Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread

Thread Tools
Old 13-01-2010, 19:04   #61   link
eaurouge
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Volgens mij is de dokter niet de seer. Functie onderliggend aan verhaal, kracht onderliggend aan wolf mechanic. Outed seer + nachtelijke kill = lol.
Dokter is de seer.

Quote:
Originally Posted by lijkkist
kheb een beetje een vermoeden dat bad mij er asap uit wil spelen door mn ziener-ability, kan ik dan snachts beschermd worden ofzo?
eaurouge is offline  
Old 13-01-2010, 19:05   #62   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Again, wat is uw punt?
Dat de krachten en functies niet gebonden zijn? eaurouge, zie FAQ quote.
Alex is offline  
Old 13-01-2010, 19:05   #63   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Outed seer + nachtelijke kill = lol.
No shit.

Ik weet totaal niet op wie te stemmen trouwens. Ik vind Cit een rare keuze om de doodeenvoudige reden dat Robin op mij gestemd heeft zonder mij dat te vragen. En ik vond daar nu eens niet bepaald iets verdacht aan, eigenlijk...
Guns is offline  
Old 13-01-2010, 19:13   #64   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Dat de krachten en functies niet gebonden zijn? eaurouge, zie FAQ quote.
Sorry, ik dacht dat je iets relevants bedoelde. Enkel Mithror weet hoe het precies zit met krachten en rollen, en da's de reden waarom ik enkel zeker ben over wat scientists kunnen doen. Uit de regels nam ik aan dat de dokter een zienerachtige power zou hebben, maar daar ben ik dus niet zeker over. Metagaming over, moving on now.

Aan iedereen: ik weet dat mijn "redenen" om op Cit te stemmen nauwelijks zo genoemd kunnen worden en ik vraag ook aan niemand om mij erin te volgen.
Kittens is offline  
Old 13-01-2010, 19:15   #65   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Fuck it.

!Vote: Kittens

Waarom:

- Voornamelijk random. Tjah. Weinig data voor de moment.
- Is scientist. Er zijn meer scientists dan iets anders.
- Stemde als een van de eersten. Op Cit, voor een reden die ik niet snap en nadat andu zijn vote al had ingetrokken (again, excusable in dit stadium, maar vote is nu eenmaal verplicht en iets is meer dan niets).

Snorry Kittens.
Guns is offline  
Old 13-01-2010, 19:20   #66   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Sorry, ik dacht dat je iets relevants bedoelde. Enkel Mithror weet hoe het precies zit met krachten en rollen,
En hij zegt dan ook expliciet dat er geen verband is. Jij beweerde het tegenovergestelde en hintte naar achtergrondinformatie. Relevant genoeg.
Alex is offline  
Old 13-01-2010, 19:21   #67   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik ga eten, wrs niet terug voor 20:00 dus !Vote: Cit
Alex is offline  
Old 13-01-2010, 19:27   #68   link
eaurouge
Senior Member

Omdat kittens met nogal lichte redens voor Cit stemt. Beetje verdacht omdat andu al een vote er op gemaakt had. IMO.
eaurouge is offline  
Old 13-01-2010, 19:28   #69   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
En hij zegt dan ook expliciet dat er geen verband is. Jij beweerde het tegenovergestelde en hintte naar achtergrondinformatie. Relevant genoeg.
Je hebt gelijk, er is geen verband tussen functies/rollen en speciale eigenschappen. Het volgende is gewoon een van mijn veelvoorkomende hallucinaties.

Quote:
Een overzicht van de functies en hun speciale eigenschappen:
  • Scientist: onderzoeken + 1 ( totaal van 2 )
  • Engineer: repareren + 1 (totaal van 2 )
  • Soldier: Kunnen max. 2 mensen aanduiden om 's nachts een compartiment te bewaken. De Cryo Room wordt automatisch bewaakt. De bewakers kunnen dan in cyclus 1 van de volgende dag echter niet mee handelen. Ze moeten dan immers slapen!
  • Doctor: Mag elke nacht iemand controleren, maar op wat?
  • Communications Officer: Is bijzonder goed in het ontcijferen van andere talen.
  • Navigation Officer: Dankzij zijn vaardigheden kan het schip zijn bestemmingen sneller bereiken.
  • Executive Officer (XO): Heeft 1 extra stem, neemt de taak van CO over als die sterft. Deze extra stem telt niet voor de lynching vote.
  • Commanding Officer (CO): Heeft 2 extra stemmen en beslist ties. Als zowel de CO als de XO dood zijn, worden ties random bepaald. De CO zijn stemmen worden ook niet meegerekend voor de lynching votes.
Fuck it, ge doet het precies expres. Zodoende ga ik Guns nog gelijk moeten geven.

!Vote: Alegis (!NIET Cit)
Kittens is offline  
Old 13-01-2010, 19:33   #70   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Umm, ik denk niet dat je het snapt, Kittens (ofwel snap ik het niet). Er is een bepaalde functie die iets kan uitvoeren dat iederéén weet. Zo kunnen de Scientists werken in hun labo. Er zijn echter ook onafhankelijke krachten die uniek zijn voor elk personage (waarmee ik bedoel dat de ene Scientist bvb. een ziener kan zijn en de andere dan weer extrasnel kan sciencen, ofzo, ik geef maar een voorbeeld) en die niemand anders kent, tenzij je het bekendmaakt, uiteraard.

Ik heb dit toch afgeleid van de regels te lezen, misschien een verkeerde interpretatie.
Leeuwke is offline  
Old 13-01-2010, 19:33   #71   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by Leeuwke View Post
Umm, ik denk niet dat je het snapt, Kittens (ofwel snap ik het niet). Er is een bepaalde functie die iets kan uitvoeren dat iederéén weet. Zo kunnen de Scientists werken in hun labo. Er zijn echter ook onafhankelijke krachten die uniek zijn voor elk personage (waarmee ik bedoel dat de ene Scientist bvb. een ziener kan zijn en de andere dan weer extrasnel kan sciencen, ofzo, ik geef maar een voorbeeld) en die niemand anders kent, tenzij je het bekendmaakt, uiteraard.

Ik heb dit toch afgeleid van de regels te lezen, misschien een verkeerde interpretatie.
Vertel jij mij dan even wat je wéét dat de Dokter kan doen. EDIT: of niet kan doen.

EDIT2: En ja, ik weet dat er OOK geheime krachten zijn. Uiteraard weet ik dat.
Kittens is offline  
Old 13-01-2010, 19:34   #72   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

Mensen onderzoeken. Op iets.
Leeuwke is offline  
Old 13-01-2010, 19:36   #73   link
andu

andu's Avatar

Alegis heeft het met krachten over wolf-afgeleiden, zijnde dingen die te maken hebben met moorden, zien, etc. Tot hiertoe zijn de rollen altijd los daarvan geweest. Mithror heeft in de andere thread bijvoorbeeld laten vallen dat de dokter zwaargewonde mensen kan genezen. Gewone gewonden worden automatisch genezen door de drones. Het lijkt mij toch ook eerder dat rollen in tegenstelling tot krachten meer gebonden zijn aan het verhaal en dat er geen correlatie is tussen de twee (dit staat zelfs expliciet vermeld in de FAQ, laatste regel bij Rules).

Het feit dat je hiervoor naar Alegis zou overschakelen vind ik maar vreemd.
andu is offline  
Old 13-01-2010, 19:38   #74   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Ik ben een scientist, dus ik weet dat scientists niet op een of andere manier aan iemand anders kunnen garanderen dat ze wel of niet op een bepaald team staan.
Dat garanderen is een wolf-afgeleide en dus uitsluitend een geheime kracht.
andu is offline  
Old 13-01-2010, 19:39   #75   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror
Iedereen in dit spel heeft 2 rollen. De ene rol, vanaf nu functie genaamd, is door iedereen gekend en is je functie (duh) aan boord van het schip. De andere, je kracht, is enkel door jezelf gekend. Je functie zal een invloed hebben op de gebeurtenissen die zich zullen voordoen, terwijl je kracht zowat het equivalent is van andere wolf games, met dat verschil dat jullie niet weten welke krachten er allemaal zijn.
Zo dus.
andu is offline  
Old 13-01-2010, 19:41   #76   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Alegis heeft het met krachten over wolf-afgeleiden, zijnde dingen die te maken hebben met moorden, zien, etc. Tot hiertoe zijn de rollen altijd los daarvan geweest. Mithror heeft in de andere thread bijvoorbeeld laten vallen dat de dokter zwaargewonde mensen kan genezen. Gewone gewonden worden automatisch genezen door de drones. Het lijkt mij toch ook eerder dat rollen in tegenstelling tot krachten meer gebonden zijn aan het verhaal en dat er geen correlatie is tussen de twee (dit staat zelfs expliciet vermeld in de FAQ, laatste regel bij Rules).

Het feit dat je hiervoor naar Alegis zou overschakelen vind ik maar vreemd.
Ik stemde op Cit omdat het beter was dan niets.

Alegis is aan't metagamen en dat ergert mij mateloos. Nu is hij mij expres fout aan't begrijpen en hij weet het. Het enige dat ik in mijn post heb gezegd, is dat ik zeker weet dat Scientists (zonder speshul power) niks kunnen garanderen en dat ik mij over al de rest niet wil uitspreken bij gebrek aan kennis.

Nu goed, ik heb mijn mond als eerste opengetrokken en wist dat ik daarom het doelwit bij uitstek zou zijn, dus follow the trend en stem maar op mij, tenzij ge Alegis even verdacht dens vind als ik.

Last edited by Kittens; 13-01-2010 at 19:45.
Kittens is offline  
Old 13-01-2010, 19:41   #77   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Andu heeft het bij het rechte eind.
Alex is offline  
Old 13-01-2010, 19:42   #78   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Alegis is aan't metagamen en dat ergert mij mateloos. Nu is hij mij expres fout aan't begrijpen en hij weet het.
Nope en ik geloof niet dat jij dat denkt.
Alex is offline  
Old 13-01-2010, 19:43   #79   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
!Vote: Alegis (!NIET Andu)

Niet om Kittens te volgen, wel omdat Alegis de eerste was om op mij te voten, zonder imo een geldige reden.

Last edited by Cit; 13-01-2010 at 19:46.
Cit is offline  
Old 13-01-2010, 19:46   #80   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Een vote op kittens zou je in de minderheid brengen, Cit. Nu is het een tie en ik heb daar stemrecht over.

Vanwaar die keuze?
Alex is offline  
Closed Thread

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules