Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 09-02-2018, 11:51   #1281   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Maat van me heeft enkele maanden terug een tweedehands moto gekocht. Maar omdat hij zijn rijbewijs nog niet had, heb ik die van bij de vorige eigenaar naar zijn huis gereden met de nummerplaat van die vorige eigenaar. (Plaat uiteraard terug gebracht.)

Nu moet hij plots onverwacht verhuizen nog voor hij zijn definitief rijbewijs zal hebben. Wat zou de goedkoopste optie zijn om die moto naar zijn nieuwe woonplaats te verhuizen? Ik dacht eerst om er opnieuw mee te rijden, deze keer met mijn nummerplaat. Maar het is 100km verder en ik wil zeker verzekerd zijn. Ik denk niet dat mijn verzekering zo vriendelijk zal zijn om dit toe te staan... Dus zijn er andere opties?
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 12:04   #1282   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Vraag eens na bij je verzekeraar. Ik dacht dat dat juist wel kon voor een beperkte periode, mits opgave van een aantal details. Kostenloos zelfs.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 12:05   #1283   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Klopt, even je verzekeraar bellen, is meestal snel en gratis geregeld. Voor een auto toch.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 21:45   #1284   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prophex View Post
Maat van me heeft enkele maanden terug een tweedehands moto gekocht. Maar omdat hij zijn rijbewijs nog niet had, heb ik die van bij de vorige eigenaar naar zijn huis gereden met de nummerplaat van die vorige eigenaar. (Plaat uiteraard terug gebracht.)

Nu moet hij plots onverwacht verhuizen nog voor hij zijn definitief rijbewijs zal hebben. Wat zou de goedkoopste optie zijn om die moto naar zijn nieuwe woonplaats te verhuizen? Ik dacht eerst om er opnieuw mee te rijden, deze keer met mijn nummerplaat. Maar het is 100km verder en ik wil zeker verzekerd zijn. Ik denk niet dat mijn verzekering zo vriendelijk zal zijn om dit toe te staan... Dus zijn er andere opties?
Heb je een trekhaak op je auto?

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 23:56   #1285   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Vraag eens na bij je verzekeraar. Ik dacht dat dat juist wel kon voor een beperkte periode, mits opgave van een aantal details. Kostenloos zelfs.
Je zult inderdaad verzekerd zijn. Maar niet correct ingeschreven. Kans op gewoon pv + fiscaal pv (fraude/belastingsontduiking).
Best met aanhangwagen/bestelwagen, of gewoon inschrijven in afwachting van zijn rijbewijs. Zoals je het stelt zal dat niet te lang meer op zich laten wachten? En als hij al zijn voorlopig rijbewijs heeft, dan mag/kan hij er toch al mee rijden?
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2018, 23:06   #1286   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

belangrijkste is dat je verzekering in orde is. da's een enorme verantwoordelijkheid.
qua taksen zou ik er niet zo van wakker liggen.
Old 14-02-2018, 20:07   #1287   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Perfecte dag om op te halen

Old 15-02-2018, 07:28   #1288   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Mooi mooi!
Old 15-02-2018, 07:43   #1289   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Welkom bij de appelsienenfamilie.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 13:25   #1290   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Nice! Congrats
Blade is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 18:59   #1291   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Well done!

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 21:52   #1292   link
Blowiieh.
Senior Member

Na vijf jaar bouwen is m'n Honda Z88 Gorilla af. ^^ Best blij met het resultaat.

Het blok is een Honda GB4 blok met een japans 88cc kitje. Carbu is min of meer afgesteld maar ik krijg er niet echt veel power uit, top ligt rond de 60 bij deze temperaturen dus da's niet echt geweldig.

Benzinetank is een stalen, zelf gepolierd en laten coaten.

Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2018, 20:54   #1293   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wat gebruiken de shrimpmotorijders eigenlijk als navigatie? Ik had mijn oog laten vallen op een TomTom Rider voor zondagse ritjes via kleine baantjes (Vespa), maar daar moet toch een android app voor bestaan?
Old 10-04-2018, 14:52   #1294   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Ik heb me een Garmin Zumo aangeschaft, geen idee welke Android app er goed is voor kronkelwegen...
Old 10-04-2018, 14:56   #1295   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Welke zumo?
Heb ook een nodig
Old 10-04-2018, 19:15   #1296   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik rij al een jaar of zes tevreden rond met een 350 LM.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2018, 21:00   #1297   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

https://calimoto.eu/en/
Je kan dit eens proberen.

https://www.myrouteapp.com
En deze is meer om zelf routes te maken, maar er staan ook veel routes publiek beschikbaar.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2018, 10:41   #1298   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Welke zumo?
Heb ook een nodig
Zumo 395LM

https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/536248

Doet zijn werk goed
Old 11-04-2018, 10:56   #1299   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ja dat zal wel.. Is zowat de beste naast de 595
Old 11-04-2018, 10:58   #1300   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Vriendin wilt motorrijles gaan volgen, en ik op termijn ook wel. Dus stilletjes uitkijken naar een motortje ook.

Ik zoek dus een beginnersmoto, geschikt voor iemand van 1 meter 65, waar ikzelf met 1 meter 80 eventueel ook nog op zou kunnen leren rijden. Kan dat, of is dat een slecht idee? Ik welke richting zoeken we best?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules