Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 27-10-2016, 19:53   #1461   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Ik ben even niet mee. Gemeenschappelijke pool?
Gewoon, je hebt niet genoeg aanvalspunten om aan te vallen, dus je speelt een kaart enkel voor de eigenschap: Draw a card.
Maar door die extra kaart kan je plots wel aanvallen, met de punten van de kaart uit je hand én de aanvalspunten die nog van de eerder gelegde kaart in de ’pool’ zitten.

De term heb ik zelf gekozen, komt niet uit de handleiding ofzo.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2016, 22:58   #1462   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Morgen eerste keer dat ik ga dungeon master zijn bij een sessie van Adventures in Middle Earth. Hopelijk gaat het goed zijn, voor het gemak een voorbereid verhaal gebruikt, een grottencomplex gemaakt met tiles van Descent. Zaterdag of zondag zal ik misschien posten hoe het geweest is.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 07:45   #1463   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Vriend heeft het ook meegenomen op Essen, ik ben benieuwd!
Ondertussen ben ik op de juiste term gekomen om dit spel te beschrijven: meedogenloos
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 07:49   #1464   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Gewoon, je hebt niet genoeg aanvalspunten om aan te vallen, dus je speelt een kaart enkel voor de eigenschap: Draw a card.
Maar door die extra kaart kan je plots wel aanvallen, met de punten van de kaart uit je hand én de aanvalspunten die nog van de eerder gelegde kaart in de ’pool’ zitten.

De term heb ik zelf gekozen, komt niet uit de handleiding ofzo.
Ja, dat zijn dan de kaarten met de "Coordinate" eigenschap. Die kan je inderdaad apart leggen zodat andere spelers die kaart kunnen gebruiken, waarna die gewoon in jouw discard deck gelegd wordt. Is belangrijk voor missies inderdaad, de Sergeant heeft altijd Coordinate

Ik heb mijn copy laatst gewisseld met Mystic Vale die nog in folie zat. Goede ruil omdat ik Legendary Encounters Alien toch niet meer speelde.
Old 30-10-2016, 11:33   #1465   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Buiten de normale sessies Through the Ages, Mombasa en Vinhos, ook nog eens Catan gespeeld.

Ik voel me vies

Maar bon, twas met "casuals" en ze vonden het tof.
Old 31-10-2016, 07:18   #1466   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren voor het eerst The Others:7 sins gespeeld.
2 scenario's gedaan.

Je moet enorm vooruit plannen als heroes. De sin-speler moet een geluk hebben met zijn kaarten en kan enorm veel monsters kwijt raken in het begin.
Eens de avatar in het spel komt, krijg je de heroes vrij makkelijk neer.
Goede kennis van de eigenschappen van de heroes is belangrijk, vaak hebben ze nog een end of turn eigenschap, die dus moet in actie komen vooraleer de sin speler reageert.
Het speelde enorm vlot. Regels zijn vrij duidelijk, behalve op het punt van omdraaien van tokens die facedown liggen. Daarvoor ga ik eens kijken op boardgamegeek.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 11-11-2016, 00:21   #1467   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Eerste keer Mechs Vs Minions. Tutorial + Mission 1 : "Short Fuse"
Spel was dik in orde. Zeer snel uit te leggen, maar genoeg diepgang om u geen seconde te vervelen.

Net op 1 leven na van de bom het gehaald. Komt voor mijn part snel terug op tafel!
Old 14-11-2016, 10:21   #1468   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Star Wars:Imperial Assault
Persoonlijk was ik aan het wachten tot de App uit kwam, of dat wordt alleszins in de wandelgangen gefluisterd, want officiëel is daar nog altijd geen nieuws rond.

Maar dus toch op tafel gekomen bij een vriend, met overlord. Wat ze zeggen van het spel klopt wel. Het spel is héél Imperial favored. En de witte dobbelstenen... zijn waardeloos.

Bij de tutorial missie, ik had het Jedi type karakter, was ik er zo goed als aan. Op een paar levenspunten na overleefd. Die missie hebben we nipt gehaald door op het einde de Imperial speler te negeren.
Daarna de side missie op p. 10 gespeeld, ben de naam kwijt, met de rebel in de AT-ST, en een overpowered Imperial karakter. Deze ging iets beter. Maar de eind conclusie was dat op 1 na iedereen wounded was. Dus de eind taktiek was het karakter dat nog niet wounded was gewoon 8 laten lopen. Waarbij de Imperial speler in de laatste ronde hetzelfde deed, vermits, als hij overleefde, had hij gewonnen.

Op z'n minst zou je er vanuit gaan dat de begin missies nog makkelijk zouden zijn voor de rebellen. Maat niets is minder waar. Het spel doet er alles aan om Imperial genoeg influence en power characters te geven. En het spel te laten mislopen.

Al bij al zeker een leuk spel, op de zoals al eerder vernoemde witte verdedig dobbelstenen na. Al gaat m'n voorkeur alsnog naar Descent. Ik vind Star Wars een leuk universum, maar fantasy ligt me duidelijk toch net meer in bordspellen.
Old 15-11-2016, 08:05   #1469   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Bij onze speelgroep is het precies omgekeerd. De imperial speler is nog niet in de buurt van een overwinning geweest... En het lijkt na 6 scenarios te snowballen in het voordeel van de rebel spelers die altijd winnen. (en meer xp krijgen en money, in de eerste missies wordt dat nog wat gecountered omdat de missies in favor zijn van wie de vorige missie verloor.) Kvind het echt een fantastisch spel.
Old 15-11-2016, 08:20   #1470   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Vorige week gespeeld:
- Crisis. Heel goede worker placement, jammer dat Ludicreations geen 2e print run voor de retail gaat uitbrengen, blijkbaar alleen via KS te verkrijgen
- Boss Monster. Moet het nog eens spelen om het door te krijgen
- Scythe. Toppertje, aangeleerd aan 3 noobs waarvan 2 het direct hebben gekocht
- Splendor, klassiek spel dat nooit verveelt

Vanavond:
- Papa Paolo
- Nog een kleine filler zoals bvb Love Letter Batman, Thief's Market of Kumo Hogosha
Old 18-11-2016, 22:18   #1471   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kanban.

Fuark. Ik vond Gallerist en Vinhos al goed, maar Kanban zie ik me toch langer en veel meer spelen. Overweldigend in het begin, maar zit belachelijk goed in elkaar.
Elk onderdeel zit zo hard met elkaar verweven, en dan met die baas Sandra die u wat komt controleren. Je voelt jij bijna echt op de werkvloer (op een goede manier)
Old 19-11-2016, 12:26   #1472   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Kanban staat op de wishlist. Vital maakt gewoon goede spellen.
Old 22-11-2016, 10:11   #1473   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren gespeeld: Arkham Horror The Card Game. Leuk concept en speelt best goed, volgende keer zetten we de campaign voort
Old 27-11-2016, 19:37   #1474   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Great Western Trail.
Dik approved en nog een pak beter dan Mombasa (eigenlijk ook al een topper van dezelfde ontwerper)

Handmanagement (Je wil de juiste koeien kunnen leveren), race (elke levering brengt het einde dichter) en een vleugje Caylus.
Je passeert langs grote trails in Amerika. Eigen/neutrale gebouwen geven je mogelijkheden om je acties/kudde/gebouwen te verbeteren. Gebouwen van anderen kosten geld om te passeren.
Op het einde vd trails lever je koeien voor punten en cash en kan je weer onderaan beginnen.

Je moet dus steeds kiezen of je snel over het bord gaat en levert, of rustig aan veel acties doet.
Ander voordeel is de lage downtime. In je beurt doe je een paar zetten en dan de desbetreffende actie. 10sec en het is aan de volgende.

Last edited by Turtle; 27-11-2016 at 19:48.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2016, 10:21   #1475   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Die ga ik vandeweek halen bij Spelgezel (preorder aan 10% korting)
Old 28-11-2016, 10:52   #1476   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Star Wars:Imperial Assault
Persoonlijk was ik aan het wachten tot de App uit kwam, of dat wordt alleszins in de wandelgangen gefluisterd, want officiëel is daar nog altijd geen nieuws rond.

Maar dus toch op tafel gekomen bij een vriend, met overlord. Wat ze zeggen van het spel klopt wel. Het spel is héél Imperial favored. En de witte dobbelstenen... zijn waardeloos.

Bij de tutorial missie, ik had het Jedi type karakter, was ik er zo goed als aan. Op een paar levenspunten na overleefd. Die missie hebben we nipt gehaald door op het einde de Imperial speler te negeren.
Daarna de side missie op p. 10 gespeeld, ben de naam kwijt, met de rebel in de AT-ST, en een overpowered Imperial karakter. Deze ging iets beter. Maar de eind conclusie was dat op 1 na iedereen wounded was. Dus de eind taktiek was het karakter dat nog niet wounded was gewoon 8 laten lopen. Waarbij de Imperial speler in de laatste ronde hetzelfde deed, vermits, als hij overleefde, had hij gewonnen.

Op z'n minst zou je er vanuit gaan dat de begin missies nog makkelijk zouden zijn voor de rebellen. Maat niets is minder waar. Het spel doet er alles aan om Imperial genoeg influence en power characters te geven. En het spel te laten mislopen.

Al bij al zeker een leuk spel, op de zoals al eerder vernoemde witte verdedig dobbelstenen na. Al gaat m'n voorkeur alsnog naar Descent. Ik vind Star Wars een leuk universum, maar fantasy ligt me duidelijk toch net meer in bordspellen.
Gisteren met de campaign begonnen. Ik heb me alvast enorm geamuseerd.
Old 05-12-2016, 20:42   #1477   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Meningen over Vuur & IJs? Al zal ik me moeten verplichten die niet te kopen voor ik alle rassen van het basisspel minstens 1 keer heb gespeeld.
Zeker de moeite voor de nieuwe scoring tiles en de balance changes (het nieuwe bord voornamelijk).

Na print hebben ze wel enkele "officiële" rule changes moeten doorvoeren via BGG die je wel nodig hebt, anders zijn twee van de nieuwe facties compleet OP.
andu is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2016, 18:26   #1478   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Mijn Perdition's Mouth is verleden week toegekomen. Ziet er leuk uit. Nu enkel het nog eens uitproberen

Fidoh vond het te lang

Old 12-12-2016, 11:03   #1479   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren een solo-sessie van Arkham Horror: The Card Game gedaan, mijn eerste (en enige) Living Card Game ooit. Na het (opnieuw) doorworstelen van de setup, de kaarten en de regels heb ik het eerste deel van Night of the Zealot campaign solo gedaan. Ik vond het zeer leuk: het steekt goed in elkaar, speelt lekker en het is enorm thematisch.

Would play again, ik kijk uit naar de overige 2 delen van het scenario en de Mythos/Scenario/Expansion packs (Curse of the Rougarou, The Miskatonic Museum, The Dunwich Legacy, Carnevale of Horrors, The Essex County Express), gewoon voor de campaign, het verhaal en de mechanics van het spel

Vanavond speel ik het 2e deel samen met een vriend.
Old 13-12-2016, 08:46   #1480   link
El Marto
Senior Member

Dit weekend Through the Ages: A New Story of Civilization gespeeld met 2 maten. Duurt lang, maar is echt wel leuk! Er zijn veel verschillende mechanics en regels, maar ze zitten logisch in elkaar. Een van de 2 mensen waarmee ik gespeeld heb, had nog geen ervaring met TtA maar was er toch snel mee weg.

Ook Ticket to Ride Europe geïntroduceerd aan de vriendin. Ze is niet altijd te vinden voor een avondje board games, maar TtR vond ze gelukkig wel leuk.
El Marto is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules