Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 12-01-2010, 19:46   #1   link
Mithror
Senior Member
 
Mithror's Avatar
 
Shrimp Space - Day 1, Cycle 2 - Unknown Ship

Verhaal:

A Call To the Bridge

0900 hours. The members for the expedition have been selected. Preparation were made quickly and at 0930 hours, the shuttle was ready to leave for the unkown ship. The future of everyone on board the UEF Democracy layed in the hands of these brave eight men. As the alarm to warn everyone to leave the hangar deck went off, XO Alegis ordered everyone of the deck. Making sure everyone was gone, he walked out of the room and let the door seal itself shut.
Inside the shuttle, people looked tensed. Facing the unkown does that to people. Though it is the first trip they'll be making into space, it could very well be their last. With the hangar deck decompressed, the shuttle took of and set a course to the nearby ship.
The trip was not as long as most people thought. In fact, at maximum speed it only took them 2 hours. At 1145 hours they arrived near the ship. As the shuttle reduced speed and head towards what looked like the ship's hangar deck, an opening appeared in the ship.
Their feeling of fear was soon replace with one of awe as they moved through the opening. The design of the ship was remarkably similar to that of the UEF Democracy, only everything looked more coherent. The UEF Democracy was an amazing ship, but this looked as if it were one of it successors.

The shuttle landed on what was now clearly the ship's hangar's deck. The soldiers took the lead as they headed for the exit and opened it. 'All clear!', Turtle shouted, 'Normal oxygen levels, you can take off your helmets. Let's move out to the energy signal. Andu, I hope you brought your detector with you!'
Andu, snatching a piece of pecan pie out of one of his suits containers, looked up and replied: 'Hmmmm? Oh... the detector. Yup, got it right here.', pointing at one of the other containers. 'Although I wish I could have brought another piece of pecan pie.' Fiddling with some of the machine's controls, he pointed in the direction of the left access door. 'That way.'
'Before we move out.', Alegis shouted, 'I have been given orders from the CO. To use his word: it is not because we are away that we are not totally excluded from the Air-Lock protocol. I have received instructions that we are to carry out our vote as well. Though we will not throw anyone out of an Air-Lock ourselves, the person with the most votes will get 3 additional votes against him the next day. That is all. Let's move out.' Shocked, the team gathered their stuff. They had not expected this, a captain's orders are a captain's orders.

The team moved out slowly, checking every part. Syrinx had said that there were no life signs, but you can never be too sure. Andu's detection system beeped ever loudly until it became one monotonous tone as they entered what looked like the core room. They hadn't seen a single sign of life so far.
Andu immediately recognised the crystal they were looking for. It was almost exactly the same as the one they were using on their own ship. It's shape was more refined however. 'This will definitely be able to replace the one we lost with this one. All it needs is some modification to make it interface with our socket.' Thanks to his skill, he was able to quickly remove the crystal from it's own socket and place it in one of the container boxes they brought with them.

'Well, this was easier than I...', started Turtle before being interrupted by a voice. The voice, belief it or not, started to speak in Dunglish, which everyone on the team could understand. (Looks like Eaurouge his skills will not be needed here, or will they?)

"Bridge...Come to bridge...(sounds of coughing)...we have something for you. A warning. Please."


*****

The team had a decision to make. Where did that voice come from? There shouldn't have been anyone alive here. Should they move out to the Bridge of this ship? Or will they just take the crystal and head back, leaving the secrets of this ship unexplored.
*****
Jullie moeten vandaag een beslissing nemen over wat jullie willen doen.

Willen jullie terugkeren naar de shuttle samen met het kristal [choose]shuttle[/choose]
Of volgen jullie de richtlijn van de geheimzinnig stem? [choose]bridge[/choose]

Daarnaast moeten jullie ook een stem uitbrengen op iemand van jullie. De persoon met de meeste stemmen krijgt bij de volgende Air-Lock votes 3 stemmen tegen (en zal die dag the UEF Democracy niet mogen verlaten).

Doe dit als volgt: !Vote: <Naam>

Als jullie willen, mogen jullie 1 Soldier achterlaten om de Shuttle te bewaken. Kwestie van het wat overzichtelijk te doen:

[move]None[/move]
[move]Turtle[/move]
[move]Leeuwke[/move]

(Optie met de meeste stemmen wordt uitgevoerd)

Deadline voor de stemmen is morgen 20u.

De mensen van de expeditie zijn:
XO Alegis
Comm. Officer Eaurouge
Engineer Andu
Scientist Kittens
Scientist Guns
Scientist Cit
Soldier Leeuwke
Soldier Turtle


*****

Voorlopig hou ik de tweede overwinningsconditie op dit:

Zorg dat je de juiste beslissingen kiezen die jullie op het pad der overwinning brengen, maar denk eraan: in de ruimte zijn de dingen niet altijd wat ze lijken.

Naarmate het spel vordert zal ik waarschijnlijk concreter kunnen zijn. En ook als ik meer tijd heb (zoals dit weekend).

Last edited by Mithror; 13-01-2010 at 08:14.
Mithror is offline  
Old 12-01-2010, 19:53   #2   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Ja lap, 't ziet er naar uit dat we beter een dokter hadden meegepakt.

In case dat het een trap is, wij hebben twee soldiers bij ons voor een reden hé

[choose]bridge[/choose]
Guns is offline  
Old 12-01-2010, 19:53   #3   link
Alex
Soupe du jour
 
Alex's Avatar
 
[choose]Bridge[/choose]
Alex is offline  
Old 12-01-2010, 20:05   #4   link
eaurouge
Senior Member
 
[choose]Bridge[/choose]

Dju, 'k had toch beter op het ander schip gebleven. enfin, mss komen er nog wel dingen om te ontcijferen!
eaurouge is offline  
Old 12-01-2010, 20:10   #5   link
andu
 
andu's Avatar
 
Normaal ben ik een vreselijk poesje wanneer het op zo'n dingen aankomt, en ik heb nu niet bepaald het volste vertrouwen in onze soldiers (die Leeuwke ziet er uit alsof hij een pamper draagt onder zijn body armor), maar ik zit momenteel nog in een sugar rush en de muren van dit schip hangen vol met posters van lieflijke, halfnaakte deernes. In de hoop een samenleving van ruimte-amazonen te ontdekken die itches kunnen scratchen waar we zelfs nog niet van hebben durven dromen, gaat Rodney (die ondertussen een stevige Michael J. Fox impressie aan het neerzetten is) een gokje wagen.

[choose]Bridge[/choose]

Ondertussen, omdat een nerveus mens toch bezig moet blijven, twee vraagjes. Kittens, waarom wou je zo extreem graag meekomen op deze expeditie? En Alegis, enig idee waarom onze CO voor jou is gegaan, zou daar iets meer achter zitten?
andu is offline  
Old 12-01-2010, 20:13   #6   link
Turtle
Senior Member
 
Turtle's Avatar
 
Finally some action!
Stand back scientisthingies, the marine's will take care of this. Leeuwke, guard my six.

[choose]bridge[/choose]
__________________
Growing old is inevitable, growing up is optional
Turtle is offline  
Old 12-01-2010, 20:15   #7   link
Alex
Soupe du jour
 
Alex's Avatar
 
Zou kunnen. Maar als je groepen splitst is het vaak logisch Hoofd en Adjunct- ook te splitsen. Ook verliest het hoofdschip dan eigenlijk geen functie. Dat is wat ik aan het denken ben, maar we mogen het inderdaad niet vergeten.
Alex is offline  
Old 12-01-2010, 20:32   #8   link
andu
 
andu's Avatar
 
De beslissing lijkt gemaakt.

Aangezien we maar 23u meer hebben voor toch een vrij belangrijke red vote, wil ik die discussie toch ook alvast op gang brengen. Allez ja, we kunnen het ook hebben over recente verbeteringen aan de vasectomie procedure, maar dat lijkt me maar stom. Ik wil nog geen definitieve vote uitbrengen, dus ik ga het voorlopig op Cit houden, wegens schaamteloze inactiviteit en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

!Vote: Cit

Thoughts, comments?
andu is offline  
Old 12-01-2010, 20:34   #9   link
Alex
Soupe du jour
 
Alex's Avatar
 
Er zijn geen acties totdat we de bridge gaan bezien, dus geen slecht idee. Op zich zijn het enkel +3 votes, als er bewijs of goede redenen opduiken morgen voor een target zal die 3 vote bonus op hem niet uitmaken.

Indien niet en iedereen stemt random is hij dan wel gezien.
Alex is offline  
Old 12-01-2010, 22:58   #10   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Een mysterieuze opname?! Sold! Op weg naar de brug kijk ik uit voor losliggende hi-tech space-loot.

[choose]Bridge[/choose]

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Kittens, waarom wou je zo extreem graag meekomen op deze expeditie?
Om dezelfde reden dat ik wetenschapper ben geworden bij het UEF Space Agency, en niet in een lab van een of andere kerncentrale? Kzal keer rustig op mijn gat blijven zitten als er hier nieuwe dingen te ontdekken zijn. Pah! Motivatie noemt men dat.
Kittens is offline  
Old 13-01-2010, 06:28   #11   link
Cit
College dropout
 
Cit's Avatar
 
Location: Leuven
Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by andu View Post
De beslissing lijkt gemaakt.

Aangezien we maar 23u meer hebben voor toch een vrij belangrijke red vote, wil ik die discussie toch ook alvast op gang brengen. Allez ja, we kunnen het ook hebben over recente verbeteringen aan de vasectomie procedure, maar dat lijkt me maar stom. Ik wil nog geen definitieve vote uitbrengen, dus ik ga het voorlopig op Cit houden, wegens schaamteloze inactiviteit en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

!Vote: Cit

Thoughts, comments?
Schaamteloze inactiviteit?

Ahum.

Ik ben wakker geworden uit men cryosleep, en het eerste wat ik hoorde "Cit moet mee op expeditie!"
Plichtsbewust dat ik ben, ben ik me dan maar in alle stilte gaan klaarmaken. Omdat ik goed besef dat er meerdere dingen kunnen foutlopen, met de groep die er samengesteld is, ben ik dan maar gaan afscheid nemen in een hoekje van alles wat mij nauw aan het hart ligt.
Ondertussen heb ik, natuurlijk, alles gevolgd en weet ik maar al te goed wat er aan de hand is.
Iemand nomineren om zijn skills in een aards spelletje is dan ook meer dan schaamtelijk te noemen.
Over de rest van de gang van zaken spreek ik mij nog niet uit, in de vorige games heb ik gemerkt dat hoge bomen veel wind vangen, dit is natuurlijk buiten Alegis gerekend.

En ohja, hier is je bal terug!
!Vote: Andu

Edit: [Choose]Bridge[/Choose]

Want onze leider aan boord wil hier naar toe.

Edit2 : en ook dit "Dankzij de aanwezigheid van Wjw en het binnenkort aanwezige kristal, duurt de trip naar elk van die bestemming slechts 1 cyclus!"

Hiermee wilt Mithror toch zeggen dat we zowieso terug gaan komen met het kristal? of zie ik dat fout?
__________________
Cit happens

Last edited by Cit; 13-01-2010 at 07:07.
Cit is offline  
Old 13-01-2010, 07:32   #12   link
Turtle
Senior Member
 
Turtle's Avatar
 
Gaan we er nog steeds van uit dat er ondanks de "comm message" er niemand aan boord is buiten ons?
Maw, laten we onze shuttle onbewaakt achter?

En als we helemaal gaan RPG'en, kunnen we dees schip nie herstellen en meepakken?
__________________
Growing old is inevitable, growing up is optional
Turtle is offline  
Old 13-01-2010, 08:13   #13   link
Mithror
Senior Member
 
Mithror's Avatar
 
Ik ben best bereid wat RP toe te laten

Als jullie willen, mogen jullie 1 Soldier achterlaten om de Shuttle te bewaken. Kwestie van het wat overzichtelijk te doen:

[move]None[/move]
[move]Turtle[/move]
[move]Leeuwke[/move]

(Optie met de meeste stemmen wordt uitgevoerd)

*****

Het schip is te zwaar beschadigd om te herstellen. Daar komt nog bij kijken dat er elementen zijn die jullie zelf niet zouden kunnen herstellen! De scientists en engineer zijn in ieder geval onder de indruk van de technology.
Mithror is offline  
Old 13-01-2010, 08:15   #14   link
Cit
College dropout
 
Cit's Avatar
 
Location: Leuven
Send a message via MSN to Cit
Is het niet wat verdacht om 1 iemand ALLEEN achter te laten op een onbewaakte shuttle?
__________________
Cit happens
Cit is offline  
Old 13-01-2010, 08:23   #15   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Goh, gezien Turtle-soldier het zelf voorstelt zou ik het niet meteen verdacht vinden. Of het slim is, is een andere zaak.

Quote:
Originally Posted by andu View Post
en als diss op zijn vermeende SF4 skills.

!Vote: Cit
I do not like where that is headed
Guns is offline  
Old 13-01-2010, 08:31   #16   link
Turtle
Senior Member
 
Turtle's Avatar
 
1 persoon lijkt me ook wat risky tbh. (Hangt af wat er in dit spel mogelijk is ofc). Met dat idee kwam Mithror af...
__________________
Growing old is inevitable, growing up is optional
Turtle is offline  
Old 13-01-2010, 08:41   #17   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Ehm, alle twee de soldiers lijkt mij eigenlijk nóg idioter

Ik zou gewoon naar die bridge gaan, en onze route naar daar goed controleren. Vanuit de ruimte gaat er waarschijnlijk niemand onze shuttle komen hijacken hé...
Guns is offline  
Old 13-01-2010, 09:01   #18   link
Turtle
Senior Member
 
Turtle's Avatar
 
Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ehm, alle twee de soldiers lijkt mij eigenlijk nóg idioter
Ik dacht eerder aan nog een scientist (of 2 als we zeker willen zijn).
Meestal op verlaten schepen gaat er vrij vroeg in het verhaal iets mis met de shuttle, zodat de onderzoekers wel een andere oplossingen moeten zoeken.

Al betwijfel ik idd Mithror het verhaal lange tijd gaat opsplitsen.
__________________
Growing old is inevitable, growing up is optional
Turtle is offline  
Old 13-01-2010, 09:17   #19   link
Cit
College dropout
 
Cit's Avatar
 
Location: Leuven
Send a message via MSN to Cit
Quote van de andere thread

"Dankzij de aanwezigheid van Wjw en het binnenkort aanwezige kristal, duurt de trip naar elk van die bestemming slechts 1 cyclus!"

Hieruit leid ik af dat we zowieso gaan terugkeren met het kristal.

Misschien is het dus helemaal niet nodig om iemand achter te laten?

En we kunnen de soldiers dan wel gebruiken daar we niet weten wat het er zich op het andere schip bevind.

nee?
__________________
Cit happens
Cit is offline  
Old 13-01-2010, 09:37   #20   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Doet die shuttle keer gewoon op slot. Of pak het stuur mee, bij wijze van spreken.
Kittens is offline  
Closed Thread

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 20:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.