Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 27-11-2017, 13:17   #1621   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

1ste nieuw spel sinds Spel en afkomstig van daar, gespeeld: Karuba. Goed bevonden door mijn vriendin, met twee dus gespeeld. Ook de luchtigste van de hoop nieuwe, maar dat deed ie goed. Leuk, 'nieuw' systeem. Meteen 4 keer gespeeld. Deed haar denken aan Magisch doolhof.

Sinds kort ook regelmatig met een goede kameraad die vlakbij woont begonnen met boardgamen, hoera! Soms speelt zijn vriendin mee, maar meestal met 2 player games. Oa voorbije weken gespeeld:

Ëko
Top abstract spel dat er nog eens zeer mooi uitziet! Zeer spannend en tal van mogelijkheden. Eens je Keizer gevangen genomen is, zeker in een 2 player spel, ben je er wel aan voor de moeite. Niet dat dit slecht is, gewoon goed op letten.
Dit spel destijds via de BGG Abstract Game of The Year Awards gevonden (denk van 2015). Daardoor dat ik het dan ook zeer spijtig vind, dat deze sinds vorig jaar, deze award / stemming er niet meer is... . Te weinig liefde voor abstract games
Kortom, nu moet ik er zelf aan denken om frequent de BGG abstract fora te checken of ik zou zo'n parels als Ëko wel eens kunnen mislopen.

The Duke
Nog zo'n abstract topper. Ieder spel is ook weer anders dankzij het trekken van jouw stukken en hun flipmechaniek. Zware aanrader voor iedere abstract fan. Het trekken van stukken (geluk dus deels) mag zeker niet afschrikken.
deevī is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 17:16   #1622   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Flamme Rouge
Cool! Net drie keer gespeeld. Twee keer met pa en derde keer deed schoonpa mee. Eenvoudig, snel opgezet en best spannend.
Hoe lossen jullie het probleem losse mannekens op vélo's op? Secondelijm?
Old 17-12-2017, 18:57   #1623   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Vandaag charterstone begonnen met zus, schoonbroer en de vriendin.

Speelt enorm vlot. Het eerste spel is er wel enorm veel dat gaandeweg veranderd. Bij het tweede spel was dit al wat minder.
Iedereen vond het leuk om te spelen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 22:30   #1624   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Flamme Rouge
Cool! Net drie keer gespeeld. Twee keer met pa en derde keer deed schoonpa mee. Eenvoudig, snel opgezet en best spannend.
Hoe lossen jullie het probleem losse mannekens op vélo's op? Secondelijm?
Flamme Rouge is geweldig, Peloton voegt leuke dingen toe en een 5e/6e speler alsook kasseien. Ik zit met de originele versie dus geen losse mannetjes, maar dat kan je idd oplossen met wat secondenlijm.
Old 18-12-2017, 11:59   #1625   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zaterdag Viticulture gespeeld met de Tuscany uitbreiding. Goede worker placement, de tijd vloog voorbij.
Maniac is online now   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 16:25   #1626   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Santorini voor het eerst gespeeld: met 2 spelers, zonder godpowers (zoals aangeraden in de regels). Heel tof, maar steviger/abstracter dan wat we gewoon zijn. Doet wat denken aan schaken. Je tegenstander enkele beurten voor zijn is best uitdagend.
Old 28-12-2017, 17:42   #1627   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Santorini is de shėt!
Boardgame of the year voor mij, zonder twijfel. Binnen een paar dagen eens thread over maken (GOTY, most played, ...)
Old 02-01-2018, 23:30   #1628   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Aye, Dark Overlord
Geestige party game. Wel met volk spelen dat wat kan improviseren. Lachen dan.

Manhattan Project Energy Empire
Zeer goede workerplacement. Met 5 gespeeld en ging zeer vlot. Veel opties, interessante mechanischieken, schoon spel. Wil ik zeker nog een keer spelen.
Old 09-01-2018, 14:45   #1629   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Element
Mooie abstract game met vier elementen ter beschikking: water, vuur, wind en aarde.
4 keer gespeeld met twee maar zou ook (zeer) goed spelen met 3 of 4. Benieuwd naar. Waar ik initieel argwanend was betreft de blinde trekking (en dus veel geluk?) van 4/x elementen per beurt, is deze argwaan afgenomen doch blijf ik afwachtend hoe dit zal verder evolueren. Leuk spel, maar momenteel nog geen topgevoel voor mij.

Last edited by deevī; 17-01-2018 at 23:11.
Old 17-01-2018, 23:10   #1630   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Clans of Caledonia
Zeer goed spel. Duidelijke Terra Mystica feel
Toffe engine building met beurslike aan- en verkoopsysteem.
Old 18-01-2018, 06:55   #1631   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Gisteren Nautilus nog eens bovengehaald met de kids. Ongelooflijk hoe snel die weg zijn met complexere spellen gezien hun leeftijd. Wel plezant uiteraard om ook met hun deftige boardgames te kunnen spelen
Old 18-01-2018, 08:11   #1632   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Clans of Caledonia
Zeer goed spel. Duidelijke Terra Mystica feel
Toffe engine building met beurslike aan- en verkoopsysteem.
Een van mijn favorieten, maar onlangs Gaia Project gespeeld en dat is een iets beter spel dan Terra Mystica. CoC en GP zijn top
Old 18-01-2018, 13:23   #1633   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Gisteren Lords of Hellas gespeeld, de nieuwste titel van Awaken Realms. Gisteren eindigde het spel na 2 uur spelen met 4 man en ik wist eigenlijk niet goed wat ik moest denken van het spel. Heb het een nachtje laten bezinken en ik vind het spel best wel goed:

- Verschillende paden naar victory: 2 land control, 5 temple control, monument afbouwen en gedurende 3 ronden verdedigen, 3 monsters hunten en doden. Ondanks alles is het area control aspect wel belangrijk
- Mooie mini's van de monsters, heroes, steden,... die Hoplites en Priests konden wel beter qua kwaliteit
- Het duurt even voordat je op gang komt maar eigenlijk speelt hij wel lekker
- Monsters hunten is cool, monumenten bouwen geeft je een permanent voordeel en zorgt ervoor dat de speciale acties gereset worden
- Rulebook kan beter geschreven worden, hier en daar enkele onduidelijkheden die ik nog moet oplossen

Ik wil hem zo snel mogelijk opnieuw spelen zodat ik mij er een betere mening over kan vormen.

Old 19-01-2018, 20:13   #1634   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Buiten vele andere dingen (azul, concordia, Duke, Santorini, Terraforming enz)
nog eens Lords of Waterdeep gespeeld.

Totaal vergeten hoe toegankelijk en goed dat eigenlijk was.
Interactie, variatie (zeker met exp), mooie art, vlot uitgelegd en te spelen...

Misschien toch maar eens toevoegen aan de collectie.
Old 30-01-2018, 08:54   #1635   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Vorige week gespeeld: Rajas of the Ganges (twas een rustige week). Gisteravond Lorenzo Il Magnifico gespeeld, voor de rest van de week staan Agricola, Charterstone, Mansions of Madness en nog wat fillerkes op het programma.
Old 01-02-2018, 00:11   #1636   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Eindelijk nog eens Kemet gespeeld. Zalige war game met super goed battle systeem. Waren met 5, desondanks 'korte' versie van 8 punten toch dik 3 uur mee bezig. Iedereen zeer enthousiast, komt hopelijk dan spoedig terug!
Old 01-02-2018, 00:13   #1637   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Buiten vele andere dingen (azul, concordia, Duke, Santorini, Terraforming enz)
nog eens Lords of Waterdeep gespeeld.

Totaal vergeten hoe toegankelijk en goed dat eigenlijk was.
Interactie, variatie (zeker met exp), mooie art, vlot uitgelegd en te spelen...

Misschien toch maar eens toevoegen aan de collectie.
Ondertussen al meer dan een jaar geleden ook voor de eerste en tot nu toe enige keer gespeeld. Om een of andere reden trok het spel me zonder te spelen niet aan. Maar eens gespeeld serieus verschoten hoe goed en vlot dit spel wel niet is.
Old 01-02-2018, 07:48   #1638   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

gisteren nog besteld. hopelijk morgen geleverd

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2018, 23:58   #1639   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Treasure Hunter
Bwo ja, cava, maar in dit genre en gewicht is Sushi GO Party koning. Dus waarom niet gewoon dat spelen als je kan kiezen.

Dinosaur Island
Stevig! Sterke management skills nodig. Sterk spel!
Door vrij veilig te spelen met herbivoren een vrij deftige eerste score gehaald.
Old 09-02-2018, 09:36   #1640   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Dinosaur Island
Stevig! Sterke management skills nodig. Sterk spel!
Door vrij veilig te spelen met herbivoren een vrij deftige eerste score gehaald.
Ik verwacht mijn KS copy binnenkort

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules