Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 31-05-2018, 23:04   #1661   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ze gaan voor heel veel mensen een tweede basis versie drukken dus verwacht u maar aan het basisspel (zonder doos of ook wat) op ebay verschijnen voor 30 euro ofzo.
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 07:47   #1662   link
andu

andu's Avatar

Is het heel de versie? Want volgens m'n mail wordt er enkel gesproken over de kaarten, dus zonder doos/tokens/minis/card holders/etc.
andu is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 10:07   #1663   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dat klopt, alleen de kaarten worden opnieuw gedrukt dus je kan daarmee normaal niet spelen. Tenzij ge replacements vindt:

- mini's
- dice
- card tray

Daarmee zou het wel moeten lukken denk ik.
Old 04-06-2018, 09:04   #1664   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren overigens voor de eerste keer Splendor gespeeld. Zoveel positieve dingen over gehoord hier, en ik werd niet teleurgesteld. Leuke, toegankelijke filler.

Last edited by Maniac; 05-06-2018 at 10:38.
Maniac is online now   Reply With Quote
Old 04-06-2018, 15:51   #1665   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Serieus, een pion, wat dobbelstenen en een card holder? Dat zijn wel zaken die je ergens anders van kan halen.
Old 05-06-2018, 10:04   #1666   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Of vrienden worden met diegenen die 7th Contintent hebben.

Net 4 dagen UK Games Expo achter de rug (van donderdag tot zondag).

Wat ik allemaal gespeeld heb:

- Hero Master: an epic game of epic fails (logisch want ik was daar om het te demo-en)
Het is een kaartspel waarin je de helden speelt die echt alles verkloten. Je verslaat monsters dmv een simpel attack systeem waar je attack kaarten legt, die dan negatieve modifiers kunnen krijgen door 'bungle' kaarten van andere spelers.
Wie wil kan het altijd eens met mij spelen. De prototypes gaan nu naar reviewers en pers-mensen, maar ik ga het daarna wel bij mij hebben. Tot dan is het te doen met een print&play. (ik zou graag ook blinde playtests doen met mensen om te zien of de rulebook duidelijk genoeg is etc)

- Village Attacks: Beter dan dat ik gedacht had. Is wat tower-defense achtig. Speelt zeer vlot en snel.

-Elite Dangerous: Battlecards: Gespeeld met de ontwerper. Snel kaartspel gebaseerd op het elite universum. Zeer snelle gameplay.

-Air Flix: snelle uitleg gekregen van diegene die het idee ervoor had. Dexterity game waarin je je vliegtuigen 'bestuurd'. Komt vandaag op Kickstarter.

-Roll Player: Ginder gekocht en gespeeld, nadat een eerste kennismaking met Tyrael bij mij enorm in de smaak viel. Nu enkel nog de uitbreiding te pakken krijgen -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2018, 15:43   #1667   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Andu, SP heeft net gezegd dat de pledge manager voor the 7th continent terug open gaat in juli. Dit omdat ze een half jaar vertraging oplopen. Dus misschien extra kans voor late backers?

Quote:
Pledge Manager reopening and Delivery Wave 1.5

Many of you have written to us to express your regret that you had not purchased some expansions, now that you have had the opportunity to play the base game.

There’s also some of you that regret not having asked to receive your available contents (base box, playmat, etc.) during Wave 1.

We had initially not planned to reopen the Pledge Manager, given the complexity of the procedure and the lack of time.

However, given the number of requests received and the fact that we must now postpone the launch of wave 2 content printing anyway, we've decided to reopen the Pledge Manager for 1 month, starting at the beginning of July 2018, the time for CrowdOx to put the necessary digital supports in place.

This reopening will allow those of you who so wish:

1. To ask to receive any of the already available content you have ordered (base box, game accessories) in wave "1.5" – instead of wave 2 – which will take place in September 2018. This will only incur an additional cost equal to what you would have paid to have your rewards shipped in two waves originally.

2. Add Expansions to your pledge. They will be delivered with the rest of your rewards in wave 2.

3. Add gaming accessories to your pledge: they will be delivered in wave 2. They can be delivered in wave 1.5 but only for contributors requesting to receive their Base Box in wave 1.5. Note: If you have already received content in wave 1, it will unfortunately not be possible to receive gaming accessories during Wave 1.5.

4. To obtain a 2nd edition Base Box: the opening of Serious Poulp's online shop has been postponed following the problem with the production of the 2nd Edition Core Box cards. The extra production copies of the base box will therefore be proposed at the time of the reopening of the Pledge Manager within the limit of the quantities available, for a delivery in wave 2. As these extra production copies are currently stored in China, their cards will be replaced directly before being shipped.

IMPORTANT: the reopening of your Pledge Manager account will be automatic. It is therefore useless to contact us to request this.

FAQ

I'm moving before the next delivery wave. What should I do?

If you are moving before 1.5 or wave 2, you can change your delivery address directly in your CrowdOx Pledge Manager account. If you are moving to another country however, please send us an email to kickstarter@seriouspoulp.com.

I heard about a version of The 7th Continent in another language. Is that planned?

A translation of The 7th Continent into other languages is not on the agenda.

Once again thank you for your support and understanding folks, see you soon for more news!
Old 14-06-2018, 08:37   #1668   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Gisteren eerste keer echt verloren met 7th continent.

Jagen in het gebied waar we zaten leverde niks op. Kutbeesten met weinig vlees, slangen die enkel xp geven en de everzwijnen gingen lopen omdat er iemand vol bloed hing L

In een finale push geprobeerd naar een nieuw gebied te gaan om dan tegen een “DLC-wall” te botsen. Blijkbaar kunnen we daar enkel door voor een expansion of andere curse…

Wel onmiddellijk opnieuw begonnen. Met voorkennis is het eerste stuk wel makkelijk en vlot
Old 14-06-2018, 19:40   #1669   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Sagrada en Kingsburg met drie. Beide zeer goed bevonden.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old Today, 12:56   #1670   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Filmpje van Hero Master waar ik bezig ben met het uit te leggen op de achtergrond

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules