Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-09-2014, 16:21   #1   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Bloodborne

Aangezien hier nog geen eigen thread van is, bij deze.

Nog iemand deze mail ontvangen?

Quote:
Dear prumpy,

Your skill and dedication have been recognised; you have been selected to join the exclusive Bloodborne™ Alpha Test!
Ben wel benieuwd, meer Dark/Demon Souls games is nooit slecht.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2014, 16:29   #2   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
I went to the GameStop Expo yesterday and played the demo they had available. A little background about my knowledge if the Souls series first. I never played Demon's Souls, so I'm missing out there, but I have played Dark Souls extensively on PS3 and I beat Dark Souls 2 twice, also on PS3.
Visually it was amazing. Not only was the frame rate much smoother than previous Souls games, but the next gen hardware was definitely being put to use. With the attention to detail Miyazaki and his team have I can't wait to see what tidbits they can hide with this level of fidelity. It definitely still had the artistic style of a Souls game though. Not to mention the gorgeous environmental design. I'm not sure if you guys can tell from the videos posted but at the beginning of the demo your opponents are all people with weapons. After a certain point everything became a bit more monstrous. There was a big guy with a giant cinder block pounding on a big door where all the people were gathered followed by giant birds and wolfmen. So it seems like there's a quarantine of sorts in effect.
Gameplay was largely the same as previous games but with obvious differences. The most glaring change was the absence of a shield. I found myself habitually pressing L1 only have my moveset change instead of blocking damage. Also the guns as the new method of parrying was I credibly satisfying to pull off. Mechanically it's no different than Dark Souls but thematically it feels a bit more rewarding. Also with the bullet ammo system you are limited to either using your gun to parry a lot or using it as a ranged weapon. Likely not a lot of both unless you spend a lot on ammo. I'm not so sure I like the blood vial system in place of Estus but the animation to use them is cool. You don't drink them you inject it into your leg. The side/back stepping instead of rolling felt ok. It was in keeping with the more aggressive style they are trying to create. It makes getting behind your opponent a bit easier, but only if you are locked on. If you aren't then you still roll.
All together it got me even more excited.
Klinkt niet slecht Jammer dat het weer console only wordt
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2014, 19:45   #3   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Noemt mij ne naab, maar het enige wat mij tegensteekt is die moeilijkheidsgraad van Dark Souls. Ik hoop dat deze iets vergeeflijker is. Ik mis de hub van Demon Souls. Ergens vastzitten => teleport terug

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2014, 22:08   #4   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

mja die moeilijkheidsgraad kon je zelf ook wel wat verlichten door te levellen, grinden.

5 levels extra en beter gear maakten soms echt wel het verschil tussen die shit is te moeilijk en ok dit lukt goed.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2014, 23:33   #5   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Deed ik maar ik zit gwoon vast in die fucking blight town

Old 17-09-2014, 08:55   #6   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Tot daar heb ik ook wat moeten worstelen. Daarna merkte ik dat ik anders begon te spelen en eigenlijk veel makkelijker het spel door geraakte. Nog even doorzetten dan.

Deze avond gelukkig eens tijd om die alpha te testen. Lees er eigenlijk enkel maar goede dingen over.
Old 18-09-2014, 13:02   #7   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

6 februari 2015
Old 22-03-2015, 11:18   #8   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Spel totaal niet gevolgd, maar instant gehyped sinds een uur ofzo.
Dark souls heeft me altijd wel geďntrigeerd, maar de logge combat en saaie donkere omgevingen spraken me niet zo aan. In dit spel ziet dat er allemaal veel beter uit.
Ok, ook wel omdat casual marriachi schrik had dat hij wat gefrustreerd ging geraken.
Maar bon, deze moet ik gewoon hebben.

Zit ook co-op in enzo, dus wie gaat dit hier allemaal kopen?

Vanaf dinsdag verblijven mijn ouders hier wel 2-3 weken tot hun huis in orde is. Dus niet veel mogelijkheid om te spelen dan
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2015, 11:34   #9   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Godverdomme, Pillars of Eternity komt ook uit deze week
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2015, 12:47   #10   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik ga het woendag halen.
Old 24-03-2015, 09:45   #11   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

CE is besteld, ik ben er wel eens benieuwd naar, de eerste echte "next-gen" rpg op de PS4 ook.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 09:51   #12   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Is er eigenlijk al iets bekend over de coop? Is het terug Dark Souls coop met van die irritante systemen of is het nu ook mogelijk om iemand te inviten vanuit uw friendslist om samen de campaign te spelen?

Old 24-03-2015, 11:39   #13   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Woonde ik maar in Denemarken

Quote:
In Kopenhagen heeft het Japanse gamebedrijf Miyazaki op een opmerkelijke manier hun nieuwste videospel 'Bloodborne' gelanceerd. De Deense fans konden enkel een exemplaar bemachtigen als ze bloed doneerden. Meer dan 700 gamers waren bereid om in de filosofie van het spel hun bloed "te offeren" in ruil voor het spelletje.
Ik ga nog even de (tot nu toe lovende) reviews afwachten.
Als ik het zo lees is deze sneller en aanvallender dan Dark Souls, terwijl het verdedigend zoeken naar openingen mij net lijkt aan te spreken in die serie.
Old 24-03-2015, 13:22   #14   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

die weapon mechanics en animaties die in elkaar overgaan zijn wel top notch Jammer dat het nog lang op zich zal laten wachten op pc
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 13:33   #15   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Denk dat je daar niet direct moet op rekenen, aangezien het spel samen met Sony specifiek voor de PS4 ontwikkeld is.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 13:38   #16   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

masterrace

Old 24-03-2015, 14:16   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Het is een pure exclusive, vandaar ook de verandering van naam (geen souls).
Komt in principe nooit op PC, maar je weet natuurlijk nooit.

Zal hem morgen maar gaan halen, ziet er echt te cool uit en de reviews zijn allemaal positief.
Old 24-03-2015, 14:34   #18   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Ziet er goed uit , maar ik ga er geen PS4 voor kopen
Old 24-03-2015, 14:47   #19   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Godverdomme, Pillars of Eternity komt ook uit deze week
Inderdaad, Bloodborne ziet er awesome uit maar de cocktail van Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas/South Park: The Stick of Truth) en Paradox Interactive doet me toch ook watertanden als ik kijk naar Pillars of Eternity. Pillars trekt me momenteel net iets meer aan, te veel Lords of the Fallen gevoel (wat niet slecht is uiteraard, maar te recent gespeeld) bij het bekijken van de Bloodborne footage, al ben ik zeker dat die stelling van de pot gerukt is, gewoon een gevoel.

Last edited by Cybdm; 24-03-2015 at 14:51.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 14:57   #20   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Paradox Interactive heeft op een distribution deal na in principe niks te maken met PoE.
Theremin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules