Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2016, 06:09   #1181   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

In alle media wordt opgeroepen om zoveel mogelijk met openbaar vervoer naar Graspop te gaan. Fijn, van Gent > Mol is het 2u met de trein en dus best te doen. Maar ik geraak dan niet meer terug. Na 24u is er blijkbaar geen trein meer, dus zou dan tot 5u 's morgens moeten wachten wat geen optie is.

Zal dus wel met de auto moeten gaan. Iemand idee waar je dan best parkeert?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 06:29   #1182   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Opties genoeg:
- Beste optie is om met een busje te gaan als dat kan en de fiets erin te zetten, dan parkeer je ergens in de buurt en fiets je letterlijk tot de ingang
- Parkeer bij de voetbal van Dessel en wandel het stukje door het bos

Als je gewoon op Google maps kijkt heb je opties genoeg.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2016, 06:55   #1183   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik ken de streek niet bepaald. Busje en fiets kan niet, heb geen busje noch vrienden die dat hebben of kunnen missen. Die voetbal en dan te voet is misschien optie. Eens zien of ik dat kan vinden. Ben er nog nooit geweest.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 16-06-2016, 07:35   #1184   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Als je Jeugdacademie Dessel Sport, Dessel opzoekt op Google maps zie je juist boven de velden 1 auto geparkeerd staan. Daar is bijna altijd wel plaats. Je kan dan naar Graspop wandelen langs de rechterkant van de velden (vanuit Google maps standpunt) of langs de straat 'Kleine Boeretang'.

Het is misschien 10 min wandelen, maar dat heb je anders ook altijd op Graspop. En om 's avonds vlotter weg te rijden is het wandelen wel de moeite om het te doen.

Je moet geen wereldwonderen verwachten in Dessel, het is een boeregat.
Old 16-06-2016, 09:44   #1185   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ik hou me vast voor de camping !
Metal is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 07:57   #1186   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Eerste graspop zit erop. Me heel goed geamuseerd en echt wel fijn publiek. Ook behoorlijk goed qua eten/drank zonder belachelijk duur te worden (TML...). Anyway, mijn korte review/indrukken van wat ik heb gezien/ervaren.

Gezien:
Saxon : goed, eigenlijk behoorlijk goed. lekker old school.
Parris (Thin Lizzy Tribute) : super, en enorm gezellige boel daar in dat caf
Tremonti : mja, niet echt mijn ding
Steak Number Eight : te luid en teveel geroep
Anthrax : yeah baby, zeer goed
Trivium : kende ik niet zo goed, eigenlijk best ok al steekt het na enkele nummers wel tegen
Iron Maiden : magistraal, zoals verwacht
Twisted Sister : showmannen op en top, maar nier uitgekeken door rug die compleet kaduuk was

Organisatie : :dik ok, nergens moeten aanschuiven, door ondergelopen parkings met shuttle bussen heen en terug, geen enkel probleem alles liep vlotjes en geordend.
Opvallend : discipline en respect voor elkaar, netjes aanschuiven aan de toiletten zonder voorsteken ed, groot verschil met andere festivals
Weer : zonddag super, maar aan de modder te zien op een 'droge' dag moet het wat geweest zijn dagen voordien
Grappig : maat zijne baard die quasi helemaal weg is gefikt, hij logeert daar ergens in sunparks en had subliem idee om op de sauna fles whisky te kappen. Tja

Old 20-06-2016, 08:38   #1187   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik ben zaterdag toch een dagje kunnen gaan.
+ voetbalsfeer
+ dropkick murphys, ghost, slayer
- nightwish: wat een rampzalige setlist
+- Volbeat: beter dan verwacht maar die lagen ook extreem laag

De regen zaterdagavond was wel enorm kut, ik denk dat ik meer spavela gedronken heb dan pintjes.
Old 20-06-2016, 18:40   #1188   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Dit moet n van mijn beste GMM's geweest zijn. Wat een weekend. Zelfs de regen en de modder hebben geen enkel moment de sfeer verpest.

Mijn stem is wel al twee dagen zo goed als weg. Vermoedelijk de schuld van Volbeat.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2016, 22:31   #1189   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Heel goeie Graspop qua bands/muziek/sfeer.. Jammer van het weer maar goed, ik heb Wacken 2015 overleefd en dan was dit een eitje.

Shuttle bussen van/naar Engels kamp en elke avond in een echt bed slapen waren echt wel een cool idee. Veel minder afgezien dan andere jaren.

Hoogtepunten qua bands o.a. een zeer strakke Apocalyptica met een prachtige setlist, een Moonsorrow met fantastisch geluid en sfeer tot en met, The Algorithm want Electro Black Djent Metal en Hardstyle om de set af te sluiten, Arcturus met heerlijke avant garde Black, Iron Maiden want Iron Maiden, Abbath want Abbath etc...

Nightwish was inderdaad jammer van de setlist en van de stortbui op dat moment, maar Floor is en blijft een absoluut topwijf.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 20:48   #1190   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Grootste teleurstelling: Iron Maiden vond ik, en de rest in onze bende, nu eens op niet veel trekken. Ik kan er geen uitleg aan geven, maar dat optreden klikte niet bij mij, hoewel ik uiteraard best wel fan ben.

Hoogtepunt: Twisted Sister was dan weer mijn hoogtepunt. Ik heb die man en zijn band gewoon heel graag. Perfecte afsluiter. Top, en het doet raar te weten dat ik ze nooit meer ga zien, zeker omdat ze nog steeds op zo'n abnormaal hoog niveau staan qua optredens.

Meer dan goede tijd bij: Foreigner, Disturbed, Megadeth, Dropkick Murphys, Volbeat en Trivium.

Positieve verrassing: Bullets for my Valentine. Vraag me niet waarom, ik heb ze daarna nog eens opgezocht op youtube en vind er, op de singles afgaand, weer niets aan. Maar op dat moment klonk het best nog lekker. Ofwel was het den drank, ofwel spelen ze hun nummers live wat meer metal dan op cd.

Spijt dat ik ze gemist heb, omdat ik na een paar pinten maar moeilijk weg raak van de main stage: Rival Sons, Moonspell en Steak Number Eight.

Last edited by HeLLBirD; 21-06-2016 at 20:53.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 21:04   #1191   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dat ik Twisted Sister niet heb kunnen uitkijken is voor mij grootste teleurstelling maar ging echt niet meer met rug. Stond bijna met tranen in ogen van pijn en teleurstelling tegelijk. Dat begin alleen al... "Welcome to our show!"... Al 40j lang traditie

Old 21-06-2016, 21:20   #1192   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Grootste teleurstelling: Iron Maiden vond ik, en de rest in onze bende, nu eens op niet veel trekken. Ik kan er geen uitleg aan geven, maar dat optreden klikte niet bij mij, hoewel ik uiteraard best wel fan ben.

Positieve verrassing: Bullets for my Valentine. Vraag me niet waarom, ik heb ze daarna nog eens opgezocht op youtube en vind er, op de singles afgaand, weer niets aan. Maar op dat moment klonk het best nog lekker. Ofwel was het den drank, ofwel spelen ze hun nummers live wat meer metal dan op cd.

Spijt dat ik ze gemist heb, omdat ik na een paar pinten maar moeilijk weg raak van de main stage: Rival Sons, Moonspell en Steak Number Eight.
- Maiden optredens worden beter naarmate je verder naar voor gaat staan
- Het zal den drank geweest zijn! Wat een emo gedoe was dat.
- Moonspell kan je via stream nog herbekijken
Old 21-06-2016, 22:11   #1193   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Dat is toch zo met elk optreden ?

BFMV vond ik vanop afstand eerlijk gezegd ook niet slecht klinken. Intussen ook al regelmatig zien voorbij komen op Graspop en dit jaar zat het beter als anders. Hoogtepunten waren voor mij verreweg Trivium op donderdagavond in de Marquee (plectrum gevangen), Amon Amarth, Volbeat, Ghost en in iets mindere mate Killswitch Engage.

Last edited by Metal; 21-06-2016 at 22:15.
Old 21-06-2016, 22:24   #1194   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Ik heb vanop afstand veel dingen gezien die ik achteraf gezien wel ook tof vond, bedenk ik me eigenlijk. Overkill, bijvoorbeeld. Ben normaal gezien geen Thrash fan, maar Overkill vind ik altijd wel cool. En Foreigner ook weer gezien vanop afstand, en die mannen spelen zo strak en clean. Is gewoon een hitjes-jukebox eigenlijk . Black Sabbath viel ook goed mee. Had nog nachtmerries van vorige keer, maar deze keer klonk Ozzy wl bij stem (enfin, toch in de eerste helft).
Old 22-06-2016, 08:06   #1195   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Goed: Sixx AM, Foreigner, Megadeth, King Diamond, Municipal Waste
Beter: Raven, Slayer, Saxon, Overkill, Obituary, Sabbath, Twisted Sister
Saai: Maiden
Popmuziek hoort op Werchter of zo: Ghost
Country maar wel catchy: Halestorm
Technisch interessant maar niets blijft plakken: Winery Dogs
Stilletjes voetbal kijken zonder machogedrag, hooliganisme, slagen en verwondingen: EK2016 op Graspop

Dikke pluim voor de organisatie. Zo'n wateroverlast hadden andere organisaties minder goed aangepakt, of al helemaal niet.
Old 24-06-2016, 11:58   #1196   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Geweldig Hard Rock nummer imo. Kan het niet afzetten, zo catchy.
Old 25-06-2016, 22:57   #1197   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Die zijn stem lijkt super hard op die van Enforcer, damn. Wel tof!
Old 26-06-2016, 00:23   #1198   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Skull Fist is echt zalig. Staat hier geregeld op.
DM is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2016, 19:36   #1199   link
Droggy
Senior Member

Droggy's Avatar

Al lang geleden dat ik nog eens redelijk enthousiast was over een Korn nummer. Het klinkt toch terug een beetje old school. Hopelijk op het nieuwe album meer van dit.

Een paar weken terug ben ik naar Resurrection Fest geweest in Spanje en er was toch 1 nieuwe band die me is bijgebleven. Geweldige energie, leuke sound, goeie stem en best een grappige kerel. Battlecross.

Droggy is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2016, 12:54   #1200   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Yay, nog een Battlecross fan
DM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules