Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 09-01-2019, 10:22   #16121   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Geen dis ofzo hé, want ik apprecieer die film voor wat het is, maar tis wel een film die ge in zijn tijdsgeest moet zien. Terwijl Aliens gewoon lollig blijft.
Euh nee.

'Alien' is veel tijdlozer dan de (trouwens ook fantastische) sequel, die veel meer op technologie drijft.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2019, 11:02   #16122   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Den eerste Alien was ook zo'n trage film. Sfeer is noice enzo maar tis gewoon allemaal niet zo boeiend. Geef mij dan maar Aliens. Game over man!
Ben akkoord met Cole, Aliens kijk ik zo ne keer per jaar. Alien heb ik al jaren niet meer herkeken.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2019, 12:05   #16123   link
Schism
ayatollah of rocknrollah

Schism's Avatar

kvond Alien ook wel echt tijdloos. maar kga hem niet meer zo rap opzetten, kkan nu wel paar jaar zonder.
I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
Schism is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2019, 20:19   #16124   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Triangle

Op zich een goed concept eigenlijk, en redelijk degelijk qua uitvoering. Veel beter dan verwacht, dat is altijd mooi meegenomen.
Old 10-01-2019, 23:04   #16125   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Awel ja, paar jaar geleden op tv gezien en was ook wel geboeid. Een goede B-film.
Old 11-01-2019, 22:07   #16126   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Godzilla: The Planet Eater

De derde en laatste in de animatie trilogie, en deze is zo verschrikkelijk slecht dat het pijn doet. De poster was zo veelbelovend, Godzilla vs King Ghidorah, volledig CGI, dus ik stelde me al heuse battles a la Kingsglaive voor.

Spijtig genoeg krijgen we een volledig verkrachte versie van Ghidorah, en een Godzilla die voor 95 % van de film op één plek wat staat te koekeloeren. De 95 % is trouwens niet anders dan dialoog, en ik kan verkeerd zijn maar daar kijk ik niet meteen een Godzilla film voor. Wat een anti-climax tegenover de twee voorgaande animatiefilms.
Old 13-01-2019, 13:03   #16127   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

De jaarlijkse traditie, Once Upon a Time in the West herbekeken. Kan nooit vervelen, kan alleen maar beter worden met de jaren.

Bird Box

Laat mij beginnen met te zeggen dat ik enorm genoten heb van het concept van deze film. Het feit dat je op geen enkel moment de monsters of wat dan ook te zien krijgt is enorm aantrekkelijk voor mij. Ik heb geen van de pot gerukte verklaring nodig waarom dit allemaal aan het gebeuren is. Cinematografie was bij momenten dik in orde, voornamelijk de scenes op de rivier.

Wat mij enorm stoorde was hoe je een film kunt maken met personages die bij wijze van spreken opeengepakt zitten in een huis, en buiten Malorie en Tom heb je eigenlijk lege kartonnen dozen. Er is absoluut geen ontwikkeling van niemand, allemaal tweedimensionale karakters die niets meer dan dan plaats innemen en af en toe eens een woordje mogen zeggen. Wat een zonde van acteertalent. Namen zoals John Malkovich en Sarah Paulson gaan verloren, volledig verloren.

Op geen enkel moment voel je je verbonden met deze personages dus het kan je dan ook geen moer schelen hoe het afloopt. Misschien had het beter geweest als ze een pak minder tijd hadden besteed aan deze flashbacks, en meer tijd met Malorie en de kinderen op hun weg. Het is perfect mogelijk om een fantastische film te maken met een enkele personages in dit soort setting, zie The Road.

Tenzij je echt van dit soort setting kan genieten is dit best een film die je links laat liggen, buiten het concept is er weinig te vinden. Spijtig, want dit had een speciale film kunnen worden. Het zeemzoete, stroperige einde helpt niet.

EDIT: Ik moet er nog aan toevoegen dat Trent Reznor en Atticus Ross weer een heerlijke score geschreven hebben voor deze prent.

Last edited by Hellhound; 13-01-2019 at 13:07.
Hellhound is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2019, 21:50   #16128   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Blade runner 2049. Noice! Veel interessanter verhaal dan de eerste eigenlijk. De setting en de sfeer zat er wel knal op. Visueel ook erg knap. Alleen miste ik Vangelis ewa.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 11:08   #16129   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Operation Finale.

Viel goed mee met een meer B-cast.

7/10
Guru is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2019, 16:01   #16130   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren gezien: 'The favourite'

Cynische film, erg knappe vertolkingen van Emma Stone, Rachel Weisz en Olivia Colman.
Old Yesterday, 18:59   #16131   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Suspiria (2018)

Suspiria uit 1977 van Dario Argento is ongetwijfeld één van mijn favoriete Italiaanse horror-films. De "Three Mothers" trilogie zelf vind ik persoonlijk iets minder als geheel, want deze verbleekt volledig bij de Lucio Fulci Gates of hell trilogie. Maar bon, de remake is een feit, en moest uiteraard bekeken worden.

Wat mij meteen opvalt is dat ik de muziek van Goblin al vanaf de eerste seconden mis. De vreemde klanken die ze componeerden voor de 1977 prent gaven de film een extra laag mee. Het feit dat de bekende klanken zelfs niet als hommage in de film verwerkt zitten, is op zich al een misdaad tegen de mensheid. Ik kan het gemist hebben ook.

Met zijn 150 minuten op de teller duurt deze remake/hommage maar liefst een uur langer dan het originele. Dat komt de prent niet ten goede. We krijgen een paar subplots die ten gepaste tijd er bij komen lopen voor spek en bonen. Vreemde keuze want op deze manier krijgt de film een gevoel van een opgeblazen plot te hebben en tegelijk ook een uitgemergelde plot te bevatten als het op de hoofdpersonages aankomt, wat toch voor tegenstrijdige gevoelens zorgt tijdens het bekijken.

Te ambitieus in het vertellen van hun verhaal? Misschien. Ik geef de prent het voordeel van de twijfel, misschien heb ik te veel affectie voor de 1977 film dat ik niet onpartijdig kan beoordelen, maar naar mijn mening had er gerust een heel deel geknipt kunnen worden, zodat het geheel een beetje gestroomlijnder zou overkomen, en niet een afvalrace om tot de credits te geraken.

Last edited by Hellhound; Yesterday at 19:02.
Hellhound is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules