Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2016, 01:12   #981   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

uwe vluchteling is ni bruin genoeg
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 01:17   #982   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Lijkt een beetje op Jaak.
DM is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 01:21   #983   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
uwe vluchteling is ni bruin genoeg
ik durfde nie jong, de druk hier is echt ondraaglijk.
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 01:27   #984   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ik dacht, ik ga mijn tijd eens goed besteden:

Heb het zo politiek correct mogelijk gemaakt.
Relevant.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 02:26   #985   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Kunt ge niet een klein beetje meer moeite in uw sociaal experimenten steken, Jelliuz?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 04:15   #986   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

"Statistiek"

Hahaha.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 06:59   #987   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Hoe kunt ge :

1) Niet snappen dat deze zaak zoveel aandacht krijgt.
2) Er zo over zagen dat deze zaak zoveel aandacht krijgt.

Zou dat dan niet moeten?
Ik bedoel; een georganiseerde bende vluchtelingen verkrachtten op een openbare plaats 80 vrouwen op oudejaarsnacht.
Zoals ik al gezegd heb; elke aanranding is er 1 te veel, en voor het slachtoffer maakt de context (bijna) niets uit.
Ik heb genoeg meegemaakt en gehoord als onrechtstreeks slachtoffer van zo'n types die niet van mijn vriendinnetjes kunnen blijven, ze zatvoeren of drogeren en aanranden.
Ik haat elke persoon die dit doet en vind dit erg voor elk slachtoffer.

Maar hoe sommigen hier artikels zitten opzoeken om verontwaardigd te reageren met "kijk eens dit krijgt niet zoveel aandacht" is ten eerste heel grof tegenover de slachtoffers van Keulen en ten tweede doet dat ook helemaal niet ter zake.
Das gelijk in een discussie over Hitler verontwaardigd reageren en artikels linken over Mao en Stalin.

DOE FUCKING NORMAAL.

Hoeveel meisjes zullen er straks als de examens gedaan zijn lastiggevallen en aangerand worden in jullie vertrouwde omgeving in de Overpoort?
Ik denk zelf meer dan in Keulen op Oudejaarsnacht, gaat er daar iets van in het nieuws komen?
Waarschijnlijk niet.
Het blijft fucking erg en elk van die kerels verdient een goed pakje slaag (want mensen ongewild aanraken vinden ze leuk blijkbaar), maar stop aub met zagen dat iets die echt NOG ziekelijker is zoveel aandacht krijgt.

Kijk, vergelijk het met mijn part met hooligans.
Op georganiseerde wijze in groep vechten.
Krijgt meer aandacht (ook van "jullie") dan bv. de talloze vechtpartijen die er elk weekend plaatsvinden.

Dat is gewoon een groter probleem, ongeacht het aantal slachtoffers, dan geïsoleerde incidenten.

Last edited by rooz; 08-01-2016 at 07:03.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 07:09   #988   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Rooz, er is echt niemand die zegt dat deze zaak niet zo veel aandacht mag krijgen. Echt niemand. Wat er gezegd wordt, is dat het vreemd is dat we bruin mannen als daders nodig hebben om het eindelijk eens een beetje duidelijk in de krant te krijgen.

Het is hetzelfde als bij die slachthuizen destijds. Plots was dierenwelzijn een probleem en moest het vanvoor op de agenda staan. Omdat het over bruin manne ging.

Het zou altijd op de voorpagina moeten staan. Maar dat lijkt niet te gebeuren. Waarom niet? Dat is de centrale vraag in de discussie. Want heus, die twee puntjes die je daar vermeldt, zijn dat heus niet.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 07:14   #989   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Wat er gezegd en bedoeld wordt door enkele linkse rakkers/'juistdenkenden' wijzigt zo ongeveer na elk extra gegeven dat over de zaak bekend raakt.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 09:11   #990   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

rooz: Dat het veel aandacht krijgt is maar niet meer dan normaal. Maar wat er in de media van gemaakt wordt "aanslag op onze Westerse waarden door Moslims" is gewoon debiel. Eender welke verkrachting of aanranding is een aanslag op "onze Westerse waarden". Die mannen moeten hard gestraft worden en als het vluchtelingen zijn meteen teruggestuurd worden. Net als de daders bij Oktoberfest of in de Overpoort of als het Nonkel Louis is.

Btw; misschien moet er ook eens duidelijk gemaakt worden dat aanranding niet hetzelfde is als verkrachting.
Quote:
Het grote verschil met verkrachting is dat bij een verkrachting sprake is van binnendringen van het lichaam en bij aanranding niet. Sinds maart 2013 is tongzoenen een uitzondering op deze vuistregel in Nederland.
Niet alle vrouwen in Keulen zijn effectief verkracht (ik dacht gelezen te hebben enkelen); wat het allemaal niet minder ernstig maakt natuurlijk.

En dat dit een "groter probleem" is, zou ik niet meteen durven zeggen. Me dunkt dat 100 verkrachtingen elke dag, verspreid over het land, ongeorganiseerd en willekeurig een groter probleem is dan dit (daarom niet minder erge) incident. Want op dat eerste kan je nooit vat krijgen. Enfin, 't zal zowat een even groot probleem zijn imho. Wat mij wel wat verontrust is dat het blijkbaar niet alleen in Keulen of Duitsland gebeurd is?
Old 08-01-2016, 09:56   #991   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post

Het is hetzelfde als bij die slachthuizen destijds. Plots was dierenwelzijn een probleem en moest het vanvoor op de agenda staan. Omdat het over bruin manne ging.
Veel te kort door de bocht. Mocht Mora opeens onverdoofd willen slachten omdat het hun lange hamburgers 'beter' maakt zou het ook een probleem zijn geweest en vanvoor op de agenda gestaan hebben.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 10:13   #992   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
1) Niet snappen dat deze zaak zoveel aandacht krijgt.
2) Er zo over zagen dat deze zaak zoveel aandacht krijgt.
Ha, oei, dat moet een misverstand zijn.
Old 08-01-2016, 10:47   #993   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Heb het zo politiek correct mogelijk gemaakt.
'Politiek correct' is het 'Ik ben geen racist maar'-equivalent van populistische rechtse uitspraken.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 10:49   #994   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Quote:
Seksueel geweld: 'Koppeling met vluchtelingenproblematiek gaat voorbij aan werkelijke omvang van het probleem'

In de reacties op de aanrandingen in Keulen wordt een koppeling gemaakt tussen seksueel geweld en de vluchtelingenproblematiek. Geweld tegen vrouwen is echter een veel breder probleem: in België krijgt bijna de helft van de volwassen vrouwen ermee te maken. Tegelijk moeten taboes geslecht en moet de positie van de vrouw in patriarchale culturen bespreekbaar worden.

De groepsaanrandingen in Keulen deden het stilzwijgen over ongepast mannelijk gedrag in patriarchale culturen ten aanzien van vrouwen plots sneuvelen. Men kan zich natuurlijk de vraag stellen of deze nieuwe parler-vrai in de eerste plaats ingegeven is door een diep collectief ontzag voor het Westers ideaal van de gelijkheid van man en vrouw, dan wel of velen eindelijk hun kans schoon zien om ongezouten hun mening over allochtonen, asielzoekers, oorlogsvluchtelingen en moslims - diverse categorieën die vandaag op één hoop worden gegooid - te kunnen ventileren.

De grote aandacht in media en publieke opinie voor de gebeurtenissen in Keulen wijzen minstens voor een deel in de richting van die laatste verklaring. De verontwaardiging is immers op zijn zachtst gezegd wat selectief. De Genderstatistieken 2011 van het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen toonden immers aan dat maar liefst één op zes vrouwen in België het slachtoffer was van partnergeweld gedurende het voorbije jaar. In het geval van vijf procent van de vrouwen gaat het om zeer ernstig partnergeweld.

Vijfenveertig procent - bijna de helft - van de vrouwen stelt ooit in het volwassen leven geweld ervaren te hebben; in één op de drie gevallen was de partner de dader van de ergste feiten. Het is bovendien duidelijk dat het hier wellicht om een onderrapportering gaat; nog steeds doen vele vrouwen geen aangifte of durven ze het probleem niet aankaarten. Over deze problematiek zag ik echter geen opiniestukken als paddestoelen uit de grond rijzen de laatste periode.
Openlijk

Deze pijnlijke realiteit in oer-Vlaamse huisgezinnen mag echter het probleem van interculturele spanningen rond de gelijkwaardigheid van man en vrouw en seksuele moraal niet doen ondersneeuwen. Waar geweld tegen en seksuele intimidatie van vrouwen in de Vlaamse cultuur vooral achter gesloten deuren, in het verborgene plaatsgrijpt, manifesteert dit zich met mannen uit traditioneel patriarchale culturen openlijker, en op straat.

Het voordeel daarvan, als je dat al zo mag noemen, is dat de vaststelling van het ongepaste gedrag gemakkelijker gebeurt. Het nadeel is dat de identificatie van de culturen waarin mannen dit soort misbruik plegen ook sneller gebeurt waardoor veralgemening en stereotypering nooit ver weg is.
Getuigen

We durven het nu met z'n allen uitspreken: in culturen waar de vrouw voornamelijk geacht wordt zich te laten beschermen door mannelijke familieleden, meer dan door de wet en de moraal, is de afwezigheid van zo'n beschermer aan de zijde van de Westers geklede vrouw voor sommigen een signaal dat op seksueel vlak alle registers open staan.

Nadat ik na twee jaar woonst onze hoofdstad ontvluchtte wegens de intussen genoegzaam gekende Femme de la rue -taferelen, kan ik daarvan helaas getuigen. Maar even goed kregen ikzelf en de meeste vrouwen die ik ken al te maken met ongepast gedrag van Vlaamse mannen.
Vluchtelingen

Een eenvoudige cursus seksuele opvoeding in asielcentra, op zichzelf een goed voorstel, zal hier duidelijk niet tegen volstaan. Het probleem is veel dieper geworteld; het gaat bovendien niet alleen over de seksuele moraal ten aanzien van vrouwen maar bijvoorbeeld ook over de aanvaarding van holebi's. De koppeling die wordt gemaakt tussen seksueel geweld en de vluchtelingenproblematiek, gaat voorbij aan de werkelijke omvang van geweld op vrouwen.

Het moge nog blijken dat bij de daders in Keulen vluchtelingen betrokken zijn; in feite is dit irrelevant. Aanranding van vrouwen gebeurt op grote schaal door Westerse mannen, net als door nieuwe Europeanen wiens families zich al generaties eerder bij ons vestigden. Het mechanisme zelf, de bredere problematiek moet worden aangepakt.
Inburgering

Natuurlijk moet er daarbij aandacht zijn voor culturele verschillen inzake de gelijkwaardigheid van man en vrouw en de seksuele benadering van vrouwen. Voor nieuwkomers ligt het antwoord in een doortastende begeleiding en voldoende aandacht tijdens het inburgeringstraject dat de Vlaamse overheid uitstippelt. Kinderen zullen daarnaast via de school formeel en informeel de Westerse verhoudingen tussen man en vrouw meekrijgen.
Wet baadt niet

Ongewenst gedrag dat gepleegd wordt door zij die al in onze samenleving aanwezig zijn, is moeilijker aan te pakken. De hoge cijfers van partnergeweld in Vlaanderen tonen dat aan. Wetgevende initiatieven kunnen hier bovendien niet zomaar baten. Toen Joëlle Milquet in 2014 naar aanleiding van de reportage Femme de la rue seksisme strafbaar maakte, gold dit vooral als signaal; de bestaande wetgeving inzake discriminatie bestrafte het aangekaarte probleem immers al. Hetzelfde geldt voor de feiten gepleegd in Keulen: strafbaar zijn ze al.

Dat neemt niet weg dat via sensibilisering in de allereerste plaats moet worden ingezet tegen het geweld op vrouwen dat vandaag zo'n grote proporties aanneemt in onze samenleving. Vrouwen moeten aangemoedigd worden aangifte te doen; huiselijk en andere vormen van geweld moeten uit de doofpotsfeer.

Het positieve neveneffect van de hetze rond de gebeurtenissen in Keulen is dat geweld op vrouwen nu zo fors veroordeeld wordt. Dit moet gebeuren in algemene termen en het debat moet losgekoppeld blijven van de vluchtelingencrisis.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/se...on-643199.html
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 10:55   #995   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
'Politiek correct' is het 'Ik ben geen racist maar'-equivalent van populistische rechtse uitspraken.
Cijfers kloppen trouwens maar half. Het gaat om 10 vastgestelde en 200 geschatte verkrachtingen, naast de andere aanrandingen. Als je dan toch seksueel geweld tot in de details wil kwantificeren om te bepalen wie meer en wie minder aandacht verdient, doe het dan goed.
Old 08-01-2016, 11:23   #996   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Ik bedoel; een georganiseerde bende vluchtelingen verkrachtten op een openbare plaats 80 vrouwen op oudejaarsnacht..
Zijn er dan ondertussen al verdachten gearresteerd en hun identiteit bekend gemaakt?
Quote:
Maar hoe sommigen hier artikels zitten opzoeken om verontwaardigd te reageren met "kijk eens dit krijgt niet zoveel aandacht" is ten eerste heel grof tegenover de slachtoffers van Keulen en ten tweede doet dat ook helemaal niet ter zake.
Das gelijk in een discussie over Hitler verontwaardigd reageren en artikels linken over Mao en Stalin.
Niemand vindt het erg dat er aandacht gaat naar seksueel geweld. Alleen gaat die aandacht er alleen naar toe omdat er potentieel volk met een andere huidskleur betrokken was. Anders had er geen haan naar gekraait. Het is hen dan ook niet te doen om dat seksueel geweld, maar louter om een hetze starten tegen migranten en vluchtelingen (cfr. deze thread alleen al). Sorry dat niet al te veel weldenkend volk happig is om dat laatste te zien gebeuren.

Last edited by CSM; 08-01-2016 at 11:29.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 11:49   #997   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

lmao

los van de schrijffouten, circuleert die rechtse foto al niet sinds 2001 op het internet?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 11:54   #998   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Serieus.. Wie heeft die sossen weer wakker gemaakt?

Quote:
View PostUnread Today, 10:13
Remove user from ignore listJonah
This message is hidden because Jonah is on your ignore list.
View PostUnread Today, 10:47
Remove user from ignore listBOERteun
This message is hidden because BOERteun is on your ignore list.
View PostUnread Today, 10:49
Remove user from ignore listHolly Martins
This message is hidden because Holly Martins is on your ignore list.
View PostUnread Today, 10:55
Remove user from ignore listJonah
This message is hidden because Jonah is on your ignore list.

Een oase van rust dit topic.
Old 08-01-2016, 13:43   #999   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Haha, het heeft nog lang geduurd. 'Het zijn racisten die hier meer aandacht aan willen geven'.

Dat moet echt zo makkelijk zijn.
DM is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 13:44   #1000   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Me dunkt nog altijd een betere reden dan "het een is in groep en het ander niet", toch?

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules