Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-08-2018, 21:16   #5361   link
Horla
Senior Member

Bij mij in de gemeente zei die van stedenbouw nochtans dat dat niets uitmaakte. Je mag maar X-aantal meter verharden, het maakt niets uit dat ze waterdoorlatend zouden zijn. Het probleem is dat alle regels overal anders geïnterpreteerd worden (als ze zelfs al gekend zijn - bij ons is in mijn vorig huis is een vergunning geweigerd wegens een wet die pas 3 maand later in voege ging...)
Horla is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2018, 22:17   #5362   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heeft dat ook niet veel te maken met de regenwaterput?

Aangezien ik zo'n 320m² bebouwde oppervlakte had eiste de gemeente mij voor een regenwaterput van 10k liter. Heb er voor de zekerheid van bijbouw of niet-water-doorlatende oprit een van 15k liter laten steken.

Misschien heeft je buur dat ook preventief laten doen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2018, 20:46   #5363   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
't ons is verkocht geraakt voor 260000, yeuy
https://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate...states&xpage=1
Old 10-09-2018, 08:54   #5364   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Amai de marktprijzen moeten dan toch nog wreed sterk staan, want aan de bouw te zien is dat vooral serieus opgelapt tot op het maximum. Het onze ging 'maar' 40K meer maar was dubbel zo groot en lag veel centraler.
Onze kopers hebben dus een goeie koop gedaan
Old 10-09-2018, 23:16   #5365   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Amai de marktprijzen moeten dan toch nog wreed sterk staan, want aan de bouw te zien is dat vooral serieus opgelapt tot op het maximum. Het onze ging 'maar' 40K meer maar was dubbel zo groot en lag veel centraler.
Onze kopers hebben dus een goeie koop gedaan
volledig gestript en vanbinnen opnieuw gemaakt. Daar komt het op neer.
Old 11-09-2018, 20:11   #5366   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wat begon als half rondkijken is plots zeer snel gegaan. Wij hebben net getekend voor een nieuwbouw woning in Deurne-Zuid. Oplevering is pas voor najaar 2020 dus dat is nog eventjes.

Het is een Matexi project, ik weet dat je meer voor uw geld krijgt als je alles zelf opvolgt en laat bouwen maar dat is eerlijk gezegd niks voor ons. Beetje keuken kiezen en tegels is meer dan genoeg, en vloeken op het inbegrepen basisuitrusting budget.

https://www.matexi.be/deurne-eksterlaer
http://www.eksterlaer.be/nl-BE/content/eksterlaer/3/12/

- half openbebouwing
- grond opp. 225m² (bewoonbaar is 160m²)
- dubbele carport
- aardig tuintje (voor antwerpen)
- er is een (lucht/water) warmtepomp, ventilatiesysteem en vloerverwarming beneden, energie zuinige woning enz..

Buurt waar we nu zitten (groen kwartier) is in de 7jaar dat we hier wonen omgevormd van een bouwwerf tot een gezellige buurt, met een beetje geluk zal hetzelfde hier ook gebeuren.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 10:36   #5367   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Mijn probleem met die dingen is niet kwaliteit, ik denk dat ze daar erg veel ervaring in hebben en goede keuze's maken zonder risico, maar wel ruimte. Die projecten zijn steevast op de centimeter uitgerekend. Elke ruimte is net iets te klein, maar genoeg om door te gaan als functioneel.
Kijk altijd graag naar zulke grondplannen om te zien hoe ze dat verkopen.

Het is natuurlijk wel de richting die Vlaanderen uitwilt, en die al lang in Holland wordt gevolgd. Maar het voelt vreemd aan als traditionele Belg. Die woningen zijn vaak niet groter dan appartementen. Als je het goed zit met uw buren geen probleem, maar indien niet, dan zit je daar mooi tussen uw muren
Old 12-09-2018, 10:46   #5368   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wij komen van een apartement van 100m2 met 10m2 terras, denk zelfs dat de terras inbegrepen is in die 100.
De 2 kleine slaapkamers zijn aan de krappe kant maar ik kan er wel een bureau van maken en scheelt ook niet teveel met wat ik nu heb. Onze huidige slaapkamer is nipt groot genoeg voor een bed dus dat is wel een goede upgrade.

Het blijft wel wel Antwerpen natuurlijk waar alle centimeters wat meer doorwegen.

grondplannen (potato quality)
https://photos.app.goo.gl/AsFbgdyNGRrMMi9E6
Old 12-09-2018, 11:17   #5369   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Aan ieder het zijne, maar ik persoonlijk zou nooit in zo iets willen wonen. Nooit. De introvert in mij zou kortsluiten.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 12:19   #5370   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Idem. Ik ben bijzonder blij dat wij de kans hebben van in Limburg te (kunnen & willen) wonen, waar het nog enigszins mogelijk is met een beperkt budget iets of wat tuin & vrijheid te hebben bij een huis.

Zeker een koppel als wij (beide muzikanten & allebei groene vingers) zou compleet verstikken in zo een halfopen projectbouw.

Dat terzijde, als je komt van een 100m2 appartement zonder tuin, gaat dat absoluut een verademing zijn, en in die coté is ruimte absoluut geen vanzelfsprekendheid.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 12:34   #5371   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wat jullie hebben is wel helemaal het omgekeerde natuurlijk, ik vind dat ook super sjiek al dat groen maar dan moet je het makkelijk bereikbaarheid van stad opgeven maar als dat geen gemis is heb je veel meer keuze.

edit:
dit geeft een beetje een idee wat het aanbod is voor woningen met 3 slaapkamers en tuin rond Antwerpen
https://www.zimmo.be/nl/panden/?stat...BlfFfdAptA#map

naar gebruik toe moet ik zeggen dat zimmo wel mijn favoriete immo site is

Last edited by frenzal; 12-09-2018 at 12:43.
Old 12-09-2018, 20:24   #5372   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Wij komen van een apartement van 100m2 met 10m2 terras, denk zelfs dat de terras inbegrepen is in die 100.
De 2 kleine slaapkamers zijn aan de krappe kant maar ik kan er wel een bureau van maken en scheelt ook niet teveel met wat ik nu heb. Onze huidige slaapkamer is nipt groot genoeg voor een bed dus dat is wel een goede upgrade.

Het blijft wel wel Antwerpen natuurlijk waar alle centimeters wat meer doorwegen.

grondplannen (potato quality)
https://photos.app.goo.gl/AsFbgdyNGRrMMi9E6
Wel, het mooi aan dat ontwerp is dat je 15m diepte hebt op 6m breed. Dat is een behoorlijke leefruimte beneden, dus zal groot aanvoelen aangezien er waarschijnlijk ook veel ramen zijn achteraan.

De badkamer, bergruimte en twee slaapkamers zijn schandalig klein. Maar daar kan je leren mee leven
Old 12-09-2018, 21:09   #5373   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Sinds gisteren eigendom van ons charmant krot aan den dam. Mijn god wat wordt dat een bende werk.
Alle vloeren schuren en schilderen, vier verdiepingen aan trap schuren en schilderen, alle muren afwerken, alle plafonds opnieuw/afwerken, uiteraard alles schilderen, plinten steken overal, kelder komen ze helemaal renoveren, gevel komen ze helemaal opnieuw voegen en behandelen+van die awesome oude huisbeugels polijsten, nieuw dak. Dat spel is minstens 120 jaar oud en niks is afgemaakt sinds het gebricoleer van alle vorige eigenaars. Enerzijds moet ik al bijna huilen als ik eraan denk, anderzijds kijk ik er enorm naar uit er dit weekend aan te beginnen. Zeker om samen met mijn broer in zo'n breaking bad pakje het plafond van de kelder te slopen. Lachen!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 09:57   #5374   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by acku View Post
De badkamer, bergruimte en twee slaapkamers zijn schandalig klein. Maar daar kan je leren mee leven
Ons eerste huis hebben we gekocht terwijl er geen meubels stonden in de kinderkamers. Dan lijkt +-9m² (in ons geval) nog deftig maar eens je er een bed en kast in hebt gezet is er gewoon geen ruimte meer om te spelen of iets anders. Als je er een bureau wilt zetten, dan heb je sowieso een hoogslaper nodig (afhankelijk van volwaardig eerste verdiep of niet is dat al problematisch).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2018, 15:05   #5375   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Sinds gisteren eigendom van ons charmant krot aan den dam. Mijn god wat wordt dat een bende werk.
Alle vloeren schuren en schilderen, vier verdiepingen aan trap schuren en schilderen, alle muren afwerken, alle plafonds opnieuw/afwerken, uiteraard alles schilderen, plinten steken overal, kelder komen ze helemaal renoveren, gevel komen ze helemaal opnieuw voegen en behandelen+van die awesome oude huisbeugels polijsten, nieuw dak. Dat spel is minstens 120 jaar oud en niks is afgemaakt sinds het gebricoleer van alle vorige eigenaars. Enerzijds moet ik al bijna huilen als ik eraan denk, anderzijds kijk ik er enorm naar uit er dit weekend aan te beginnen. Zeker om samen met mijn broer in zo'n breaking bad pakje het plafond van de kelder te slopen. Lachen!
Foto's alsjeblief? Laat ons mee genieten...
Prophex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules