Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 24-07-2013, 09:06   #1   link
magarana
Dt foutenmaker

magarana's Avatar

Barcelona

De vriendin wilt naar Barcelona, dus dat zal het worden. Ik ben er zelf nu nog nooit geweest. Naar het schijnt is er wel vrij veel te zien, maar is er ook standaard een plaag van zakkenrollers...
Enfin, iemand ervaringen met de stad? Wat zijn zoal de aanraders?
magarana is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 09:32   #2   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Onder andere:

- Parc Guell
- Ramblas (hier extra opletten voor zakkenrollers)
- La Boquaria (overdekte markt)
- Montjuďc fonteinen (vooral 's avonds, op bepaalde uren)
- Sagrada Familia (al dan niet naar binnen gaan, het zicht van buiten is al de moeite op zich)
- Er zijn oa. een winkelcentrum en een aquarium aan de haven als het iets minder cultureel moet zijn
- En er zullen nog wel heel wat dingen zijn waar ik momenteel niet aan denk.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 11:12   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Idd heel coole stad waar een pak te zien is en lekker te eten valt
Old 24-07-2013, 13:52   #4   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

strand aan barcelonetta en gotische wijk zijn ook de moeite: http://goo.gl/maps/GlNxq
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 03:11   #5   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Indien iemand ooit zonder vriendin wil gaan: The Black Sheep Bar / L'Ovella Negra.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 10:44   #6   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik kreeg de Ovella Negra aangeraden van een vriendin, om samen met mijn vriendin de voetbal te gaan zien?

Wel een louche buurt en het was gesloten toen
Old 25-07-2013, 15:49   #7   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Sagrada Familia is wel érg duur om binnen te gaan, en eigenlijk (nog) niet de moeite: het ding is nog niet af...

Bij het oude Olymische park ligt ook een citadel die ik wel leuk vond om te bezoeken. Ligt bovenop heuveltop met zicht op de stad, de zee en de zeehaven. Heel impressive.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2013, 16:34   #8   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Sagrada Familia is wel érg duur om binnen te gaan, en eigenlijk (nog) niet de moeite: het ding is nog niet af...
Lolwat, die kerk is wat mij betreft indrukwekkender van binnen dan van buiten
Old 25-07-2013, 19:59   #9   link
rooz
siii

rooz's Avatar

AMAI DAS NOG NIE AF OFWA ROFL ZO STOM
Old 05-08-2013, 10:01   #10   link
magarana
Dt foutenmaker

magarana's Avatar

Voila, gisteren vlucht en hotel geboekt, laat het maar rap september zijn .
magarana is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:33   #11   link
ravedome
Member

Nog een aantal tips van uit DS http://www.standaard.be/cnt/dmf20130805_00681520
ravedome is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:39   #12   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Mercat de la Boqueria -> moet je mss wel gezien hebben, al vond ik het daar niet supergezellig... Erg druk, veel volk in smalle gangetjes. Maar je kan er bvb ook wel aperitieven enzo..

Font Mŕgica -> werken die ondertussen al? Hebben een tijd out of service geweest wegens grote werken
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 16:35   #13   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by magarana View Post
Voila, gisteren vlucht en hotel geboekt, laat het maar rap september zijn .
ooh, September in Barcelona Hoop voor u dat het tijdens dit is:
http://merce.bcn.cat/

Beste stadsfeest dat ik al gezien heb (GF zijn buiten categorie)
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 08:15   #14   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Vroeger had je bij La Sagrada Familia ook nog een soort ondergronds museum-achtig iets waar je wat historische achtergrond kreeg van het project & uitleg over de inspiratie van Gaudi (is denk'k alleen te bezichtigen als je betaalt om binnen te gaan) - dat vond ik ook ferm de moeite.
Parc Guell is uiteraard ook fantastisch. Die 2 huizen van Gaudi in eenzelfde straat (namen komen niet direct in mij op) zijn mooi om vanbuiten eens te zien, maar persoonlijk vond ik het daar niet de moeite om binnen te gaan (vroeger kon je in een van de twee wel gratis naar het eerste verdiep, geen idee of dat nog zo is).
Picasso-museum, alhoewel dat doorgaans heel veel volk trekt (letterlijk een uur aanschuiven om binnen te mogen en zo), dus kies je bezoekuur goed uit.. Het maya-museum vlak aan de overkant van het Picasso-museum is dan weer *niet* de moeite.
Aquarium aan de haven is nice to see, maar ook niet meer dan dat.
Er zijn ook kabelliftjes (o.a. eentje die vanuit de haven vertrekt) - die vond ik ook de moeite. Opnieuw: lange wachttijden mogelijk.
Boadas cocktailbar, op de ramblas - klein, weinig volk de 2 keer dat ik er was, niet zo geweldig goed zichtbaar (je moet al vrij goed kijken om er niet te passeren & je moet 5m in een kleine zijstraat om dan de deur te vinden om binnen te gaan). Maar supergezellig en sfeervol - obers staan in full costume achter de toog & hebben excellent advies (en ook uiterst lekkere cocktails).
En er is een hard rock café - vrij populair, als ik op reis ga en er is eentje in de buurt, ga ik meestal eens eten daar. Meestal een uur-anderhalf uur wachten voor je kan eten (maar je kan je "registreren" en dan 45 min later terugkomen na een rustige wandeling op de Ramblas), dus niet naartoe gaan als je honger hebt en meteen wil eten
De Ramblas zelf kan je gewoon niet mislopen als je in Barcelona rondloopt & eigenlijk is dat mijn favoriet - wij liepen die elke avond eens volledig af, en overdag meestal ook wel eens terwijl we van A naar B gingen (daarbuiten wel vaak metro). Zeer gezellig.
Final tip: metro - als je van plaats X naar Y wil, loop eens 100m en kijk eens op het kaartje, als er niets speciaal te doen is of moois om te bezichtigen, is het meestal ook niet speciaal de moeite om het te stappen (behalve in het gotisch gedeelte & de ramblas). Als je slechts een dag of 2-3 gaat, zou ik die tijd eerder steken in nog iets extra gaan bezoeken dan gewoon wat strolling in de minder toeristische plekjes - ik vond die doorgaans namelijk niets speciaal, noch gezellig of sfeervol.

En naast zakkenrollers word je helaas ook geregeld wel eens aangesproken door bedelaars, semi-bedelaars en oplichters. Funny story - jonge, normaal geklede en ogende gast sprak ons aan in perfect Engels "yeah, sorry for bothering, I just got robbed could you perhaps spare me 2EUR for the metro to go to my hotel, it's on the side of town". Gezien de grote hoeveelheden zakkenrollers & het feit dat hij er in elk opzicht totaal anders uitziet dan de gemiddelde bedelaar & 2EUR effectief de kost is van een 1-way enkel op de metro, haal ik mijn portefeuille boven - meteen zegt een voorbijganger "I work here, I see this guy every day. Don't give him money". Waarna die andere kerel al vloekend wegstapt. Wel ok ja, je moest er msh bijzijn om het grappig te vinden :P

Last edited by Mr.E; 08-08-2013 at 08:27.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 18:02   #15   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

why the fuck zou je in een hardrock café willen gaan eten als je een weekendje barcelona doet?
Old 10-08-2013, 18:41   #16   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Waar verblijven jullie allemaal in Barcelona en hoeveel kost dat eigenlijk?
Old 10-08-2013, 23:16   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Laatste keer een appartement gehuurd via friendlyrentals.com. Proper, goeie lokatie en goedkoper dan een hotel.
Old 11-08-2013, 02:17   #18   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by SaveTheWhale! View Post
why the fuck zou je in een hardrock café willen gaan eten als je een weekendje barcelona doet?
Omdat ik fan ben van een Amerikaanse hamburger die wat deftiger is dan McDonalds, er geen Hard Rock Café in Gent is om af en toe eens te gaan eten, ik het leuk vind om verschillende vestigingen te doen van die keten en ik niet in het bijzonder onder de indruk ben van de lokale Spaanse keuken. 't Is niet alsof ik u verplicht om mijn smaak te delen.
Old 12-08-2013, 13:47   #19   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Alle man. Paella, Tapas en Pinxtos hele dagen lang

Stap trouwens ook eens binnen in El Bosc de les Fades. Kitscherige pub, maar best funny om eens geweest te zijn. Ingericht als een soort sprookjesbos en vlak naast de Ramblas.

En vergeet de Fat Tire Bike tours niet.
Zowel in Barca als Berlijn waren die top.

Last edited by Turtle; 12-08-2013 at 13:53.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2013, 18:40   #20   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Hoeveel dagen voor Barcelona nodig?
Heb Londen (4 dagen), New York (10 dagen) en Parijs (4 dagen) achter de rug.
quantrias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules