Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-12-2018, 15:53   #1861   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Jnug March Yolo calls

Edit: En er al uit bij opening us. Lucky

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.

Last edited by Galeo; 26-12-2018 at 19:08.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2020, 16:50   #1862   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ze zeggen dat ge beter niks doet want hoe meer ge doet hoe moeilijker het is gewoon te winnen van de index, maar ben blij dat ik toch niet gewoon gevolgd ben ze
Dit is op een behoorlijk gespreide portefeuille btw (rond de 30 aandelen/trackers).

Het coronaverlies (25% weg!) is bijna verwerkt door extra te investeren. Al heb ik nu wel winsten genomen om verder risico te beperken, want denk nog steeds dat er een recessie zit te komen door vele faillissementen die golf kunnen veroorzaken
acku is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2020, 14:48   #1863   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Topper!
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2020, 17:25   #1864   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik zou psies tsla beginnen dumpen.

Elon is een beetje een twitter meltdown aan het hebben omdat hij zijn stocks lager wil ofzo.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2020, 19:35   #1865   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja zag t net
Old 01-05-2020, 20:50   #1866   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Ik zou psies tsla beginnen dumpen.

Elon is een beetje een twitter meltdown aan het hebben omdat hij zijn stocks lager wil ofzo.
Net na een sterk kwartaal en waar hij nog 750 miljoen kon vangen met zijn opties. TSLA is precies de crypto van de normale stocks :')

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2020, 21:56   #1867   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Er zijn nog wel van die meme stocks. Spce, bynd,...

Quote:
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Old 28-06-2020, 19:48   #1868   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik ben woensdag 24 juni volledig uitgestapt, alles verkocht. Hysterie van de afgelopen weken leek me niet normaal meer, totaal onrealistisch. En als er zelfs op hln artikels beginnen verschijnen van jongeren die snel geld willen verdienen op de beurs... Dan is het beter om de omgekeerde beweging te maken, denk ik. De beweging va' vrijdag geeft me geen ongelijk

https://m.hln.be/de-krant/jongeren-b...ekje~aad1ba0e/

Last edited by Avalanche; 28-06-2020 at 19:54.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2020, 13:43   #1869   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Artikel kan ik niet lezen, maar die comments.... klok

"SEBIET ALLES KWIJT!"

"DENK AAN L&H!"

"DENK AAN ARCO!"

"IK HAD 300K AANDELEN IN FORTIS!"

"GEBAKKEN LUCHT!"

"MORGEN BIJ HET OCMW!"

"INVESTEER IN GOUD!"

Lijkt mij niet meer dan normaal dat mensen alternatieven zoeken voor het spaarboekje want daar maak je enkel verlies op.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier

Last edited by onbewust; 29-06-2020 at 13:51.
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2020, 13:53   #1870   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ben ook uit alle Westerse aandelen, met enkel nog Aziatische (China, India)
Paar laggards nagalaten als IBM/Stratasys, en wat warrants op de Eurostoxx. Die kunnen nog terug groeien.

Covid heeft het Robinhood verhaal leven gegeven, waar mensen inderdaad beginnen spelen met hun geld op bekende aandelen (zoals ik ook doe uiteindelijk). Enkel doen ze dat nu in een economisch heel onzeker situatie, waar het lijkt dat de waardering nergens de realiteit volgt. Dan kan je beter crypto gaan doen he?
Heb me van t teruggetrokken geld een bitcoin gekocht. Een ganse!

btw

BITCOIN IS T NIEUWE GOUD! GEEN MONEYPRINTERS BBRRRR BRRRR! KOPEN!
Old 29-06-2020, 21:39   #1871   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Enkel doen ze dat nu in een economisch heel onzeker situatie, waar het lijkt dat de waardering nergens de realiteit volgt. Dan kan je beter crypto gaan doen he?
Weird flex but ok. Je kan ook gewoon calls schrijven op je posities of puts kopen om (een deel) van je portfolio wat af te dekken en terwijl in je real assets blijven zitten.

Of je kan goud, zilver of andere edelmetalen kopen.
Of vastgoed.
Of op uw spaarrekening zetten.
Of niks doen.

Of ja, crypto zeker.

Quote:
Old 02-07-2020, 08:14   #1872   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ha!

bron: nen bepaalde beerschot supporter/shrimper op twitter

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 08:30   #1873   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Zijn hier trouwens mensen bezig met ethisch beleggen? Er zijn blijkbaar al ETF's die zich daarop toeleggen.
Kijken jullie daarnaar of volop aan't investeren in olie en wapens en kinderarbeid? :-x
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 12:45   #1874   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Mijn geld zit gespreid in zaken waar ik verwacht maximaal rendement te halen. Ik ben fan van die ethische zaken op een conceptueel niveau, maar care blijkbaar niet genoeg om ze op te nemen in mijn portfolio.

Nu, moest ik financieel op het punt komen dat ik vooraf gedefinieerd heb als "ik heb het gemaakt" zou dat wel veranderen denk ik.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 12:54   #1875   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik zit ondertussen zodanig gespreid dat ik evengoed alles in een msci world tracker zou kunnen dumpen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 15:52   #1876   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik wil eens een stuk van m'n spaargeld gaan beleggen, alles boven de 1% winst is al beter dan m'n spaarboekje

Is dat doenbaar om als leek mee te beginnen of ga ik best eens langs bij de bank?
ndPix is online now   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 16:14   #1877   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Zijn er bepaalde sectoren of bedrijven die ge sowieso volgt of iets van kent?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 16:17   #1878   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Ik heb 2 jaar bij de bank gewerkt. Ga niet naar de bank.

In a nutshell:
- haal eerst het maximum uit uw fiscale voordelen (pensioensparen etc - en zorg dat die contracten in agressieve fondsen zitten zonder kapitaalgarantie - op LT is dat min of meer altijd betere performance)
- alleen beleggen wat ge u kunt permitteren van kwijt te zijn (ie. niet uw 6 maand buffer)
- voldoende spreiden, alles op 1 of 2 aandelen = erg riskant. Dat geldt ook voor instappen (gans uw vermogen op 1 moment investeren is een vorm van risico).
- niet beleggen in producten die ge maar half snapt
- ge moet een hele goeie reden hebben om in een managed fonds te stappen (de kosten zijn een stuk hoger dan trackers, en het rendement is zelden beter). Dat wil ook zeggen dat ge quasi alles wat de bank zou voorstellen al onmiddelijk in de vuilbak moogt smijten
- Als ge er niet al teveel van kent, vermijd day trading of het proberen timen van de markt (maw, als ge denkt dat iets nu een goede prijs heeft om te kopen/verkopen, maar ge denkt dat het de komende weken msh nog ietske lager/hoger zou kunnen gaan - koop/verkoop het gewoon, eventueel in 2 keer als uw positie groot genoeg is).

In de praktijk doe ik zelf en raad ik aan: als ge meer dan 10-15K te investeren hebt, zoek u dan trackers op de grootste wereld indices (S&P 500 / nasdaq / Euro stoxx 50 / Nikkei / ... - of zelfs gewoon de MSCI world als ge uw risico quasi helemaal wilt indekken) en kies een verdeling over 1, 2 of 3 trackers waar ge u goed bij voelt. Steek daar minstens de helft in. Met de andere helft, investeer in zaken waar je in gelooft (dat kan opnieuw via trackers in specifiekere indices op sectoren) of een paar aandelen.

Als ge aan kijken zijt voor quick gains - over het algemeen zou ik dat ten sterkste afraden. De huidige marktsituatie is echter niet standaard. Er zijn wel een paar sectoren die harder afgestraft zijn (en minder snel aan het recupereren zijn) dan andere. Ik zie bijv de grootste cruise line companies ter wereld nu niet direct volgende maand failliet gaan, dus die hebben wel potentieel om de in de komende paar jaar +50-100% te renderen (maar een faillissement is ook niet uit te sluiten!). De bankensector loopt ook achter in herstel (maar bij aanhoudende recessie kunnen die lagere koersen ook nog wel jaren aanslepen). Doe geen domme dingen, maar er zijn vandaag wel meer opportuniteiten die niet al te zot zijn dan gemiddeld.

Daarnaast: US en tech staan atm quasi absurd hoog genoteerd. Ik denk dat er heel wat mensen die markt atm proberen timen en er ergens komende half jaar een stevige dip volgt; en als dat gebeurt, dan gaat historisch ook gevolgd worden wereldwijd. Is vandaag een goed moment om te investeren? Ik weet het niet. Als uw beleggingstermijn 10+ jaar is, ga je quasi zeker winst maken. Maar zonder dag op dag te willen market timen, de algemene aandelenkoers staat vandaag best hoog, US op kop. De hoofdfactor waarom dat mogelijks "toch OK is" en beter stand zou kunnen houden dan verwacht, is de kans op een behoorlijke inflatie (in tegenstelling tot 2008 gaat veel van de centen die de Fed in de economie pompt niet naar de banken hun balans, maar rechstreeks in de economie). Kunt daar veel over lezen, maar niemand weet echt goed wat te verwachten.

Last edited by Mr.E; 02-07-2020 at 16:24.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 08:39   #1879   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Er zijn veel tegenargumenten voor inflatie op korte termijn:

- weinig loonopslag in crisistijd + zware jobverliezen
- attitudeverschil tov mobiliteit (minder kantoorgebowen, verplaatsingen, nieuwe wagens , vlieguren, hotels, ...)
- lagere productie, olieprijs kan hierdoor nog lang laag blijven

Ik denk dat een sterke inflatie pas kan doorbreken bij het einde van de crisis.
Veel hangt af van de geldpompen die momenteel open staan.

Last edited by Bourgi; 03-07-2020 at 08:47.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 09:56   #1880   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Ik heb 2 jaar bij de bank gewerkt. Ga niet naar de bank.

In a nutshell:
- haal eerst het maximum uit uw fiscale voordelen (pensioensparen etc - en zorg dat die contracten in agressieve fondsen zitten zonder kapitaalgarantie - op LT is dat min of meer altijd betere performance)
- alleen beleggen wat ge u kunt permitteren van kwijt te zijn (ie. niet uw 6 maand buffer)
- voldoende spreiden, alles op 1 of 2 aandelen = erg riskant. Dat geldt ook voor instappen (gans uw vermogen op 1 moment investeren is een vorm van risico).
- niet beleggen in producten die ge maar half snapt
- ge moet een hele goeie reden hebben om in een managed fonds te stappen (de kosten zijn een stuk hoger dan trackers, en het rendement is zelden beter). Dat wil ook zeggen dat ge quasi alles wat de bank zou voorstellen al onmiddelijk in de vuilbak moogt smijten
- Als ge er niet al teveel van kent, vermijd day trading of het proberen timen van de markt (maw, als ge denkt dat iets nu een goede prijs heeft om te kopen/verkopen, maar ge denkt dat het de komende weken msh nog ietske lager/hoger zou kunnen gaan - koop/verkoop het gewoon, eventueel in 2 keer als uw positie groot genoeg is).

In de praktijk doe ik zelf en raad ik aan: als ge meer dan 10-15K te investeren hebt, zoek u dan trackers op de grootste wereld indices (S&P 500 / nasdaq / Euro stoxx 50 / Nikkei / ... - of zelfs gewoon de MSCI world als ge uw risico quasi helemaal wilt indekken) en kies een verdeling over 1, 2 of 3 trackers waar ge u goed bij voelt. Steek daar minstens de helft in. Met de andere helft, investeer in zaken waar je in gelooft (dat kan opnieuw via trackers in specifiekere indices op sectoren) of een paar aandelen.

Als ge aan kijken zijt voor quick gains - over het algemeen zou ik dat ten sterkste afraden. De huidige marktsituatie is echter niet standaard. Er zijn wel een paar sectoren die harder afgestraft zijn (en minder snel aan het recupereren zijn) dan andere. Ik zie bijv de grootste cruise line companies ter wereld nu niet direct volgende maand failliet gaan, dus die hebben wel potentieel om de in de komende paar jaar +50-100% te renderen (maar een faillissement is ook niet uit te sluiten!). De bankensector loopt ook achter in herstel (maar bij aanhoudende recessie kunnen die lagere koersen ook nog wel jaren aanslepen). Doe geen domme dingen, maar er zijn vandaag wel meer opportuniteiten die niet al te zot zijn dan gemiddeld.

Daarnaast: US en tech staan atm quasi absurd hoog genoteerd. Ik denk dat er heel wat mensen die markt atm proberen timen en er ergens komende half jaar een stevige dip volgt; en als dat gebeurt, dan gaat historisch ook gevolgd worden wereldwijd. Is vandaag een goed moment om te investeren? Ik weet het niet. Als uw beleggingstermijn 10+ jaar is, ga je quasi zeker winst maken. Maar zonder dag op dag te willen market timen, de algemene aandelenkoers staat vandaag best hoog, US op kop. De hoofdfactor waarom dat mogelijks "toch OK is" en beter stand zou kunnen houden dan verwacht, is de kans op een behoorlijke inflatie (in tegenstelling tot 2008 gaat veel van de centen die de Fed in de economie pompt niet naar de banken hun balans, maar rechstreeks in de economie). Kunt daar veel over lezen, maar niemand weet echt goed wat te verwachten.
Ik kom van bij Blackstone en heb altijd gewerkt op trading desks van grote multinationals. Wel altijd op commodities & fx. Is mooi samengevat.

Open een account bij Lynx / Degiro / Binck, als het echt moet Bolero, maar blijf weg van je eigen bank & fondsen. Tenzij voor je pensioensparen, en steekt dat in iets dynamisch. Dat is toch maar voor binnen 30 kaar.

Je kunt daar ook 'paper' accounts openen, om te testen welke mogelijkheden je hebt. Het probleem daarmee is dat het geen echt geld, en je dus veel roekelozer bent dan met je geld

Let ook op de kosten die erbijkomen & belgische beurstax. Als je gaat beleggen met 2-3K EUR per keer, loopt dat aardig op. Die beurstax hakt er zwaar op in.
+ als gewone belegger mag je niet meer traden op amerikaanse ETF/ETN, gelukkig worden die tegenwoordig ook in Europa aangeboden. Maar hier zit soms een brede bid/offer op.

Ik zou nooit geen aandelen doen, dat kun je niet volgen. Koop een paar brede portfolio's aan zoals Mr E zegt. Dat gaat extreem ver, je kunt dat op alles kopen. Europese indexen, farma, energie, emerging markets, olie, gas, CO2, elke commodity die er bestaat.

Alles hangt af van gratis geld. Zolang het voor corporates spotgoedkoop is om geld te lenen, blijven markten stijgen. Met redelijk wat volatileit. Ook daarvoor zijn er trackers voor die volatiliteit
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules