Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2013, 13:02   #1   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Japan

Dit jaar van plan om eens een deftige reis te doen. Ik had eerst gedacht aan Miami, maar dat is echt wel enorm duur.

Op het eerste zicht is Japan dan beter qua prijs (behalve de vliegtickets dan). Hoe zit het daar met prijzen om te logeren?

Ik zou een weekje of 2 Tokyo willen gaan verkennen maar eigenlijk ken ik absoluut niets van het land. Het is een totaal andere cultuur, en dat intrigeert me wel.
Old 23-01-2013, 00:25   #2   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Het hangt af van hoe je wilt slapen;
standaard dorm is ongeveer 28euro/nacht
capsule hotels zijn iets duurder; ongeveer 30-45euro/nacht
ryokan kunnen halve hostels zijn en vrij goedkoop of luxehotels en vrij duur.

Zelf heb ik in Tokyo gelogeerd in;
Khaosan Tokyo Ninja http://www.khaosan-tokyo.com/en/ninja/
Kimi-ryokan http://www.kimi-ryokan.jp/
beide zijn aanraders.

Zeker Mt Fuji doen!
Old 23-01-2013, 00:50   #3   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Tokyo is 'gewoon' een metropool waardat toevallig aziaten rondlopen. Als je iets Japans wilt bezoeken: Kyoto is where it's at. Minstens 3 dagen

Als je veel wilt rondreizen (bv van Hiroshima tot Tokyo) kan je mss een japan railpass overwegen (enkel in buitenland verkrijgbaar voor toeristen). Is een trein abonnement (waarbij je 1 keer de shinkansen mag nemen geloof ik, voor bv Osaka -> Tokyo of omgekeerd)

Goede site: http://www.japan-guide.com/e/e2400.html
Alex is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2013, 15:00   #4   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

ik ga misschien begin April naar Japan. (misschien = als mijn agenda het toelaat)
Deels klanten bezoeken, deels toeristen.
Het plan is om Osaka, Tokyo & Kyoto te bezoeken.
Dus met wat geluk kan ik je midden april wat meer info geven.
Old 23-01-2013, 17:03   #5   link
kronik
Senior Member

kronik's Avatar

toyoko inn is een hotelketen met 300tal vestigingen. rond de 20€ per nacht voor een kamer. In steden als tokyo wat duurder. probeer asakusa toyoko inn. Is een goedkopere wijk, toch goed verbonden.

de JR rail pass is zeer handig, maar enorm prijzig. In tokyo zelf hebt ge die niet nodig, erbuiten, als ge wat rondreist, wel. kunt die enkel van buiten japan kopen - dus op voorhand te regelen.

regio rond kyoto - osaka - nara is practisch en paar schoon dingen. kyoto is niet per sÚ "het echte japan". staan gewoon veel tempels.

daar in de buurt is koyasan, een soort vallei/plateau. vond ik veel sfeervoller dan kyoto. zit wat afgelegen in de bergen, het is echt niet meer dan een dorpje. Paar tempels, een begraafplaats in het bos. echt leuk.

zoek ergens een openlucht onsen op, da's ook een beleving.

eet fugu in osaka. tasty fish.

fuji kan afknapper zijn. hangt vaak veel mist en dan ziede just niks. in de buurt ni veel te doen tenzij het echt goe weer is. oeh! tenzij ge wilt gaan stappen in de Kuroi Jukai! aka suicide forest :D

the great outdoors is zeer populair in japan - als ge graag trektocht maakt moete u zeker is informeren. natuur is stunning.

leer op voorhand een bekke de taal. dingen als vragen waar iets is of hoe laat de trein naar X vertrekt en vanop welk spoor gaan uw leven echt zoveel makkelijker maken. tis echt ni zo moeilijk om basic zinnekes te maken. hun basic grammatica (en geduld tov buitenlanders) is ez. uitspraak lijkt zelfs op het nederlands - dus moete ook al geen moeite voor doen. olÚ!

want more? just ask.
Old 23-01-2013, 20:16   #6   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

miami is duur maar tokyo is goedkoop?

k
Old 23-01-2013, 20:36   #7   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
De vlucht, neem ik aan. Voor 500 euro heb je blijkbaar al vliegtickets?
Old 11-02-2015, 18:19   #8   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik kan met mijn miles voor 350 EUR in Tokyo geraken, vandaar naar Bangkok en dan terug naar Brussel. Ik zou er maar een dagje of 3 verblijven. Iemand tips?
(Japan zal wel meer te bieden hebben dan Tokyo, maar geen vluchten mogelijk naar andere steden)
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2015, 18:38   #9   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dag 1: Shinjuku, Shibuya, Harajuku
Dag 2: Imperial Palace / Tokyo Station ; in namiddag Odaiba/Asakusa
Dag 3: Day trip (Hakone b.v., of anders Nikko, Yokohama of iets anders)

Akihabara kan je er ergens in moffelen
Old 11-02-2015, 20:41   #10   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Ik kan met mijn miles voor 350 EUR in Tokyo geraken, vandaar naar Bangkok en dan terug naar Brussel. Ik zou er maar een dagje of 3 verblijven. Iemand tips?
(Japan zal wel meer te bieden hebben dan Tokyo, maar geen vluchten mogelijk naar andere steden)
Probeer niet te openlijk penis te zuigen in Japan, het is daar nogal anders dan in Thailand.
Old 11-02-2015, 21:02   #11   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Tenzij ge ook half blind wilt zijn
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2015, 21:32   #12   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
Probeer niet te openlijk penis te zuigen in Japan, het is daar nogal anders dan in Thailand.
Behalve in plaatsen van verderf als Pattaya/Patong is om het even welke publieke affectie not done in Thailand. Op tv is een kus al het randje. Preutsheid is iets eigen aan heel ZO-Azie denk ik.
Old 12-02-2015, 14:41   #13   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Is Akihabara niet de moeite als gamesnerd?
Old 21-02-2015, 18:16   #14   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

in november op een zatte avond voor 350e via Aeroflot een ticket geboekt naar Japan in April. Totaal vergeten dat ik dat had gedaan, nu vakantie aangevraagd en da is goedgekeurd.

Ik dacht een 5tal dagen tokyo, 5tal dagen kyoto, en dan zuidelijker gaan en onderweg wa dingen doen. Zijn er aanraders? In het totaal zit ik er 19 dagen.
matias is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 09:52   #15   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Lol @ Shinjuku station. Van een ondergronds doolhof gesproken. Ik begin het eindelijk daar wat te snappen. En blijkbaar heeft dat ding een uitgang net voor mijn hotel wat meer den een kilometer van het station ligt.

Een app van de metro is onmisbaar.

Old 09-03-2015, 18:39   #16   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

En ge hebt dan nog eens chance dat het daarop in Romaji staat ipv moonrunes
Old 10-03-2015, 13:12   #17   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Jappen zijn socialer dan ik dacht.
Een random sushi bar binnengestapt, standaard setje besteld en die naast mij boden mij aan hun sushi te proeven en sake. Ze spraken quasi geen Engels en dan maar een poging tot conversatie gehad via de smartphone en Google translate
Plezante ervaring en hopen free sushi binnen

Helaas vertrek ik morgen al, heb het hier best naar mijn zin. Ik voel alleen mijn benen niet meer. Ook al is het metronetwerk uitgebreid, alleen al in de stations loop je serieus wat kilometers bij elkaar.
Old 15-03-2015, 17:01   #18   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ok hombres, ik ga twee weken naar Japan van 21/12 tot en met 04/01 om daar naar een trouw te gaan en wat rond te reizen.

Ik ga landen in Nagoya en de 27ste is er daar de trouw. Ik wil zeker en vast zoveel mogelijk zien in Nagoya en andere steden. Aangezien het beperkt is qua tijd zou ik graag weten wat jullie voorstellen zijn qua andere steden en wat te doen in Nagoya zelf aangezien ik daar het meeste tijd ga spenderen. Tips qua eten, cultuur, natuur en random dingen waar ik zeker op moet letten zijn meer dan welkom!

Thanks
Cage is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2015, 17:53   #19   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Kyoto is een must, reken 3 dagen minstens. Ik zou er wat langer blijven in jouw geval en zaken zoals Kiyomizu-dera bezoeken; vond ik prachtig (adembenemend in de herfst 's avonds).

Links doortrekken naar Hiroshima / Miyajima is misschien wat ver. Je zou nog wel heen en weer kunnen gaan voor Tokyo, maar dat beschouw ik geen must.

Nara is niet ver van Kyoto en is ook mooi. Als je niet naar Miyajima trekt heb je daar wat hertjes gezien. Koya-San is nog zuidelijker.

Kobe heeft wel een mooie architectuur rond het water, maar is geen must. Te doen als je in de buurt tijd moet killen. Osaka is belachelijk goed eten (overal eigenlijk), zou ik doen als je Tokyo niet kan doen vanwege tijdsgebrek.

Himeji is iets meer west van Kobe, schoonste kasteel van Japan.

random tips; check ook http://www.japan-guide.com/
Eten is daar overal goed. Probeer eens Udon noodles, de dikke typische Japanse noodles. Ik vind ze walgelijk, maar het is het enigste moment dat je ze kan uitproberen Probeer ook wat niet-Japans, een chinees of korean bbq daar gaat nog steeds pakken beter zijn dan hun varianten hier.

Last edited by Alex; 15-03-2015 at 18:00.
Old 30-03-2015, 18:56   #20   link
Prodigy
B÷ser Weltherrscher

Prodigy's Avatar

Ik waag het er ook op in juni, momenteel enkel vlucht van en naar Tokyo vastgelegd met een dikke twee weken tussen dus planningsfase moet nog beginnen. Overweeg naar Seoul te gaan uit voor een paar dagen (nu ik toch 'in de buurt' zal zijn), iemand daar ervaring mee?
Prodigy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules