Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-03-2020, 11:37   #5321   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Momenteel focus op PC.

Waarom doet Larian BG3? Dat is geen fetisj, dat zou maar een dure grap zijn. Omdat we ons publiek willen verbreden, omdat dat strategisch een goeie keuze is, omdat we zo kunnen groeien als bedrijf en als merknaam, omdat we alleen zo het geld dat we erin steken kunnen verantwoorden (tegenover onszelf).
Old 07-03-2020, 12:11   #5322   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Arrogant? Ik kom net terug van een 3 weken durende tour waar we BG3 hebben voorgesteld aan Europese en Amerikaanse pers, en gamers op PAX. De goeie vibes die ik daar ingedreund kreeg, overtreffen de kleine 1% negativiteit die ik online opmerk. Ik ben teruggekomen met bakken adrenaline en hype. Misschien is dat de bron van arrogantie.
Tja, hoge bomen etc. Als je een bigshot in de industrie bent met een populaire licentie en een groot budget dan is het niet vreemd dat er meer scrutiny is dan toen jullie nog vanuit de underdog-positie met de Divinity spellekes eerder een niche publiek aanspraken. Ik zou in ieder geval toch uitspraken waarbij het Reddit-publiek wordt neergezet als trollen zoveel mogelijk vermijden, dat zijn van die dingen die als een boemerang kunnen terugkeren.

Ik vind het in ieder geval al positief dat je het hebt over een "D&D-gevoel" en die companions die inderdaad een belangrijk onderdeel zijn van het Baldurs Gate-gegeven. En die keuze voor turn based is misschien controversieel maar wat mij betreft de juiste. Puur qua combat vind ik een Temple of Elemental Evil die ook turn based D&D was bv superieur aan de infinity spellekes van dezelfde periode.

Nu we toch vragen aan het stellen zijn: de manier waarop uw peten communiceren met die dialogen waarnaar verwezen wordt in de verleden tijd, is dat in steen gehouwen? Er zal wel een goede reden voor zijn (protagonist verteld zijn wedervaren aan anderen in de herberg ofzo) maar dat vond ik feitelijk het vreemdste aanvoelen.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2020, 16:15   #5323   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Ik dacht dat ik hier nog mocht zeggen wat ik wou, maar ik zal mijn producer pet opzetten.
Old 07-03-2020, 21:24   #5324   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Ik vond ToEE ook een zeer goeie computerport van de DnD ruleset, maar als ge een populair game wilt verkopen, moet ge met dat soort implementatie niet afkomen. Dat was nogal hardcore, naar 't schijnt. Wat wij willen doen, is het toegankelijk en gemakkelijk maken, terwijl alles wel beschikbaar is voor de hardcore fan. Ik weet dat dat vies klinkt, maar het werkt wel, en ge hebt tenminste geld om eens een AAA game te maken als ge zo'n dingen doet

De dialog options zijn inderdaad in vertellende stijl geschreven. Eerlijk gezegd let ik er niet meer op. Dat was 1 dag raar en daarna niet meer.
Old 10-03-2020, 16:38   #5325   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

https://www.eurogamer.net/articles/2...nagement-games

Er komen nieuwe f1 manager games. Ben ik toch benieuwd naar, grand prix manager 2 heb ik destijds zeer graag gespeeld.
Old 10-03-2020, 17:40   #5326   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Motorsport Manager is nog niet zo oud.
Old 15-03-2020, 17:40   #5327   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Command & Conquer integraal en instant speelbaar in je webbrowser!

https://www.adityaravishankar.com/pr...d-and-conquer/

Eat this Stadia
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 18:57   #5328   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

@ C&C: de nieuwe remastered collection (C&C + Red Alert + alle addons) staat er begin juni aan te komen trouwens! Features klinken veelbelovend.

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
Arrogant? Ik kom net terug van een 3 weken durende tour waar we BG3 hebben voorgesteld aan Europese en Amerikaanse pers, en gamers op PAX. De goeie vibes die ik daar ingedreund kreeg, overtreffen de kleine 1% negativiteit die ik online opmerk. Ik ben teruggekomen met bakken adrenaline en hype. Misschien is dat de bron van arrogantie.

Misschien is het dat contrast, waarbij die Amerikanen starstruck en over the moon zijn dat ge hun persoonlijk een presentatie geeft, maar waar "de echte RPG fan" en "de Vlaming" u staan op te wachten met een riek
Is het enthousiasme over Baldur's Gate III op PAX misschien omdat de meesten van die pers en fans nooit de Baldur's Gate saga volledig doorspeeld hebben? Het merendeel is toch een pak jonger dan onze gemiddelde leeftijd hier. Dat zijn vooral Divinity: Original Sin fans (en dat is graaf dat die er zijn en in zo'n grote getale, eerlijk) die even tevreden waren geweest met DOS3. De originele Divine Divinity, laat staan de Baldur's Gate games, laten hen volledig koud, toch?

Ik snap de terugkeer naar de D&D tabletop beginselen en dat dat zo beter aansluit bij wat DOS2 probeerde te doen. De 4 partyleden vs 6, de 5th edition ruleset vs 2nd edition, echte turnbased vs real-time with pause, ... logische keuzes die je moet maken. Elke keuze haalt weliswaar ook iets weg van dat Baldur's Gate-gevoel natuurlijk. De party size-inperking is het enige spijtige vind ik, ik wou nooit met minder karakters spelen in BG, altijd met meer. Dat dat niet tabletopgetrouw is? Pff...

Wat hou je daarna nog over van Baldur's Gate? Dat is hoe het eruit ziet en daar gaat het grootste deel van de algemene kritiek over lijkt mij. De UI is tijdelijk, dat moet iedereen snappen (mag wat voller/sfeervoller zijn). Swen wou in zijn presentatie het verticale accentueren en dat was niet iedereen gewend, wederom: wel een goede nieuwigheid vind ik. De wereld en karakters dan waren zeer kleurrijk en helder (buiten de dungeon) en in-game komt er nog steeds een komische stijl naar voor (die windboogjes bij elke sprong bvb.). De karakters zien er heel wat serieuzer uit maar al de rest nog niet precies? Dat is hetgeen dat mij wat zorgen baart en mezelf ook in dat kamp zet van "dat is precies toch echt DOS2, hé?". Dat gekoppeld aan het feit dat er direct hard wordt ingezet op de high fantasy feel (spectaculaire intro met draken vs vliegende octopussen + tamelijk exotische rassen en beginkarakters) tegenover hoe dat Baldur's Gate 1 begon. Het is moeilijk om na Swen zijn presentatie hier de start van een level 1 D&D-campagne in te zien.

De Reddit AMA was interessant en behandelde een aantal van die bezorgdheden. Het is level 1-10 en het gaat veel duisterder worden als DOS2 maar dat hebben we dus voorlopig nog niet kunnen zien. Een even boeiende / uitgebreide wereld, verhaal en partyleden aanbieden als de originele games gaat de uitdaging zijn om de oude rotten lik op stuk te geven.

Quote:
There have been concerns that some aspects of the game, from what has been seen, feel too clean and or feels too much like OS 1/2 (i.e. characters not having a certain air of grit or grime about them despite the circumstances) and does not fit the darker themes that have been a part of the Baldur's Gate series. Do you plan on addressing this as you continue to work the overall aesthetics throughout early access and into release?

Swen: Yes. We actually have an entire system in development for grit and grime that adapts to circumstance. But it’s not ready yet. When it comes to world and story we aim for a broad spectrum. It can get very very dark but there are also moments of brightness.

Last edited by Ryuken; 15-03-2020 at 19:01.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 22:10   #5329   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
@ C&C: de nieuwe remastered collection (C&C + Red Alert + alle addons) staat er begin juni aan te komen trouwens! Features klinken veelbelovend.
Ik probeer mijn verwachting laag genoeg te houden. Maar alles wat ik lees maakt dat enorm moeilijk.
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2020, 22:49   #5330   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik kijk er eigenlijk ook wel naar uit. Enige RTS die ik echt kapot heb gespeeld op zowel console als PC.
Niet dat Starcraft en Warcraft ver achter komen, maar aan C&C toch veruit de meest nostalgische herinneringen.

Last edited by Turtle; 15-03-2020 at 22:54.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2020, 08:00   #5331   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De update ziet er inderdaad fantastisch uit, na de geslaagde remaster van AoEII wil ik er gerust in geloven ze mannen.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules