Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2019, 08:21   #5661   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Schism View Post
ah hmm, vorig jaar zat ik op 10% met 73kg, zal overall mss wel wat gespierder zijn ook dan zeker? ik doe dat wel zonder naar de kcal te kijken overigens maar mijd veel andere zaken.
is zo een fijne botstructuur ook een voordeel als ge bv zou vallen? al veel botten gebroken in het verleden, vraag ik me plots af.

recupvermogen hangt voornamelijk af van hoe goed ge daar op getraind zijt, denk ik, niet? want die claim is wel een stevige..
Ja, tuurlijk. Ik heb heel weinig spieren en sowieso wanneer je wil vermageren, zal je spieren erbij verbranden waardoor je nog lichter wordt. Om van 10% naar 8 te zakken, moet ik ook op alles letten hoor.

Van dat vallen, dat kan gerust. Nog nooit iets gebroken bij een valpartij en val toch gemiddeld 2 x per seizoen.

Inderdaad, is vooral training maar ook hoe uw lichaam reageert op veel training en wedstrijden. Op een stage waar ik een week 30 uur train, zal ik sterker zijn de laatste dag dan de eerste terwijl je de meeste ziet wegkwijnen. Als ik eens een rittenkoersje doe van 3 dagen, is de laatste dag mijn beste. Testen wijzen ook uit dat ik heel langzaam verzuur waardoor ik heel lang op mijn max kan rijden. Maar goed, ik weet ook meer dan genoeg dat een driedaagse geen drie weken is. Maar mijn lichaamsbouw in combi met mijn kracht zie je niet vaak. Toch, vijgen na pasen. Ik ben er bijna 30 en rijd bij de Elite z/c en amateurs voor het plezier .

Ziehier een foto van seizoen 2017 (eerste comebackjaar na 4 jaar geen koers en dus nog geen ploeg). Ziet ge goed mijn morfologie. Lange en smalle beentjes. Zal ongeveer 64kg en 8% vet zijn. En ja, 'k heb veel haar op mijn arms:

Last edited by tragezot; 08-01-2019 at 08:28.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2019, 14:25   #5662   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Den Froome van shrimp als het ware
Old 08-01-2019, 15:30   #5663   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ha, uw benen zijn zelfs te smal voor de rekker van uw broek.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2019, 17:19   #5664   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Hmm Seizoen 2017 , dus dieje vlo heeft afgedaan , wuk peis je, ik pak dieje gerust over voor 900 euro ze maatje, dan is dieje van de eerste keer uit de weg, Pm maar adres ik kom er straks achter

grtz gABBY
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2019, 17:46   #5665   link
-Tarantula-
Senior Member

Ge ziet er idd het klimmerstype uit, hoeveel watt/kg haalt ge zo over een uur (ftp)? En welke maat van fiets hebt ge, ziet er geen L uit voor uw 1m83 (rij zelf een cf slx L met mn 1m78 maar bovenbuis mocht korter naar gevoel)?

Laten jullie je vetpercentage ergens meten als profs of kunt ge da zelf?
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2019, 19:35   #5666   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

@tragezot: ik ben ook bijna 30 en heb nog nooit een degelijke uitslag gereden bij de ezc. behalve n seizoen rij ik altijd individueel trouwens. kdraag liever mn eigen kledij op de fiets. :P alleszins, ge ziet er gelukkig ni zo afschrikwekkend mager als Froome uit.

@Talos: kdenk ni da da het geval is, als ge scherp staat dan hebde altijd zo een kleine ruimte aan de zijkant van uw been waar da de rekker ni tegen komt.

@Tarantula: huidplooimeting bij sportarts 1 keer per jaar.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Schism is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2019, 08:34   #5667   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
Ge ziet er idd het klimmerstype uit, hoeveel watt/kg haalt ge zo over een uur (ftp)? En welke maat van fiets hebt ge, ziet er geen L uit voor uw 1m83 (rij zelf een cf slx L met mn 1m78 maar bovenbuis mocht korter naar gevoel)?

Laten jullie je vetpercentage ergens meten als profs of kunt ge da zelf?
Is een M. Ik ben afgegaan op de configurator en ik kwam in de verste verten met mijn afmetingen niet bij een L hoor. Er zit wel een langer stuurpen/stuur op en max aantal spacers. Allemaal uitgemeten achteraf. Wreed velootje wel.

Vetpercentage is huisplooimeting. Is niet echt accuraat, maar neem het van mij aan, als ge uw aders van uw buik, over uw bovenbeen en kuit naar uw tenen kunt zien lopen, staat ge scherp.

Quote:
@tragezot: ik ben ook bijna 30 en heb nog nooit een degelijke uitslag gereden bij de ezc. behalve n seizoen rij ik altijd individueel trouwens. kdraag liever mn eigen kledij op de fiets. :P alleszins, ge ziet er gelukkig ni zo afschrikwekkend mager als Froome uit.

@Talos: kdenk ni da da het geval is, als ge scherp staat dan hebde altijd zo een kleine ruimte aan de zijkant van uw been waar da de rekker ni tegen komt.

@Tarantula: huidplooimeting bij sportarts 1 keer per jaar.
Wel, ik was vroeger bij de jeugd een middenmotor zonder echt veel koerskennis, dan ziek geworden waardoor ik twee jaar ben kwijtgespeeld. Vervolgens eerste comeback met enkele overwinningen, dan rugproblemen en nu sedert eind 2016 er opnieuw ingevlogen en ik probeer er alles uit te halen wat met mijn middelen en tijd mogelijk is. Gevolg is nu toch twee seizoenen telkens 3 overwinningen over verschillende klasses en bijna elke koers bij de besten en zelden uit de top 10.

En nee, zo mager als de profs staan, lijkt me ook niet mogelijk om dat zonder intensieve begeleiding van een dietist te doen. Die gasten zitten dik onder de 8% h.

Ik had eerste jaar ook geen ploeg, maar die kledij kost me allemaal veel te veel. Bovendien heb ik op het vlakke geen echt goede spurt dus moet ik mijn overwinningen altijd solo behalen. Dan is een ploegmaat die de boel stillegt wel handig.
Old 10-01-2019, 08:43   #5668   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

ik vind het niet zo erg om in al die kledij te investeren. wat ik toen van de ploeg allemaal had, was echt niet zo op-en-top. twee interclubs en enkele profkermiskoersen gedaan me het goedkoopste zeem van Vermarc, ja dat doet pijn.
die interclubs mis ik nu wel een beetje, en ne volgwagen voor als er iets gebeurd.. maar in perspectief, heb toen maar twee interclubs gereden en ook maar twee keer een volgwagen nodig gehad.
trouwens, waar koerst ge zoal? we zullen mekaar al tegengekomen zijn.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Old 11-01-2019, 09:01   #5669   link
tragezot
Senior Member

Quote:
ik vind het niet zo erg om in al die kledij te investeren. wat ik toen van de ploeg allemaal had, was echt niet zo op-en-top. twee interclubs en enkele profkermiskoersen gedaan me het goedkoopste zeem van Vermarc, ja dat doet pijn.
die interclubs mis ik nu wel een beetje, en ne volgwagen voor als er iets gebeurd.. maar in perspectief, heb toen maar twee interclubs gereden en ook maar twee keer een volgwagen nodig gehad.
trouwens, waar koerst ge zoal? we zullen mekaar al tegengekomen zijn.
Hmm, ik heb gelukkig geen al te gevoelig poepke dus ik kan met alle soorten zeemvellen wel overweg. Ik hecht meer belang aan 't feit dat alles proper aansluit. Zeker met mijn gabarit. 't Is wel zo dat ge bij die grote ploegen die tientallen renners hebben altijd brolkledij hebt. Volgend jaar zit ik in een ploegje met een 7 tal coureurs en we zijn met twee die de topkwaliteit van kledij krijgen omdat wij voor de publiciteit zorgen. Interclubs doe ik niet.

Ik rijd eigenlijk overal, maar vooral Walloni (ik werk deels in Ciney). De sfeer ginder is ook veel amicaler. En dan de thuiskoersen in Oost- en West Vlaanderen. Alle bonden, ECW (amateurs), Elite z/c, WAOD,...
Old 11-01-2019, 13:44   #5670   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

kdacht dat EzC niet meer bij de WAOD mochten?
Old 11-01-2019, 14:52   #5671   link
tragezot
Senior Member

Quote:
kdacht dat EzC niet meer bij de WAOD mochten?
Amateurlicentie. Dan moogt ge 1.12B rijden.
Old 11-01-2019, 19:39   #5672   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

heb da ook nog twee jaar gedaan. provinciaal kampioen geworden in 2016 (Vlaams-Brabant). 27 man aan de start waarvan er 5 in mijn categorie meestreden. :P
Old 13-01-2019, 21:17   #5673   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Aangenaam verrast dat Zwift gewoon op m'n smartphone werkt, easy peasy. PM data via bluetooth en gaan. De basisconditie ligt er na vorig jaar wel, tis kwestie van nu de intensiteit op te schroeven. Al is het nog wa vroeg opt seizoen daarvoor. De Amstel (20 april) is dan ook m'n enige fietsdoel dit jaar.
logion is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 09:50   #5674   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ik heb dringend een deftige regen/windstopper nodig voor op de MTB, niet echt plezant zo zeiknat thuiskomen en onder de modder hangen.

Ik heb gehoord dat "Gore" daar redelijk goed in is?
Guru is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 10:11   #5675   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb dees, supergoe frakske.
https://www.bike24.com/p2259376.html

En dees als windstopper/winterjas. Is ook goed voor wat motregen of een lichte bui. Bij steviger regen komt het wel door de naden:
https://www.wiggle.nl/sportful-fiand...sku=5360769186

*edit* en nu we toch bezig zijn: regenbroek en overtrekken

Last edited by Zwoep; 14-01-2019 at 11:55.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 13:45   #5676   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

Gore heeft die reputatie idd maar heb er zelf geen ervaring mee. heb zelf twee jaar geleden in een outlet een vest gekocht van Sportful, de "Fiandre Extreme Neoshell" ofzo. was normaal gezien €300. vorige week nog twee uur mee in de regen gereden en had bij mijn weten ni echt water doorgelaten. heb achteraan wel goed spatbord van SKS.
Old 14-01-2019, 16:01   #5677   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ik heb dees, supergoe frakske.
https://www.bike24.com/p2259376.html

En dees als windstopper/winterjas. Is ook goed voor wat motregen of een lichte bui. Bij steviger regen komt het wel door de naden:
https://www.wiggle.nl/sportful-fiand...sku=5360769186

*edit* en nu we toch bezig zijn: regenbroek en overtrekken
Is dat een beetje stevig materiaal? Kan dat een valpartij overleven? Het is meestal in de modder mja
Old 14-01-2019, 16:18   #5678   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dat Gore vestje is een dun dingske dus dat gaat geen val overleven nee. Is er koerskledij die een val overleeft?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 16:57   #5679   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Heb het niet over een val op de macadam tegen 60 per uur.

Het bos gaat iets zachter landen, we zullen zien. Ik ga eens zien voor zo ne frak.
Old 14-01-2019, 20:58   #5680   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

is ni vallen een optie? helpt veel.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules