Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 03-05-2018, 17:13   #1   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Simracing

Zijn hier mensen bezig met simracing?

Ik ben de laatste maanden vrij hooked aan Project Cars 2 op de PS4 en heb een vrij deftige cockpit (Fanatec CSL Elite, Clubsport pedals, Fanatec Formula Carbon, Fanatec handrem, Fanatec shifter, GT Omega Art rig, etc)

Zou leuk zijn om eens occasioneel een race te organiseren.
Old 03-05-2018, 17:40   #2   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat je kwijt bent voor zo'n "vrij deftige cockpit"?

Succes met een race organiseren. Ik heb het voor Driveclub geprobeerd. Enfin ja, voorgesteld, Waze had het vooral proberen organiseren. En denk dat er enkel ik en Waze hadden gereageerd op de voorgestelde data, hoewel redelijk wat mensen interesse hadden. Logisch natuurlijk, veel shrimpers hebben een gezin en een drukke job ondertussen.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2018, 09:14   #3   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Zonder PS4 en TV zal ik rond de €2.5k zitten, maar een goeie basis setup kan je al hebben voor een derde van de prijs.

Ik doe mee aan de leagues op http://www.dcs-forum.nl maar dat is maar 1x per week, vandaar dat het occasioneel leuk zou zijn om dat eens meer voor de fun te doen.
Old 04-05-2018, 09:27   #4   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Heb hier nog een GT5 stuurwiel staan dat ik gewoon op PC gebruik. Deftige simracers zijn dun gezaaid, en ze moeten mij ook nog bevallen.
Richard Burns rally vond ik één van de leukste. Zeer uitdagend, wat ongeveer wil zeggen dat het enorm moeilijk is.
Geen idee hoe dat zou uitdraaien om samen te spelen. Ben sowieso wel gierig om games te kopen.
Old 04-05-2018, 09:32   #5   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Content van uw gear? Zou ge vandaag iets anders kopen?

Recent nog gekeken naar een direct-drive stuur op kickstarter, maar de meeste van die dingen lijken niet echt van de grond te komen.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2018, 09:52   #6   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Ja die kickstarter ken ik, da's Feel VR. Eerste ervaringen zijn gemengd.

Van mijn Fanatec spullen ben ik enorm tevreden. Heb al het beste dat je kan kopen voor PS4.

Voor PC is het een ander verhaal, daar zijn de mogelijkheden eindeloos (kunt ge makkelijk 20k in investeren). Maar ook daar zou ik iedereen Fanatec aanraden. Op termijn komt wel ooit een full-blown motion rig met direct drive, maar daarvoor wacht ik tot VR een betere FoV heeft. (geen zin om nu nog te investeren in een triple screen setup)
Old 04-05-2018, 10:09   #7   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

pics van uw setup jasje?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 04-05-2018, 10:13   #8   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

zal er van't weekend eens wat trekken
Old 04-05-2018, 13:14   #9   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

BTW, enkel PS4 of ook PC?
Old 04-05-2018, 14:39   #10   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Heb geen game-pc momenteel (VR is nog niet goed genoeg imo) maar al mijn gear is compatible met PS4/Xbox én PC
Old 04-05-2018, 21:49   #11   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ben wel benieuwd naar de pics!
Old 13-05-2018, 12:51   #12   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

- GT Omega ART cockpit
- Fanatec CSL Elite PS4
- Fanatec Clubsport Formula Carbon
- Fanatec Clubsport Pedals V3
- Fanatec SQ Shifter
- Fanatec Handbrake
- Custom button box
- iPhone 5 met RS dash met custom mount (op stuur of op stuurbasis)
- 2.1 setje met woofer aan de voeten

Nog onderweg: McLaren GT3 stuur

edit: wtf imgur compressie

Last edited by ]as]e; 13-05-2018 at 12:55.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 14:08   #13   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Zelfs handschoentjes.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2018, 17:59   #14   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

schone setup, kzie dat ooit ook wel zitten voor mijn zolder mancave. Merci voor de info.
Old 13-05-2018, 21:57   #15   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Nice!

Al een hele tijd r/simracing aan het volgen (en wat feeds). Heb de G25 terug van onder het stof gehaald en ben terug begonnen in Assetto Corsa. We zien wel of ik het volhoud. Indien ja, komt er zeker ook een Fanatec setup.

Ik ben benieuwd wat ge van het GT3 stuur vindt!
Old 13-05-2018, 23:23   #16   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik zou u daar mits wat oefening wel eens wat weerwerk in kunnen bieden. Niet echt thuis in PC2, maar voor het overige wel een vrij deftige setup. Al geregeld tegen mannen met dergelijke setups F1 games gespeeld en de verschillen zaten toch in de hondersten.

Specifieke stuurtjes e.d. lijken me minder het verschil tussen een win/loss te vormen.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 08:26   #17   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Is dat materiaal niet eerder om de 'ervaring' zo compleet mogelijk te maken ipv als 'competitive edge'?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 15:45   #18   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Denk het ook. In ieder geval ziet die setup er echt de max uit.
Old 04-06-2018, 10:18   #19   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Dit weekend eens PSVR aangeschaft, uitsluitend om Dirt Rally in VR te spelen.

Zware motion sickness de eerste paar sessies maar vanmorgen was het al een pak beter.

Meteen mijn record gebroken op mijn favoriete stage met favoriete wagen (Greece Fourkéta Kourva met de Delta Integrale, manuele koppeling, heel & toe gallore)

In VR zie je nog +- 30% meer dan wat je op video ziet. Zeer impressionant! Vooral op de hairpins is het echt een meerwaarde om perfect de binnenkant van de bocht te kunnen inschatten. Afgronden zijn wel eerder scary.

Last edited by ]as]e; 04-06-2018 at 10:32.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2018, 20:50   #20   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Ik heb al sinds black friday van vorig jaar een PSVR samen met Dirt Rally VR en GT Sport. Maar onlangs pas een tweedehands G29 kunnen oppikken. (Uiteraard niet vergelijkbaar met jouw Fanatec setup.) Ben zelf niet goed in racegames maar VR + racewheel moest ik sowieso hebben. En zoals je zelf wel hebt ondervonden stelt het helemaal niet teleur! Ik zag voor aankoop van de G29 een Youtube filmpje van iemand die beweerde dat Dirt Rally VR één van de engste ervaringen uit z'n leven was. En hoewel ik hem hierin geen gelijk geef kan ik wel beamen dat het niveau van realisme absurd goed is. Bij mijn eerste races was ik toch ook heel gestresseerd...

Ik ondervind dat de combinatie racewheel + 3D + headtracking je wel een veel betere racer maakt. Waar ik voorheen bijvoorbeeld veel te hard een bocht in ging denken mijn hersenen nu dat ik echt achter het stuur zit en pas ik automatisch mijn snelheid aan, aan alle omstandigheden.

Ik wacht momenteel tot Driveclub VR nog eens in sale staat op de PS store. Schijnt ook een heel leuke VR ervaring te zijn, maar wel meer een arcade racer. (Dus ideaal voor mijn niveau. )
Prophex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules