Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 28-10-2016, 08:14   #61   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Miniaturen schilderen

Via FB in de scythe groep was je soms behulpzaam
Ben je van plan om je mini's te schilderen?
Heb het tot nu toe al een 5-tal keer gespeeld. Elke keer is anders, wat maakt dat ik vind dat het één van de beste aankopen tot nu toe is.

HEeft iemand het bordspel van This War of Mine gebacked?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 08:56   #62   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Helaas, mini's schilderen is mij onbekend en ik ben er niet van plan om er direct aan te beginnen gezien ik liever geld steek in mijn collectie
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 09:36   #63   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Helaas, mini's schilderen is mij onbekend en ik ben er niet van plan om er direct aan te beginnen gezien ik liever geld steek in mijn collectie
voor de prijs van een klein bordspel heb je nochthans een basissetje aan kleuren. Als ik foto's zie van een spel waarvan de mini's geschilderd zijn, vind ik dat er meteen meer inleving is.
Ik ben van mening dat zelfs wanneer het slecht geverfd zou zijn, het nog altijd beter is dan niet geverfd.
Maar dat zou een volledig andere thread worden hé

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 28-10-2016, 10:41   #64   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Tips mag je me altijd doorsturen in PM of op FB
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 13:07   #65   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Of hier posten
Zelf vind ik dat er allemaal wel prachtig uitzien en ik zou het ook kunnen doen met een paar games in mijn collectie zoals Kemet en Cyclades.
Maar het lijkt mij redelijk veel tijd en werk dat je daar insteekt en vooral een geduld dat ik er momenteel niet voor kan opbrengen denk ik.

Last edited by deev´; 28-10-2016 at 13:10.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2016, 21:06   #66   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Irmo wat wilt ge juist weten? Ik denk wel dat ik alles grotendeels kan uitleggen, hoewel ik het nog nooit zelf gedaan heb
Old 29-10-2016, 19:30   #67   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Wij spelen altijd Descent met een gast die een deel van de mannetjes schildert en ik moet zeggen, ik vind dat toch ook altijd toffer om mee te spelen dan die witte/rooie ventjes.
Disabled is online now   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 07:14   #68   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Irmo wat wilt ge juist weten? Ik denk wel dat ik alles grotendeels kan uitleggen, hoewel ik het nog nooit zelf gedaan heb
Vooral Tyrael is geïnteresseerd in tips&hints.

Fidoh vond het te lang

Old 31-10-2016, 10:35   #69   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Eum, ok ... dus ge opent een thread voor iemand anders zonder info zonder tips ... dus, deze thread mag gewoon weg? Right?
Old 31-10-2016, 11:55   #70   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

denk dat het een theadsplit van deev was
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2016, 12:08   #71   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

threadsplit van deev
Kheb nog geen tijd gehad om deftig iets 'neer te pennen'. Misschien vanavond, misschien later.

Fidoh vond het te lang

Old 31-10-2016, 12:24   #72   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Die Deev toch -_-

Alle info welkom uiteraard
Old 08-11-2016, 23:17   #73   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Eigenlijk staat alle info hier al zie ik net

http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=16476
Ne mens vergeet toch snel.
Old 09-11-2016, 07:44   #74   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Allé Deev, dat hij dat nu niet wist :'-)

Fidoh vond het te lang

Old 09-11-2016, 08:00   #75   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Merged.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 11:08   #76   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Het zou kunnen dat ik ook eens mijn mini's ga beginnen schilderen als hobby. Als kind nog af en toe gedaan en toen ik een jaar of twee geleden nog een doos ongeschilderde Warhammer-peetjes bij mijn ouders vond, begon het al te kriebelen. Nu ik Mansions of Madness aan het spelen ben, en in huis eindelijk een hobbykamer heb, zou ik de stap wel eens durven zetten. Ik heb ook nog wat ongeopende modelbouw-dozen liggen, dus dan kunnen die eindelijk ook eens uit de kast.

Aangezien mijn modelbouw-verf na al die jaren zo hard als steen is, zou ik mij eens een nieuwe set verf willen aankopen. Ik heb de thread hier eens doorgelezen, maar vind niets over The Army Painter-verf. Zou een bedrijf zijn van ex-GW-werknemers en ik vind hun box sets als goedkoopste terug (bv door korting 90 euro voor een doos van 50 kleuren). Als ik het internet mag geloven, lijkt het me wel goed te zijn, maar Vallejo blijft -terecht?- altijd terugkeren. Iemand dus ervaring met Army Painter?

En zijn er eventueel nog interessante webshops bijgekomen, want er lijkt wel wat verloop te zijn?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 16:56   #77   link
andu

andu's Avatar

Als beginner zou ik Citadel aanraden, die verkopen van die mooie starter sets en project cases waar je meteen een heel eind verder mee kunt. Hun base & layer systeem geeft je erg betrouwbare consistentie en leert je op een erg makkelijke manier layeren (er is ook een app die je color swatches geeft voor hun hele gamma) en hun shades zijn imo de beste die je kunt kopen. Ook, als je nekbaard tolerantie hoog genoeg ligt, is er ook het voordeel dat je naar een lokale GW winkel kan gaan, waar er altijd wel kerels zullen zitten die je wat technieken kunnen aanleren. Met morele bezwaren tegen GW en voor primers, blijf je dan beter bij VMC. Army Painter heeft een paar erg mooie kleuren, maar ik zou er niet je volledige basis set mee opbouwen.

Wat je ook doet: Master's Brush Cleaner en een wet palette zijn dikke aanraders.

Advies met een korrel zout te nemen, ben zelf nu ook niet meteen de meest begenadigde mini painter ooit:

andu is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 18:38   #78   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Als mijn mini's er zo gaan uitzien, ben ik al meer dan tevreden. Het is maar gewoon om nog wat extra plezier te halen uit de bordspellen die ik hier toch al staan heb.

Ik had al naar Citadel zitten kijken, leek me de logische stap als beginner (hoewel de meesten het blijkbaar afraden wegens te duur en te wispelturig). Reden waarom ik verder ben beginnen kijken was omdat de grotere boxed sets niet meer beschikbaar waren. Enkel maar beginnersets met 3ml potjes - wat misschien wat weinig is aangezien ik wel wat staan heb - ofwel kleinere sets.

Daarmee dat The Army Painter en Vallejo in beeld kwamen, met respectievelijk hun Mega Paint Set (+/- €100 voor 50 kleuren) en Game Color Basic Set (+/- €180 voor 60 kleuren). Alternatief voor deze grote boxen zou nu dan bij Citadel zowel de Base paint set, als de Shade paint en Layer paint set kopen om tot een gelijkwaardig uitgebreid starterpakket te raken? Niet dat ik per sé bij één merk wil blijven hoor, na de starterset breid ik wel uit naar gelang wat ik nodig heb en vis ik wel bij de verschillende merken voor wat variatie.

Bedankt voor de tips, wet palette had ik al aan gedacht, brush cleaner ga ik zeker nog zoeken.

Last edited by HeLLBirD; 02-04-2018 at 19:02.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2018, 06:44   #79   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb ergens vorige maand zo'n startersset gekocht bij de Games Workshop in Gent, het betreft de Intercessors. Alles was inbegrepen: verf, borstel en een shader.

Mini's geassembleerd:

Primer:

Macragge Blue:

Geschilderd. De Agrax Eartshade moest eigenlijk op het goud toegepast worden, ik heb deze op de ganse mini gesmeten, oops . Is nu veel te donker en op het moment dat de foto was genomen was de shader nog nat. Later kan ik deze eens strippen en opnieuw beginnen.

Nu ja, het schilderen valt zeker in de smaak en is ontspannend - ideaal om de vrije momenten hier thuis op te vullen. Ik heb al een brush set (Army Painter), verf (Citadel kleuren en Vallejo Black) en een goede lamp gekocht alsook een set Primaris Intercessors.

Games Workshop is gewoon leuk om te schilderen, het is niet al te moeilijk en er is een heel grote KB (via FB en internet) dus ik kan altijd wel info vinden over schema's. Later zie ik mij nog andere dingen doen zoals bvb Star Wars Legion, The Grimm Forest en andere.

Ooit, op een mooie dag en als ik goed genoeg schilder, begin ik aan Kingdom Death: Monster.
Old 04-04-2018, 12:58   #80   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post

Ooit, op een mooie dag en als ik goed genoeg schilder, begin ik aan Kingdom Death: Monster.
Kheb ook zo een modelbouwvliegtuig gekocht 10 jaar geleden... :-P
nog altijd niet uitgepakt.

Fidoh vond het te lang

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules