Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 11-01-2018, 18:10   #15581   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

John Wick en John Wick 2 nog eens.

Pakken meer exciting dan eender welke superhero movie. Alle twee wreed goede actiefilms waarin sommige scènes ware pareltjes zijn. Het is eraan te zien dat de regisseur hiervoor jaren als stunt-double heeft gewerkt.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 20:34   #15582   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

The witch, aangezien Radje er zo lovend over was. Leuke film wel.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 08:13   #15583   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Mother!

Wat was dat!
Jennifer
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 10:05   #15584   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
The witch, aangezien Radje er zo lovend over was. Leuke film wel.
Wij hebben em op Shrimp-aanraden ook gezien tijdje terug. Héél sfeervolle film, zwaar van genoten. Het feit dat we hem op Blu-Ray hebben gekeken voegde wel veel toe, want het is een heel artistieke film ook vond ik.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 11:20   #15585   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

The Witch ben ik al twee keer aan begonnen, en twee keer bij de scene waar dat oud bloot wijf die baby platstampt en zich met babybloed insmeert afgezet, met de gedachte: fuck that shit, heb hier geen goesting in.

Gisteren Project Almanac gezien, vond het een leuk, ontspannend tijdreisfilmpje. Niet teveel van verwachten, wel, en mijn vriendin werd mottig van de shaky cam.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 12:29   #15586   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by ran View Post
The Witch ben ik al twee keer aan begonnen, en twee keer bij de scene waar dat oud bloot wijf die baby platstampt en zich met babybloed insmeert afgezet, met de gedachte: fuck that shit, heb hier geen goesting in.
Er komt eigenlijk heel weinig nog in van datzelfde. Dus is zeker geen toon voor de rest van de film.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 21:40   #15587   link
Dorfmeister
O_o

The Greatest Showman. Complexloos en een plezier om te bekijken.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2018, 22:16   #15588   link
Dorfmeister
O_o

Three Billboards outside Ebbing, Missouri. Enerzijds non-conformistisch en een zelden geziene rauwe filmstijl, anderzijds ook een acuut gebrek aan meeleven met de personages. Een gevalletje willen, maar niet kunnen.
Old 14-01-2018, 14:47   #15589   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Three Billboards outside Ebbing, Missouri. Enerzijds non-conformistisch en een zelden geziene rauwe filmstijl, anderzijds ook een acuut gebrek aan meeleven met de personages. Een gevalletje willen, maar niet kunnen.
Ik vond het wel echt een goede film.
Old 14-01-2018, 17:46   #15590   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Ik vond het wel echt een goede film.
De meesten zullen het inderdaad een goede film vinden en ik denk dat het één van de films zal zijn om naar uit te kijken bij de Oscars. Persoonlijk had ik echter wel moeilijkheden met een aantal dingen.

Ik vind het idee om het hoofdpersonage af te schilderen als een totaal asociaal en antipathiek figuur leuk en verfrissend, net zoals bij de andere personages (waardoor de personages in het begin eendimensionaal lijken). De film pikt daar bewust op in bij Dixon die daddy issues blijkt te hebben en daardoor meer gelaagdheid krijgt.

Het punt waarover ik val is dat het eerste deel van de film in teken staat van vergelding (flikkenkot wordt in de fik gestoken, adverteerder wordt uit raam gekukeld) terwijl het tweede deel van de film plots vergeving en liefde lijkt te propageren (vandaar ook het open einde van de film waar het tweetal op zoek gaat naar die zogenaamde verkrachter), maar de twee zitten als los zand aan elkaar, vind ik.

Al de vergeldingsacties (flikkenkot en de drie advertentieborden in de fik, de rosse adverteerder die het raam wordt uitgeflikkerd) zijn onbestraft en dan wordt plots het thema van vergeving bovengehaald. Dat is als een tang op een varken waarin de boodschap imo totaal verloren gaat.
Old 14-01-2018, 18:23   #15591   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik neig ook eender naar Dorfmeister zijn mening. Zeker geen slechte film, die echt wel schreeuwt voor oscars, maar er zaten toch wat te veel inconsistenties in om mij echt te doen overtuigen.

En op het einde zijn ze het spoor wel volledig bijster. "Laten we maar iemand gaan vermoorden, aller misschien, we zien nog wel." Serieus? Qua goedpraten van geweld en wraak kan dat wel tellen.

Last edited by Cage; 14-01-2018 at 19:06.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 18:53   #15592   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Idem. Zo'n belachelijke grand guignol steek ik mijn tijd niet in.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2018, 18:55   #15593   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

tsss
Old 14-01-2018, 22:42   #15594   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Afgelopen dinsdag gezien: 'Paddington 2'

Beregoed!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 08:34   #15595   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Insidious: The last key: voorspelbaar, ongelofelijk slecht geacteerd, maar enkele goede scares
Old 15-01-2018, 17:27   #15596   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
De meesten zullen het inderdaad een goede film vinden en ik denk dat het één van de films zal zijn om naar uit te kijken bij de Oscars. Persoonlijk had ik echter wel moeilijkheden met een aantal dingen.

Ik vind het idee om het hoofdpersonage af te schilderen als een totaal asociaal en antipathiek figuur leuk en verfrissend, net zoals bij de andere personages (waardoor de personages in het begin eendimensionaal lijken). De film pikt daar bewust op in bij Dixon die daddy issues blijkt te hebben en daardoor meer gelaagdheid krijgt.

Het punt waarover ik val is dat het eerste deel van de film in teken staat van vergelding (flikkenkot wordt in de fik gestoken, adverteerder wordt uit raam gekukeld) terwijl het tweede deel van de film plots vergeving en liefde lijkt te propageren (vandaar ook het open einde van de film waar het tweetal op zoek gaat naar die zogenaamde verkrachter), maar de twee zitten als los zand aan elkaar, vind ik.

Al de vergeldingsacties (flikkenkot en de drie advertentieborden in de fik, de rosse adverteerder die het raam wordt uitgeflikkerd) zijn onbestraft en dan wordt plots het thema van vergeving bovengehaald. Dat is als een tang op een varken waarin de boodschap imo totaal verloren gaat.
Mja, ik onthield vooral: niet is wat het lijkt, iedereen heeft zo zijn redenen om te doen wat hij of zij doet. Ik vond de veranderingen over hoe je over de personages dacht doorheen de film heel goed uitgewerkt. Mijn enige kritiek zou zijn dat de film op een bepaalde manier nogal licht over heel zware thema's als racisme, kanker en verkrachting gaat.
Old 15-01-2018, 17:38   #15597   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Mja, ik onthield vooral: niet is wat het lijkt, iedereen heeft zo zijn redenen om te doen wat hij of zij doet. Ik vond de veranderingen over hoe je over de personages dacht doorheen de film heel goed uitgewerkt. Mijn enige kritiek zou zijn dat de film op een bepaalde manier nogal licht over heel zware thema's als racisme, kanker en verkrachting gaat.
De evolutie van de personages vind ik inderdaad één van de merites van de film. Zoals gezegd, vind ik dat de personages eerst eendimensionaal worden uitgebeeld, maar later worden er meer lagen gecreëerd. Met name bij de hoofdpersonages, maar minder bij de nevenpersonages.

Het thema van 'eigen regels volgen' is sterk vergelijkbaar met een soort van burgerwacht dat volgens zijn eigen justitie leeft en dat komt ook sterk naar voren. Het probeert de brug te maken van vergelding naar vergeving, maar slaagt imo niet in die opzet. Een scène waar ik bv. moeite mee heb is Dixon die Red Welby het raam uitbonjourt en de nieuwe commissaris staat erbij en kijkt ernaar (letterlijk). Het enige wat volgt, is zijn ontslag wat me nogal onrealistisch lijkt (dat dit de enige gevolgen zijn).

Wanneer Dixon is verbrand, komt hij gepakt en gezakt in het ziekenhuis in dezelfde kamer als zijn slachtoffer. Hij krijgt schrik dat die iets gaat doen, maar plots biedt hij een glas fruitsap aan (zoals hij dat deed voordat hij hem herkende). Dat komt totaal uit het nergens, een kleine transitie met wat motivatie of een boodschap zou welkom zijn. Nu is het input en output zonder proces.
Old 15-01-2018, 19:34   #15598   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Idem. Zo'n belachelijke grand guignol steek ik mijn tijd niet in.
The Witch is nu juist alles behalve grand guignol. Dat is de enige min of meer expliciete scene in de hele film.
Old 15-01-2018, 20:21   #15599   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

laat de plebs jonah
Old 15-01-2018, 20:23   #15600   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

het plebs

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules