Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 18-07-2017, 22:05   #4721   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Zolang die mongolen maar van de baan zijn.
Tis weer erg laatste tijd.
Old 18-07-2017, 22:32   #4722   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

In zolder kan je elke dinsdag woensdag en donderdag avondgaan vlammen. Het hele jaar door volgens hun website. Dus het kan zeker.
En het gaat hier over vollenbak vlammen in peloton eh, iets dat wreed gevaarlijk is op de openbare weg.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2017, 22:50   #4723   link
Lycas
Senior Member

Ik wou dus eerder zeggen in mijn vorige post dat zolder een van de weinige was die het wel deden.

Ik meen mij wel te herinneren dat daar een reglement was van rijden en niet racen tijdens Dinsdag en Woensdag.

Nu bon: Dat is 1 circuit. Hoe hard ik er ook voor zou supporteren denk ik niet dat we hiermee veel problemen op de baan oplossen.
Om eerlijk te zijn is peleton vlammen op de openbare baan niet zo gevaarlijk als altijd gedacht, in onze regio is iedereen er gewoon aan en gebeuren er nauwelijks ongevallen. De peleton rijders weten ook welke stukken er kan gereden worden en welke stukken moeilijk zijn, als er dan toch een ongeval gebeurd is het meestal te wijten aan een automobilist die niet opzij ging of ineens moet uitwijken bij het inhalen van een groep.

Paar keer in Frankrijk en Duitsland gaan rijden (MTB) en je ziet direct het verschil met Belgi. De trails zijn proper, onkruid wordt deftig weg gedaan. Moet je hiervoor al naar een bike center gaan.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 07:30   #4724   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Er zijn mensen die op velodromes trainen, mensen die op atletiepistes rondjes draaien, skeelers die rondjes draaien... Allemaal dingen die ook op de openbare weg kunnen maar hun eigen plek ook krijgen, puur voor de training.
Dat is mooi overgenomen van Cycling Vlaanderen maar een slecht argument. Zeker de sporten die zij aanhalen kn je alleen op specifieke infrastructuur doen.
Ter info: het aantal mensen die enkel rondjes rond een atletiekpiste lopen is zeer beperkt. En dit om dezelfde reden dat veel fietsers geen 50 rondjes willen rijden van 2km --> saai. Afstandlopers doen 90% van hun trainingsarbeid op de weg/in de bossen. Die komen alleen op de piste voor specifieke snelheidstrainingen...

Bijkomend: hoeveel velodromes zijn er (Gent 2 maar waar ligt de rest) en hoeveel volk kan er tegelijk op (30?), hoeveel skeelerparken zijn er (Gent gaat naar het schijnt een groot bouwen maar dat zullen wel eerder ramps e.d. zijn dan een grote ovaal om te rijden) etc
Horla is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 07:38   #4725   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ma wa ligt gulder nu eigenlijk te argumenteren? Gij zijt niet den doelgroep, trek er u voor de rest niks van aan. Het succes van Zolder toont aan dat er wel degelijk een nest coureurs geinteresseerd zijn voor afgesloten parcoursen. "Jama, das saai het zelfde toerke" Ga er dan niet naartoe. Ik zwem bv niet omdat dat ook rete saai is alsmaar datzelfde baantje.
Maar kzou het wel cool vinden moest er hier in de buurt een afgesloten rondje zijn waar ik eens een uur vol gas kan gaan zonder externe factoren.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 07:44   #4726   link
Horla
Senior Member

Op zich zou ik dat ook (eens) leuk vinden maar het doelpubliek is volgens Cycling Vlaanderen wel de mensen die willen vlammen (kermiscoureurs e.d.) maar volgens de media en de modale belg alle mensen die met een koersfiets rijden.
Gisteren het nieuws niet gezien? Ze interviewen daar mensen die (op een dinsdag!) een "rally" reden. Gemiddelde leeftijd: 70 jaar. Natuurlijk stonden die mannen niet te springen om op circuit te rijden en toen de interviewer opmerkte dat je dan ook in het donker kon rijden, begon die te lachen en zei hij dat hij dan al in bed ligt. Dus lekker de publieke opinie nog wat meer opzetten tegen mensen die op de openbare weg rijden want "iedereen vindt het een goed idee maar die wielerterroristen willen niet".

edit:
Er wordt volgens mij veel meer mensen overdag bij woon-werk en woon-schoolverkeer omver gereden dan wielertoeristen. Dit is zoals eerder al gezegd gewoon een excuus om de echte problemen niet aan te pakken.
Old 19-07-2017, 10:05   #4727   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
hahaha

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielren...s-rijden.dhtml

Hier en daar een brugje en een chicane voor de hoogte metertjes. Rofl, en die zure HLN reacties haha.
Ik volg die redenering wel ja. 't Probleem is dat er bendes wielertoeristen over de openbare wegen scheuren, denkend dat ze eigenlijk wel de Tour konden gewonnen hebben, maar ja tegenslag h. Ze lappen alle normale verkeersregels aan hun botten (snelheid, voorrangsregels,...) en brengen een pak anderen in gevaar. Ik als doorwinterde coureur erger mij mateloos aan al die pipo's die deftige wielrenners in een slecht daglicht stellen.

Er zijn in de Vlaanders genoeg koersen elk weekend waar ge u kunt uitleven. Wilt ge op gelijk welk niveau koersen, rijd 1.18 wedstrijden in de Walen. Daar zijn het bijna altijd volledig afgesloten parcours waar iedereen mag uitrijden. Plus, daar rijdt een ambulance rond. Het zou sommigen misschien wel eens op hun plaats zetten als ze zien hoe de verhoudingen liggen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2017, 21:19   #4728   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Bwa er zijn ook profs die zich misdragen in van die lokale pelotons. Hier lokaal is er al minstens ene world tour coureur die meegdoet. En dat is gewoon koers tussen het dagdagelijks verkeer met valpartijen en alles. (Van horen zeggen, ik ben zelf niet goed genoeg om mee te kunnen )
Old 21-07-2017, 15:55   #4729   link
Lycas
Senior Member

Het nationaal feestdag ritje was al afgelopen na 10 minuten, ik geraakte niet meer uit mijn pedaal.

Na veel wringen met mijn multi-tool was ik eruit en merkte ik dat er een vijs uit de cleat was.
De andere vijs krijg ik er niet meer uit, de kop is verduurd en zelfs met een torque wrench krijg ik hem er niet meer uit. Schoenen voor de vuilbak?

Shimano SPD MTB setup en schoenen is NW Spike Evo, ik wou switchen naar crankbrothers met dezelfde schoenen maja.
Old 21-07-2017, 18:28   #4730   link
Horla
Senior Member

Kan je met je multitool niet een sleuf in de kop slijpen en met een platte schroevendraaier proberen? Anders kan je altijd de schroef er proberen uit te boren. Kleine kans dat het lukt maar niet geschoten is altijd mis.
Old 21-07-2017, 18:32   #4731   link
Lycas
Senior Member

Je bedoelt een dremel?

Niet gelukt, uitboren ook niet.
FUCK

Met een grip tang geprobeerd en die is natuurlijk los geschoten en een stuk nagel op afgebroken, FML.
Van't weekend hopelijk een fietsenmaker die een zo een kit heeft voor een grip in te boren. Ik alvast niet.
Old 21-07-2017, 20:25   #4732   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Het nationaal feestdag ritje was al afgelopen na 10 minuten, ik geraakte niet meer uit mijn pedaal.

Na veel wringen met mijn multi-tool was ik eruit en merkte ik dat er een vijs uit de cleat was.
De andere vijs krijg ik er niet meer uit, de kop is verduurd en zelfs met een torque wrench krijg ik hem er niet meer uit. Schoenen voor de vuilbak?

Shimano SPD MTB setup en schoenen is NW Spike Evo, ik wou switchen naar crankbrothers met dezelfde schoenen maja.
Bij mij wast ook dramatisch. Ik zit inde Vogezen. Pompje kwijtgeraakt onderweg, daarna platten band. Geen gsm ontvangst. Hulp gevraagd, uiteindelijk Pompje van een passerende coureur kunnen gebruiken.
Dan mijn weg voort gezet maar hopeloos verkeerd gereden vervolgens de gsm batterij plat en moest ik old school de weg zoeken door de weg te vragen aan mensen. Mijn Duits en Frans zijn weer opgefrist.
Uiteindelijk een dikke 140k met 2400 hoogtemeters gedaan ipv de geplande 70k.
Buiten alle miserie wast wel plezant
Old 22-07-2017, 05:56   #4733   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Wa een kutsport
Old 22-07-2017, 09:44   #4734   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Lijkt me toch wel ideaal als ge wilt op snelheid trainen. Niks is vervelender dan te moeten stoppen voor een rood licht of een trage auto als ge net op snelheid zit. Echt vlammen aan 35 gemiddeld en meer is eigenlijk niet verantwoord op de openbare weg. Met een afgesloten parcours waar dat kan geeft ge die mannen de mogelijkheid om eens te vlammen en dan moeten ze dat op de openbare weg niet doen.

Tof dat dat in Zolder kan maar als je daarvoor naar de andere kant van het land moet, dat is wat ver.

Ik denk wel dat, wanneer er dergelijke parcoursen komen, dat zal dikwijls afgehuurd worden door wielerploegen die daar willen trainen en dat je daar dan als wielertoerist niet zomaar op geraakt of enkel op bepaalde tijdstippen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 22-07-2017 at 09:50.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 12:17   #4735   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:

Heb dat ook eens voorgehad met SPD cleatjes, ook een vijs verdwenen, wel nog kunnen vervangen door goedkopere Decathlon SPD-plaatjes. Die gaan al dubbel zo lang mee als die van Shimano.
Old 24-07-2017, 13:05   #4736   link
Lycas
Senior Member

Ik ga overstappen naar Crankbrother materiaal.

Inclippen en uitclippen is veel handiger, 15 quick release.
Old 24-07-2017, 14:18   #4737   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Just terug van een weekske in de Dolomieten.

Als er iemand een zwaardere berg kent dan de Zoncolan, laat maar weten.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 15:09   #4738   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Koppenberg als em nat ligt. Nog nooit op geraakt.
Old 24-07-2017, 19:38   #4739   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Muro di Sormano, kort maar verdomd krachtig.
En de Mortirolo. Opeenvolging van (wat voelde als) Paterberg, haarspeldbocht, Koppenberg, haarspeldbocht en dat zo 3-4x na elkaar. Beklimmig doen op een hete zomerdag rond 12u en hem langs 2 kanten na elkaar beklimmen, zal er ook wel geen goed aan gedaan hebben.
Werd door Armstrong "de zwaarte berg ooit beklommen" genoemd, terwijl die aan de doping zat
Old Yesterday, 12:18   #4740   link
tragezot
Senior Member

Valley of the Tears op Gran Canaria.

Meerdere jaren terug naar ginder gegaan op stage en fikse klimmer als ik ben met kleinste verzet 39x28 per ongeluk op die steile stukken tot 25% beland. Was la Perichon.
tragezot is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules