Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 02-01-2013, 10:17   #661   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

Fidoh: ge moet de probabiliteit van uw shit verhogen en nen turn gewoon zeggen "bon. kga jagen. ALL IN" en alle pekes op iets zetten.
Old 02-01-2013, 10:38   #662   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

toooools.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 12:55   #663   link
kemi
Member

kemi's Avatar

Gisteren Rune Age en Formula D gespeeld.
Omdat we maar met 2 waren hebben we bij Formula D ieder 2 auto's gepakt. En net zoals Fidoh bij Stone Age (op een slecht moment) enen heeft gerold heb ik dat ook vaak gedaan bij Formula D.
Als er 2 auto's naast elkaar staan moet je een collision check uitvoeren (d20 gooien en bij een 1 loopt je auto schade op). Ik heb in totaal 5 keer een 1 gerold waardoor één auto al in de eerste ronde uit de race lag!

Vrijdag heb ik Twilight Imperium 3 gespeeld.
Deze keer zowat alles van de 1ste expansie toegevoegd wat achteraf gezien geen goed idee was want sommigen wisten niet goed wat doen omdat er zoveel keus was
kemi is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2013, 13:17   #664   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Stone Age.

Twee food nodig. Bwa, 'k zet wel twee mannekes op jagen.

Rol twee enen. -___-

Ok, no biggie, dan maar met houtjes betalen.

Volgende ronde twee ventjes op jagen zetten.

Twee enen.

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Classic stone age.
Old 02-01-2013, 16:55   #665   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

@kemi: hoe bevalt rune age?
Old 03-01-2013, 12:42   #666   link
kemi
Member

kemi's Avatar

Quote:
Originally Posted by kronik View Post
@kemi: hoe bevalt rune age?
Rune Age bevalt me goed, heel goed zelfs.
De expansie "Oath and Anvil" is volgens mij wel een must want bij het basisspel had ik redelijk snel het gevoel dat er iets te weinig variatie was.

Omdat ik het zelf niet beter kan moet je de review van De Tafel Plakt! maar eens lezen om een idee te krijgen van het spel.
Ik ben zelf iets minder enthousiast over het basisspel dan de reviewer maar ik heb nog altijd veel plezier als het spel op tafel komt (zeker als je de expansie toevoegd)
kemi is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 13:04   #667   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

gisteren 1x Ghost Stories. Persies paar dinge mis gedaan :/
Old 03-01-2013, 13:22   #668   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Slechtste. Rulebook. Ooit.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 20:41   #669   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Paar rondes Mage Knight. Maat, zo cool.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2013, 20:44   #670   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by kronik View Post
gisteren 1x Ghost Stories. Persies paar dinge mis gedaan :/
Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Slechtste. Rulebook. Ooit.
True, nekeer op iPad spelen heldert veel op.
We moeten het is samen spelen Kronik. 1 van de spellen dat ik veel te weinig gespeeld heb.
Old 03-01-2013, 20:49   #671   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dit jaar gestart met mijn plays zoveel mogelijk bij te houden op BGG (android-app ftw).
Dit is wel excl de dagen op Spel2012, anders was het eerder "Het Dorp" wss

Top5 uit 131 plays in 2012 (Das maar 1 game/3dagen )

7 Wonders 11
King of Tokyo 11
Cosmic Encounter 7
Revolver 5
Saboteur 5

Verrassend veel saboteur, wtf (al zijn er snel 3 na elkaar gespeeld ofc) en ik mis precies een hoop entries voor Tai-pan op café.
Blijkt ook nog meer eens dat ik mijn games veel te weinig verschillende keren speel
Old 06-01-2013, 21:51   #672   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

2 maal Lords of Waterdeep met 5. Door iedereen leuk bevonden, had schrik dat je wat te weinig ging kunnen doen na het paar keer met 2 gespeeld te hebben, maar dat viel erg goed mee. Echt wijs spelleke, eenvoudig uit te leggen, iedereen is er snel mee weg, en het duurt niet overdreven lang.

Dan nog 2 keer King of Tokyo met expansie. Evolutions zijn leuke toevoeging en zorgen toch voor wat meer variatie. Approved. Spel blijft ook gewoon erg leuke filler.
Old 09-01-2013, 13:38   #673   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

Gistere

3x ESCAAAAAAAAAAAAAAPE (ik blijf het geweldig vinden)

En Cards Against Humanity: echt hilarisch. Soms komen de kaarten ni goe uit, maar meestal leest iemand de zwarte kaart voor en beginnen er mensen al te grinniken. Great fun! :D
Old 09-01-2013, 18:51   #674   link
haplo
supreme defender of nerds

haplo's Avatar

talisman gespeeld met wat vrienden, echt een vet spel!
morgen opnieuw

working on becomming the first nerd-commando
haplo is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2013, 10:30   #675   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Lord of the Rings: LCG: paar solo games om de decks eens te checken, eerste quest. Volledig de pan in gehakt geweest met Tactics deck, maar een breeze met de Spirit en Leadership decks. Denk dat de uitdaging pas gaat komen met volgende quests en goeie decks vinden om met 2 te spelen. Leuk, snel spel, benieuwd hoe het gaat spelen met 2.
Old 12-01-2013, 22:34   #676   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Yey boardgames. Druk dagje vandaag:

Lord of the Rings: LCG: met 2 ondertussen paar keer gespeeld, met de basic decks. Een keer zwaar gewonnen, een keer zwaar verloren. Leuk, gemakkelijk spelletje, ga binnenkort wel eens beginnen met zelf wat te sleutelen aan de verschillende decks.

King of Tokyo: fighteruuuuuu! Fun as always, met de schoonmama gespeeld en die was er erg vlot mee weg.

Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island: de revelatie van de dag (ook het enige nieuwe spel, maar soit). Met twee gespeeld, en ook zwaar verloren. Spel is echt wel moeilijk en moet op voorhand veel plannen. Zit wel vol met theme en wijze mechanics, en erg mooie art overal. 't Is wel vertaald vanuit het Pools, en dat merk je. De regels zijn een ramp (zowel qua spelling enzo als duidelijkheid). Eens je ermee bezig bent, valt alles wel mooi op zijn plaats.
Spel heeft ook 6 steeds moeilijk wordende scenario's, waarbij elk scenario op een andere manier moet worden aangepakt. En echt massa's verschillende event cards, waarvan er per spel maar 12 gebruikt worden. Echt erg veel variatie.
Morgen nog spelen, maar denk wel dat dit een toppertje wordt.

Flashpoint: Fire Rescue: basisspel met 3 gespeeld. Mja, regels zijn wel erg eenvoudig zo, maar vraag me af of de uitgebreide regels het nog wel interessant genoeg maken. Weet niet of die nog erg vaak zal worden bovengehaald.

Dominion: ook eens met 3. Beetje lastige kingdom cards setup, slechts een kaartje die extra acties/buys gaf (festival), wat we nog nooit echt voordien hebben voorgehad. Moet je toch totaal anders beginnen spelen. Spel komt eigelijk veel te weinig op tafel, deels ook wel omdat ik het een beetje een solitair spel vind. Iedereen doet gewoon zijn eigen ding, had graag nog meer interactie gezien. Maar misschien toch rapper eens bovenhalen als we vlug iets moeten spelen.

Agricola: eindelijk eens met meer dan 2 gespeeld. 4 spelers, en dat verandert toch ook de hele dynamiek. Veel meer mogelijkheden. Vind het echt nog een tof spel, misschien omdat ik het ook niet overdreven veel heb gespeeld, maar 't is gewoon gezellig om wat groenten te planten en beesten te slachten .

Space Alert: keer volwaardige missie's met de vaste crew. En ook met de experience points. Wijs, hectisch.
Old 12-01-2013, 22:43   #677   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

Zelfde impressie hier over Robinson. Zeer innovatieve aanpak van het coop genre.

Flashpoint moet ge de full rules maar is proberen. Tis bekke gepruts met de camion en ambulance: had voor mij ni gehoeft, maar de flare ups en haz-mats maken het een snee moeilijker. De character kaarten maken het dan ook weer interessanter.
Old 13-01-2013, 12:39   #678   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Robinson Crusoe nog keer. Deze keer met de hond erbij om het een beetje makkelijker te maken. Spel zag er hele tijd volledig uitzichtloos uit, tot laatste 2 ronders net op de valreep gewonnen. Vree wijs, leuke events en alles is mooi beschreven dat je echt wel het gevoel hebt op een verlaten eiland uw plan te trekken itt sommige andere drogere spellen. Al eens gekeken naar de andere scenario's, en die zorgen toch dat je op een totaal andere manier moet spelen. Ben benieuwd. Alleszins erg goede coop aanwinst.
Old 16-01-2013, 23:49   #679   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Moet u niet slecht voelen met uwe fiets ze Fidoh, leuk sessieke gehad Chaos in the old world en Neuroshima Hex (2v2)

Chaos: Als Nurgle zwaar veel punten gepakt. Rond de 60 in beurt 4 of 5 geloof ik. Leuke aan Nurgle is van zodra je wat corruption hebt liggion in een regio of 2 je die regios goed kunt defenden om domination values te behouden; ook al spant de rest tegen je samen. Vind Nurgle wel heel plezant eigenlijk, ben er nog niet volledig aan uit of ik Tzeentch of Nurgle toffer vind.

Neuroshima Hex blijft ook altijd amusant. Moloch+Blauwe Units vs Groen+Geel gewonnen. Ging goed op maar op einde met rode netten en blauwe melee hun base zwaar kunnen neerhalen. Ze hadden toen ook 2 keer pech met hun draw (3 kuttegels).
Ik ga wel eens de deftige spelregels hiervan opzoeken want in de vertalingen zijn ze niet allemaal dezelfde (en zijn die van int NL echt grondig verkeerd). Denk wel dat we alles juist hadden; ben gewoon nog niet zeker of Moloch zijn teammates aanvalt of niet (we speelden van wel).

Gisteren met de Fidoh X-Wing Miniature Game, zowat een remake van wings of war. Cool

Last edited by Alex; 17-01-2013 at 07:56.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2013, 07:46   #680   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Gisteren casual avondje met collega's van vriendin. 7 Wonders, 2 keer. Eens iedereen er mee weg was, vonden ze het allemaal best wel goed. Speelt dan ook erg vlot na het eerste spelletje. Binnenkort eens met Cities proberen, denk dat die wat meer interactie met zich meebrengt.
Spelletje Dixit omdat ze geen zin hadden om iets zwaarders te proberen. Vonden ze uiteraard allemaal fantastisch, en ik vond het ook terug wat leuker met de nieuwe kaarten. Denk dat ik zelfs zou aanraden aan geinteresseerden om het spel te kopen met direct al een expansion erbij, gewoon om het zo lang mogelijk interessant te houden.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules