Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 09-04-2014, 07:08   #3241   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Kan je enkele voorbeelden geven? Straks in de Decathlon eens kijken naar de Edge 800. Blijkbaar zijn de prijzen heel courant (ook in .NL en .DE) en zijn er geen tweedehands koopjes te vinden. Ik zal vrijwel een nieuwe moeten kopen.
Die van Bontrager (cadans, speed) zijn even goed en kosten minder:

http://www.bontrager.com/node/sensors/

Hartslagmeter kunt ge eentje kopen uit de Decathlon. Het enige waar ge op moet letten is dat het een ANT+ signaal is.

Ik heb mij eind december een Edge 800 + harstlagmeter en cadans/speed gekocht voor 250,- van Amazon.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 12:59   #3242   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is dit een goeie deal?
http://www.fietscomputerstore.be/pro...__utmk=6557746

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 13:39   #3243   link
elwood
Senior Member

die kaarten zou ik er niet bijnemen, je kan er ook OSM kaarten opzetten en die zijn meestal gedetaileerder
elwood is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 13:49   #3244   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Bundel zonder kaarten kost 10 euro minder maar niet in stock. En heb sowieso hartslagding nodig want blijkt dat ik echt fout bezig ben na gesprek met iemand die het kan weten. Maar verder wel goed gerief?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 09-04-2014, 13:53   #3245   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Tip voor diegenen die een Garmin willen kopen:
je kan hier gratis (en legaal) aan kaarten geraken
http://garmin.openstreetmap.nl/

Al is die bundel van 350 euro voor de Edge 800 incl. kaarten en kadans/hartslag/snelheidssensor nog geen slechte deal.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 14:12   #3246   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kan je met zo een Garmin ook instellen van 'ik wil 75km rijden, maak me een route'?

Old 09-04-2014, 14:24   #3247   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Nee, maar genoeg websites waar je routes kan downloaden. Je kan ook gewoon beginnen fietsen en aan uw gps vragen om een route naar huis te plannen als je terug wil, maar dat is wel al zot avontuurlijk.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 15:04   #3248   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Maak me een route is blijkbaar iets wat naar de nieuwe Garmins gaat komen.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 15:45   #3249   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ja maar die gaan alweer 600 euro kosten zeker? Zoveel is het me niet waard, als ik rond de 300 euro kan blijven ok.

Old 09-04-2014, 15:50   #3250   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Zou ge niet eerst zorgen dat ge ver genoeg kunt rijden dat het te verantwoorden is dat je de weg terug niet weet?
no offence
Old 09-04-2014, 15:55   #3251   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En jij weet hoeveel km ik rijd ondertussen? Neen. Heb bovendien de navigatieskills van een dode schildpad, en telkens opnieuw de schelde afrijden richting Gent en terug is ook saai geworden. Bovendien zit ik hier regio Oudenaarde vaak met routes waarbij ik vaak de weg écht niet terug kan vinden wegens hoop kleine straatjes of doe ik véél meer km dan ik zou willen doen om terug te geraken (en dat is ook niet echt motiverend). En soms wil ik ook wel eens routes vermijden met hoop hellingen of kasseien.

Old 09-04-2014, 16:12   #3252   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Decathlon heeft de Garmin met hartslag en cadans in stock aan 340 euro. Ik heb gisteren eentje nieuw op de kop getikt aan de helft van de prijs (), daarjuist een toer van 60km gedaan met openfietsmap. Ging verrassend goed, alleen is het even vloeken in het begin om met de gps te werken.

Ook getraind op souplesse: licht fietsen tot je begint te stuiteren, dan een tandje zwaarder zetten enzo. Niet dat ge 60km mag doen op eenzelfde versnelling. Dan eens info zoeken over gericht trainen met hartslag.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 16:17   #3253   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Plan dan uw routes met Fiestroutenetwerk dan moet ge enkel de bordjes met nummerkes volgen. Ge komt zo zeker op schone wegskes maar er zit af en toe wel wat onverhard tussen.

Heb ondertussen zowat alles in een straal van 20km rond Leuven gedaan en wissel nu stukskes fietsroute af met zelf geplande wegskes.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 16:48   #3254   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Decathlon heeft de Garmin met hartslag en cadans in stock aan 340 euro. Ik heb gisteren eentje nieuw op de kop getikt aan de helft van de prijs (), daarjuist een toer van 60km gedaan met openfietsmap. Ging verrassend goed, alleen is het even vloeken in het begin om met de gps te werken.

Ook getraind op souplesse: licht fietsen tot je begint te stuiteren, dan een tandje zwaarder zetten enzo. Niet dat ge 60km mag doen op eenzelfde versnelling. Dan eens info zoeken over gericht trainen met hartslag.
Waar heb je die gevonden aan helft prijs?

Old 09-04-2014, 17:47   #3255   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Once in a life deal, er was maar eentje (gast had er 2 gekregen voor zijn verjaardag, en hij deed me een heel scherpe prijs omdat ik zijn koersfiets heb overgenomen).
Old 09-04-2014, 20:44   #3256   link
elwood
Senior Member

Quote:
Originally Posted by DontLikeJelly View Post
Plan dan uw routes met Fiestroutenetwerk dan moet ge enkel de bordjes met nummerkes volgen. Ge komt zo zeker op schone wegskes maar er zit af en toe wel wat onverhard tussen.

Heb ondertussen zowat alles in een straal van 20km rond Leuven gedaan en wissel nu stukskes fietsroute af met zelf geplande wegskes.
Dit!

En als je niet op nummers langs de weg wil letten kan je de route ook naar uw gps exporteren
elwood is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 20:58   #3257   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Once in a life deal, er was maar eentje (gast had er 2 gekregen voor zijn verjaardag, en hij deed me een heel scherpe prijs omdat ik zijn koersfiets heb overgenomen).
Koersvelo? Specs?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 21:18   #3258   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ridley van enkele jaren oud uit aluminium, met een Campognolo Record groep. Is ook compact, met carbonnen voorvork. Geen dure fiets maar rijdt wel goed. Pic post ik wel eens.
Old 14-04-2014, 09:49   #3259   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Die Edge 800 bevalt mij wel goed, Basecamp en Garmin Connect ondertussen al ontdekt. Vraagje: ik kan een .GPX route importeren, maar hoe kan ik van mij thuis navigeren naar een bepaald punt op de route (in Basecamp)? Van Google word ik niet zoveel wijzer.
Old 14-04-2014, 09:56   #3260   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Koersvelo? Specs?

Is tamelijk vuil nu door tochtje, wordt een dezer wel eens gekuist, cassette wordt dan ook volledig gereinigd. Wielen zijn Mavic btw, geen idee welk model precies.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules