ik ook wel gekund'. tegenwoordig ook vaker 'eej shit dit had ik een pak beter gekund'.

Last edited by KingSix; 27-04-2012 at 04:11.
Old 27-04-2012, 11:23   #39   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ja, dat laatste hebt ge inderdaad verkeerd begrepen, dat ging over mezelf.

Ik heb er een paar jaar klassieke muziekschool opzitten, niet al te veel, tot in 't tweede jaar AMC of zo, dan gitarist en occasioneel bassist geweest in een paar brolbandjes die ik zelf nooit goed genoeg vond, dan af en aan wat met de pc geprutst op mijn slaapkamer. Niks bijzonders dus. En gelukkig voor de mensheid bestaat er van niks van dat alles bewijsmateriaal!

'k Wou dus zeggen dat het voor mijzelf "pijnlijk" was, of toch dat ik er ambetant van werd, om steevast dingen te maken die ik zelf niet goed vind, en dat ik er niet in slaagde om dat te beschouwen als een fase waar ik doormoet, omdat ik me niet echt kan voorstellen dat het ooit goed genoeg wordt (zeker als ge zo'n "99% van alle genres is brol" afbreker zijt gelijk ik, is 't moeilijk te rechtvaardigen als ge dan zelf generische nest maakt). Uren naar uw favoriete muziek luisteren en bestuderen hoe het in elkaar zit is fijn, maar om daar creatief mee om te springen en er een eigen twist en meerwaarde aan te geven is iets anders. Dus probeer ik het zelf gewoon niet meer.

Maar er zijn 1001 redenen te bedenken waarom iemand wel zou moeten volharden, alle redenen zijn goed eigenlijk, zolang ge maar gelukkig zijt.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2012, 13:18   #40   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

wel, dit is iets da ni veel mensen weten hier:

ik heb 2 jaar geleden toelatingsproeven gedaan voor elektronica-muzikant aan PHL Music (pop & rockschool) en ik ben toegelaten geweest. wegens enorm jammere omstandigheden heb ik tijdens het eerste jaar moeten stoppen en heb niet terug kunnen starten dit huidig schooljaar. daarin heb ik in feite ni meer zoveel over musiceren zelf geleerd, klemtoon lag ook nogal hard op band- en samenwerkingsprojecten. dus ik heb zeker niet de live ervaring of voldoende studio-producer skills die ik zou willen.

soit, als men daar ni in mij of in mijn toekomstbeeld geloofde, was ik al niet toegelaten in de eerste plaats. ik vind mezelf ook niet 'goed genoeg' en denk ook heel vaak als ik iets hoor 'shit deze kwaliteit ga ik ni halen'. maar ik heb wel het hopelijk objectieve geloof dat wat ik kan, wel goed genoeg is voor een breder publiek en op zijn minst gelijkwaardig aan nen hoop middelmatige muziek die wl airplay krijgt.

het feit dat ik zover geraakt ben, heb ik voor 80 % aan mezelf te danken, met een bewust doel. bijna alle praktijk en theorie die ik kan, heb ik op mezelf geleerd. geldt ook voor alle instrumenten die ik speel (behalve voor gitaar, daar heb ik 2 jaar les in gehad maar ook pas na 4 jaar van zelfstudie en praktijk). ohja, ik (be)studeer bewust en met plezier avondenlang muziektheorie.

gelukkig zijn.. als ik begin te componeren dan is het geen kwestie meer van (gelukkig willen) zijn, dan bn ik er al. naast alle shit die moeilijk is verlopen in mijn leven en alle drama die was en nog moet komen, is muziek het enige dat er vanzelf is. ongedwongen en zonder dat het echt 'moeite/inspanningen' kost. het overstijgt mijn eigen kut-persoonlijkheid en laat ik iets groter achter.

inb4 druuuugs. ja muziek is liefde, liefde is ook drugs. de enige dope die mij ooit vooruit heeft gebracht.

Last edited by KingSix; 27-04-2012 at 13:22.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules