Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 10-02-2016, 23:21   #3321   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Ik ga toch eens met van die vieze gellekes moeten experimenteren, want ik heb de indruk dat ik op mijn lange lopen nog steeds niet genoeg eet. standaard komt mijn 'dipje' dan ook rond de 33 à 34km. Meestal eet ik 1 banaan, een meli wafel, en wat rozijnen of gummi-beren. Maar ik denk dat dit inderdaad nog niet de helft is van wat ik eigenlijk zou moeten bijvullen. Maar mijne maag werkt tegen als ik er meer wil inproppen tijdens het lopen.
Ik heb mijn marathons geanalyseerd en het blijkt dus dat ik amper 50% drink van wat ik zou moeten drinken.

Dat is zoals je zegt ook lastig en gemakkelijker gezegd dan gedaan. Na een tijdje werkt je maag tegen (zowel eten als drinken). En eerst kan je op karakter dat dan alsnog binnenproppen. Echter als je erg moe begint te worden dan zeg je als snel: pfff zover is het niet meer, en anders verlies ik tijd, ik loop gewoon verder want ik begin te kokhalsen. Maar gegarandeerd krijg je dan die klop
makila is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 00:22   #3322   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Ik ga toch eens met van die vieze gellekes moeten experimenteren, want ik heb de indruk dat ik op mijn lange lopen nog steeds niet genoeg eet. standaard komt mijn 'dipje' dan ook rond de 33 à 34km. Meestal eet ik 1 banaan, een meli wafel, en wat rozijnen of gummi-beren. Maar ik denk dat dit inderdaad nog niet de helft is van wat ik eigenlijk zou moeten bijvullen. Maar mijne maag werkt tegen als ik er meer wil inproppen tijdens het lopen.
Waarom begin je niet eens te experimenteren met maltodextrine? Dan heb je perfecte controle over de hoeveelheid die je erbij kapt en het is veel neutraler qua smaak dus steekt minder snel tegen.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 07:47   #3323   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Thx DK. Btw de gemiddelde leeftijd daar lag nochtans nog veel hoger.
Dren: ik was daar al eens achter geweest bij de apotheker en die hebben mij toen glucopur meegegeven. Ik heb de indruk dat dat toch niet hetzelfde is. Ik zal een nieuwe poging wagen.
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 09:46   #3324   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Maltodextrine ftw idd.
Ik eet graag meer solide voedsel of beter, mijn hersenen registreren dat beter (het HONGER gevoel verdwijnt dan tenminste), maar zoals hier al gezegd wordt het na een tijdje lastig om je maag te belasten enz.
Drinken is soms ook al iets van 'moeten', maar dat gaat tenminste nog vlot binnen.
Congratz op de mooie tijd trouwens Jay-Jay!
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 12:47   #3325   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Thx DK. Btw de gemiddelde leeftijd daar lag nochtans nog veel hoger.
Dren: ik was daar al eens achter geweest bij de apotheker en die hebben mij toen glucopur meegegeven. Ik heb de indruk dat dat toch niet hetzelfde is. Ik zal een nieuwe poging wagen.
Volgens wat ik zie is dat pure druivensuiker dus dat is zeker niet hetzelfde. Maltodextrine hebben ze bij apothekers vaak in deze verpakking van brew body:

Zoek ook eens terug naar mijn andere posts over maltodextrine voor meer info. Ben gehaast!

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Old 11-02-2016, 12:58   #3326   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Bestel dat eens gewoon op internet. Een stuk goedkoper en ge hebt ineens ne zak van 10 kilo ofzo.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 16:35   #3327   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

True Talos maar ik ben nog beetje bang van online kopen van zo'n dingen. Het is overigens al een tijd geleden dat ik het heb gekocht dus nu is het moment. Alleen ben ik even te druk (en te lui) om uit te vissen waar. Hulp welkom .

Old 11-02-2016, 16:37   #3328   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Ik heb al hier gekocht
https://www.naturalspices.eu/maltodextrine.html
Seems legit, tastes legit, geen labotesten op gedaan
Old 11-02-2016, 16:44   #3329   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Een grote zak wit poeder aan de deur laten leveren. Klinkt wel als strak plan.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 16:47   #3330   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Tzit in een kartonnen doos
Old 11-02-2016, 21:27   #3331   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik kocht het vaak in de bioshop. Was iets van een 4euro de kilo.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 10:23   #3332   link
makila
Senior Member

Mijn voetblessure evalueert gunstig.

Ik sta nu een kleine week aan de zijlijn, na mijn eerste echte blessure in 5 jaar tijd ..
Blessure is niet ernstig, maar ja, ik moet wel rust nemen anders krijg ik achteraf de rekening gepresenteerd.
Old 21-02-2016, 10:23   #3333   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ga m'n plan om de 6u van Aalter te lopen even opbergen. Ik merk dat de combi lopen en een kindje dat nog niet in school zit lastig is, zeker als het lange trainingen zijn. In november gaat ze naar school en heb ik meer tijd. Tussendoor wat marathon ervaring op doen.
Old 21-02-2016, 14:12   #3334   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Tis puzzelen e
Dikwijls vloeken en zoeken ook hier. Nog tijd genoeg uiteindelijk voor al je dromen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Old 21-02-2016, 17:54   #3335   link
ToVoT
...

Na enkele maanden inactiviteit nog is een weekje voor mij genomen. Veel lopen is awesome
Volgende week terug werken dus zal terug wat poverkes zijn.
Eens zien wat deze week volgende zondag op wedstrijd gaat geven.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2016, 21:09   #3336   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Tis puzzelen e
Dikwijls vloeken en zoeken ook hier. Nog tijd genoeg uiteindelijk voor al je dromen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Als ik thuis ben is de dochter ook thuis van de crèche. Kan ze moeilijk 4u mee nemen :-D

Ga ter compensatie wss de Nacht van Vlaanderen of een andere marathon lopen...
Old 23-02-2016, 19:22   #3337   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Aan zij die al marathons gelopen hebben, welke hebben jullie gedaan en krijgt jullie voorkeur?

Ook ben ik op zoek naar tips voor het eten tijdens een wedstrijd want dat die ik momenteel zeer slecht...

Normaal dacht ik zoals jaarlijks Dwars door Brugge te lopen maar ik zie dat diezelfde dag Wings for Life gelopen wordt. Denk deze eens te doen ipv Brugge

Last edited by ndPix; 23-02-2016 at 22:35.
Old 24-02-2016, 08:10   #3338   link
makila
Senior Member

Mijn voetblessure geneest trager dan verwacht, al gaat het wel elke dag vooruit. Ik heb het toch een beetje onderschat. Ik had een week verwacht, maar het worden nu 2 volle weken (Wat nog niet erg lang is natuurlijk)
Maar goed, mijn voet is nu toch terug 95%. Vandaag nog een extra dagske rust nemen. Een langzaam toerke op een zachte ondergrond gaat morgenavond dan al wel terug lukken. In ieder geval is mijn voet voldoende genezen om een poging te wagen. We zullen dan wel zien of het lukt of dat ik nog een extra week rust moet nemen.

ndPix : Ik heb enkel die van Antwerpen nog maar gelopen. Dat lijkt een gemakkelijke marathon (en dat is het ook), alleen laten ze u bewust op 38km nog een brug over lopen. Daar ben ik dus al 2x dood gegaan
Old 25-02-2016, 21:45   #3339   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik heb enkel Brussel gedaan. Als ge de 20K wat kent, zoiets, maar dan twee keer en iets heftigere hellingen halfweg.
Old 26-02-2016, 09:02   #3340   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

2x marathonbrabant.nl gedaan ondertussen, 2x zeer tevreden van.
Kleine marathon met goeie organisatie (misschien iets te weinig bevoorrading voor sommige?), mooi parcours (2 rondjes die ook stukje door een bos gaat) en heel enthousiaste vrijwilligers.

In Flanders Field marathon vond ik leuk omdat het van-naar was en geen lus. Mooie aankomst ook.

Heel ander kaliber dan pakweg Antwerpen en Brussel natuurlijk, ik heb het meer voor de kleinere. Bij momenten is dat wel wat "eenzaam" wat gevaarlijk kan zijn voor de moraal denk ik, maar persoonlijk weinig last van.

----

Thuisgekomen van ski reis met buikgriep, dus dat zullen 2 loop luwe weken worden op die manier :|
Volgende week weer voor echt :D
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules