Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-08-2018, 20:58   #17281   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Aankondiging van mogelijk een aankondiging dit jaar... Mmmkay.
Old 08-08-2018, 21:11   #17282   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ma allé, da muziekske is toch insta hype?

Old 08-08-2018, 21:13   #17283   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

mmorpg in diablo universe of volledige remake van diablo 2. Ge hebt het hier eerst gelezen.
Old 08-08-2018, 21:14   #17284   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het zou fantastisch zijn mocht er een soort van winkel mogelijk zijn om epic loot te verkopen en te kopen voor écht geld.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 21:15   #17285   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Eerst D2 remake daarna prequel imo.

Mmo is een veel te groot risico, fuck dat.
Old 08-08-2018, 21:17   #17286   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

DIABLO ROYALE!

EDIT: Ik vind die seasons geen goed idee. Heb graag mijn char in een bestaande wereld om die steeds beter en beter te kunnen maken. Elke keer opnieuw beginnen is boring.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 22:21   #17287   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ma allé, ladder resets zijn net de reden dat een spel populair blijft. (zie diablo 2 en path of exile succes)
Old 09-08-2018, 10:38   #17288   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ik speel het zowieso weer kapot.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 11:39   #17289   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Alst niet morally grey is.
Guru is online now   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 16:48   #17290   link
andu

andu's Avatar

Druid class DLC, €30, geen andere toevoegingen.
andu is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2018, 17:04   #17291   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

I'll take it

“WE HATE SPORTING"

Old 09-08-2018, 17:21   #17292   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ze kunnen mijn kloten opblazen dan.
Old 10-08-2018, 09:44   #17293   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Da doet de necro al he Jules.

“WE HATE SPORTING"

Old 10-08-2018, 09:55   #17294   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

'k Zou hier ook willen zagen over hoe slecht D3 wel niet was, en dat ze maar een dubieus marketing plan hebben, en dat ik nooit meer iets van Blizzard zal kopen (wat sinds D3 wel al zo is).

Maar uiteindelijk zal het hier toch day 1 staan draaien, want hey ... 't is Diablo. En nu Metzen weg is, kan er héél misschien nog wel eens iets interessants uit voortkomen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2018, 10:01   #17295   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Buiten wat artwork en random zaken had Chris Metzen bitter weinig te zien met Game directing bij Diablo 3.

Vroeger was dat Jay Wilson (KUCH Real money AH KUCH) en nu is dat die Josh dude.

Blizzard weet gewoon nog altijd niet wat doen met Diablo 3, het zal immer nooit een Diablo 2 ooit worden.
Spijtig want Diablo 2 was de beste blizz game ooit imo.
Old 10-08-2018, 10:13   #17296   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Buiten wat artwork en random zaken had Chris Metzen bitter weinig te zien met Game directing bij Diablo 3.
Was hij ook niet hoofdverantwoordelijke voor de storyline? En wou het niet krampachtig vasthouden aan bepaalde idiote clichés 'want het volk wil dat'? Dacht daar ooit eens iets over gelezen te hebben.

Maar Diablo2 is inderdaad het beste wat Blizzard ooit heeft uitgebracht, samen met de originele Starcraft. Dat wil zeggen dat ze al 18 jaar geen écht goede titels meer hebben uitgebracht. En wat ze de laatste 5 jaar uitgebracht hebben, dat is voor mij zelfs gewoon om van te wenen.

En toch blijf ik tegen beter weten in supporteren voor Diablo.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2018, 13:16   #17297   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Hij was verantwoordelijk voor WoW story line, op Diablo had die redelijk weinig te zeggen. De Diablo storyline lag er eigenlijk al, B-North had al een soort vervolg geschreven zoals die in Diablo 3 ging. Hij had wel wat slagkracht op alle vlakken, maar hij bemoeide zich vooral met WoW en OW de laatste tijden.

Daarom dat mensen zo zot gingen over de opvolger en waarom het zo lang duurde. Chris M heeft z'n invloed vooral gehad bij de artwork scenes en het ontwerpen van de wereld. Maar echte beslissingen lagen altijd bij andere mensen, niet dat dat zoveel beter was hoor. Jay Wilson was een domoor die echt niet wist waar hij mee bezig was, hij heeft dan ook zelf de handdoek (gedwongen misschien) moeten gooien.

Chris M was niet echt een slechte dude eigenlijk, ik begrijp de meeste van de beslissingen die hij samen met Blizzard genomen heeft. Al ga ik niet altijd akkoord. Ze hebben tegenwoordig wel grotere stappen gezet: OW is een geslaagd project en ook op de MMO zijn ze cava bezig, ze moeten mee evolueren. Niemand wilt nog een grindfest 24/7 spelen, enkel Aziaten hebben daar nog interesse in. Daarom lijkt WoW nu zo "easy", ik denk dat Chris ook achter de beslissing zat van een aantal mensen van vroeger terug op te halen en die op een classic project te zetten. Maar hij was wel een koppige dude.

Diablo 2 was voor mij ook de top van de berg, beste game ooit. Ik luister nog vaak naar de soundtrack terwijl ik werk. Alles aan die games was gewoon steengoed, brutaal simpel en toch goed. Het kan zijn dat nostalgia een beetje een effect heeft op mij. Het was gewoon geweldig om characters te maken, ze door de runs te duwen, pvp'en, ingame trading lol. Geweldig spel.

Diablo 3 heeft die boot volledig gemist en ze maakten er eerder de moderne RPG HnS van: RoS heeft redelijk wat gefixed, maar toch is er geen bindende reden dat ik zou blijven spelen na het doodlopen van een seizoen. Meestal bij Grift 80-90 verlies ik de interesse en stop ik. Vorig seizoen door geduwd tot 100+ met Barb, maar toch weer pff geen zin meer. Er is gewoon geen element in dat spel dat mij er echt naar toe trekt, buiten die initiele gear rush voor zo snel mogelijk door de content te blazen. Daarna is het gewoon gedaan.
Old 10-08-2018, 15:19   #17298   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Story director en Story development is toch nog wel wat invloed op het verhaal lijkt mij. Van de Diablo III-versie van Blizzard North bleef ook niet veel over, laat staan van Blizzard North zelf... De verhaallijn op zich was niet slecht in grote lijnen ("redelijk" logische gebeurtenissen vergeleken met hoe de nephalim in de boeken naar voor kwamen), enkel nogal bombastisch aangepakt en met meerdere Acts die qua thema op DII+LoD leken vond ik er niet superveel verfrissend aan. Ook een overdaad aan gezever tussen alles en nog wat waardoor bepaalde dingen amper impact hadden. Iemand als Leonard Boyarsky probeerde er veel werelddetail in te steken maar in een lineair spel werkt zo'n constante infobom niet altijd, zeker niet als ge door levels aan het razen zijt. Dat heeft hij zelf al toegegeven trouwens.

Diablo II start ik ook liever terug op maar dat is meer door de sfeer want na een tijd heb ik niet veel goesting om builds tot op de letter te volgen daar. Skill-systeem en de moment-to-moment-gameplay zijn het plezante aan DIII. Het item-systeem is minder geslaagd ook al hebben ze het soms proberen recht te zetten maar ik miste echt de vrijheid van atypische wapencombo's. Wapens/armour/andere items exclusief koppelen aan bepaalde karakters is leuk in sommige gevallen, in Diablo III was het wat teveel. RMAH was spijtig doch grotendeels gecorrigeerd, schrappen van gruwelijke player-fatalities nadat ze al getoond waren in dat eerste gameplayfilmpje vond ik erger.

Soit, grootste feit is dat Diablo nu definitief ook een console franchise is geworden. Als er één vrees is voor Diablo 4 dan is het wel dat Blizzard daar meer aandacht gaat aan besteden dan aan de PC-versie. DIII was blijkbaar de max op consoles en dat is tof hoor maar van de muis+keyboard controls of het isometrische camera-aanzicht moeten ze met hun fikken afblijven. Controller als alternatief is geen probleem (zelfs op PC) maar de kern van het origineel moet blijven: Diablo is een isometrisch muizenspelletje. En wat meer focus op horror zoals in den 1 mag gerust ook. Het is stilaan te groot/allesomvattend geworden zoals WoW.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2018, 16:09   #17299   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dat kan daar staan op zijn online cv'ke, maar de story lag er al van B-North, die mannen hebben er echt niet jaren bij stil gelegen. Dat hele pad lag al een hele tijd klaar. Het zou kunnen dat met RoS er meer inbreng was omdat Malthael nog redelijk nieuw was. Maar de originele Diablo 3, lag al in meer dan grote lijnen op papier.

Een jaar na de release van LoD was er al grote discussie binnen de community van wanneer ze zouden verder doen. Het heeft dus even geduurd, dus Chris zelf heeft helemaal niet zoveel in de pap te brokken gehad als iedereen dacht in dat verhaallijn. Ook als je weet dat Blizzard helemaal niet de intentie had van Diablo 2 verder te zetten.

Diablo 3 was vanaf de start al een vergissing, ze hebben die game volledig verkeerd aangepakt. Jay Wilson lag daar serieus aan de basis van het ongeluk dat zich Diablo 3 noemde, er zat nergens een lijn in. Het was snel eventjes dat verhaal draadje terug op pikken en zo snel mogelijk iets op poten zetten. Voeg daar nog aan toe dat je bijna alle features gaat skippen die Diablo 2 hebben groot gebracht, Ingame trading - Chat community channels - pvp games - game list - boss runs.

Die dingen zijn allemaal toegenepen voor een streamline en mainstream game te brengen, ik ben er rotsvast van overtuigd dat ze blij Blizzard de bui al zagen hangen toen ze de pre-orders zagen en de verwachtingen die er lagen.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er nog een Diablo 4 loss versie komt, die postings voor de art director jobs gaan een mobiele game worden. Daar is serieus geld mee te verdienen. Niets van het combineren in Diablo 2 zit in Diablo 3, momenteel nog altijd niet. Het werkt nog altijd met een cookie cutter build die een aantal variaties heeft, maar die wild growth van builds in Diablo 2 met rare items is weg.

Ergens onbegrijpelijk dat Blizzard dit heeft klaar gespeeld, een community gewoon straal negeren om dan iets te geven dat half-assed was. Sure het is eens plezant om begin seizoen eens te levelen, maar na een aantal weken zet je het spel gewoon weer af. Er is niets spannend aan dat je nog verder laat doen.
Probleem is; als ze proberen te kopieren met WoW, ga je toch wel voor een influx aan content moeten komen. Want met Grifts en brawling ga je niet ver komen.
Old 11-08-2018, 20:19   #17300   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Diablo III van Blizzard North leek niet echt op de Blizzard in-house versie en van de info die over die eerste versie beschikbaar is (ironisch genoeg ging dat dus een MMO worden hé , Blizzard én Blizzard North stonden toen bedenkelijk stijf van Everquest) lijkt me dat ze het verhaal toch ook anders hadden aangepakt gewoonweg al door de aard van het spel zelf dus. Allez ja, zeker weten we het nooit natuurlijk.

Ik ben niet kwaad op Blizzard of Blizzard North hoor (laat staan op Jay Wilson, die mens besliste niet alleen en hij heeft imo ook veel coole dingen laten invoeren, hij had gewoon niet overboord moeten gaan in zijn reactie op wat David Brevik zei over Diablo III), zo'n dingen gebeuren nu eenmaal en de Diablo III die we nu hebben vind ik nog steeds zeer deftig (DI en DII hadden zeker ook hun minpunten op gameplay- en community-vlak).

Waarin ik u wel volledig volg is dat sinds het grote exodus-verhaal van Blizzard North het er vaak op neerkwam dat Diablo duidelijk niet het favoriete kindje bij Blizzard was. Dat voel je aan alles. Er zijn niet veel anciens van Blizzard North gebleven en intern had de Diablo-franchise duidelijk ook niet veel fans want ze moesten altijd externe project leads aantrekken: eerst Jay Wilson en daarna Josh Mosqueira, niet toevallig beiden al terug vertrokken bij Blizzard en beiden origineel van Relic afkomstig, een concurrent die door Blizzard letterlijk werd leeggeplunderd qua talent, ook voor hun andere games. Ze hebben met Reaper of Souls veel rechtgezet maar er had altijd een tweede addon moeten komen die nog verder ging om een antwoord te bieden op concurrentie als Path of Exile. Een nieuwe uitbreiding hadden ze eerst wel gepland maar hebben ze uiteindelijk niet aangedurfd. In de plaats daarvan kregen we wel een paar leuke toevoegingen (handjevol nieuwe areas en monsters) en ook mindere dingen (Diablo 1 recreatie) in tamelijk late patches die duidelijk maakten dat er veel volk van het live team op andere projecten waren gezet. Necro was leutig, enkel laat en had beter in een addon gepast. Zonde, Blizzard had echt niet door dat er nog terug vuur in het spel kon gebracht worden.

Ik vermoed dat de aankondiging op BlizzCon dit jaar waarschijnlijk eerder eerst een remaster zal zijn (Diablo II of zelfs Diablo I, deftig deze keer), ze waren met "meerdere" Diablo-projecten bezig en Diablo 4 lijkt nog vrij vroeg als ze nog zoveel volk zoeken. Een smartphone-app? Dat zou een vieze EA-truc zijn, zo stiefmoederlijk durft Blizzard Diablo nu ook weer niet te behandelen (hoop ik).
Ryuken is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules