Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 05-02-2018, 16:17   #26481   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Jims is best oke hier, veel makaks ma die gebruiken het squat rack niet dus cava.
Old 05-02-2018, 16:55   #26482   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ook niet voor te curlen?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2018, 17:28   #26483   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ik gebruik liever wget
Old 06-02-2018, 15:38   #26484   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Is er iemand al eens naar zo'n Jims geweest? Beter of slechter dan Basic-Fit? Meer of minder volk in't algemeen?
Ik ga naar Jims in Oostende, ben er wel tevreden van. Zeker voor die prijs, al heb ik wel nog de oude tarieven.

Alles wat ik nodig heb ik er meer dan genoeg aanwezig
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 13:45   #26485   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Vriendin heeft onlangs haar GSM (Android) in water laten vallen, die heeft kort daarna (zelf) een factory reset gedaan.

Enig idee hoe ik data van die telefoon kan recoveren?
Google gaf me dit terug: https://www.gihosoft.com/android-rec...t-android.html

Iemand ervaring mee? Te vertrouwen?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 13:49   #26486   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Welk merk? Want mijn Sony bijvoorbeeld doet automatisch back-up naar Google Drive, misschien dat zij ook zoiets heeft aanstaan?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 14:05   #26487   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Huawei.

Gaat ook over applicatie-data (dus niet alleen wat foto's). Zo maakt ze gebruik van een app voor haar bijberoep, en zou de data die ze daar in heeft gestoken dus graag terugwillen...
Old 08-02-2018, 17:16   #26488   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Gratis software die hetzelfde kan is ook welkom. Heb hier ook een Ubuntu machine staan.
Old 08-02-2018, 23:32   #26489   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

pfieuw. in Windows wordt met FAT32 & NTFS verwijderde data gewoon uit het register gegooid, en blijft de data staan op de drager totdat het overschreven wordt.
android is gebaseerd op linux, linux filesystems wissen de inode waardoor dat veel moeilijker is. ik zie dat veel moderne android draait op "yaffs2" , waar ik geen details van ken.
data recupereren en dan laden als instellingen van een programma is niet evident, want apps zijn er niet zo op voorzien om die te laden wanneer er enige corruptie aanwezig is.
Old 08-02-2018, 23:53   #26490   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Zelf nul ervaring mee maar indien die phone FDE toepast, vermoed ik dat het een verloren zaak is.
logion is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 09:23   #26491   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Vriendin heeft auto (SEAT Ibiza van paar jaar oud) bij garage binnengebracht omdat ze vond dat ze niet altijd (volle) power had.

Analyse garage: "electronisch probleem waardoor turbo in default stand schakelt" => 1600EUR.

Ik probeer het fijne nog uit te vissen (zijn via whatsapp info aan het uitwisselen terwijl we werken), maar ik vermoed dat het om de luchtmassameter of turbodruksensor gaat. Beide onderdelen van <50EUR.

Met andere woorden: zie ik iets over het hoofd, of probeert die (overigens officiële SEAT dealer) haar in het zak te zetten?
Old 20-02-2018, 11:01   #26492   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Welke motor, leeftijd wagen, variabele turbo? Je zou al eens kunnen proberen om turbo cleaner bij de brandstof te kappen, indien de turbo vervuild is kan dat al wat (tijdelijk) helpen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 13:26   #26493   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

een turbo die... schakelt? wat?
als ik het ver ga zoeken, een variabele geometrie die elektronisch gestuurd wordt?
Old 20-02-2018, 14:15   #26494   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Net haar auto gaan ophalen in de garage & ritje mee gemaakt.

Van zodra ik de auto start brandt het oranje "motor" lichtje. Wanneer ik vertrek lijk ik de eerste kilometer ofzo over voldoende power te beschikken, die vooral lijkt te ontwikkelen vanaf 2200 RPM (ongeveer) => turbo kicks in.
Na ongeveer 1-2 kilometer (vlot verkeer, 50-70km/u) begint plots het oranje lichtje van de gloeikaarsen te knipperen en heb wordt de motor herleidt tot een lam beestje. Dit is wellicht de "default modus" waar de garage het over had.
Ik maak even een pitstop bij mijn ouders; wanneer ik vervolgens motor terug start brandt opnieuw het motor-lichtje maar de gloeikaarsindicator blijft uit en blijk ik ook terug over 'alle' (*) power te beschikken. Tijdens een vergelijkbare rit naar huis blijft het lichtje uit en blijft auto dus 'normaal' rijden.

Het is een SEAT Ibiza van '09 of '10. Moet motorisatie nog eens bekijken, maar zal 1.3 of 1.5 motor zijn.
Old 20-02-2018, 14:18   #26495   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
een turbo die... schakelt? wat?
als ik het ver ga zoeken, een variabele geometrie die elektronisch gestuurd wordt?
Heb zelf in de garage nog wat uitleg gevraagd, maar die 'garagisten' aan de balie weten vaak ook niet veel meer dan wat er op hun formuliertjes staat.

Ik heb er geen idee van hoe gedetailleerd die readings zijn, maar het zou mij niet verbazen moest het probleem liggen aan 1 of andere sensor, of wat vuil dat luchtstroom verstoort.

"schakelen" moet je dus inderdaad lezen als "er scheelt iets dus de centrale computer zorgt voor een veilige (default) configuratie".
Old 20-02-2018, 15:05   #26496   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Die veilige configuratie wordt noodloop genoemd. Kan verschillende oorzaken hebben, idd een defecte luchtmassameter, maar ik heb hetzelfde al meermaals weten gebeuren met een turbo met variable geometrie die vervuild is, de schoepen zetten zich niet meer in de juiste positie, waardoor er na de turbo over- of onderdruk opgebouwd wordt. De luchtmassameter geeft dan een andere waarde dan verwacht, en de motor valt in noodloop.
Oplossing: nieuwe ( of gereviseerde) turbo er in, of eerst eens proberen met turbo cleaner, wie weet ben je er voor 15 eur vanaf, en het schaadt zeker niet. Het motor lampje brandt omdat er een probleem geregistreerd geweest is in het verleden, niet noodzakelijk omdat er nog een probleem is. Kan je oplossen door te laten resetten bij de dealer, een onafhankelijke garage (letterlijk 3 minuten werk), of iemand met een obd tool. Als je tot hier komt wil ik die reset wel even doen (nota: da's enkel een reset van het foutgengeheugen, geen aanpassing van settings oid)

Edit: volgens mij heeft VAG wel nooit een 1.3 of 1.5 motor gemaakt, en zal het eerder een 1.2 of 1.4 benzine zijn, of een (my guess) 1.2, 1.4 of 1.6 tdi

Last edited by Erik701; 20-02-2018 at 15:16.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 16:46   #26497   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ok bedankt!

Waar kan ik zo'n turbo reiniger vinden? Aan te raden merken?
Old 20-02-2018, 18:41   #26498   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Probeer eens terwijl je rijdt en het probleem zich stelt je motor uit en dan weer aan te zetten, in mijn ford had ik iets gelijkaardig voor en dat bleek gewoon een filter te zijn die hersteld moest worden.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 18:49   #26499   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Je hebt toch een rapportje geschreven en de juiste procedures gevolgd hoop ik?
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2018, 19:15   #26500   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Mss ook gewoon roetfilter die vervangen moet worden?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules