Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 23-12-2015, 11:29   #661   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Pixels zijn een beetje een uitzondering. Garantie wordt daar vaak niet op toegesaan, tenzij er meerdere zijn, of ze centraal liggen, of er moet een extra 'pixelgarantie' worden aangekocht... Of dat zomaar mag is me wel niet duidelijk. Als de beschermende folie er nog ophangt zou je je ook op de wet op de koop op afstand kunnen beroepen en het ding gewoon terugsturen van waar het komt.

Last edited by vAmP; 23-12-2015 at 11:33.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2015, 11:41   #662   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Pixels zijn een beetje een uitzondering. Garantie wordt daar vaak niet op toegesaan, tenzij er meerdere zijn, of ze centraal liggen, of er moet een extra 'pixelgarantie' worden aangekocht... Of dat zomaar mag is me wel niet duidelijk. Als de beschermende folie er nog ophangt zou je je ook op de wet op de koop op afstand kunnen beroepen en het ding gewoon terugsturen van waar het komt.
Jup!

Dat kreeg ik ook te horen bij AFUTURE.

Maar een paar stomme dingen ze, ik denk zelfs dat dat scherm een tweede keer werd verkocht trouwens.
Er zat ne dikke vingerafdruk op de voet toen ik hem uithaalde uit de doos. De folie op het scherm was verdwenen en alle zakjes met kabels waren met een stukje kleefband dichtgeplakt. Heb afuture daarover aangesproken.

En er is daar geen haast bij eh. Ik weet ook wel dat het feestdagen zijn voor iedereen. Maar ne nieuwen auto koopt ge ook niet met een kras in de deur...
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2015, 21:21   #663   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Jup!
...Maar ne nieuwen auto koopt ge ook niet met een kras in de deur...
Turtle wel ze
Old 23-12-2015, 23:15   #664   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik zou't ook niet pikken moest ik een monitor krijgen opgestuurd die de indruk geeft al eens geretourneerd te zijn geweest ... Zeker als er dan nog iets blijkt aan te schelen.
Probleem is, hoe bewijst ge zoiets?

Een luie pixel leert ge op den duur denk ik wel negeren, maar een knipperende pixel moet enorm irritant zijn, ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Er staat op hun website wel iets van 14 dagen bedenktijd, kan je dat niet inroepen of is het al te laat daarvoor?
https://www.afuture.nl/info/30/14_dagen_bedenktijd.html
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 23-12-2015 at 23:20.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2015, 13:12   #665   link
Jens
Member

AOC gaat inderdaad geen RMA aanvaarden voor 1 defecte pixel, bijna geen enkele fabrikant trouwens.

Inroepen van het retourrecht zou ik zeker doen, waarschijnlijk heeft de vorige koper van het scherm dat ook gedaan.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2015, 22:42   #666   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb onze lcd-tv eens aan pc gehangen als extra scherm. Kan ik pc op n of andere manier zo instellen dat hij mijn Dell monitor gebruikt voor normale taken, en de LCD tv (hdmi output) voor alle games? Of moet ik dat telkens manueel instellen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2015, 23:26   #667   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Dacht dat je vroege met ultramon wel per shortcut kon instellen welke monitor een programma moest starten.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2015, 10:15   #668   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Hmm,

Per mail toch nog es mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Ze weigeren bij Aoc het scherm om te ruilen voor n pixel. Daarop geantwoord dat op aanraden van mijn consumentenbond test aankoop hun wijs op de garantieperiode. Beetje dreigen en moeilijk doen.
Krijg ik daarop een mailtje dat ze binnenkort gaan contacteren om de unit alsnog te ruilen.
Schamel dat je als consument nog dergelijke toeren moet uithalen om iets te bekomen.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 12:30   #669   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Voor GPU zijn er zeker zo geen kant-en-klare watercooling kits beschikbaar? Zoals er oa. de corsair H100i is voor de CPU.
Of je moet een GPU kopen die reeds van waterkoeling is voorzien.
Het is nog niet voor mijn huidige PC, eerder een ideetje voor mijn volgende PC.
Old 30-12-2015, 09:16   #670   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

G10 bracket met Kraken x41 cooler erop

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 22:18   #671   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Voor GPU zijn er zeker zo geen kant-en-klare watercooling kits beschikbaar?
Zo'n kits bestaan, het is echter weinig mainstream en daardoor behoorlijk duur. Bovendien worden grafische chips steeds zuiniger - AMD iet of wat buiten beschouwing gelaten - waardoor een degelijke luchtkoeler tegenwoordig stil en efficint kan koelen. De vraag is alleszins erg beperkt.

Mocht het je toch interesseren: er zijn inderdaad oplossingen die je GPU verbinden met de waterkoeling van/voor een CPU. De Corsair Hydro en de door Pino genoemde Kraken G10 van NZXT werken meer dan behoorlijk. Arctic heeft de Accelero hybrid, geen idee hoe degelijk die reeks is. Het is alleszins een niche, net als waterkoeling voor CPU's wegen de voordelen zelden tot zelfs compleet niet op tegen de meerprijs.
Old 31-12-2015, 07:51   #672   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik denk dat watercooling vooral nuttig is voor SLI/Crossfire setups. Dan moet je eigenlijk al ofwel voor de reference modellen van de kaarten gaan, ofwel voor watercooling dus. Bij modellen met een custom luchtkoeler zit je dan meestal met een slechte airflow, omdat dat soort luchtkoelers de lucht niet buiten de case blaast zoals een reference koeler dat doet. Bij SLI/crossfire met een custom cooler kan de lucht dus moeilijk weg tussen de twee kaarten.
Nu bestaan er ook wel kaarten die reeds watercooling aan boord hebben, zoals die Fury X van AMD, of kaarten die reeds watergekoeld zijn door de fabrikant.
Ik ben zelf te onhandig en te ongeduldig om een volledig custom watercooling build te doen, vandaar de vraag
CPU watercooling heeft weinig nut vind ik buiten het estetische en misschien de airflow binnen de case. Het neemt veel minder plaats in dan zo'n massief koelblok.
Old 03-01-2016, 01:39   #673   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Ik heb een Asrock z77 extreme 4 moederbord. Sinds enkele weken kom ik thuis van mijn kot en zijn het toetsenbord en de muis powered (lichten op). Ze sluiten correct af als ik de pc afsluit, maar als ik (of de kuisvrouw tijdens de week) een knop in druk slaan die aan. Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met een instelling in het BIOS, maar vind die niet. En daarbij bad ik dat vroeger (voor de upgrade naar W10?) volgens mij niet. Ik mag dan wel een energieverslindende AMD kaart hebben, maar een toetsenbord met backlight dat een hele week voor niks staat te branden is ook maar dwaze energieverepilling, dus wat doe ik daar aan?
Old 03-01-2016, 10:12   #674   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Stekker uittrekken als je weg gaat. 😁
A-star is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2016, 10:13   #675   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Ik ga er wel mijn gebruiksgemak niet voor opgeven.
Old 03-01-2016, 10:37   #676   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Moer is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 08:52   #677   link
Lycas
Senior Member

Vandaag de nieuwe laptop van het werk gekregen, toch een serieus plezant machientje

Dell Latitude E7450

Klein en lichtgewicht, maar toch een bommetje onder de kap. Heerlijk ding
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 16:35   #678   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Vandaag de nieuwe laptop van het werk gekregen, toch een serieus plezant machientje

Dell Latitude E7450

Klein en lichtgewicht, maar toch een bommetje onder de kap. Heerlijk ding
Heerlijk ding idd. Ik heb er ook zo eentje.

Nu ander vraagje, Ik zou op het einde van de maand me een Nvidia GTX 970 aankopen.
Kan mijn huidige voeding dat aan? Ik heb nu een Seasonic S12II-Bronze 520W zitten. Of voorzie ik daar ook beter een upgrade?
A-star is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 17:53   #679   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Ik heb een i5 met 8Gb ram en een gtx970 en gebruik een 550W voeding.
Old 05-01-2016, 18:54   #680   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Heerlijk ding idd. Ik heb er ook zo eentje.

Nu ander vraagje, Ik zou op het einde van de maand me een Nvidia GTX 970 aankopen.
Kan mijn huidige voeding dat aan? Ik heb nu een Seasonic S12II-Bronze 520W zitten. Of voorzie ik daar ook beter een upgrade?
Heb jij die zelf aangekocht, ik vind op de DELL website eigenlijk bitterweinig koop info van die toestellen, enkel ergens een online shop. Maar daar zitten niet de specs in die ik wens, uit pure interesse. Moest ik ooit vertrekken wil ik die nog wel overnemen van het werk.
Lycas is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules