Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-01-2007, 11:24   #21   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwaplat
Klopt zo'n beetje met wat ik weet ja. Ons plan is om binnenkort capital production op te starten, te beginnen met freighters.
Capital ships zonder 0.0 acces? Mja, good luck, maar veel winst zult ge er niet uit halen, tenzij ge de blueprints koopt en enkel BYOM deals doet...

Quote:
Kali komt trouwens in 3 delen .
Ahzow, wist ik niet, dacht dat er 2 waren

Quote:
Wat betreft de gesneuvelde Titans...ASCN is een maandje geleden de zijne kwijtgeraakt, maar ik weet niet of BoB al een kwijt is. Zou goed kunnen. ASCN is trouwens kaputt, BoB heeft een offensief ingezet en is er gewoon overgewalst.
Hah, da zat er dik aan te komen. Toen R-Gen nog in Axiom zat (een deel van ASCN for all intents and purposes) was da constant interne ruzie, een paar te grote ego's die dachten dat de alliance hun speelgoed was, en totaal incompetente FC's (fleet commanders). Als daar dan zo'n perfect geoliede machine als BoB op af komt...

Quote:
Man, ik wil zo graag naar 0.0 en daar het grote geld binnenrijven, maar we kunnen ons gewoon niet verdedigen. Alliance joinen heeft ook geen zin want dan krijgt ge constant wardec, en probeer dan maar eens een deftige mining op te doen draaien.
't Is bijna niet mogelijk om in 0.0 te overleven zonder in een alliance te zitten. Alle space is ondertussen wel gecoloniseerd (doch ik dacht dat er bij Kali een paar nieuwe Regions bijkwamen), en mining rights krijgen bij een alliance is bijna niet te doen. Dat wardeccen valt nog mee ze, dat voelt ge aan de border systems en als ge travelt, maar minen dat gebeurt meestal diep in alliance territory, als er daar een hostile komt creŽert een beetje deftige alliance een gang (of fleet als t veel hostiles zijn) en gaan de industrials gezellig in t station zitten. Een andere optie is ninja-minen (minen in systems die hardly gebruikt worden), maar da's vrij risky en profits zijn nie zo hoog, er is immers een reden da zulke systems nie vaak gebruikt worden.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 11:51   #22   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Is het eigelijk mogelijk om 2 schepen te hebben? Of moet je als je zo een miner bent gewoon vlug weglopen als er een vijand aankomt en wachten tot alles terug veilig is? Wat is er zo speciaal aan 0.0 btw?

Ik weet ver niets van Eve, maar zoals jullie erover spreken ziet het er allemaal wel leuk uit. Enige reden waarom ik het nooit heb gespeeld, was omdat ik al teveel gehoord heb dat het een spel is dat je eigelijk puur windowed kan spelen en waar je dus niet hele tijd mee bezig moet zitten...
Robin is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 12:08   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Uiteraard kan je meerdere schepen hebben. Je moet dan natuurlijk wel naar een station gaan om te wisselen van schip, dat spreekt voor zich. Toen ik stopte had ik een 5-tal schepen waar ik geregeld mee vloog: een Dominix (Battleship), Taranis (Interceptor), Enyo en Ishkur (Assault Frigates) en een Brutix (Battlecruiser).

En ja, EVE kan je op veel momenten in windowed mode spelen, maar dat hangt af van wat je doet. Mining doet ge best in windowed mode met nog iets anders te doen, want dat is vrij monotoon (het heeft wel iets hoor, EVE is een geweldig mooi spel en mining is zo gemaakt dat ge wel nog iets moet doen, en bovenal: zelfs mining vergt teamwork). Bij PvP, PvE of missioning moet je echter niet te rap denken van "ik doe rap even iets anders", dat heeft uw volle aandacht nodig, en vaak zelfs meer. Het is vaak gebeurd dat ik orders op Teamspeak niet goed begreep in de chaos van een groot fleet-battle.

Reizen was ook zo een vervelend punt, door high-security space (1.0-0.5) kon je makkelijk op autopilot vliegen en er voor de rest niet naar omkijken. Dit kon lang duren gezien ships ten dichtste 15 km van een Stargate konden warpen, en die 15 km telkens vliegen kon afhankelijk van schip tot schip 2 seconden (maar dan moest je actief zijn door telkens uw micro warp drive aan te zetten) tot ettelijke minuten duren. Als je dan 60 systems moet travellen, zijt ge efkes bezig. Nu, Zwaplat zei dat met Revelations een Warp to 0km optie is gekomen, en daar kan ik alleen maar ongelooflijk blij om zijn. Travellen zal nu niet meer zoveel tijd in beslag nemen. Maar ik zou toch nog steeds niet proberen om door low-sec (0.4-0.0) op autopilot te vliegen ze Warp scramblers en Interdictor Bubbles (die u achter een gate kunnen "zuigen" als ge uit Warp komt) zorgen voor een betrekkelijk hoog risico.

Er is dus wel wat dat je kan doen zonder er veel aandacht aan te besteden, doch zodra je in low-sec bent is uw aandacht eigenlijk bijna constant vereist.
Old 16-01-2007, 13:39   #24   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Guns, I know, I know, maar probeer dat mijn andere corpmaats maar eens aan het verstand te peuteren. Slechte ervaring gehad toen we bij een beginnende alliance geprobeerd hebben (BRUCE).

Warp to zero is trouwens enkel als ge zelf warpt. Autopilot is nog altijd 15km van eender wat.

Nieuwe regions in Kali zijn trouwens maar kak. Drone infested, en er zijn problemen met belts die niet deftig respawnen ofzoiets. Niemand die weet of het een bug is of daadwerkelijk de bedoeling. What with exploration and all that. Die nieuwe regions zijn trouwens ook allang ingepalmd of afgezonderd door camps op chokepoints.
Zwaplat is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 14:22   #25   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robincop
Is het eigelijk mogelijk om 2 schepen te hebben? Of moet je als je zo een miner bent gewoon vlug weglopen als er een vijand aankomt en wachten tot alles terug veilig is? Wat is er zo speciaal aan 0.0 btw?

Ik weet ver niets van Eve, maar zoals jullie erover spreken ziet het er allemaal wel leuk uit. Enige reden waarom ik het nooit heb gespeeld, was omdat ik al teveel gehoord heb dat het een spel is dat je eigelijk puur windowed kan spelen en waar je dus niet hele tijd mee bezig moet zitten...
Het spel speel je beter niet windowed. Of het is dat je mining doet, maar dat is vooral saai. Je kan beter wat gaan bounty hunten.
Als je je in gevaarlijke sterrestelsels begeeft (0.0), moet je constant op je hoede zijn. In 0.0 space (wil zeggen dat er geen bewaking is van NPC politiebattleships) is de fun dan ook te vinden.
edit: typo
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 21:56   #26   link
DJ-EviL
Junior Member

i'm in, ik start de trial alvast volgende donderdag,
misschien hier ook achterlaten wie meedoet ? kwestie dat minen in groep azo wel veel gezelliger is
DJ-EviL is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 22:04   #27   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Mjah, ik heb al een char, dus trial zit er voor mij nie meer in. En ik reactivate mijn account nie voor t einde van de examens (zo dom ben ik niet) en daarna ben voor 5 dagen op vakantie. Dus ik ben mss maar terug online als uw trial al gedaan is Maar als ge dan nog speelt zal k wel eens iets van me laten horen, ben ook corp-loos voor de moment
Old 16-01-2007, 23:21   #28   link
DJ-EviL
Junior Member

volgende donderdag trial starten hť, ik had ook een acc, maar euh, dunno wat of waar die gebleven is ^^

trial duurt 14dagen.
Old 19-01-2007, 18:09   #29   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Daarstraks redelijk zware hartaanval, een van onze POSes was aan zijn laatste uur fuel toe. Ben het zelf maar gaan bijvullen, maar ik vraag me af waar de verantwoordelijke uithangt. Ik weet namelijk niks van wat ik moet doen met de inhoud van de silos (laten zitten ? weghalen, moonharvesters activeren ? IDUNNO!).
Old 20-01-2007, 12:58   #30   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Zwaplat, je weet het misschien zelf ook, maar een corp of alliance waarvan de POS's zomaar eventjes zonder fuel komen te zitten dan moeten gerefuelled worden door iemand die van POS's niks afweet, dat is een corp/alliance die niet al te lang zal bestaan in EVE, tenzij ze echt in het minst begeerde stukje van de gehele EVE galaxy zitten, maar dat moet ook wel lukken. Hebben jullie dan niet een paar vaste Station Managers? Ge kunt ze de prijs aanrekenen als uw POS dan door een eenzame Dread wordt opgeblazen...
Old 20-01-2007, 13:06   #31   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Niet zo dramatisch. Onze CEO is met vakantie, en er was een vaste manager aangewezen om zorg te dragen voor de POSes. Het was gewoon omdat het zo dringend werd dat ik de zaken in handen genomen heb voor het om zeep was. Ik ben heus niet zo'n uilskuiken dat ik niet weet hoe een POS bij te vullen. Ik weet -correctie, wist- alleen niet wat ik met de productie moest doen. Da's allemaal in orde nu, en ik heb op een halfuur tijd vanalles bijgeleerd.

Trouwens, we zitten echt wel in een of ander godverlaten uithoekje waar weinig volk komt. Beetje vreemd, aangezien het daar niet zoooo slecht is.

Edit: we kennen trouwens genoeg volk dat graag komt helpen om een eenzame dread het leven zuur te maken. En onze POSes zijn zelf ook uitgerust met wat meer dan een paar waterpistolen. Getuige de killmails die bij momenten binnenlopen...
Old 20-01-2007, 14:07   #32   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Mooi zo. Achja, ik ben dan ook "opgegroeid" in een stuk space waar keihard om gevochten werd. Daar werd niet gelachen als een station manager zijn tasks eventjes vergat. De vijand zat betrekkelijk constant op de loer, en een fuel-loze POS was een dode POS.

't Klinkt daar eigenlijk wel gezellig dan, waar je nu zit? Welke region?
Old 20-01-2007, 14:29   #33   link
DJ-EviL
Junior Member

POS ? holy shit, ik heb dringend een beetje een uitgebreidere uitleg nodig over dat spel :-p ik begrijp er imo in de verste verte nog niets van ^^
Old 20-01-2007, 14:34   #34   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by DJ-EviL
POS ? holy shit, ik heb dringend een beetje een uitgebreidere uitleg nodig over dat spel :-p ik begrijp er imo in de verste verte nog niets van ^^
Ik kende het ook niet, even opgezocht.
Van wikipedia.org:
Moreover, corporations and alliances have the ability to manufacture player-operated stations (POS) that mine resources from moons in a system. Each POS requires substantial logistical support to remain in operation, but once an alliance mounts and maintains such facilities at the majority of moons in a system, it achieves the status of sovereignty.

edit: het wikipedia artikel over eve is best nog interessant:
http://en.wikipedia.org/wiki/EVE_Online
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2007, 21:29   #35   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns
Mooi zo. Achja, ik ben dan ook "opgegroeid" in een stuk space waar keihard om gevochten werd. Daar werd niet gelachen als een station manager zijn tasks eventjes vergat. De vijand zat betrekkelijk constant op de loer, en een fuel-loze POS was een dode POS.

't Klinkt daar eigenlijk wel gezellig dan, waar je nu zit? Welke region?
Sinq Laison. Meer ga ik niet zeggen omwille van security, maar ik vermoed dat het voor u niet moeilijk is om ons te vinden als ge echt wilt.
Toevallig op zoek naar een corp ? We kunnen wel goeie mensen gebruiken...betrouwbare.
Old 20-01-2007, 23:10   #36   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ha, security. Da's mooi zo Doch ik zou niks met die informatie uitsteken zelfs all waren we vijanden ze, we zijn hier onder vrienden. En ja, ik zal eens ik terugkom ergens in februari wel een corp nodig hebben, en gezien ik waarschijnlijk weer mijn financiŽn en equipment van kwasi 0 zal moeten opbouwen, is een corp in iets meer veilige space misschien geen slecht idee. Sinq was toch high-sec Gallente space als ik het mij goed herinner... Kan missen ze, want hoe zou je daar dan een POS hebben. Nuja, allemaal zorgen voor later, ik weet nog niet eens hoe en wat ik zal hebben als ik terug kom.
Old 20-01-2007, 23:25   #37   link
Zwaplat
Senior Member

Zwaplat's Avatar

SL heeft een aantal low-sec systems ook hoor. Wij zitten in een 0.3.
En POS kunt ge optrekken in 0.4, 0.5 en 0.6, met de juiste standing en starbase charters. 't Heeft wel zijn beperkingen (geen moon mining of reactors).
Anyway, als uw sec status ok is en uw verleden een beetje proper moogt ge bij ons wel opnieuw beginnen denk ik. Let wel, we zijn niet van een kleintje vervaard, en al zijn we vooral productiegericht, we hebben een aantal members die hard kunnen bijten.
Old 20-01-2007, 23:38   #38   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
SL heeft een aantal low-sec systems ook hoor. Wij zitten in een 0.3.
En POS kunt ge optrekken in 0.4, 0.5 en 0.6, met de juiste standing en starbase charters. 't Heeft wel zijn beperkingen (geen moon mining of reactors).
Kijk eens aan, een mens leert alle dagen bij, dacht nu echt dat die dingen enkel in 0.0 mochten.

Quote:
Anyway, als uw sec status ok is en uw verleden een beetje proper moogt ge bij ons wel opnieuw beginnen denk ik. Let wel, we zijn niet van een kleintje vervaard, en al zijn we vooral productiegericht, we hebben een aantal members die hard kunnen bijten.
Ik verdiende geld met Angel Battleships op te blazen. Mijn sec status is pristine Corp history is basically Regeneration, en een paar maanden Shinra, niks speciaal dus. En geef mij een droneboat en ik zal die mensen eens een kleintje geven om te vervaardigen! Of zoiets alťhow. Maar eerst examens, verdorie, ik krijg er weer veel te veel zin in!
Old 21-01-2007, 14:49   #39   link
DJ-EviL
Junior Member

jullie mogen me dan eens betrekken bij het spektakel, al zal dat niet doenbaar zijn in het begin zeker ?

misschien wat tips bij het starten ?
Old 21-01-2007, 16:08   #40   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Maak zo snel mogelijk een beslissing over welke richting je je character wilt insturen, en dan vooral industrial <-> combat. Wat je in die twee takken dan gaat doen is in het begin nog niet zo belangrijk, maar meteen focussen kan handig zijn. Eerst richting industrial gaan, om dan te bemerken dat je toch liever combat doet kan je veel tijd kosten. Gelukkig is het skillsysteem in EVE zodanig gemaakt dat niets ooit uitgesloten is, dus in paniek slaan als je niet meteen weet wat te doen is ook niet nodig. Een paar observaties misschien. Zwaplat, die meer van industry kent dan ik, kan daar misschien op aanvullen:

Combat: verwacht niet dat je veel geld zal verdienen met combat. Verwacht je wel (in PvP dan) aan een occasionele adrenalinerush, zo waarbij ge uw bloed in uw oren hoort pompen enzo . Indien je denkt voor combat te gaan kunnen missions in het begin wat snelle cash bezorgen. Ratten (op npc's jagen in asteroid belts) is in high-security space idioot, de frigatjes die daar vliegen leveren misschien 2000 ISK op ofzo. Waar je wťl moet op letten als je af en toe eens door asteroidbelts vliegt, zijn die npc's met vreemde namen. Als je bijvoorbeeld in space rondvliegt waar je vaak Sansha's tegenkomt, en je ziet plots een "True Sansha" vliegen, opblazen die boel. Zulke frigates zijn nog steeds geen enorme cash (een 60k ofzo), maar ze kunnen wel vette dingen droppen (een 25Mil ISK implant heeft indertijd mijn eerste battlecruiser betaald). De kans om die tegen te komen in high-sec is echter onvoorstelbaar klein, ga er dus niet op gaan jagen. Maar in het begin dus best missions. Qua ships hangt er wat vanaf wat je gaat doen. Destroyers ownen lvl 1 missions dat het niet mooi is (en zijn, hoewel ze relatief zwak zijn, fun om in te vliegen), maar wacht toch niet te lang om een cruiser aan te schaffen, die dan leker lvl 2 missions doet. Vandaar naar een battlecruiser om makkelijker lvl 2's aan te kunnen of met wat oefening zelfs een lvl 3 nu en dan. Volgende stap is meestal battleship, maar dat is waarschijnlijk nog veraf

Industrial: kan ik heel wat minder over vertellen (oef ;P). Met industrial zal je in the long run massa's geld gaan verdienen (en in EVE is geld=macht zo'n beetje). Het is vrij straightforward eigenlijk. Eerst voor cruiser gaan zodat je een mining cruiser kan aanschaffen (kijk naar de bonussen, elk race heeft er wel een dacht ik), dan je Mining, Industrial en Industrial Ships (transport) skills wat verhogen om uiteindelijk naar mining barge te gaan. Het is allemaal nog wat complexer dan dat (refining, production etc...) maar ik ga niets gaan verkondigen dat ik niet vrij zeker weet.

Da's zo'n beetje for starters, als ge nog wa specifieke info wilt ofzo, dan pm't ge mij maar.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules