Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-01-2008, 14:18   #101   link
Drakkhen
Junior Member

Klein vraagje van mij als een nieuwe user op dit forum, is het nog de moeite met EVE te beginnen?
Ik bedoel daarmee, ik ken het spel al langer maar heb het nooit gespeeld. Nu heb ik vorige week de trial gedownload en ben bezig deze te spelen. Maar ik heb de indruk dat het spel al zo veel verder zit en ik vraag mij af of het nog mogelijk is nu te beginnen op een beginners niveau.

Ik kom van een UO/EQ/AO/WoW achtergrond, ik weet dat in EQ het praktisch onmogelijk was na zoveel jaar nog te beginnen en de end content te zien waar bijv. wij als guild toen stonden. Is dit hetzelfde geval met EVE?
Ik weet dat er in EVE niet echt PvE content is maar ik bedoel dit dan vanuit een Corporation/PvP standpunt, is het nog mogelijk mee te draaien in deze conflicten als beginner?

Last edited by Drakkhen; 07-01-2008 at 14:20. Reason: extra info
Drakkhen is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 14:46   #102   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Beginners zijn altijd handig, zowel in industry (mining slaves ) als in combat (scouts, tacklers, wat vaak nog dikke fun is ook). Zorg gewoon dat je een deftige corporation vindt en het wordt wel leuk. Corps steunen nieuwelingen ook vaak financieel of rechtstreeks met equipment, wat de initiële problemen met dit spel (in het begin is de ISK-grind traaaaaag) een pák verlicht

In kleine conflicten (gangs etc) ben je als tackler onmisbaar, maar spelen voor grotere schepen skillpoints wel een rol. In grote conflicten (fleets) maakt je type ship niet zoveel uit, als je primary bent (primary target dus, het schip waar de fleet op moet focus-firen) dan ga je in een paar seconden neer, of je nu 5 of 35 miljoen sp hebt

Last edited by Guns; 07-01-2008 at 14:49.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 18:59   #103   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Ik heb de indruk dat Eve eigenlijk nogal veel tijd vraagt. Hoeveel uur per dag/week spenderen jullie daaraan?
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 19:13   #104   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Boh, dat valt goed mee. Als ik iets wou bereiken (nieuw battleship ofzo) dan was dat in het weekend een half dagje of 2 ISK grinden en that's it. Voor de rest speelde ik af en toe eens een half uurtje, dan weer 3 uur aan een stuk. Enfinja, eigenlijk hoeveel ge zelf wilt. Plus, veel van de stuff in EVE kunt ge half afk doen. Tijdens een gang/fleet battle nu niet, maar tijdens travellen of minen kunt ge daartussen perfect wat surfen/chatten (ik speel windowed, EVE is geen spel dat je full-screen moet spelen imho). Je moet er soms eens heel veel tijd in steken, maar al bij al is het nog een behoorlijk relaxte boel.
Old 07-01-2008, 20:23   #105   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post
Ik heb de indruk dat Eve eigenlijk nogal veel tijd vraagt. Hoeveel uur per dag/week spenderen jullie daaraan?
eve speel je zoveel als je wil, je skill (wat te vergelijken is met level in bv. WoW) wordt automatisch constant getrained. Zelfs als je aflogd of zelfs beter: als uw account gedisabled is.

Maar het blijft Evezzzzzz. Als je constant wil bezig zijn heb je op zijn minst 2 accounts nodig. Ondertussen filmpje kijken, chatten, surfen, no prob (in most cases)
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2008, 20:44   #106   link
FiReSe7eN
Senior Member

FiReSe7eN's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post
Elke dag minstens een uurtje Wat rondvliegen om de markt te bekijken en orders bij te werken. In't weekend meestal toch wel iets intensiever met de corporation wat minen/haulen, maar zoals reeds gezegd, meestal vrij relax op dualscreen wat multitasken =)

Crash course voor wow'ers (en de meeste andere mmorpg-kenners): http://hammer-eve.blogspot.com/2007/...ow-gamers.html

De grootste troef van Eve is echt de manier van skills trainen. Zo speelt een speler altijd op het tempo dat hij wil.
Oja, en nooit hoeven bang te zijn van "damn verkeerd ras gekozen, nu kan ik dit/dat niet doen" o//

Last edited by FiReSe7eN; 07-01-2008 at 20:48.
FiReSe7eN is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2008, 15:48   #107   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Heb mij een trial account aangemaakt en heb het spel nu zo'n 5tal uur gespeeld en ik heb het gevoel dat ik nog maar weinig bereikt heb.
Als beginner heb je zeer veel vrijheid en ik heb mij vaak afgevraagd wat ik precies moest doen, dus heb ik maar de tijd gevuld met missions uit te voeren.
Er is wel een zeer vriendelijke community, zo zit ik al in een corp en hebben ze mij al wat gesteund zodat ik nu in een kessie rond vlieg.
Maar hoe het er nu voor staat ga ik m'n trial zeker niet verlengen, wat kun je dan nog allemaal doen buiten missions(ook al corp mission gedaan met zo'n fleet) & mining? En zijn er eigenlijk 'doelen' in EVE? In WoW kan dat bijvoorbeeld zijn levelen naar 60, in EVE zoveel mogelijk SP verzamelen?
Kortom het spel is in de diepte zeer uitgebreid maar niet echt in breedte en ik vind er persoonlijk niet zoveel aan.
Zo vind ik de multiplayer factor te weinig aanwezig zijn tijdens missions doen. Kun je bv met een pickup group ergens naar toe vliegen en daar dan wat missies gaan uitspelen of wordt dat totaal niet gedaan in EVE?
logion is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2008, 15:50   #108   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Tja, die trial is nu éénmaal te weinig om een globaal zicht van het spel te geven.
Eens je langer bezig bent (en in een goeie Corp zit) kan je perfect raids uitvoeren op rivalliserende Corps enzo
DM is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2008, 15:58   #109   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Heb mij een trial account aangemaakt en heb het spel nu zo'n 5tal uur gespeeld en ik heb het gevoel dat ik nog maar weinig bereikt heb.
Als beginner heb je zeer veel vrijheid en ik heb mij vaak afgevraagd wat ik precies moest doen, dus heb ik maar de tijd gevuld met missions uit te voeren.
Er is wel een zeer vriendelijke community, zo zit ik al in een corp en hebben ze mij al wat gesteund zodat ik nu in een kessie rond vlieg.
Maar hoe het er nu voor staat ga ik m'n trial zeker niet verlengen, wat kun je dan nog allemaal doen buiten missions(ook al corp mission gedaan met zo'n fleet) & mining? En zijn er eigenlijk 'doelen' in EVE? In WoW kan dat bijvoorbeeld zijn levelen naar 60, in EVE zoveel mogelijk SP verzamelen?
Kortom het spel is in de diepte zeer uitgebreid maar niet echt in breedte en ik vind er persoonlijk niet zoveel aan.
Zo vind ik de multiplayer factor te weinig aanwezig zijn tijdens missions doen. Kun je bv met een pickup group ergens naar toe vliegen en daar dan wat missies gaan uitspelen of wordt dat totaal niet gedaan in EVE?
Probeer eens een goed frigate aan te schaffen, en naar de 0.5 sec sectors te vliegen om wat pirates te gaan neerschieten. Ik vond Eve ook maar niks tot ik ontdekte dat een goed uitgerust schipje best wat slagkracht kon hebben. Het leukste is proberen overleven in 0.0 sec en cruisers proberen neerhalen. Ik heb het spel al bij al 2 maand gespeeld en ik had nog maar een heel klein deel gezien op die tijd. Het heeft iets relaxed en verslavend tegelijkertijd.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2008, 16:17   #110   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

DM, wat ik vooral mis in EVE als beginner is een leidraad om mij wat door alle opties van EVE te begeleiden. In't begin spawnt ge daar gewoon in dat station met een agent waar ge missies kunt bij doen, waarna hij u door verwijst naar een andere agent.(in mijn geval toch al Caldari Military)
Wat deden jullie dan in het begin dat jullie EVE speelden? Veel SPK verzamelen door wat te gaan minen of wat missies doen? Heb mij trouwens een Bantam aangeschaft om daarmee wat te kunnen minen, ga er zeker al 2 mining lasers opsteken en cargo expandors. Iemand nog wat tips voor een mining ship?(wat kan ik er nog op installeren) En welke ore ga je dan eigenlijk het beste gaan minen als beginner, die Veldspar?
@Freddie, wat bedoel je met een goede frigate? Mijn Kerstel is toch al tamelijk sterk onder de Caldari Frigates met zijn 4 missile launchers, maar al de rest in het spel heeft waarschijnlijk sterkere schepen.(tzou anders maar zielig zijn ^^)
Om hem nog wat te versterken(vooral wat sneller te maken, want een kessie is tamelijk traag) ben ik nu Energy Grid Upgrades aan het trainen naar level 2 zodat mijn powergrid wat verhoogt zodat ik er meer mods kan op installeren.
Old 13-01-2008, 16:28   #111   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
DM, wat ik vooral mis in EVE als beginner is een leidraad om mij wat door alle opties van EVE te begeleiden. In't begin spawnt ge daar gewoon in dat station met een agent waar ge missies kunt bij doen, waarna hij u door verwijst naar een andere agent.(in mijn geval toch al Caldari Military)
Wat deden jullie dan in het begin dat jullie EVE speelden? Veel SPK verzamelen door wat te gaan minen of wat missies doen? Heb mij trouwens een Bantam aangeschaft om daarmee wat te kunnen minen, ga er zeker al 2 mining lasers opsteken en cargo expandors. Iemand nog wat tips voor een mining ship?(wat kan ik er nog op installeren) En welke ore ga je dan eigenlijk het beste gaan minen als beginner, die Veldspar?
@Freddie, wat bedoel je met een goede frigate? Mijn Kerstel is toch al tamelijk sterk onder de Caldari Frigates met zijn 4 missile launchers, maar al de rest in het spel heeft waarschijnlijk sterkere schepen.(tzou anders maar zielig zijn ^^)
Om hem nog wat te versterken(vooral wat sneller te maken, want een kessie is tamelijk traag) ben ik nu Energy Grid Upgrades aan het trainen naar level 2 zodat mijn powergrid wat verhoogt zodat ik er meer mods kan op installeren.
Powergrid verhoogt door Engineering te trainen, niet Energy Grid upgrades, alhoewel je met EGU dénk ik wel een Auxilary Power something kunt opsteken, en +10PG kan al eens tellen bij een frigate.

En Kestrel is het beste anti-frigate frigate. Nadelen zijn dat het een traag ding is dat daarenboven nog eens geen capacitor heeft en amper kan warpen, voordelen zijn dat uw missiles frigates behoorlijk hard in de poep nemen en dat die geen cap gebruiken
Old 13-01-2008, 16:30   #112   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Het verschil met WoW is dat Eve een pak eerlijker is. Met je frigate kun je een stevig uitgeruste cruiser rustig in frietjes schieten als je het goed aanpakt.
Old 13-01-2008, 16:33   #113   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ehm, in PvP? T1 Frigate tegen T1 Cruiser? Mss, als je met een snel frigate (zonder MWD), volledig gefocust op speed en damage bepaalde cruisers met enkel medium guns aanvalt (die u dus niet kunnen tracken)... Maar dan nog moet je door de tank heengeraken, en tegen een Thorax, Arbitrator (drones) of een missile cruiser zou ik precies toch niet al te veel gaan hopen :-/
Old 13-01-2008, 16:40   #114   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ehm, in PvP? T1 Frigate tegen T1 Cruiser? Mss, als je met een snel frigate (zonder MWD), volledig gefocust op speed en damage bepaalde cruisers met enkel medium guns aanvalt (die u dus niet kunnen tracken)... Maar dan nog moet je door de tank heengeraken, en tegen een Thorax, Arbitrator (drones) of een missile cruiser zou ik precies toch niet al te veel gaan hopen :-/
In 0.0 sec kon ik met een eenvoudig frigate met 3 guns en een rocket launcher en een stevige afterburner vlotjes 200k isk cruisers aan. Pvp tegen een cruiser heb ik nog niet gedaan, meestal waren ze met meer om mij en mijn eenzaam frigatje af te proberen schieten :s
Old 13-01-2008, 16:41   #115   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

@Guns ik train die skill om inderdaad een Power Diagnostic System te installeren, daarmee zal mijn powergrid wel wat stijgen.
Zie hier trouwens mijn schip :

Zit btw in de corporation asimov als nick llogion(logion was al bezet )
edit: hoe geraak je de items die je niet kunt gebruiken het snelst kwijt? Kunt ge die vendoren aan NPC's of moet dat allemaal via de Market verkocht worden aan andere spelers?
edit²: aja, mijn Kirstel zijn warp drive durft af en toe eens uit te vallen omdat ij niet genoeg power heeft om de afstand in één keer te warpen, enig idee hoe ik zijn power kan verhogen?

Last edited by logion; 13-01-2008 at 16:58.
Old 13-01-2008, 16:58   #116   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
@Guns ik train die skill om inderdaad een Power Diagnostic System te installeren, daarmee zal mijn powergrid wel wat stijgen.

edit: hoe geraak je de items die je niet kunt gebruiken het snelst kwijt? Kunt ge die vendoren aan NPC's of moet dat allemaal via de Market verkocht worden aan andere spelers?
Via market aan andere spelers. Beetje rondkijken wa
Old 13-01-2008, 16:59   #117   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:

Via market aan andere spelers. Beetje rondkijken of de prijs die je krijgt correct is en probeer je stuff het in een populair ruimtestation met veel volk te verkopen.
Old 13-01-2008, 18:03   #118   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Send a message via MSN to sn1p3r Send a message via Skype™ to sn1p3r
Jita
Old 13-01-2008, 18:13   #119   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by sn1p3r View Post
Jita
Dat is inderdaad dé plaats om dingen te verkopen, maar het is niet altijd de moeite om 15 jumps te gaan doen om wat stuff te verkopen. Er zijn ook lokale centra waar er meer verkocht wordt dan elders.
Old 13-01-2008, 18:39   #120   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
Dat is inderdaad dé plaats om dingen te verkopen, maar het is niet altijd de moeite om 15 jumps te gaan doen om wat stuff te verkopen.
Én dan 10 minuten te wachten tot 't grid geload is

En als je PvE bedoelt is 't inderdaad goed mogelijk om met frigates iets te bereiken. Hell, ik maakte indertijd 800k battleships af met mijn Enyo (okja, 'assault' frigate, ma da's een detail ). Voor de uitdaging weliswaar, want dat duurt toch even tegen dat ge dat neerhaalt met frigate guns. PvP is echter niet te vergelijken. Het is trouwens zoals je zei ook al vrij zeldzaam om een eenzame cruiser tegen te komen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules