Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 29-11-2017, 12:45   #81   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Het enige 'intelligente' dat ik heb is een Honeywell Evohome en binnenkort een Google Home die ik van de VS ga meebrengen. Ik ga eens uittesten wat ik daarmee kan, maar ik voel (misschien omdat ik al die dingen niet heb), maar weinig nood aan allerlei gecombineerde functies.
Mijn ervaring met Amazon Echo (en dus Google Home) is dat het geweldig plezant is. Niets onmisbaars, maar het kan het wel worden als je er leert mee werken.

Zaken die ik nu al gebruik:

'Alexa, play radio'
'Alexa, play rock music on spotify'
'Alexa, louder'
'Alexa, turn on lights'
'Alexa, dim the lights'
'Alexa, remind me to go shoppin in at 2PM'
'Alexa, wake me up in an hour'
'Alexa, what is next on my agenda?'
'Alexa, what's new'
'Alexa, what's the traffic?'
'Alexa, who is xxx'
'Alexa, what is xxx'

en nog zo wat. Die dingen hebben praktisch nut. Als je dat vaak gebruikt kan ik me voorstellen dat je dat echt gebruik als een virtuele assistent. Je begint wel nogal veel commando's te geven door de dag

Maar helaas is het allemaal Engels (wat vaak bekakt klinkt bij mij), zijn een paar diensten niet mogelijk in Belgie (kan bvb mijn adres niet instellen dus geen lokaal weerbericht krijgen), en zijn vele diensten ofwel amerikaans of brits (het nieuws)
Old 02-12-2017, 10:19   #82   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Echo Dot voor 35 euro in Duitsland, toch eens meegenomen om mee te spelen. De beperking van diensten in België is jammer, maar toch een leuk toestel.
  • Philips Hue lampen inschakelen en dimmen (in groepen) is ondersteund.
  • Harmony Hub is in België niet ondersteund, maar via omweg (Yonomi) kan ik activiteiten aan/af zetten, dus tv of stereo inschakelen.
  • Plex werkt, dus zeggen dat je wil verderkijken naar een bepaalde serie zal deze afspelen op RasPlex.

Last edited by operator; 02-12-2017 at 10:23.
operator is online now   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 10:42   #83   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

TV of stereo inschakelen, is dat fysisch of op softwarevlak? Harmony hub klinkt wel cool als je dat logisch kan programmeren, maar dan vermoed ik dat uw TV het protocol moet kennen anders moet het via infrarood
Old 02-12-2017, 12:53   #84   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Harmony Hub stuurt infrarood signalen naar TV en stereo.
Old 02-12-2017, 13:07   #85   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Zot dat zoiets deze dagen nog nodig is. Waarom geen standaard bluetooth bvb? Maar ik zie t wel werken, heb een logitech remote ook
Old 02-12-2017, 14:09   #86   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Tussen harmony remote en hub is RF verbinding denk ik. De hub is dan een IR blaster richting al de rest.
Een infrarood ontvanger is wat goedkoper dan een bluetooth module gok ik.
De hub kan wel via bluetooth communiceren met PS4 (en nog paar andere dingen denk ik).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 18:53   #87   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Klopt, RF van remote naar hub, hub is een IR zender en heeft nog een kleine IR zender aan een draadje (om in een kast te brengen bijvoorbeeld).
Old 02-12-2017, 18:54   #88   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

maar we zijn akkoord dat IR eigenlijk iets dwaas analoog is uit pakweg de jaren 70 of 80 he? Dat moderne apparaten dat nog steeds gebruiken ipv iets digitaal zoals bluetooth, ik kan er niet bij.
Old 03-12-2017, 17:11   #89   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Waarschijnlijk omdat zowat alle toestellen in huis met infrarood werken en het dus eenvoudiger is om dat kanaal te gebruiken dan van mensen te verwachten dat ze overal bluetooth dongles aanhangen.
Old 05-12-2017, 09:23   #90   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

In een andere thread al even aangehaald... Hier komt deze maand nog een nieuwe combi condensatieketel (op een andere plaats als de huidige ketel, dus de thermostaat moet draadloos). Momenteel hebben we een doodgewone Siemens thermostaat, die op een ongelukkige plaats hangt. Ik wil dus een nieuwe thermostaat plaatsen.

Nest en Tado lijken mij de beste keuzes. Al kan ik niet goed beslissen welke ik nu best zou nemen. Ik was een beetje in de war toen ik las dat de Nest sowieso nog altijd netstroom nodig heeft om te werken. Maar een Tado lijkt op batterijen te kunnen werken? Is dat juist? Want ik heb geen zin in om een thermostaat in een stopcontact te steken want dan gaat de stroomkabel mij storen. Ik wil een propere oplossing en liefst zonder in mijn muren beginnen slijpen

Nog tips van ervaringsdeskundigen? Of is die hele hype van een slimme thermostaat overroepen? Mij lijkt het heerlijk om niet meer aan de thermostaat te komen wanneer je het huis verlaat of thuiskomt.
Old 05-12-2017, 09:45   #91   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Wat heb je nu als thermostaat? Een kastje aan de muur? Dan zou je de NEST gewoon met die kabels kunnen verbinden? (voor stroom)

Mijn thermostaat (icm vloerverwarming) staat gewoon altijd op 22°, 24/7.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2017, 10:28   #92   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Een doodgewone Siemens aan/uit thermostaat, verbonden met de huidige ketel. Maar de nieuwe ketel komt op een andere plaats en ik heb dus geen bekabeling meer lopen van de nieuwe ketel naar de oude thermostaat.

Maar het is waar wat je zegt, ik kan eigenlijk gewoon stroom nemen van de huidige thermostaat. Alleen ben ik niet zeker als ik op die locatie een goede range heb met de Heat Link. Zoals gezegd, locatie is een beetje ongelukkig (in een uithoek van het huis, boven een verwarming).

Nest v3 komt op zo'n 250 euro. Tado met extension kit om volledig draadloos te werken op 300 euro.
Old 05-12-2017, 10:42   #93   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

http://www.dailymotion.com/video/x611grh

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 00:11   #94   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Check me puccini pauzeren om iets wat lijkkist linkt op te zetten.

Leven je katten nog, lijkkist? Al kinderen aan het overwegen na dat succes?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 16:04   #95   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

De katten leven nog.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2017, 07:06   #96   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Leven je katten nog, lijkkist? Al kinderen aan het overwegen na dat succes?
Moedig hem niet aan alstublieft...
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2017, 08:31   #97   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Electrieker is langs geweest voor finaal plan op te maken. De brave mens stelde ons http://www.dobiss.com/ voor, iets wat hij standaard installeert zonder een al te grote meerkost (sprak van slechts paar 100 euro's verschil, niet 1000).
Het idee is dat alles rechtreeks naar kast gaat, en dat er een bus-systeem wordt gebruikt voor de knoppen die dan vanuit de kast de zaken aanstuurt. Hij noemde het pre-intelligent, dus geen domotica, maar als ik het bekijk ziet het er toch uit als domotica want in de kast kan je dat modulair uitbreiden naar slimmere dingen.

Heb het niet echt nodig want ik ga voor meer IoT zaken, maar op zich kan het weinog kwaad. Enige vereiste is dat het systeem betrouwbaar is, en ondersteund blijft. Dat laatste is niet zo zeker lijkt me
Old 20-12-2017, 15:15   #98   link
boogie_man
Senior Member

Ha dobiss, electricien heeft dat hier ook geïnstalleerd tijdens onze verbouwing.

Voor een totale leek als mezelve vind ik het al aangenaam om te weten dat ik iedere lichtknop kan koppelen aan gelijk wel lichtpunt, dat ik op mijn gsm een beetje kan showen als er volk komt met bediening op afstand en dat er een "alles uit" knop is. Zou ook uitbreidbaar moeten zijn naar verwarming en totale domotica (evolution Pro)

Er zullen uiteraard 1001 betere systemen zijn maar de kostprijs is uitermate beperkt en voorlopig heb ik geen behoefte aan meer.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2017, 15:26   #99   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Een doodgewone Siemens aan/uit thermostaat, verbonden met de huidige ketel. Maar de nieuwe ketel komt op een andere plaats en ik heb dus geen bekabeling meer lopen van de nieuwe ketel naar de oude thermostaat.

Maar het is waar wat je zegt, ik kan eigenlijk gewoon stroom nemen van de huidige thermostaat. Alleen ben ik niet zeker als ik op die locatie een goede range heb met de Heat Link. Zoals gezegd, locatie is een beetje ongelukkig (in een uithoek van het huis, boven een verwarming).

Nest v3 komt op zo'n 250 euro. Tado met extension kit om volledig draadloos te werken op 300 euro.
Heb op Amazon.co.uk de Tado setup voor 210 euro kunnen kopen. Afwachten en uitkijken heeft geloond (op .de is het 280 euro, bij Tado zelf 300 euro). Nu moet mijne loodgieter nog willen komen

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules