Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-05-2011, 15:57   #41   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Als jij boontjes eet he ran, dan komen die veelal uit Kenia. Bedenk maar eens hoeveel CO2 die boontjes gekost hebben om tot in uw kookpot te belanden. Laat staan hoeveel bos daarvoor is moeten wijken en hoeveel mensen daar uitgebuit worden.

Allemaal omdat jij boontjes wil eten buiten het seizoen.
Old 24-05-2011, 15:58   #42   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ja ecko, dat jij het allemaal door hebt weten we...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 15:58   #43   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Dat is trouwens voor een stuk uw schuld. Beleggers als jij zijn niet tevreden als ze hun 5% niet halen en steken hun geld in een bedrijf dat 7% haalt. Je bent er op die manier mee de oorzaak van dat goeie werkkrachten die al jarenlang trouw hun werk doen ontslagen worden. En enkel omdat je iets wil bereiken voor jezelf dat ver buiten het bereik van de meeste mensen ligt.
Moh je kwetst me.
al een geluk klopt het niet, of ik zou me nog schuldig voelen. Enige belegging die ik heb is een termijnrekening van 3jaar (op een bank, ja sorry onethisch ik weet het) en een handvol aandelen van een piepklein R&D bedrijfje dat, dankzij mensen als ik die risico's durven nemen, heel misschien de medische wereld ten goede gaat veranderen.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 16:00   #44   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik ga niet op mijn 50 kunnen stoppen met werken omdat ik niet de juiste ingesteldheid heb om zoiets te kunnen bereiken. Neemt niet weg dat het wel kan en als er iemand is die dat wel kan bereiken, dan is het Wannes wel.
Op de manier waarop jij redeneert kan je niets ethisch doen.
Old 24-05-2011, 16:05   #45   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Awel ja, dat is dan mooi

En als ik ooit zelfstandig wordt en een kapitaaltje opbouw, ga ik ook niet te lang wakker liggen van hoe de banken met mijn geld omspringen. Want op 10 jaar als zelfstandige IT-er is een kapitaal van 500.000 euro niet echt overdreven hoog gegrepen. Als uw skills marketable blijven, tenminste

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Ik ga niet op mijn 50 kunnen stoppen met werken omdat ik niet de juiste ingesteldheid heb om zoiets te kunnen bereiken. Neemt niet weg dat het wel kan en als er iemand is die dat wel kan bereiken, dan is het Wannes wel.
Op de manier waarop jij redeneert kan je niets ethisch doen.
Nee, inderdaad. De analyse van DBC Pierre is trouwens dat het kapitalisme totaal instort, en dat het geslaagd is - degenen die de touwtjes in handen hebben hebben meer geld dan ooit, en hebben de wereld niet meer nodig. Niet dat de toestand daardoor helemaal hopeloos is... Maar geld omwille van het geld (of van een of andere verre droom) lijkt me na het lezen van dat boek zo futiel (daarvoor ook al, maar nu is het iets uitgesprokener).
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.

Last edited by ran; 24-05-2011 at 16:10.
ran is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 16:07   #46   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Want op 10 jaar als zelfstandige IT-er is een kapitaal van 500.000 euro niet echt overdreven hoog gegrepen. Als uw skills marketable blijven, tenminste
niet verklappen, maar mijn plannetje heeft niets met IT te maken. Maar wel met duurzame & lokale productie van, jawel, goederen. dingen die je kan vastpakken en die niet van plastiek gemaakt zijn.

ooohh spanneund
stay tuned

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 24-05-2011, 16:08   #47   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Gaat ge vikingmutsen breien?
Old 24-05-2011, 16:08   #48   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

i shall say no more

Old 24-05-2011, 16:18   #49   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dacht eerst dat de mensen die de '6000 is nu ook weer niet zoveel'* uitspraak aan het verdedigen waren een tikkeltje arrogant waren, blijken het gewoon dromers. Dat is hartverwarmend. Dromen is mooi.

Succes.

* inb4 jama hij zei 'wereldschokkend'

Last edited by acku; 24-05-2011 at 17:35.
acku is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 16:19   #50   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Gewoon een ander perspectief op "realistisch" of "wat mogelijk is".
Old 24-05-2011, 16:33   #51   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Werken om te leven of leven om te werken?

bling bling motherfuckers.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 17:03   #52   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
ge moet dat niet zo nauw zien, met bruto en netto enzo. die dingen varieren van jaar tot jaar. het enige wat telt is wanneer je kan stoppen met werken en 100% uw goesting doen. ik mik op 50. 45 als ik geluk heb. wat jij?
kijk eens aan, Wannes en ik komen toch overéén over bepaalde punten.
ik mik op 50-52.
LukeSoloSalade is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 17:04   #53   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Als ik op mijn 30 nog moet werken dan is mijn leven alvast gefaald
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 17:11   #54   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Als er hier iemand salonsos is moet het wel Axel zijn.
Omdat?

Sent from my iPad
Old 24-05-2011, 17:13   #55   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by axel View Post

Sent from my iPad

Werkt gij nu niet voor de legale diensten van ge weet wel, big evil corporate, die ge weet wel, het kapitalisme ondersteunen die ge weet wel, teren op het arm houden van de armen? Of was dat een lolletje van Matthias?
Old 24-05-2011, 17:28   #56   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Zoiets!

Mijn paswoord haxen is duidelijk moeilijker dan Google.
Old 24-05-2011, 17:37   #57   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by axel View Post
Zoiets!

Mijn paswoord haxen is duidelijk moeilijker dan Google.
Quote:
Met ruim 130 ervaren advocaten is Eubelius het grootste onafhankelijke advocatenkantoor in België.

Eubelius adviseert over Belgisch en Europees recht en bestrijkt alle rechtsdomeinen die voor ondernemingen van belang zijn. De focus van het kantoor is dan ook overwegend internationaal, met cliënten uit Fortune 500, net als prominente lokale ondernemingen.
Quote:
"Hailed as the best local Belgian firm, Eubelius is top-notch for all corporate work".
Bron: Legal 500,
2010 EMEA report
Waar heb ik het misbregepen?

Niet dat ik het u kwaad neem. Enkel, dat ik vermoed dat salonsos toch eerder zoiets moet zijn.
Old 24-05-2011, 17:40   #58   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Toch even droppen dat ze mij al sinds het 4de-5de middelbaar zo (een gigantische 7-8 jaar geleden, ondertussen) vertelden dat wij waarschijnlijk tot ons 65-70ste zullen moeten werken, omdat er nooit genoeg geld gaat zijn om de hele vergrijzende bevolking van pensioen te voorzien als iedereen op zijn ~55ste stopt met werken.

Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar die informatie is, komende van secundair onderwijzers. Ik weet dus ook niet of de drang die ik voel om mensen die komen verkondigen dat ze ernaar streven om vanaf hun 50ste op hun lui gat te gaan zitten, keihard in hun strottenhoofd te slaan, gerechtvaardigd is.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 17:42   #59   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Waarom? ge denkt toch aan uw eigen geluk en ni aan de maatschappij? fuck da.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2011, 17:43   #60   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

thread derail succesful

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules