Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-07-2016, 13:27   #281   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

"zou ik gaan zwemmen?"
- nah te ver..
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2016, 13:29   #282   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Waarom ligt gulder zo te flippen op dien wc? Kunde uw pis nog geen uur inhouden?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2016, 14:08   #283   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Gaat vooral om kindjes. Weet niet of jij klein mannen hebt, maar die zitten letterlijk dertig seconden in water of het is van "moet pipi doen". Maar goed, issue is weg. We gaan zwembad dichter tegen huis leggen, technieken in bestaand tuinhuis en aan ons huis een groot stuk overdekt terras maken. Dat ze dan even door living moeten om naar wc te gaan, is dan maar zo.

Het zal er op paar details na zo uit gaan zien. Terras links van zwembad zal 5.7m x 1.8m zijn (misschien 2m) , terras aan andere kant 7m x 4m (zoals nu).

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2016, 16:12   #284   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Persoonlijk zou ik het verder leggen van het huis, zoals gezegd ligt een zwembad tijdens 6 maanden dicht en dan ligt het eerder in de weg ... Bij mijn ouders ligt het ook in de hoek en ik vind dat ideaal. Anders zit je heel den tijd op dat zwembad te kijken, geef mij dan maar de natuur op mijn terras. Mijn moeder kwam altijd op het terras 'oppassen' als we zwommen als klein mannen. Als ze echt nog klein zijn, zou ik mij toch ook binnen gehoorafstand zetten.

Enfin, my 2 cent. Zwembad thuis als klein manneke is echt zalig. Helaas kost het echt stukken van mensen en kun je het de helft van het jaar niet gebruiken in België... Verwacht u maar al om heel de buurt dagelijks te ontvangen in de zomer
edit: zwembad is toch diep genoeg om te kunnen duiken (duikput)? Best ook voldoende afstand omheen het zwembad voorzien voor aanloopjes en sprongetjes (uiteraard).

Last edited by logion; 10-07-2016 at 16:17.
logion is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2016, 16:24   #285   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mijn persoonlijk voorkeur gaat ook naar het verder van huis leggen, maar probleem is tegelijk dat tuin daar bijna meter dieper ligt. Dus dan zie je amper dat je een zwembad hebt (op zich geen issue) maar grootste probleem is dat we dan én heel pak nieuwe terrassen moeten leggen én extra kosten moeten doen voor afwatering/drainage én dat we dan ook voor achterste deel tuin toch eea moeten voorzien qua tafels, stoelen enz. Allemaal extra kosten dus. Mocht onze tuin niet aflopen, dan zou ik het zéker wat verder leggen en ook in de lengte ipv in de breedte, zodat er nog mooi stuk gras vrij blijft. Jammer genoeg is dat niet mogelijk zonder héél onze tuin te herleggen, en dat gaan we uiteraard niet doen.

We gaan het nu toch "boven" leggen, maar vergeet ook niet dat plaats tussen de ramen van ons huis en waar water effectief zal beginnen, toch ook +- 8m is. Dus het ligt eigenlijk op zich al een beetje van huis af. Natuurlijk ligt het op deze manier in het zicht, maar ook op die plaats ligt het nog altijd een dikke halve meter lager dan vloer in huis. Dus vanuit keuken/living zit je er ook niet echt op te kijken en kijk je meer naar die beplaning die naast zwembad ligt.

Het heeft beide voor- en nadelen. Voordeel is nu dat het een PAK (scheelt echt enorm) minder zal kosten, dat we één uniform terras rondom zullen hebben en dat we met hetgeen we uitsparen qua meerkost om het achteraan te doen, ons huis achteraan volledig kunnen overdekken en afwerken met bar/lounge enz. En dát heeft dan weer een enorm toegevoegde waarde in ons belgenlandje. Door dat te overdekken kunnen we als het wat begint te regenen of zelfs in de winter (met verwarming in plafond) nog altijd lekker buiten zitten.

Qua aanloop/terras om te springen ruimte zat denk ik. Links zoals gezegd terras van +- 2m en daarnaast ligt nog eens 2m gras. Andere kant is terras 4m diep. Dus aan beide (korte) zijden zeker 4m over. Aan de zijkanten niet, daar komt boordsteen van 80cm, maar veronderstel dat je meestal toch vanuit korte kant springt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 11-07-2016, 07:36   #286   link
Lycas
Senior Member

Weet er iemand iets van die 3meter naast je huis voor de oprit?

Bij het aanleggen van de oprit (de voorbereidende werken) is het duidelijk dat mijn buur zijn kasseien na al die jaren verzonken zijn naar mijn stuk. Er zullen 2 rijen moeten uit gegraven worden.

Kan mijn buur hierover klagen? We gaan de boordsteen zetten net voor de 3meter lijn, zodat hij daar geen gedeeld ownership over heeft.

Iemand iets gelijkaardig?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 11:25   #287   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zonet de mail verstuurd met bevestiging van bestelling zwembad. Is naast aankoop van vastgoed toch uitgave waar ik behoorlijk zenuwen voor heb gehad alvorens 'go' te geven. Is dan ook een pak geld voor uiteindelijk een bak water. Maar fuck it, leef maar 1 keer, we hebben de centen en zie de veertigers rondom mij stilaan uitvallen met stress, burnout, kanker enz en onze kindjes gaan er ook enorm van genieten. Dus maar beslist om het te doen.

Old 29-07-2016, 17:03   #288   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Mogen we eens komen zwemmen?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 17:17   #289   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Jij altijd

Old 29-07-2016, 17:32   #290   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Ik wens u er, niet-cynisch, veel plezier mee.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 18:10   #291   link
Matthias
*snore*

En kan het nu weer over tuinen gaan?

Zelf nog maar net 200 vierkante meter graszonden gelegd, nu op zoek naar een mooie hoogstammige fruitboom, eentje met wat street creds. Iemand die goeie kwekers kent die oudere bomen verkopen? Wil geen tien jaar wachten, maar onmiddellijk iets van enig statuur in mijn hof.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2016, 11:35   #292   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Ik ben er nog niet zelf geweest maar heb wel al veel goeds gehoord over http://www.planten-debock.be/ in Oudenaarde. Probeer daar eens? Bomen planten van ~10 jaar oud is wel riskant, kan evengoed 'niet pakken' en terug afsterven.

Alhier begint het er terug beter uit te zien
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2016, 11:49   #293   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ferme tuin daar! Kan je enorm veel leuke dingen mee doen. De Bock is hier inderdaad vrij goed gekend, maar niet altijd even goedkoop ook. Ik vind onze tuin eigenlijk best ok, maar enige wat ik écht zou willen mocht ik ooit nog eens zou bouwen, is een tuin waar ik achteraan onbelemmerd zicht heb op bossen of velden. We hebben een heel groot stuk grond liggen dat nu landbouwgrond is, we hopen dat we dit ooit kunnen laten regulariseren tot bouwgrond. Precies stukje hobbit-land daar, maar kans zal klein zijn.

Old 30-07-2016, 12:55   #294   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Je beseft toch dat zo'n uitzicht maar bestaat omdat anderen daar nog geen bouwgrond van gemaakt hebben?
Old 30-07-2016, 13:04   #295   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Yep, natuurlijk. Maar begin nu weer niet te oordelen vooraleer je weet waarover het gaat. In ons geval is het een zeer groot stuk landbouwgrond, waar zowel links als rechts reeds op gebouwd is. Dat stuk is ongeveer 40m breed, maar meer dan 300m diep. Dat er links en rechts ook op gebouwd is geworden, doet ons toch vermoeden dat het mits goede afspraken mogelijk moet zijn. Sowieso zou het zéér beperkt zijn qua percentage in verhouding tot de grond in zijn geheel. Als we daar een woning zouden mogen op zetten van 14m breed en 8m diep, zouden we al héél tevreden zijn. Dan zou er links en rechts nog ruim 12m ruimte over zijn, én is de rest achteraan onbelemmerd qua zicht. Is dus niet de bedoeling die grond te gaan verkavelen of zo, want dan verpest je inderdaad zicht. Maar als er aan beide kanten van die grond al woningen staan, vind ik het bizar dat stuk grond dat wij hebben en daar juist tussen ligt, niet (deels) kan gebruikt worden als bouwgrond. Is sowieso niet voor direct hoor, maar wie weet kan het 'ooit'. Zouden het ook echt wel als eigen woning willen gebruiken, dus niet verkopen als investering of zoiets.

Old 30-07-2016, 13:12   #296   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ik hoop gewoon dat die betonstop er rap komt.
Old 30-07-2016, 20:28   #297   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Ik ben er nog niet zelf geweest maar heb wel al veel goeds gehoord over http://www.planten-debock.be/ in Oudenaarde. Probeer daar eens? Bomen planten van ~10 jaar oud is wel riskant, kan evengoed 'niet pakken' en terug afsterven]
Haha, een bezoekje De Bock is sowieso een dezer ingepland. Vroeg mij gewoon af of dat nu echt de enige is in zijn genre.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2016, 09:05   #298   link
Blondje
*

Tegen Leuven (net voorbij Kessel-lo) zit er ook ene waar ik een paar jaar geleden besteld heb, maar de naam ontgaat mij. Tegen Ranst heb je Van Uytsel, al weet ik niet of die echt grote bomen hebben, maar t is in elk geval wel een groot tuincenter met massa's planten.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2016, 20:52   #299   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Blondje View Post
Tegen Leuven (net voorbij Kessel-lo) zit er ook ene waar ik een paar jaar geleden besteld heb, maar de naam ontgaat mij.
Allicht Boomkwekerijen Van Goidsenhoven, in Holsbeek. Onlangs geweest voor bodembedekkers, wel precies grote keuze voor buiten.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2016, 11:17   #300   link
Blondje
*

Haja, diene is 't.
Blondje is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules