Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 1 10.00%
3.5 sterren 1 10.00%
3 sterren 6 60.00%
2.5 sterren 2 20.00%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 10. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 01-05-2018, 19:27   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Avengers: Infinity war'

Wanneer de machtige Thanos (Josh Brolin) probeert alle infinity stenen in zijn bezit te krijgen om een genocide zonder voorgaande te ontketenen is het aan de Avengers en al hun vrienden om hem te stoppen.

10 jaar en 18 films. Zo lang hebben ze bij Marvel en Disney toegewerkt naar 'Avengers: Infinity war'. Dit moet het superheldenextravaganza worden waar de fans al die jaren naartoe hebben geleefd. Ze zitten er ook zo goed als allemaal in, onze spandexvrienden. Captain America, Spider-Man, Iron Man, Thor, Black Panther, Hulk... Enkel Hawkeye en Ant-Man schitteren door hun afwezigheid, al zal dat bij die laatste ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat 'Ant-Man & the Wasp' binnenkort ook nog de nodige andacht van de kijker moet opeisen. Of het allemaal echt zo gepland was valt te betwijfelen maar dat dit de culminatie van jaren slaafse trouw aan het Marvel Cinematic Universe is staat buiten kijf. De schaal van 'Avengers: Infinity war' valt dan ook met weinig te vergelijken. Dit is de moeder aller cross-overfilms, het eindspel waar al die post-creditsscènes naar verwezen.

De fans gaan uit hun dak gaan. Nooit eerder deelden zoveel verschillende superhelden het scherm. Het mag een klein mirakel heten dat Anthony en Joe Russo het overzichtelijk houden. Een van de sterke punten is dat ze er steeds in slagen om duidelijk te maken wie waar is op een bepaald moment. Alle helden krijgen ook hun klein moment, iets was de fans zeker zal plezieren. En voor de criticasters: deze Avengersfilm eindigt niet met een groot zwevend gevaarte dat naar beneden dondert.

Qua episch visueel spektakel valt hier ook weinig af te dingen . De locaties zijn kleurrijk, de actie komt in alle soorten (voornamelijk de variëteit bombastisch) en de dialogen zijn doorspekt met de bekende verbale grapjes en witzen. Vooral de Guardians of the galaxy zorgen voor een leuke noot. Thanos zelf stelt ook niet teleur: imposant en dreigend, met een duidelijke agenda. De makers verspillen geen tijd om hem te introduceren. Ze weten dat de mensen die reikhalzend naar deze prent hebben uitgekeken weten wie Thanos is.

Dat laatste geldt eigenlijk voor de hele film. Wie de hele reeks Marvelfilms heeft gevolgd zal zich als een vis in het water voelen. Wie niets heeft met comicfilms en nog nooit van een tesseract, Wakanda of Collector heeft gehoord kan 'Avengers: Infinity war' gerust laten passeren. Er wordt verondersteld dat je al die jaren mee bent geweest, enige kadering en extra uitleg buiten "Thanos is een waanzinnig sterke gek met genocidale plannen" wordt niet gegeven.

Het gegeven dat 'Avengers: Infinity war' het culminatiepunt is van 18 voorgaande films is de kracht en zwakte van de prent. De karakters zijn buiten Thanos allemaal al in het lang en in het breed geïntroduceerd waardoor alle nadruk op de actie komt te liggen. De Russo's zoeven van de ene actiescène naar de andere. Tweeëneenhalf uur lang wordt is het meppen in de ruimte en aliens bevechten op aarde. Geen rustpauzes, geen karakterontwikkeling. Dat is lang en naar het einde toe nogal monotoon. Het klopt dat de inzet hoog is, dat er helden zijn die ten onder gaan, maar doordat er zoveel verschillende personages tegelijk met vanalles bezig zijn kan je je als kijker niet emotioneel binden met hen. Wanneer het noodlot toeslaat deed het me maar weinig.

'Avengers: Infinity war' is amusant omdat het spektakel biedt en technisch zit het goed in elkaar maar echt meeleven met deze grootschalige bokspartij lukte me niet. Bovendien eindigt het op een cliffhanger waardoor het meer uitkijken is naar de volgende Avengersfilm die volgend jaar uitkomt dan met een voldaan gevoel naar huis gaan. Misschien klinkt dit streng - dit is de mening van een stripliefhebber die altijd al een voorkeur voor origin stories en op zichzelf staande verhalen heeft gehad - maar als je 'Avengers: Infinity War' in een vacuüm plaatst slaat het qua verhaal allemaal op niets. Tweeëneenhalve ster dus, waar de fans van het eerste uur er ongetwijfeld nog een ster bij zullen rekenen.

Maar laten we wel wezen: mijn geld ligt klaar voor de sequel. Ik wil zien hoe dit gaat aflopen. Dekselse cliffhanger!

2.5 sterren op 4

Last edited by Maniac; 02-05-2018 at 07:04.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 21:04   #2   link
Dorfmeister
O_o

Het heeft me niet teleurgesteld Ik heb de punten van kritiek zoals gebrek aan karakterontwikkeling al eerder gelezen, maar dan vind ik dat je het karakter van deze film niet begrijpt. Dit is gewoon Super Smash Bros van het Marvel-unversum in filmland, geen origins story. De film pretendeert ook niet meer te zijn dan dat en doet dat goed
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 21:56   #3   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Een film is geen video game. Het is goed gemaakt en best vermakelijk, maar voor de film zag ik bijvoorbeeld de trailer van de nieuwe Ant-Man en dat zag er eigenlijk veel leuker uit.

De schaal in 'Infinity war' is zo groot dat elke vorm van intimiteit bij voorbaat gefnuikt wordt. De intiemere scènes die emotioneel zouden moeten weerklinken lieten mij koud. Maar bon, zoals gezegd, het spektakel was dik in orde!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 04:33   #4   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Vond hem verrassend goed
Old 02-05-2018, 08:15   #5   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
De schaal in 'Infinity war' is zo groot dat elke vorm van intimiteit bij voorbaat gefnuikt wordt.
Ik vond, net omdat ze opsplitsen in kleine groepjes die elk hetzelfde proberen bereiken op hun eigen manier, net wel dat er nog wat intimiteit in zat. De scene tussen thor en starlord en hun mannelijkheid, de scene van iron main de vader en Spiderman de zoon, de botsende ego's van dr strange en iron man. De enige plaats waar het minder gevoeld werd was in de groep van captain america omdat die echt veel groter was. Ook bij wanda en vision was het wat moeilijker de intimiteit te voelen. Ook al werden er enkele minuten aan gegeven. Veel minder dan bijvoorbeeld black widow en bruce banner, ook al duurde hun scene amper 10 seconden.
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 16:08   #6   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Beter dan verwacht, dat zeker
Old 06-05-2018, 20:14   #7   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
damn you ... Cliffhanger. Dju zeg... bah... Waarom, waarom??? Nog een jaar wachten of wat. FU Marvel.
Old 20-05-2018, 15:27   #8   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ook net gezien en ik begrijp eerlijk gezegd waarom mensen nog enigszins positief zijn over deze film. En ondanks al het recycleren heb ik normaal gezien wel een zwak voor superheldenfilms en Marvel in het bijzonder. Maar deze had ik echt moeite om de rit volledig uit te zitten en dwaalden mijn gedachten meermaals af.

Film is veel en veel te lang en heeft elvendertig scenes die eigenlijk het einde zouden (en wellicht hadden) moeten zijn. Dat probleem heb je natuurlijk als je zoveel mogelijk personages in de film wil verwerken en ze dan ook nog eens opsplitst in kleinere groepen. En dan stel ik mij vrij hard vragen bij sommige personages. Heimdal bvb zapt de Hulk weg, terwijl hij weet dat Loki de Tesseract heeft. Wat Hulk trouwens in deze film loopt te doen is mij al helemaal een raadsel, buiten wat idiote moppen en flauwe situaties.

Dankzij hun release kalender weet je nu al dat het merendeel gewoon terugkeert in de volgende film, dus echt veel spanning zit er ook niet in, ondanks de cliffhanger. Het hernoemen van de volgende film hebben ze wellicht gedaan om mensen naar de bioscoop te lokken, maar het is dus wel degelijk een tweeluik.

De volgende ga ik zo laten en zal ik wel eens meepikken als hij op TV passeert.

Last edited by Bjorn; 20-05-2018 at 15:30.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules