Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2016, 19:49   #1121   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Alsook, mijn collega raadt mij aan om direct een degelijk moto te kopen en geen tweedehands, omdat ik dan voorzichtiger zal zijn.
ma lol. dat je nog maar zelfs overweegt om die mens zijn mening serieus te pakken.
Old 24-09-2016, 19:53   #1122   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Mja, hij kent er wel iets van..
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2016, 20:20   #1123   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

allez vooruit dan
Old 24-09-2016, 21:17   #1124   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

ale toch bedankt voor uw constructieve inbreng jo
Old 25-09-2016, 01:49   #1125   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Welk lessenschema raden jullie aan voor iemand die nog nooit gereden heeft?
9u of 12u?
9 uur gaat samen met verplicht minstens 6 maanden stage (met een L rijden), dan pas examen, 12 uur is direct na opleiding examen.
Ik ben sowieso voorstander van 12 uur, meer opleiding is beter. Alsook, aangezien je het examen sowieso via de rijschool moet doen kan het zijn dat dat veel rijscholen voor je naar het examen gaat nog eens 2 uur "opfrissing" doen*. Zo zit je evengoed aan 11 uur, dan kan je meteen voor 12 gaan en je rijbewijs in 1 keer halen.

*Nee, niet per sé om hun zakken te vullen, maar om uw tijd en geld niet te verspillen. Examen begeleiding is -afhankelijk van de rijschool- gelijk aan 2 uur les. Slaag je niet dan moet je nog een 2de keer gaan (zit je al aan 4 uur). Slaag je dan nog niet, moet je verplicht nog eens 4 uur opleiding volgen voor je een volgende examenpoging mag doen.

Ga meteen voor 12 uur, korte pijn.

Wees er sowieso van bewust dat die 9 en 12 uur minima zijn. Als de instructeur van mening is dat je niet klaar bent om alleen de baan op te gaan/voor het examen dan zal die dat ten laatste na 6/8 uur te kennen geven dan extra uren aanraden.
Zit je in het traject van 9 uur, dan kan je evt overschakelen op 12 uur en alsnog direct voor examen gaan. Opleidingen die oplopen tot 15 uur zijn niet ongewoon. (record waar ik van weet is 36 uur )

Quote:
Zou graag volgende lente beginnen rijden, wanneer plan ik dan best al de lessen?
Ik ben in januari gaan informeren voor rijlessen, half februari kon ik beginnen les volgen, half maart had ik m'n rijbewijs.
Ga je nu informeren dan heb je het misschien nog voor de winter. Veel hangt af van de bezetting van de rijschool (wachttijden van 6 weken zijn niet abnormaal) en wanneer jij je kan vrij maken. Enkel in het weekend of ook tijdens de week? In het weekend duurt het al snel 4 - 6 weken afhankelijk van hoeveel uur je doet per sessie.
Kan je tijdens de week ook, misschien 2-3 dagen per week dan kan je het op 2 weken klaar hebben.
Een sessie is minstens 2 uur, maximum 4 uur. In minder dan 2 uur kan je niks deftig aangeleerd krijgen, 4 uur is wettelijk maximum. Echter vrijwel geen enkele rijschool zal meer dan 3 uur per sessie doen tenzij je aandringt. Ervaring leert dat na 3 uur (soms vrij intensieve) opleiding kandidaten gewoon op zijn en geen vordering meer maken.

Quote:
Alsook, mijn collega raadt mij aan om direct een degelijk moto te kopen en geen tweedehands, omdat ik dan voorzichtiger zal zijn.
Of je gaat té voorzichtig zijn omdat je je blinkende nieuwe motor niet wil laten vallen en niet "durven" rijden.
En je zou niet de eerste zijn die door onervarenheid de motor laat vallen in het eerste jaar. (of je er nu op zit of niet) Wel zonde als dat je nieuwe motor is.
Ik blijf voorstander van beginnen op een 2de hands moto en dan overschakelen naar iets nieuw. Als is het maar om een beter idee te krijgen van wat je wil van een motor.
Ikzelf ben begonnen op een naked bike om dan uiteindelijk te beseffen dat ik me beter voelde op een adventure.
Wil je de wind in je gezicht voelen? Of comfortabel rijden? Of met een buikschuiver de baan op?
Zoiets weet je pas echt na genoeg gereden te hebben.

Quote:
Twijfel tussen F 800 GS en Tiger 800 XCX
Tiger 800. Ik zou enkel de F800GS aanraden als je van zin bent om vaak offroad te gaan. Onroad is de Tiger 800 superieur aan de BMW zowel qua vermogen, handling en comfort. No contest.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 10:33   #1126   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Ik ben op die moto's uitgekomen omdat ik graag wat wil "prutsen".
Had eerst gedacht aan een Supermotard maar dat lijkt me niet echt aangenaam voor dagelijks gebruik.
Old 25-09-2016, 11:30   #1127   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wat voor prutsen?
licht offroad gebruik? op reis te gaan? dwaze dingen mee uithalen?
Old 25-09-2016, 11:44   #1128   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Je kan bijvoorbeeld nog iets als een ouwe V-Strom of Transalp overwegen als "leermotor" van dat type, 't is te zeggen avontuurlijke moto's met meer dan ene cilinder.

Wat nieuwe moto's betreft, 't is binnen een paar weken Intermot en een maand later EICMA, dus veel nieuwe modellen gaan nog worden aangekondigd. 'k Denk bijvoorbeeld dat de nieuwe Ténéré met het 700 CP2 blok nog wel iets voor u zou kunnen zijn. Of de Adventure versie van de KTM 800 twin die er ooit aan zit te komen, als je zo lang kan wachten. En iets meer retro chic: Ducati werkt ook nog aan een meer 'enduro' versie van de Scrambler en BMW aan een retro GS met het luchtgekoeld 'R Nine T' blok.

Ik kijk zelf vooral uit naar de KTM Duke met die 800 twin, en de terugkeer van een 'pure' (d.w.z., niet vloeistofgekoelde) Ducati Monster met het blok uit de Scrambler. En een Honda naked op de basis van de Africa Twin zou ook wel cool zijn, maar ze hebben nog niks in die zin aangekondigd.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 12:33   #1129   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Elke beginner doet wel eens iets onhandig bij stilstand of bij lage snelheid, dan weegt een motor het meest. Zware motoren en dingen met een hoog zwaartepunt maken dat allemaal onhandiger. Aan een oudere moto mag er wel eens iets zijn, maar bij een nieuwe moto zal dat al rap een doorn in het oog zijn. Bij recente modellen zullen okkasie onderdelen nog vrij schaars zijn. Redelijke slechte mix van factoreN.
Op redelijk wat types zijn crashbars te krijgen. Gekuipte moto's hebben rap veel schade.

"dagelijks gebruik"
mensen hebben precies nog altijd niet door dat ze wel eens moeten uitleggen voor wat hun voertuig moet dienen.
Old 25-09-2016, 16:08   #1130   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ja, misschien best een motor nemen waar je makkelijk met beide voeten tegelijk plat op de grond kan staan, maar die vind je onder de allroads evengoed, rooz is zeker ook niet van de kleinste of wel? En ik zou ook aanraden om er eentje met ABS te nemen, tenzij voor hardcore offroad gebruik.

Oud of nieuw lijkt me naast de kwestie. Opdat je tegoei "durft" leren rijden moet een motor je vooral vertrouwen geven, en een moto die u ligt kan je zowel onder de ouwe als de nieuwe modellen vinden. Als je bang bent om kosten te hebben, heb je waarschijnlijk gewoon een te dure moto gekocht. Als je schrik hebt omdat je totaal niet voelt wat je banden en ophanging aan 't doen zijn, of omdat de gasreactie te onvoorspelbaar is, of omdat de remmen te slap of net te moeilijk te doseren zijn, dan heb je pas een probleem.

Wat je wil in een motor zal nog wel een paar keer veranderen, of je nu een nieuwe koopt of niet. En wat je ook koopt, je zal altijd nog wel verlangen naar een andere of een tweede moto. Hitch schrijft bijvoorbeeld dat hij zich beter voelt op een adventure, maar hij heeft ook nog een Hornet voor zijn gymkhana. Er is er nooit één die exact alles kan wat je wil.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 18:28   #1131   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Ik zou graag ermee commuten, dwz 25 heen en terug, vooral langs secundaire wegen.
Maar ik wil ook wat agressie en geen moto die gemaakt is om rechtdoor op een baan te rijden, sprintjes, scherpe bochten, door het bos rijden.
Old 25-09-2016, 21:49   #1132   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Fietsen al beu?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 26-09-2016, 22:14   #1133   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Mijn situatie is wat gelijkaardig geweest. Ik heb me toen een tweedehands yamaha xtr660 gekocht. Pk genoeg. Kon ook wat offroad. Plezant in de bochten
Als eerste zou ik toch geen nieuwe kopen. Dat argument dat ge voorzichtiger zult zijn lijkt me ook maar zever.

Nu is het wel stilaan tijd voor iet anders. Just als Hitch ga ik meer richting adventure nu.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 13:14   #1134   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Iemand een street triple? Mijn BMW R NineT wordt volgende week geleverd. =)

http://imgur.com/a/r81bL

Street Triple R 2012
675cc, ±115pk
62700km
volledige onderhoudshistorie bij Triumph dealer
Deze zomer naast groot onderhoud ook het volgende laten vervangen: uitlaatlijn, radiator, revisie remklauwen, remschijf achter
Passagier voetsteun rechtsachter is een stuk afgesleten door een schuiver, maar wel nog functioneel.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 18:01   #1135   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Do want.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 13-10-2016, 18:18   #1136   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Tijd om je gymkhana moto te vervangen!
Old 13-10-2016, 19:04   #1137   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ruilen?

Old 22-10-2016, 18:06   #1138   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Thumbs down

https://imgur.com/gallery/iMmuw

Dikke boxer motor + akrapovich uitlaat = broap broap!
Old 23-10-2016, 02:20   #1139   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

nice
Old 23-10-2016, 03:33   #1140   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
The look on that girls face: "what the fuck, I wanted a fucking pony you twat, the fuck u expect me to do with this?"

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules