Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 28-11-2011, 20:26   #261   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Nog volk met verstand:
Quote:
"By focusing on piracy as the evil enemy of PC gaming", he told GamersMint, "the industry loses sight of two things: first of all, pirates are better at distributing games than many companies are. Why else would someone risk getting malware or a virus on their computer from a torrent, except that they've made it simpler to get a game through pirates than it is through traditional digital distribution? There are definitely things that we can learn from how simple it is to pirate a game compared to purchasing it, installing the client, patching the game, patching the client, activating it, activating the online component, and then-finally!–being able to play."

"Secondly", he adds, "people pirate."

"They do, and you can't stop that. What you can do-what survey after survey shows-is create enough value in the offer of your game that people buy it anyway. Some of the largest sources of traffic on GOG.com are from torrent trackers and abandonware sites. And you know what? The traffic from these websites converts to purchasers at a better percentage than straight search traffic from Google does. The first exposure these people had to GOG.com came through illegal free copies of the games we sell, and they found our offer so compelling that they sign up and buy from us."

My first computer, a Commodore 64, was accompanied by a box full of pirated games. There wasn't a day that went by on the schoolyard in the 90s when at least one of my friends wasn't swapping a bundle of 3.5-inch disks. It's been an age-old problem, and always will be, so to pretend it's suddenly only a major problem now, and either introduce busted DRM or not release PC games at all as a result, is defeatist at best and disingenuous at worst.

http://kotaku.com/5862465/finally-so...bout-pc-piracy

Last edited by CSM; 28-11-2011 at 20:29.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 21:02   #262   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Microsoft plans two versions of its next Xbox - (rumour)
Quote:
The first is described as a "pared down machine" to be released as cheaply as possible. It is likened to a set-top box, and will act as a Kinect-themed gaming portal. The second is a "more fully-featured machine" with optical drive, hard disk and backwards compatibility. This would be aimed at hardcore gamers and released at a higher price-point.
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...xt-xbox-rumour

Kinect 2 so accurate it can lip read
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...t-can-lip-read
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 21:07   #263   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik hoop dat ze geleerd hebben uit hun fouten en niet gaan afkomen met een dumbed down versie die de andere ook beperkingen oplegt
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 21:37   #264   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik dacht dat ze zoiets als de "core" niet meer gingen doen, maar ze kunnen het precies niet laten.
En zoals je zegt, als dat maar niet ten koste van de "full" versie komt. Is ook nog maar rumor, maar veel van die zaken blijken achteraf waar te zijn
Old 28-11-2011, 22:25   #265   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Dat goedkoop geval is dus eigenlijk meer iets gelijk een apple tv met kinect op? Want ik zie niet in hoe ge zonder optische drive en hdd gaat deftige games spelen.
En als ze BC doen op die duurdere versie moeten ze het deftig doen en niet dat den helft van de games niet werkt.
Allemaal verwarrend voor de consument.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 28-11-2011 at 22:31.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 22:29   #266   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Ik denk dat deze versie meer de Wii ipv de core wilt nadoen. Dus ik denk dat alle 'echte' xbox games er zelfs niet voor gemaakt zullen worden.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 22:35   #267   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Een combinatie van de Wii en de app store van Apple dus. Met casual games en kinect.
Gaat alleen maar verwarring creëren voor de consument als ze dat ook onder het Xbox merk verkopen.
Old 28-11-2011, 23:35   #268   link
.fanny
Banned

verwarde consumenten zeg. hier zitten er wel heel wat precies.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2011, 23:50   #269   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Het is toch geniaal?
Het zijn eigenlijk 2 verschillende consoles. Ze merkten dat de echte hardcore gamers geen 'ol zagen in die kinect en dus beslissen ze hun hun eigen console te geven.
Zo kunnen ze zich volop focussen om de beste wiiU concurrent en Ps4 concurrent te creëren. Zo hebben ze meteen het grootste struikelblok weggehaald, de prijs.
De casual markt betaald liever €150* dan € 350* voor wat kinect te spelen veronderstel ik. Volgens mij is dit een positieve stap want zo hoeven ze zich op de high end console zich minder te beperken.

Als het toch om een dumb down versie gewoon gaat waar de meeste games op beiden de console's uitkomen dan is het eerder negatief sinds ze dan enorm veel meer beperkingen gaan hebben. In dat geval zijn ze daar retarded.
Old 29-11-2011, 08:59   #270   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
http://www.amazon.com/dp/B005JQ064A/ref=cm_sw_su_dp

Want.
wait, what, 20 euro verzendingskosten
DM is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 11:40   #271   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Ik denk dat deze versie meer de Wii ipv de core wilt nadoen. Dus ik denk dat alle 'echte' xbox games er zelfs niet voor gemaakt zullen worden.
Denk dat AppleTV/GoogleTV een grotere bedreiging vorm voor de traditionele bouwers. "Als" dat aanslaat zie ik Sony/Nintendo/Microsoft echt ferme klappen krijgen als ze de "traditionele" route blijven volgen. Hardcore of "expert" users zijn eigenlijk maar een heel kleine groep van mensen uiteindelijk.

Van de week voor het bedrijf een bestaand 2D game voor de pc moeten omzetten naar IOS en man wat was dat fun. Maar echt fun hé, normaal krijg ik hoofdpijn van die dingen want games zijn complex. Er broeit iets als je ziet hoeveel aandacht en zorg ze er aan spenderen in tools en dergelijke. Er is ook veel vraag vanuit bedrijven uit om ook op AppleTV de focus te leggen op games... .

Neem daarbij dat die platformen veel meer open zijn en toegankelijk dan de traditionele toestellen dan zie ik ze nog moeten lopen voor hun geld.

Quote:
Kinect 2 so accurate it can lip read
Kinect is eigenlijk serieus gimped t.o.v. het origineel reference design van prime sense. De resolutie is lager, de refreshrate is een stuk lager , ... . Ben eens benieuwd in hoeverre Asus Wavi Xtion afwijkt van het reference design van prime sense.

Je moet maar eens op youtube zoeken naar het origineel die trackt echt massas beter dan de kinect versie. Ik gebruik kinect in combinatie met Breckel (http://www.brekel.com/?page_id=155) en vanaf dat uw been bvb achter uw andere been komt te staan dan verliest het focus terwijl je op youtube filmpjes vind van het originele design die nooit focus verliest.

Ben wel benieuwd of dit klopt want pc en liplezen, het enige waar ik ooit van heb gehoord is dat de pc door middel van liplezen kon bepalen welke taal je sprak maar nooit echt zinnen of woorden kon interpreteren.

Last edited by silence; 29-11-2011 at 11:48.
silence is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 13:03   #272   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Dat goedkoop geval is dus eigenlijk meer iets gelijk een apple tv met kinect op? Want ik zie niet in hoe ge zonder optische drive en hdd gaat deftige games spelen.
En als ze BC doen op die duurdere versie moeten ze het deftig doen en niet dat den helft van de games niet werkt.
Allemaal verwarrend voor de consument.
Die bc hoeft voor mij eigenlijk zelfs niet, heb dat op ps3 en 360 ook nooit gebruikt. Ik ben eens benieuwd wat voor medium ze gaan gebruiken, dvd is te klein en puur online is misschien nog wat vroeg.
Old 29-11-2011, 13:04   #273   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
BC graag voor mij. Kheb geen plaats meer op mijn rek om nog consoles bij te douwen. Er moet wa stuff weg.
Waarom hou ik al die shit in de eerste plaats bij

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 13:16   #274   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dat vraag ik mij ook af. Zeker al die brol gelijk fifa's van de laatste 5 jaar
Old 29-11-2011, 13:17   #275   link
blumcole
Chairman of the bored

Kheb geen enkele fifa moat! Of misschien op de N64

Old 29-11-2011, 13:36   #276   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
BC graag voor mij. Kheb geen plaats meer op mijn rek om nog consoles bij te douwen. Er moet wa stuff weg.
Ik hoop ook dat BC er in blijft, geen goesting voor nog een console extra bij te zetten.
Old 29-11-2011, 14:39   #277   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Ik heb dat ook allemaal lang bijgehouden, maar nu doe ik af en toe een uitverkoop. Straks zo'n 45 PS3 games te koop zetten zie. Ik heb er meestal spijt van achteraf, maar zoals games echt goedkoop zijn, beredeneer ik steeds dat ik het nog altijd opnieuw kan kopen als ik écht zin heb.
Old 29-11-2011, 15:41   #278   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Same. Ik heb mijn NES nog staan ffs.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 15:55   #279   link
blumcole
Chairman of the bored

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Same. Ik heb mijn NES nog staan ffs.
Ja tis toch geen reet meer waard in feite. En dat heeft wel emotionele waarde.

Old 29-11-2011, 19:29   #280   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Kwestie van nog eens de knuppel in het hoenderhok te gooien:

The Witcher 2 pirated 4.5 million times, reckons CD Projekt

Quote:
Speaking in an interview with PC Gamer, CEO Marcin Iwinski explained that it was impossible to make an exact calculation, but added that his estimation was likely on the low side.
Quote:
We did not give up, but came up with new strategy: we started offering high value with the product - like enhancing the game with additional collectors' items like soundtracks, making-of DVDs, books, walkthroughs, etc. This, together with a long process of educating local gamers about why it makes sense to actually buy games legally, worked. And today, we have a reasonably healthy games market
Quote:
Iwinski insisted that "DRM does not work" arguing that "however you would protect it, it will be cracked in no time." "Plus, the DRM itself is a pain for your legal gamers - this group of honest people, who decided that your game was worth the 50 USD or Euro and went and bought it. Why would you want to make their lives more difficult?"
=> http://www.eurogamer.net/articles/20...ons-cd-projekt

Wijze woorden...
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules