Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 20-10-2016, 18:53   #201   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Er zijn mensen die graag een kwartier of meer op de pot zitten.

Da wist ge toch ?
Old 20-10-2016, 18:54   #202   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Kameraad van mij heeft een vita en een vita tv. Deze zomer zat hij op zijn gemak te genieten van de zon in zijn hof en kon op zijn vita spelen om dan 's avonds als het wat afgekoeld is, over te schakelen naar zijn tv. Voor zo iets is de handheld functie wel nog zalig. Voor te gaan kakken niet.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ivm dat laatste. Zo is het al een tijdje bij Nintendo hé. Weinig verkoop, velen wachten maar dan worden er geen multi-platform games voor gemaakt omdat er te weinig gebruikers zijn.

Allez ja, buiten de standaard Nintendo-personage-uitmelkingen natuurlijk. Die cash cow blijft geven.
Heb de Wii en de Wii U bij de launch gekocht. De Wii lag na 12 maanden al stof te rapen met af en toe nog eens een game dat de moeite was (no more heroes, xenoblade, madworld). De Wii U heeft daarentegen de eerste 2 jaar nog regelmatig gedraaid om ondertussen al 2 jaar niet te zijn opgestart. 3rd party games waren op beide consoles in 95% van de gevallen ofwel partygames brol ofwel gedowngrade multiplatform titels. En het zou mij verbazen als dat nu anders zou zijn.

Waar de Wii U mij vooral heeft teleurgesteld zijn de typische Nintendo games. De beste games waren 2nd ipv 1st party.

Last edited by Fallschirmjaeger; 20-10-2016 at 19:07.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 19:03   #203   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Seg mannen. Nintendo denkt als ze iets ontwerpen vooral aan de Japanse markt, en de Japanse markt = portable. Die hebben gemiddeld een appartement van 50m2 met wat schuifdeuren en slapen in dezelfde kamer als hun ouders. Als ge als kleine dus ergens in een hoekske kunt gaan zitten met een portable = win. De meeste mensen gaan met de trein naar het werk, als ge op de trein kunt voortspelen = win. Nintendo verkoopt uiteraard wereldwijd maar de designfilosofie achter die dingen komt echt wel vanuit hoe de Japanse samenleving eruit ziet. En da's niet zoals hier waar de meesten een giga living met bijbehorende TV hebben.
Old 20-10-2016, 19:04   #204   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ah ok dan ist goed, dan zal ik het kopen
rooz is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 19:07   #205   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
ah ok dan ist goed, dan zal ik het kopen
misschien zijt ge het doelpubliek al lang niet meer hé
Old 20-10-2016, 19:08   #206   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

En Japan is de laatste jaren voor geen mobile games markt geworden.
Old 20-10-2016, 19:51   #207   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Begrijp niet dat Nintendo niet op de vr markt is gesprongen.

Rip duckhunt vr dream

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 19:57   #208   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Dus voor die énkele keren dat je aan het spelen bent en nét moet gaan kakken koop je dat?

Zou mij verbazen mochten de klein mannen zoiets kopen. Die spelen op GSM of tablet. Waar ze meer mee kunnen en waar het scherm groter is.
Ja, maar waar ze geen (of toch weinig) Mario op hebben.

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Jammer voor Nintendo dat iedereen al een handheld game console op zak heeft.
Dat lijkt mij dan ook de grootste 'if': de concurrentie van hun eigen bestaande handhelds.

Als ze een starting line-up zouden hebben met een nieuwe Mario (een écht nieuwe), een nieuwe Zelda en een nieuwe Pokémon + misschien Splatoon of een Mario Kart dan zitten ze op rozen.

Ain't gonna happen, maar bon, dan zouden ze echt uitpakken naar de massa toe en laten ze zien dat het hen menens is.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 20:05   #209   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Welke mobile games zijn er echt goed en diep? Dat zijn er toch weinig. Allemaal kak IAP ervaringen.

Ik zou als kleine wel een Nintendo DS willen... of het nieuwste als de ouders het betalen. En da's dan de Switch hé.

Voor mezelf nu, 15+ jaar later, ga ik het na 2 jaar wel eens lenen van die ene vriend die het toch gekocht heeft. Voor Zelda
Old 20-10-2016, 20:18   #210   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

720p? Mario (kart), Zelda en Skyrim 2011. Rofl. Nintendo gonna Nintendo.

Die trailer slaagt toch ook op niks? Als ik buiten asociaal wil doen of mijnen ingebeelden hond wil negeren, dan neem ik wel mijn Vita mee.
Ik zie geen meerwaarde. (Buiten een nieuwe Zelda dan mss)

Last edited by Turtle; 20-10-2016 at 20:25.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 20:22   #211   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

720p op een gaming handheld valt nog wel mee (is meer dan de PS Vita), maar op een TV mag dat toch wat meer zijn.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 20:24   #212   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het is een gegeven dat het scherm 720p is, maar dat zegt ons niet alles wat het aankan eens 'docked' aangesloten op je televisie he.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 20:33   #213   link
Banaan
Senior Member

Banaan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Het is een gegeven dat het scherm 720p is, maar dat zegt ons niet alles wat het aankan eens 'docked' aangesloten op je televisie he.
Inderdaad, en een 720p scherm gebruiken zou wel eens heel goed kunnen zijn voor het batterijleven van dat ding.
Old 20-10-2016, 21:02   #214   link
black
Senior Member

black's Avatar

Voor mij, zeer leuk concept, maar achterhaald (ik switch ook vanpss4 naar Vita als ik ga kakken/in bad ga/ga slapen, weinig vernieuwing an sich neen?

Quote:
Damn, ze doen het toch weer he. Geen PSx.x of XBOXx.x zoals de rest doet met minimale verbeteringen om dan mid-gen met nog minimale verbetering shizzle af te komen, maar een totaal nieuw concept ten opzichte van de vorige. Mag dan niet helemaal geslaagd blijken, vragen oproepen en darn net iets te kort komen op dit of dat vlak, KUDOS Nintendo om toch in elk geval innovatief te zijn!
Tgoh kweetniet, totaal nieuw concept dan de vorige idd, maar Nintendo is niet onschuldig als het gaat over kleine veranderingen aan hun zooi (kijk naar de 3ds, new 3ds, xl, ...).

Het draait op een Tegra, daar stopte ik met te hopen op meer dan 720p. Daar stopte ik ook met hyped te zijn. Geen 1080p, geen VR, terug achterlopen op hardware (en AA titels), terug dezelfde Mario/zelda/bleh afmelking.
Ik koop het zeker niet. Had de hardware on par geweest dan heel misschien, maar ik vrees dat de handheld markt door android/iphones te verzadigd zijn om hiermee uit te pakken.
Old 20-10-2016, 21:11   #215   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Wat ik zie van Nintendo hier is een verandering van windrichting. Geen wiggle/waggle met exotische controllers, geen crazy ass touch shit novelty stuff, geen fisher-price fluffy afwerking van de hardware maar redelijk slick en vooral een berichtgeving die in essentie gaat over core gaming en overduidelijk gericht naar een publiek van pakweg 30+ jaar. Dat is toch een dramatische shift voor Nintendo als je kijkt naar hun laatste hardware producties (Wii, WiiU en 3DS). Per slot van rekening kan je het ook zo bekijke; wat je zou willen uit een Vita 2 ? Hell, dan is het toch wel dit.

(*) de nadruk van mijn analogie leek mij overduidelijk niet het beklemptonen van de mid-gen revisions maar gen to gen innovatie, Black

Last edited by Cybdm; 20-10-2016 at 21:30.
Old 20-10-2016, 21:29   #216   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Jammer genoeg ook geen Wii U backwards compability door terug voor game cartridges te kiezen.
Old 20-10-2016, 21:35   #217   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Wat ik zie van Nintendo hier is een verandering van windrichting. Geen wiggle/waggle met exotische controllers, geen crazy ass touch shit novelty stuff, geen fisher-price fluffy afwerking van de hardware maar redelijk slick
Heb jij een andere teaser gezien dan wij?
Old 20-10-2016, 21:50   #218   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Heb jij een andere teaser gezien dan wij?
Wij? Zat je samen met geheel Shrimp op de bank voor de trailer ofzo? Of probeer je de schijnbaar denkbeeldige insinuatie wat extra slagkracht bij te brengen dat ik me hier als enige een andere mening op na hou na het bekijken van de trailer? Want wat is die mening, niets meer dan een observatie dat Nintendo's go-to-market dit keer toch grondig anders lijkt. Maar ik was even vergeten dat ik op Shrimp zat, ofwel boor je het de grond in of ben je een blinde fan, zoiets?
Old 20-10-2016, 21:54   #219   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
De klein mannen van tegenwoordig willen vooral COD tegen al hun vriendjes spelen. En 90% van die vriendjes zitten op PSN of Xbox Live.
COD is niet meer het allesverslindende monster dat het ooit was, maar verder heb je wel een punt, klein mannen willen inderdaad vooral een iPhone en daarnaast whatever toestel dat FIFA, GTA en de laatste hippe shooter draait...
Ik zag dan ook niet veel kinderen in die trailer.
Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Waar de Wii U mij vooral heeft teleurgesteld zijn de typische Nintendo games. De beste games waren 2nd ipv 1st party.
Kinda true, toch zeker voor de fijnproevers, kwaliteit van 1st party titels hebben wat geleden onder feit dat er haast bij zat omdat er echt niets anders uitkwam. Dankzij (weliswaar beperkt aantal) excellente 2nd party releases hebben ze wat mij betreft wel nog steeds de beste exclusieve line-up van de huidige generatie, zegt misschien wel vooral veel over hoe lui Sony op dat gebied dankzij het succes van de PS4 is geworden... Want ik zou Xbox One op dat vlak ook hoger inschatten, helaas koopt de grote massa dat dus niet.
Quote:
Originally Posted by black View Post
Tgoh kweetniet, totaal nieuw concept dan de vorige idd, maar Nintendo is niet onschuldig als het gaat over kleine veranderingen aan hun zooi (kijk naar de 3ds, new 3ds, xl, ...)
Ik vind dit eerder een logische volgende stap van wat de Wii U al probeerde te doen dan echt een totaal nieuw concept eigenlijk, maar goed het is in alle geval meer dan een upgrade zoals de Pro of S en dat Nintendo zo'n kleine veranderingen wel al eerder deed klopt, maar zoals je zelf al aangeeft, bleef dat wel steeds beperkt tot hun handhelds.

Bon, wat ik zelf denk na die trailer: gimme gimme!

Het hele concept is ideaal voor iemand met een TV-hogging levenspartner zoals ik, Wii U hielp daar al bij (Remote Play op Vita niet echt omdat het voornamelijk de PS4 is die de boosdoener is en in mindere mate gewone TV), dit nog pak meer.

Ik ben sinds de Cube fan van L-stick boven, R-stick onder, welkom terug bij Nintendo en dat die dingen dan nog eens bruikbaar zijn als afzonderlijke controllers voor multiplayer, kers op de taart.

Die lijst met 3rd party support ziet er goed uit... Maar dat was ook het geval voor de launch van de vorige twee dus al te veel geloof hecht ik daar niet aan. Bij de Wii U verdween die support razendsnel omdat het toestel niet verkocht, bij de Wii trok die support op niet veel omdat zo goed als geen enkele ontwikkelaar in staat bleek met de controls iets even leuks te doen als de launch pack-in Wii Sports, uitzonderingen als No More Heroes of Zack & Wiki waren er uiteraard wel. Mocht de Switch wel aanslaan, kan het nu wel iets worden gezien meer traditionele gameplay me erop mogelijk lijkt en met hoe scalable veel engines zijn ports van multiplatform titels me wel doenbaar lijken gezien dingen als de PS4 Pro toch ook beloven compatibiliteit met gewone PS4 niet op te geven...

Ik heb wel vertrouwen in deftige 1st party line-up omwille van twee redenen: ten eerste lijkt een goeie start me mogelijk met Wii U ports wat voor veel mensen nieuwe games zouden zijn gezien ze nooit Wii U gehad hebben en zoals de verkoop op de huidige generatie aangeeft zijn mensen niet vies van remasters van "recente" games, feit dat iets als die heruitgave van Skyrim op PS4 bij ons meer pre-orders haalt dan eender welke nieuwe exclusive op Xbox One tot dusver gedaan heeft, bewijst dat voor mij. Ten tweede en voor mij persoonlijk veel belangrijker: Nintendo heeft tijdje terug hun console & handheld divisies samengevoegd wat het mogelijk moet maken om sneller met kwaliteitsvolle echt nieuwe releases te komen.

Nu ja, mij moesten ze uiteraard niet overtuigen, ding staat sowieso al lang besteld en die trailer nu blaast me niet omver, bevestigt vooral de geruchten die ik al geloofde, hoop enkel nog dat het mogelijk gaat zijn om meerdere tablets op dezelfde docking station te gebruiken, al is het al alleen maar om aankoop van limited Pikachu-edition of whatever minder pijnlijk te maken.
Old 20-10-2016, 21:54   #220   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Afwerking van de hardware zag er net goed uit in vergelijking met die Wii en Wii U. Precies ook geen touchscreen, dus dat is ook al positief om gimmicks te vermijden. Enkel over de controller(sticks) ben ik redelijk sceptisch, kan mij niet voorstellen dat die (zeker los) goed in de hand liggen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules