Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 25-01-2018, 12:50   #1   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

IsraŽl

Blijkbaar kan je belachelijk goedkope vliegtickets boeken voor IsraŽl. Iemand die daar al geweest is en kan vertellen wat de moeite is?
Old 25-01-2018, 13:57   #2   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Jeruzalem alleen al is een fantastische locatie voor een citytrip. De clash van 3 religies, charmante marktjes, de oude stadgedeeltes, ...
Bourgi is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 14:23   #3   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Dit ga ik zeker even volgen, vriendin & ik zouden ook heel graag naar IsraŽl gaan.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 14:43   #4   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Tel Aviv heeft prachtige art nouveau gebouwen. Mooie stad en redelijk fantastisch uitgaansleven ook.

Niets bezocht weliswaar, was daar voor mijn werk.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 15:06   #5   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

goyim know
shut it down

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 23:30   #6   link
Blowiieh.
Senior Member

Kijk wel ff of de periode die je wil boeken niet op ťťn of andere religieuze feestdag valt. Laatste keer dat ik daar was mocht er niets op basis van graan gegeten of gedronken worden gedurende een week.
Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 04:11   #7   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

ben daar vaak voor mijn werk, tel aviv is geweldig.
Old 27-01-2018, 15:32   #8   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik heb er ook al goeie dingen over gehoord en is maar 4u vliegen.
Old 28-01-2018, 11:10   #9   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Tel Aviv -> nachtleven (rooftop feestjes), surfen, strandhangen, hippe eetcafetjes, foodmarkets. Tel Aviv Museum of Art (moderne kunst) vond ik ook een aanrader. Dan een auto huren en naar het noorden tuffen. Langs de kust naar Haiffa, bergen ten zuiden zijn de moeite en in de stad zelf zeker het BahŠ'Ū-wereldcentrum bezoeken. In het Noorden met de grens met SyriŽ heb je ook prachtige natuur (beetje Amerikaans, auto parkeren en dan hike trail volgen), daarna kun je wat rond het meer van Tiberias rijden (Jezus enal). Zeker ook eens een kibbutz bezoeken. Terugkeren langs Nazareth, richting Jeruzalem. Daar kun je duust dingen zien (enkel al-aqsa moet je wat plannen). Hier kun je ook de grens naar Palestina oversteken (heb ik met de bus gedaan), wat absoluut een aanrader is imo. Zo zie je eens de andere kant van het conflict en dat kan best confronterend zijn (in Jeruzalem ook wel al een beetje). Vanuit Ramallah kun je redelijk vlot alles bezoeken met shared taxis: Hebron (met moskee onder controle van het IsraŽlische leger), Jericho (hebben we een fiets gehuurd, aanrader imo), Nablus (knafeh/zeeperijen). Auto huren zou ik in Palestina niet doen.
Daarna kun je terug naar Jeruzalem gaan, vandaar zou ik nog een daguitstappen overwegen naar de Dode Zee en Petra.

Als je voldoende tijd hebt, kun je ook JordaniŽ bezoeken: Duiken in de Rode zee, Wadi rum, Petra, Dana, Dode zee, Romeinse ruÔnes in Jerash. Absoluut ook de moeite. We hebben de grens in Aqaba overgestoken, maar allenby bridge is populairder. Nog steeds een van mijn interessantste reizen ooit!
logion is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 12:21   #10   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Israel/Palestina en Jordanie zijn een zware aanrader.

Jeruzalem is indrukwekkend. Geschift wat zich daar allemaal heeft afgespeeld en hoe de culturen samen komen. Old Town kan je zeker wat tijd kwijt. National Museum vond ik minder. Je hebt van die free tours in Old Town van Sandeman, aanrader.

Palestina moet je doen. Jericho heb ik niet gedaan, maar had ik nog wel graag gedaan. Betlehem was dik de moeite

In het noorden heb je de Sea of Galilee, en Romeinse ruines. Bahai gardens zoals Logion aanhaalt is een aanrader.

Tel Aviv is een hippe joden city, fel contrast met Jeruzalem.

Efkes chillen in de dode zee moet je doen. Langs Jordaanse kant is het minder toeristisch, maar als je niet anders kan doe het dan zeker langs Israel kant. Is goed om uit te rusten na Petra hike.

Als je naar het zuiden gaat (bv voor de oversteek naar Wadi Rum en Petra) kan je langs Masada stoppen.

Wadi Rum en Petra waren voor ons samen met Jeruzalem de absolute highlights van onze Israel/Jordanie trip. Zie of je het er toch niet kan insteken. Petra heeft veel te weinig toeristen voor wat je daar kan zien. Wadi Rum is iets apart. 1 dag highlights Petra is zeker doenbaar, maar heavy.

Wij zijn via TLV naar Jerusalem gegaan, zuiden, oversteek in Aqaba, Wadi Rum, Petra, naar het noorden, daar de oversteek gedaan en dan via Sea of Galilee terug naar TLV.
Vraag bij oversteken altijd dat ze een stamp op papier zetten ipv rechtstreeks in je paspoort. Arabische landen doen anders lastig als ze zien dat je in Israel of border crossings met Jordanie bent geweest.

Last edited by Alex; 28-01-2018 at 12:25.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 09:01   #11   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Blijkbaar kan je belachelijk goedkope vliegtickets boeken voor IsraŽl. Iemand die daar al geweest is en kan vertellen wat de moeite is?
Waar datte? mag in pm
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 03-02-2018, 18:46   #12   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Superreacties, ondertussen een Trotter kunnen krijgen en we gaan de tweede week van de paasvakantie. Moeten alles nog plannen, ik kan zeker de info hierboven gebruiken
Old 18-09-2018, 22:57   #13   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vertrek 4 oktober naar daar. Hoe zit het met rentals en rijden in Palestijns gebied?
Nieker is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules