Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 19-12-2011, 09:36   #1   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

airplay versterker gezocht

Met het nieuwe huis dat er aan komt ga ik ook ineens voor een nieuwe hifi & home-cinema oplossing.. maar hier ken ik echt te weinig van om in het wilde weg te gaan liggen zoeken.
De TV heb ik al, de boxen moet ik nog bekijken, maar het belangrijkste nu is een goede versterker te vinden die alles kan wat ik wil. Eens die basis goed zit denk ik wel verder.

Dus wat heb ik nodig?

-Qua inputs eigenlijk niet veel. Alles gaat momenteel via de mediapc, dus in theorie is 1 HDMI aansluiting genoeg. Om wat flexibel te zijn in d etoekomst zijn natuurlijk wat extra aansluitingen in zoveel mogelijk verschillende formats geen overbodige luxe.

-outputs naar speakers wil ik zowel bedraad als draadloos kunnen gaan. Ook wil ik met een simpele druk op een knop de output naar verschillende configuraties willen veranderen.
bv film kijken op tv -> slechts 2 speakers actief..het heeft geen zin dat de speakers in de keuken dan meedoen.
Maar muziekje opzetten = alle speakers die in actie schieten.

Draadloos zou via airplay moeten. Ik gebruik itunes als library & ipod/ipad als remote, dus ik blijf bij apple technologie om de boel goed te kunnen integreren. Er is UTP-aansluiting voorzien op de plek waar de hifi-installatie komt.

Budget is niet zo belangrijk. Ik neem aan dat zoiets nu ook geen 1000€ moet kosten, dus zolang het daaronder blijft is er geen stress. Ik wil goed gerief dat 10jaar meegaat, minstens.

iemand een goeie tip?

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:43   #2   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Voila : http://www.pioneer.be/nl/products/42...921/index.html . Ben ook aan het zien naar nieuwe receiver (niks dringend) maar belangrijkste is dat ik 2x hmdi out moet hebben en dat is blijkbaar zéér moeilijk te vinden in betaalbaar segment.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:46   #3   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

heb je niets kleiners? zo'n zwaar ding..
wel een indrukwekkend machien. eens van dichtbij bekijken
thx voor de tip

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 19-12-2011, 09:47   #4   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
http://www.marantz.eu/airplay/nl/ - Alle modellen van Marantz die met Airplay komen.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:48   #5   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb momenteel een Marantz SR6004. Echt schitterende receiver maar jammer genoeg geen airplay/dlna en vooral 3D. Vrees dus dat ik toch eens ga moeten uitkijken naar nieuwe, en dan zou ik persoonlijk toch voor de Pioneer gaan maar dan ook vooral omwille van die App die echt wel super is.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 19-12-2011, 09:49   #6   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

is de marantz app niet goed dan?

Old 19-12-2011, 09:50   #7   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mijn SR6004 werkt niet met een app, toch niet dat ik weet Is vooral omdat ik Mac Mini ook volledig bestuur met iPad en als receiver dan ook via iPad zou kunnen, dan is dat heel wat remotes minder op tafel.

Old 19-12-2011, 09:52   #8   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

zo een multiroom setup zit volgens mij veel moeilijker in elkaar, en al zeker niet met een budget van 1000€. al kan ik er ook kei hard naast zitten natuurlijk.

ik heb gewoon 2 Airport Expressen gekocht. 1 voor aan mn versterker die aan de tv hangt en 1 voor aan de radio in de slaapkamer. allebei aangesloten met een simpele jack in de aux. communicatie gaat draadloos via airplay en ik kan via remote kiezen naar welke locatie ik de audio stuur.

probleem zit daar wel in het feit dat je dan een versterker op de plaats moet hebben waar je je boxen wil hebben.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:56   #9   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik heb die NR1602, maar geen apple devices

"Zo'n grote bak". Als ik de ruimte ervoor had, zou ik ook een grotere gekocht hebben. Die hebben meer features voor evenveel of minder geld, die NR1602 kost toch iéts meer door de kleinere form factor. En hij heeft een lager vermogen. Maar mijn speakers hebben geen hoog vermogen nodig, dus np (h)

Last edited by Magnum_; 19-12-2011 at 10:16.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 09:58   #10   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
zo een multiroom setup zit volgens mij veel moeilijker in elkaar, en al zeker niet met een budget van 1000€. al kan ik er ook kei hard naast zitten natuurlijk.
Multi-room is het niet echt hoor. Living en keuken lopen zowat in elkaar over, en ik hoef m'n muziek niet perse naar alle kamers in het huis te sturen. Dus alles op 1 verdiep.
Ik heb al 4 speakeraansluitingen voorzien verspreid over living/keuken, maar ik ga er wat extra nodig hebben en die zullen draadloos moeten.

En die 1000€ budget is enkel voor een goede versterker dat moet zeker niet op, maar ik verwacht van mijn audiomateriaal dat het een half mensenleven meegaat dus dat mag wat kosten.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules