Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 16-01-2018, 15:49   #15601   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren gezien: 'Molly's game'

De dialogen zijn duidelijk belangrijker dan de regie, maar die decolletés van Jessica Chastain... Man, man, man
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 15:51   #15602   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

toch maar al even slappen met een #metoo
Old 16-01-2018, 15:58   #15603   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Hebt ge haar al aangerand in uw gedachten, Maniac?! VERKRACHTER

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 16:18   #15604   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb het altijd al gedacht van dienen Maniac.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 16:48   #15605   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
de seksmaniac dat hij is

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 17:16   #15606   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Padum tssshhhh.
Old 17-01-2018, 20:16   #15607   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Godzilla: Planet of the Monsters.

Ik wist zelfs niet dat dit bestond.
Goeie shit in ieder geval
DM is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 09:11   #15608   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik neig ook eender naar Dorfmeister zijn mening. Zeker geen slechte film, die echt wel schreeuwt voor oscars, maar er zaten toch wat te veel inconsistenties in om mij echt te doen overtuigen.

En op het einde zijn ze het spoor wel volledig bijster. "Laten we maar iemand gaan vermoorden, aller misschien, we zien nog wel." Serieus? Qua goedpraten van geweld en wraak kan dat wel tellen.
Ik ervoer dat niet als het goedpraten van geweld en wraak, wel als de ultieme veroordeling en ridiculisering ervan.
Old 23-01-2018, 11:02   #15609   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

The Greatest Showman.

Puur optimisme en feel good gevoel deze film.
En een leuke soundtrack.
Het viel wel op dat de actrice van de operazangeres zelf niet zong, maar dat het een voice over was...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 11:16   #15610   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Star Wars Last Jedi

De ervaring was vooral dat het de eerste keer was dat ik mijn zoon (8 jaar) meenam naar een 'grote mensen-film'. Het was erg leuk hem te zien verbaasd zijn over de ruimtegevechten, grote machines of beesten, en lachen met de onnozele kinderlolletjes die Star Wars wel heeft.

De film zelf vond ik veelal onnozel, en veel te vaak zichzelf herhalend qua idee. We hebben een probleem die we niet kunnen oplossen! We vliegen met een klein schip de basis binnen! Dat ze daar hun les nooit leren, onwaarschijnlijk. Allez, je moet nu wel aangeven dat het deze keer minder succesvol was. Maar toch, de cyclus blijft zich een beetje veel herhalen.
Niettegenstaande er wel goede ideeen in zaten, en dat er inderdaad nu breder wordt gekeken dan enkel Siths en Jedi's. Al ben ik wat bang dat ze zoiets te ver gaan doortrekken en dus de hele religie en goed tegen kwaad eruit halen, waardoor je
ook de ziel van Star Wars verliest voor zover ik weet. Het is geen ruimte-actiefilm, het is een episch sprookje.

Het einde met Luke was erg goed gedaan overigens, en de confrontaties tussen Kylo en Rey hadden stevige diepgang (waardoor ik de klacht over Finn en de aziatische wel kan begrijpen, dat sloeg op weinig). Ook de motivatie achter Kylo was intelligent.

Zal wel zoals vele films zijn dat ik er achteraf goeie herinneringen aan overhou. Ik blijf in elk geval uitkijken, en zeker nu dat mijn zoon meekan. Ruimtemagie!
Old 23-01-2018, 14:37   #15611   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Donderdag gezien: 'Three billboards outside Ebbing, Missouri'

Sterke tragikomedie, verrassend maar ook erg zwaar en bitter.
Old 26-01-2018, 08:20   #15612   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Dankzij radje zijn promo ook The Witch gezien. Het is er eentje die blijft nazinderen en beter wordt hoe meer ge er over nadenkt. Misschien dat bij een 2de run ik hem nog beter ga vinden, want was na afloop lichtjes op mijn honger blijven zitten. Maar dat komt vooral omdat ik miskweekt ben door Hollywood.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 08:49   #15613   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Gone baby gone nog eens gekeken gisteren. Blijft een super combo, de broertjes Affleck.
Old 26-01-2018, 09:25   #15614   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Dankzij radje zijn promo ook The Witch gezien. Het is er eentje die blijft nazinderen en beter wordt hoe meer ge er over nadenkt. Misschien dat bij een 2de run ik hem nog beter ga vinden, want was na afloop lichtjes op mijn honger blijven zitten. Maar dat komt vooral omdat ik miskweekt ben door Hollywood.
my nigga
Old 27-01-2018, 12:11   #15615   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Turist gisteren op canvas.

Had iets gelezen over een lawine dus dacht ik aan een soort rampenfilm. Wel, dat is het dus totaal niet. Eerder een awkward en soms hilarisch familiedrama op skivakantie.

Dik in orde wel, goeie film
Old 27-01-2018, 15:40   #15616   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'The Florida project' afgelopen dinsdag.

Mooie film. Het moet van dat klein meisje in 'The fall' geleden zijn dat ik nog zo'n goede vertolking van kinderen zag.

Last edited by Maniac; 27-01-2018 at 17:09.
Old 27-01-2018, 16:31   #15617   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Als het gaat over vertolkingen van kinderen moet ik altijd aan dat meiske van Train to Busan denken. Holy shit, hoe perfect was dat.
Old 27-01-2018, 16:56   #15618   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
The Florida project afgelopen dinsdag.

Mooie film. Het moet van dat klein meisje in 'The fall' geleden zijn dat ik nog zo'n goede vertolking van kinderen zag.
Erg goede film!
Old 27-01-2018, 20:56   #15619   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

The greatest showman.

Mist toch veel om echt een topfilm te zijn.
Hoogstens goed voor eens op Netflix of tv te zien maar zeker niet om geld aan te geven.
Verhaal is weinig speciaals en de personages zijn veel te hol. Ook de songs blijven niet echt hangen.
Tis zeker niet slecht maar alles wat deze film probeert te doen hebben andere films al beter gedaan.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 21:48   #15620   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Gisteren geen films gezien, eergisteren wel City Lights. Het lijkt soms een beetje lukraak versneden met komische scènes die ook niet altijd even grappig meer zijn, maar het verhaal wordt schitterend afgehandeld.

En vandaag nog een ander gat in mijn cultuur gedicht: Zaman voor het eerst in jaren nog eens gegoogeld (nadat ik de titel toevallig twee keer op een paar dagen tijd weer hoorde vallen), en die blijkt on-demand te zien nu. Leve de vooruitgang.

Vol clichés en ondertussen ook al serieus gedateerd, maar tegelijk wel een sfeervolle en bij momenten, ondanks de oneliners die in 't rond vliegen, heel on-Vlaams aandoende film.

Spijtig dat ik hem geen 20 jaar eerder heb gezien, maar hij mag er nu ook nog wezen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules