Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 03-01-2018, 07:02   #5021   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
Er zitten daar wel veel zwift km's tussen

Twijfel of ik mij ook zo'n trainer zou moeten aanschaffen voor zwift, mn huidige tacx werkt niet met zwift en dat verveelt heel snel... tot nu toe n keer een uur gereden en was het al beu en dan stond er nog een film op..

Iemand tips prijs kwaliteit welke setup je best neemt en ervaringen van mensen die indoor trainen ook saai vinden of zwift de moeite is om geld in te steken?
Yes. Tijdens de week, zelfs in de zomer, doe ik alles op Zwift. Het gemiddelde zal inderdaad misschien iets hoger liggen dan IRL, maar ik kan het je op een blaadje geven dat indoor een korte workout doen een stuk lastiger is dan buiten. Dit ligt voornamelijk aan het feit dat je gewoon constant moet blijven trappen.

Qua totale km's in 2017 moet er nog een 600 bij want twee weken terug heeft mijn Garmind Edge 800 de geest gegeven en heb ik een hele hoop niet meer kunnen uploaden. Nu een Wahoo ELEMNT Bolt trouwens, top toestelletje.

Ik heb enkel ervaring met Zwift in combinatie met een Tacx Neo. Die Neo is high end. Ruim een jaar nadat ik die Neo gekocht heb, zijn er ondertussen al hopen andere Smart Trainers op de markt die misschien iets minder stil zijn, maar wel pakken goedkoper. Het blijven wel rollen natuurlijk. Wat er voor mij belangrijk is, is dat het zo weinig mogelijk inspanning vergt om erop te moeten kruipen. Zo staat mij oude Bianchi er altijd op, schoenen ernaast, TV met HDMI of iPad erbij. Op die manier hoef ik maar erop te springen en te beginnen fietsen zonder vanalles te versleuren en te installeren.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 08:41   #5022   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
ervaringen van mensen die indoor trainen ook saai vinden
Ik heb ook een basic Tacx & ik gebruik de trainingsvideo's van GCN in combinatie met mijn hartslagmeter.
Is allesbehalve ideaal maar je kan je 'inspanningsniveau' afstemmen op hetgeen zij aangeven door middel van de weerstand & versnellingen.
In het begin is het even zoeken maar omdat je meestal 'blokjes' traint gaat de tijd sneller voorbij.

Dit gezegd zijnde, van zodra er budget is komt er ook een 'high-end' trainer in huis.
Ik moet meer & meer 's avonds fietsen & dat is niet altijd even plezant/veilig.
Old 03-01-2018, 09:47   #5023   link
beki
Senior Member

Ik heb een kinetic kurt road machine
Was met 280€ goedkoopste smart trainer die je kan kopen
Gebruik wel geen zwift, maar rij wel via de kinetic kurt app op wattage.
Vroeger reed ik op hartslag, en dan zat je snel er boven.
Nu kan ik mooi rustig rijden op 200W, en afhankelijk van de training blokken van 250 of 300W doen, waarbij ik dan hartslag schoon zie volgen naar 145 of 160.
Is wel niet de stilste trainer, maar wel stiller dan mijn vorige tacx..
beki is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 17:48   #5024   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Yes. Tijdens de week, zelfs in de zomer, doe ik alles op Zwift. Het gemiddelde zal inderdaad misschien iets hoger liggen dan IRL, maar ik kan het je op een blaadje geven dat indoor een korte workout doen een stuk lastiger is dan buiten. Dit ligt voornamelijk aan het feit dat je gewoon constant moet blijven trappen.

Qua totale km's in 2017 moet er nog een 600 bij want twee weken terug heeft mijn Garmind Edge 800 de geest gegeven en heb ik een hele hoop niet meer kunnen uploaden. Nu een Wahoo ELEMNT Bolt trouwens, top toestelletje.

Ik heb enkel ervaring met Zwift in combinatie met een Tacx Neo. Die Neo is high end. Ruim een jaar nadat ik die Neo gekocht heb, zijn er ondertussen al hopen andere Smart Trainers op de markt die misschien iets minder stil zijn, maar wel pakken goedkoper. Het blijven wel rollen natuurlijk. Wat er voor mij belangrijk is, is dat het zo weinig mogelijk inspanning vergt om erop te moeten kruipen. Zo staat mij oude Bianchi er altijd op, schoenen ernaast, TV met HDMI of iPad erbij. Op die manier hoef ik maar erop te springen en te beginnen fietsen zonder vanalles te versleuren en te installeren.
Vind je dat je daar deugd van hebt om te trainen op rollen? Allez, ik bedoel kunde macht kweken door een paar uur daarop te rijden of is dat echt een gimmick om nu en dan es te doen. Ik probeer om 1 keer te week op mijn zwift te zitten, meestal is dat voor een uur en een half of twee uur. Maar maak je daarmee echt progressie?
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 18:13   #5025   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Vind je dat je daar deugd van hebt om te trainen op rollen? Allez, ik bedoel kunde macht kweken door een paar uur daarop te rijden of is dat echt een gimmick om nu en dan es te doen. Ik probeer om 1 keer te week op mijn zwift te zitten, meestal is dat voor een uur en een half of twee uur. Maar maak je daarmee echt progressie?
Zoals ik al gezegd heb: trainen op de rollen is hl efficint. Ik rijd bijna nooit 'gewoon', maar altijd in custom workouts die door mijn trainer gemaakt zijn. Daardoor kunt ge perfect op wattages of HR rijden zonder dat er externe factoren u afleiden.

Ik zeg zelf meer: zonder Zwift en mijn Tacx zou ik er met mijn drukke job zelfs niet kunnen aan denken om competitie te rijden. Ik zie mezelf echt niet dagelijks van 20h tot 22h buiten rijden 's winters.

Er zijn natuurlijk ook (kleine) nadelen:
- Groter vochtverlies. Ik drink 1l/h sportdrank met elektrolieten. Ik heb me daar in het begin serieus aan mispakt. Te veel vochtverlies = erna een slappe vod zijn.
- Geen weggevoel. Spreekt voor zich dat ge minder vaardig wordt.
- Te weinig upper body beweging. Kan wel goed zijn voor mensen met rugproblemen omdat ge nu veel meer op uw positie kunt letten.
- HR ligt hoger omdat ge gewoon minder afkoelt dan buiten
- Focus op wattage. Klimmen is meer dan watts rijden bergop, zwaartekracht speelt ook een heel grote rol.
Old 03-01-2018, 20:48   #5026   link
-Tarantula-
Senior Member

hmmm, begin eraan te denken om mij deze aan te schaffen:
https://www.futurumshop.nl/kinetic-r...RoCSxUQAvD_BwE

In de winter fiets ik anders amper door slechte uren en het weer en op m'n goedkope tacx verveel ik me dood en krijg ik last van m'n kruis na een uur fietsen..

Die Kinetic benadert dan meer het buiten fietsen met meer beweging op de fiets en is nog eens smart voor bvb Zwift... Is natuurlijk wel niet goedkoop voor iemand die geen wedstrijden rijdt (wie weet dat ik ooit eens durf mee te rijden)
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 21:16   #5027   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ingeschreven voor den TCR deze zomer. Nu is het hopen op geloot worden.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2018, 21:49   #5028   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Weet je wanneer het loting is? En heb je eventueel een plan b? Veel succes alleszins!
logion is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 07:08   #5029   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ten laatste eind feb zou ik moeten weten of ik erbij ben. Voorlopig heb ik nog geen plan b.
Old 21-01-2018, 07:33   #5030   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Gisteren naar Velofollies geweest.

Willier wordt zeker mijn volgende merk van fiets. Elk model is een pareltje bij die mannen.

Het begint nu toch wel wat gortig te worden met het wegmoffelen van de bedrading bij racefietsen me dunkt. Framebuizen die afvoerbuizen worden met een draai en kliksysteem in om toch nog versnellingen aan te draaien en remmen aan te spannen. Ik vraag me af hoelang zoiets meegaat.
Prijzen met standaard groepen zien anno 2018 er toch heel goed uit. (Vaak in de betere segmenten heb je al een schoon machien voor iets onder de 4k)
De nieuwe Venge van S - Works is een racemachien om U tegen te zeggen (enige model van Specialized die me kon bekoren)
De Trak Madone 9 is een lelijke velo geworden (jammer dat ze dat model dit jaar zo verneukt hebben met die hoekige frame.)
Volgende groepset wordt waarschijnlijk een S Ram red. (etap twijfel ik nog (ben wel een schakelaar)).
Bodypaint is niet m'n ding.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 08:08   #5031   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Gisteren naar Velofollies geweest.

Willier wordt zeker mijn volgende merk van fiets. Elk model is een pareltje bij die mannen.

Het begint nu toch wel wat gortig te worden met het wegmoffelen van de bedrading bij racefietsen me dunkt. Framebuizen die afvoerbuizen worden met een draai en kliksysteem in om toch nog versnellingen aan te draaien en remmen aan te spannen. Ik vraag me af hoelang zoiets meegaat.
Prijzen met standaard groepen zien anno 2018 er toch heel goed uit. (Vaak in de betere segmenten heb je al een schoon machien voor iets onder de 4k)
De nieuwe Venge van S - Works is een racemachien om U tegen te zeggen (enige model van Specialized die me kon bekoren)
De Trak Madone 9 is een lelijke velo geworden (jammer dat ze dat model dit jaar zo verneukt hebben met die hoekige frame.)
Volgende groepset wordt waarschijnlijk een S Ram red. (etap twijfel ik nog (ben wel een schakelaar)).
Bodypaint is niet m'n ding.
Willier is inderdaad prachtig. Zeker de kleuren die ze aanbieden is eens iets anders dan de zwarte stealth trend die we de laatste jaren hebben gezien.

Die eTap is geweldig. Heb er al enkele keren mee gereden en zo moet het zijn. Geen gedoe met kabels en het is zeer betrouwbaar. Ik zou wel nog eventjes wachten totdat er misschien een Force eTap uitkomt. Al heb ik geen idee of dat er in het korte zit aan te komen.

Zaterdag op training het meeste koud ooit gehad denk ik. Ik was vertrokken voor een rustige rit van 4u30. Gestart met een beetje gemiezer, maar op den duur begon het echt te gieten bij amper 1 2 graden boven nul. Doorgezet want ik kon niet anders. Vriendin moest mijn kleren uittrekken want handen en voeten waren te verkleumd.

Gisteren wel perfect gerecupereerd en aan de kanten van Overijse groepstraining gehad. Veruit de sterkste bergop dus dat geeft moed voor de eerste koersen (18/02 al!).
Old 23-01-2018, 17:43   #5032   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Mijn Foakleys zijn onlangs kapot gegaan. Ik heb mij in de plaats 100%s (gelijk Sagan en Mathieu VdP) besteld op AliExpress. Ze zijn net toegekomen. Opt eerste zicht minder fragiel dan de Foakleys, dit weekend eens mee gaan rijden.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 21:35   #5033   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Deze maand toch een kleine 400 virtuele kilometers al gedaan, samen met de buitenkm's zal ik tegen eind deze maand aan 1000km zitten, een record voor januari.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2018, 07:52   #5034   link
-Tarantula-
Senior Member

nice, ik slechts 400km buiten gefietst en 30 km binnen ofzo op een simpele tacx

wat een kutweer de afgelopen twee maand..
Old 30-01-2018, 09:30   #5035   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zaterdag 110km gedaan, was wel afzien met die wind...
Je mag tegenwoordig al blij zijn als je eens 1 dag kan buiten rijden in het weekend.

Nu vanavond en morgenavond 1 uurtje rollen en dan is mijn doel bereikt voor deze maand.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 30-01-2018, 10:22   #5036   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Met die wind is het gewoon een beetje slimmer routes plannen. Doorgaan tegen, terugkeren rugwind.
Mijn conditie begint terug te komen en ik heb weer goesting in het fietsen, ook om te klimmen. En ondertussen 'bang' afwachten op TCR nieuws. (Geen idee wat een non-selectie met mijn motivatie gaat doen.)
Old 30-01-2018, 15:58   #5037   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Non-selectie > Stelvio opfietsen of Umbrail-Ofenpassrit tijdens Ortler Mountain Challenge.

Heb ik al eens iets gezegd van Ortler Mountain Challenge? Ortler Mountain Challenge!

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2018, 18:47   #5038   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Met die wind is het gewoon een beetje slimmer routes plannen. Doorgaan tegen, terugkeren rugwind.
Mijn conditie begint terug te komen en ik heb weer goesting in het fietsen, ook om te klimmen. En ondertussen 'bang' afwachten op TCR nieuws. (Geen idee wat een non-selectie met mijn motivatie gaat doen.)
Ik heb het ook liefst zo, afzien in het begin en dan vlug terug. Als je eerst al 50km hebt gereden en dan wind tegen krijgt dan wordt het nog een strijd om thuis te geraken.

Ik wil tegen de Marmotte 7500km op de teller hebben. Dit jaar eens gaan voor goud. Ik zou wat kilo's mogen kwijtgeraken ook. 86,6kg op dit moment.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 30-01-2018, 18:58   #5039   link
-Tarantula-
Senior Member

Vertrek ook zo goed als altijd met wind tegen, met heel veel wind kunt ge nog eens een KOM proberen te pakken op de terugweg (anders niet te doen tegen de duo's en groepjes :/)

Vandaag nog 95km en 1100hm erbij, jeuj
Old 01-02-2018, 07:39   #5040   link
tragezot
Senior Member

Afgeklokt op een dikke 1800km in januari . Daarbij komt nog eens ettelijke uren powertraining, core en zwemmen.

Dit jaar in uitzonderlijk klote omstandigheden. In december en januari eigenlijk vaak het heel koud gehad op de fiets. Geen zon betekent ook dat wanneer het niet regende, de banen nat en vuil bleven. Gisteren dus ook, 's middags vertrokken omdat het te veel regende. Droog, tot die winterse buien eraan kwamen en de temperatuur zakte naar 2C. Na 3u terug en dan nog 2u met 2 cols gereden op Zwift. Dat de lente er maar snel aankomt!

Last edited by tragezot; 01-02-2018 at 07:49.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules