Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 15-10-2012, 14:10   #121   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Op mij. Zal voor vanavond zijn.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 14:37   #122   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Naef ben ik volledig akkoord, dat komt omdat ik mensen verwacht op dezelfde manier te handelen als ikzelf. Dat is ook de reden dat ik statistiek ben aan’t bij studeren omdat ik nu te veel met "proberen kan geen kwaad" aannemers moet werken. Als ik aan’t werk ben let ik op, als ik een spel aan’t spelen ben, ben ik naef. (en nu ben ik aan't werk zeker )
Dom niet.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 15:23   #123   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Het is toch zeer logisch dat ge een deal breekt wanneer ge daardoor het spel wint, niet?
(Wel enkel die move dan, niet 3 beurten later ofzo.)
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 15:49   #124   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Daar is heel wat nuance in. Als ge een deal die ge al heel het spel hebt, op het einde breekt om te kunnen winnen, laat ons zeggen: relatief fair.

Als ge in de voorlaatste ronde met iemand een deal sluit, en die persoon maakt die deal omdat hij weet dat ge anders gaat winnen, ge gaat akkoord en breekt em dan vlakaf, dan zijt ge gewoon ne viezen backstabber.

En als ge den dick uithangt op een deal helemaal in het begin van het spel die amper iets te maken heeft met het verdere verloop, dan vind ik dat ge de rest van het spel met een kleine fleet verder moogt spelen

Tussen al die gevallen zijn er natuurlijk nog enorm veel varianten en nuances. Spreekt voor zich.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 16:40   #125   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Uwen deal met Fidoh had een hl grote kans om verbroken te worden. Dat kon ge misschien niet weten, of was niet goed genoeg benadrukt op voorhand. Eigenlijk hadden we u echt moeten tegenhouden dat te doen.

Het is niet ongewoon om te winnen met 4/5VP in 1 beurt te nemen. Deals inzake VPs met iemand met al 4/5VP vertrouwt ge best niet. In het begin kan dat geen kwaad, naar het midden toe ziet ge best dat ge er minstens zoveel ook uit haalt, naar het einde toe sluit ge een deal als het geen kwaad kan als hem u backstabbed, en zorgt ge gewoon in het algemeen dat ge best niet de persoon zijt waar de VPs te verdienen zijn.
Old 15-10-2012, 16:48   #126   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat weet ik nu, ja Dat maakt Fidoh natuurlijk niet minder LAF en LEUGENACHTIG en DRUGS DRUUUUUUUUGS. Euh. Ge snapt het wel. Maar ik zal inderdaad niet meer de fout maken om hem te vertrouwen als het er toe doet.

Overigens, zoals door hemzelf al aangehaald geweest is, heeft hij naast die Bureaucracy kaart ook wel nog een hoop chance gehad in de laatste ronde. Er was een risico dat hij punten ging scoren als hij de deal brak, maar er was gezien zijn positie op dat moment maar een hl klein risico dat hij effectief genoeg punten zou pakken om het spel te winnen. Ik ben niets met bureaucracy, dus voor 't zelfde geld gaat de deal niet door, pak ik speaker token, pakt gij bureaucracy en hebt gij dan chance en wint ge. Alja. Dat maakt voor u uit, obv, maar voor mij niet echt h.

Het domste van mij aan die hele deal vond ik niet zozeer dat ik hem vertrouwde, maar vooral dat ik eigenlijk geen goeie PC had om te spelen. Maar 'k was echt wel al serieus moe op die moment
Old 15-10-2012, 16:56   #127   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Don't hate the player.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 16:58   #128   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

't Alternatief is twimp haten.

Willen we dat? 'k Denk niet dat we dat willen.
Old 15-10-2012, 17:03   #129   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Van die 'onbreekbare deals' ed vind ik wel beetje jammer in dit soort spelen. Die zijn altijd toffer als iedereen altijd 100% voor eigen belang en win speelt in het spel zelf. Niet van "ik zal er nu maar de gevolgen van dragen zekerst want anders in een volgend spel (...)"

BLUFFEN

SNEAKY ZIJN

Iedereen werd al beetje ziek op mij omdat ik zei "kwas toch niet van plan te techen"

wat?

"Ah nee fidoh, techblock mij maar das een kei goede move om mij te kloten - ik raad het ten stelligste aan"

"En jij beste rechtstreekse vijand voor nr1, wat ga jij doen? Ah beloof je van dat te doen? Cool dan ga ik dit doen en efkes winnen cool bedankt - aan houde he!"

laat het los!
Alex is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 17:05   #130   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik zou zo'n overeenkomsten alleen verbreken als ik daardoor het spel win. Vreemd dat me dat kwalijk wordt genomen.

En 'k heb daar toch niet moeilijk over gedaan, Alex?
Old 15-10-2012, 17:06   #131   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik werd niet gevierendeeld maar er was toch enigszins verrassing alsof dat vreemd was. "hij liegt!"

wat ik vreemd vond
Old 15-10-2012, 17:07   #132   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

't Was maar nep en in-game hoor.

'k Was de volgende beurt gewoon lijk JA BITCH SCIENTIST ASSASSINATION OP U BAKKES.

En toen waren we terug vriend.
Old 15-10-2012, 17:08   #133   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Als ge een deal wilt breken zou het vervelend zijn als er onbreekbare deals waren, als ge wilt dat een deal niet gebroken wordt zou het ook maar jammer zijn als er niet mag gegruged worden Zo werken soft deals nu eenmaal. Als ge een deal maakt moet ge in rekening brengen of ge de prijs die ge gaat betalen als ge hem breekt het waard is.
Old 15-10-2012, 17:08   #134   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Gelijkaardig: Ik ben ook tegen 'rend deals' in mafia, je weet mss waarover ik het heb.

Ik vind dat ze zo'n spelen niet beter maken, die onzekerheid maakt het net geweldig en zorgt voor wat fijner (imo he) spel.
Old 15-10-2012, 17:13   #135   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

"Ik win het spel" is de ultieme reward. Als ik die deal niet zou breken, zou ik niet mijn best doen om te winnen. Dat zou een offense zijn tegen de integriteit van het hele spel, een veel erger feit dan een klein leugentje hier en daar.
Old 15-10-2012, 17:16   #136   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dat is waar.

Maar ge hebt dus ook vlakaf gelogen. 't Zou tegen de integriteit van het spel zijn als ik dat gewoon vergeet.

David Sirlin cuts both ways.

EDIT: ge moet dat obv niet gaan interpreteren als "ik grudge u KAPOT FOREVER". Maar gewoon, het wordt in rekening gebracht in de toekomst h
Old 15-10-2012, 18:50   #137   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alex View Post
"Ah nee fidoh, techblock mij maar das een kei goede move om mij te kloten - ik raad het ten stelligste aan"
dit waren uw opties btw:

Optie 1:
A: Gaat gij techen?
B: Ja
A: Techblock

Optie 2:
A: Gaat gij techen?
B: Nee
A: Techblock volgende beurt dan pas, dus 2 beurten geen tech voor u!

Ik vond da compleet gerechtigd van u om te doen wat ge wou. Ge kunt nie ne zak spelen met kaarten en dan verwachten dat ze niet terug zakken.
Old 15-10-2012, 21:17   #138   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Maar het kwam eerder zo over:

"Ah ja kmoet u wel techblocken he, want gij staat gedeeld eerstes aja kmoet dat wel doen, no hard feelings he" -> Allowed

"HUH WA GE HEBT GEBLUFFT LOL GIJ NE ZAK" --> taboe

Moest ik mij er al uit twisten door "aja maar ik zei: was het niet OORSPRONKELIJK VAN PLAN HE"

Alsof je nooit zou mogen bluffen of iets anders doen dat je zegt, maar dat pestkaarten spelen wel normaal is Er is wat een taboe, deels omdat iedereen iets probeert op te bouwen van "als ik iets zeg, moogde mij in dit en alle future spellekes vertrouwen" en dat remt het spel wat imo. Ge moet meer een zak zijn met wat je zegt en impliceert. Minder schrik om een cordon sanitaire rondom je te krijgen voor alle future spellekes tov de 'rend dealers'

Last edited by Alex; 15-10-2012 at 21:24.
Old 15-10-2012, 21:26   #139   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Omdat ik het er al eerder over had; rend deal was in mafia dat 2 mensen aan elkaar revealden wat ze waren in een mafia spel. Als ze tegengestelde victory conditions hadden zouden ze beloven elkaar met rust te laten totdat het nodig was om de VC te bereiken. Als een mafia dat deed met een villager zou die dus zeggen dat hij mafia is, maar zou die villager hem niet verraden of killen totdat het nodig was (rest van mafia weg). Als iemand ooit een rend deal zou breken weet je dat die onbetrouwbaar is voor ooit nog een rend deal af te sluiten.

Dat breekt een spel, zo'n zekerheid deals uit schrik voor geloofbaarheid over verschillende spelletjes heen. Het is hier nu niet zo erg, dat zeker niet - maar ik merkte die taboe tegen uw woord breken of ook maar een kleine bluff (misleidingen waren dan wel toegestaan zoals guns opmerkte).
Old 15-10-2012, 21:37   #140   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

ok, dus zoals ik ergens heb gelezen "als ik de ziener was en een villager zou zien, zou ik me aan hem revealen". Dit houdt dan in dat je dat nooit als mafia faket om een villager op uw hand te krijgen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules