Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-06-2015, 14:44   #4181   link
ToVoT
...

Was me aan het klaar maken om naar de bank te stappen en van mijnen tak te gaan make.
Letterlijk paar minuten voor ik ging vertrekken telefoon, lening aanvraagd. Lol

Everyday food, here I come!
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2015, 15:36   #4182   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ze hadden u ongetwijfeld al geroken.
Old 17-06-2015, 18:30   #4183   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

SHIT GUYZE DEN TOVOT KOMT AF

ALLE HENS AAN DEK
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2015, 09:39   #4184   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2015, 22:25   #4185   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Stedenbouw bezocht vanmorgen, aanbouw kunnen we vergeten, mag nog maximaal 3m dieper gebouwd worden. Sop en kool... dju toch. Geen drama en de kindjes vinden het super, want deal was ofwel aanbouw ofwel zwembad. Zelfde budget ongeveer.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 07:18   #4186   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Als uw kinderen het huis uit zijn hebde die ruimte toch ni nodig. Maar op uw 65 geniet ge misschien nog wel van uw zwembad.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 07:29   #4187   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Klopt wel, hebben dat eerlijk gezegd onder elkaar ook wel besproken. Fijn om nu meer ruimte te hebben maar binnen 10j is onze oudste dochter misschien al huis uit en dan zit je al met kamer teveel. En tijd gaat snel. Aan de andere kant, zo een zwembad kost ook behoorlijk wat duiten en hoor zeer veel mixed reacties van mensen die er al één hebben. Sommige zeggen stomste investering ooit, andere zeggen beste investering ooit. Twee overburen hebben er ook één en die zijn daar enorm tevreden van, vooral soort vakantie-gevoel als het mooi weer is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 19-06-2015, 07:39   #4188   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Als ge dat deftig aanlegt is dat de beste investering ooit.

Lees: niet gewoon ne veredelde gebetonneerde put met water.

No ragretz.
Old 19-06-2015, 07:43   #4189   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope, op dit moment denken we héél sterk aan dit : http://lpw.be/nl/zwembaden/lounge-l-familiezwembad

Old 19-06-2015, 07:46   #4190   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Ook aan gedacht, maar ik ken niemand die er geen spijt van heeft. Aantal dagen in België dat het buitenlucht-zwembad-weer is, je thuis bent en geen andere verplichtingen hebt? Nee, aan ons is het niet meer besteed. Dan liever meer en verder op reis.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 08:19   #4191   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zoals ik zei, het is zéér dubbel gevoel op dit moment. Zijn dan ook maar in 'eens paar offertes bekijken'-fase. Het is veel geld voor iets waar je beperkt plezier van hebt (vandaar dat voorkeur oorspronkelijk uit ging naar aanbouw voor grotere bureau en homecinema, maar dat kan dus niet). Aan de andere kant, we gaan ook heel graag veel op reis, maar door schoolplicht kinderen en feit dat mijn vrouw (ondanks dat ze niet in onderwijs werkt) enkel vakantie kan nemen tijdens schoolvakanties, is dat ook niet zo evident (en al zeker niet goedkoop). En dan zoek je naar wat meer 'plezier' thuis. Mocht het hier elke zomer 2 tot 3 maand 25° zijn, dan twijfelde ik zéker niet. Maar aan andere kant, ALS het dan eens goed weer is en je kan dan met een lekkere cocktail aan je zwembad liggen, dan heb je toch meteen een vakantiegevoel ook. En het is natuurlijk enorm leuk voor de dochters.

Zoals collega gisteren nog aangaf. Hij heeft ook een zwembad laten aanleggen een drietal jaar terug, heeft 2 kinderen zelfde leeftijd als de onze, en hij noemt het eerder een goede investering omwille van de beleving. Je legt zoiets niet per sé om te "zwemmen" he (baantjes trekken). Is beetje idem aan onze jacuzzi, zit daar ook niet élke dag in, maar gebruik dat toch behoorlijk veel. Hangt sterk af van stemming en weer ook natuurlijk, maar in de winter is dat bijv echt soms zalig om in vrieskou halfuurtje met de madam te genieten terwijl de kindjes in bed liggen. En in de zomer zetten we dat ding op 29°C zodat de kindjes dat kunnen gebruiken als verkoeling bij te warm weer. En dan begin je te denken dat een zwembad voor hen wel écht de max zou zijn.

Luxeprobleem natuurlijk maar bon.

Old 19-06-2015, 08:21   #4192   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Als ge op nen euro moet zien, zou ik het idd ook niet doen. Das just.

Hoor mij hier klappen maat. Kapitaalkrachtige salonsos.
Old 19-06-2015, 08:28   #4193   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Tja op nen euro zien. Wij hebben daar wel de centen voor, maar zelfs dan blijft het een pak geld dat je van je rekening haalt hé.

Old 19-06-2015, 08:57   #4194   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Klopt wel, hebben dat eerlijk gezegd onder elkaar ook wel besproken. Fijn om nu meer ruimte te hebben maar binnen 10j is onze oudste dochter misschien al huis uit en dan zit je al met kamer teveel. En tijd gaat snel. Aan de andere kant, zo een zwembad kost ook behoorlijk wat duiten en hoor zeer veel mixed reacties van mensen die er al één hebben. Sommige zeggen stomste investering ooit, andere zeggen beste investering ooit. Twee overburen hebben er ook één en die zijn daar enorm tevreden van, vooral soort vakantie-gevoel als het mooi weer is.
We zijn niet bepaald in een land waar die investering veel kan renderen, en de onderhoudskosten worden onderschat.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: iPhone X

Last edited by Cybdm; 19-06-2015 at 09:01.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 09:00   #4195   link
Rufus
PimpMeister

Wij hebben vroeger een zwembad gehad en zaten daar toch zeer veel in.
Als je het water kan verwarmen kan je daar in de winter ook inkruipen.
Old 19-06-2015, 09:04   #4196   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Beetje hetzelfde als een jacuzzi, bij sommigen is het ding al snel weer verkocht, anderen genieten er ferm van.
Misschien kan dat al een indicatie zijn voor pino, het feit dat de jacuzzi wel 'in' blijft in z'n gezin.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: iPhone X
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 09:24   #4197   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wij hadden vroeger een zwembad in ons tuin, zo een ronde met diameter van 5,5m half ingegraven. Als kind gade dat niet rap beu worden.

Ik zie wel niet waarom er sprake is van slechte 'investering' tenzij het gaat over een vakantiewoning die je wil verhuren, dus dat vind ik maar een vreemd argument. Tis niet dat een zwembad ooit meer waard gaat worden.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 09:31   #4198   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vraag me zelfs af of een zwembad eigenlijk een meerwaarde zou zijn bij verkoop van een huis. Kan me voorstellen dat het voor bepaalde kopers zelfs iets zou zijn dat negatief werkt. Nu goed, zijn niet direct van plan onze boel hier te verkopen ook En zoals ik al zei, hoofdreden is vooral de kindjes en plezier die ze daaraan kunnen hebben. En hoe je het ook draait, het is wel leuk om zo aan zwembad te zitten. Waarom huren mensen vaak huisje in buitenland met zwembad? Omdat het leuk is om daar aan te zitten bij goed weer hé. Dat weer wil hier niet altijd mee maar daar kan ik weinig aan veranderen niet?

Naar wat ik hoor zijn die recente zwembaden toch wel te doen qua onderhoud hoor, zolang je maar zorgt dat je begint met een degelijke installatie die alles automatisch regelt qua ph/chloor én dat je zorgt voor cover die goed isolerend werkt. Collega heeft een gelijkaardig zwembad en zit aan de vijf maand dat hij de verwarming aanzet aan 500 euro in totaliteit qua kosten. Dus een 100 euro/mnd vind ik toch behoorlijk meevallen.

Old 19-06-2015, 09:59   #4199   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Weet iemand of je een intex opbouwzwembad op een getegeld terras kan plaatsen? (zit dikke betonlaag onder).

Gaan die tegels niet breken van het gewicht?
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 10:00   #4200   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Als je het beloofd had aan de kindjes dat het er ging komen als de uitbouw niet door ging, dan moet je het nu wel aanleggen. Anders is dat gewoon wreed
vAmP is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules