Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 19-01-2020, 15:41   #1761   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Geen bordspel, wel een kaartspel: De Grote Dalmuti.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2020, 16:56   #1762   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Eigenlijk speel ik het liefste met 3 of 4 man. Als het met meer is dan is het Thunder Alley (aanrader!), Secret Hitler of een of andere roll & write
Old 19-01-2020, 19:07   #1763   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Geen bordspel, wel een kaartspel: De Grote Dalmuti.
oh god, ik heb slechte herinneringen aan dit spel. Voornamelijk omdat sommige mensen in de groep dit maar al te graag spelen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2020, 09:14   #1764   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

In grote groepen (minstens 6) vind ik dat wel een leuk spel om een uurtje mee te vullen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2020, 10:45   #1765   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

second Secret Hitler.

Er is ook niets mis met BSG, maar dan moet je wel al de uitbreidingen hebben om het leuker te maken voor de humans.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2020, 14:44   #1766   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Gisteren eerste keer pandemic gespeeld, is dat mijn gedacht of is het wel heel makkelijk met slechts 4 epidemiekaarten? Ofwel speel ik verkeerd lol
rooz is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2020, 15:19   #1767   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Met slechts 4 epidemiekaarten zal het idd vrij simpel zijn (ik heb het een keer of 2 gespeeld, en ik denk met 5 en 6, als ik me niet vergis). Dat gezegd zijnde, in dat spel lijkt alles meestal vrij goed onder controle tot het plots compleet uit de hand loopt na een paar chaining outbreaks.
Old 27-01-2020, 18:39   #1768   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

4 is toch maar enkel voor je allereerste spel?
Niet te moeilijk zodat je rustig de regels kan leren.

Standaard is 6 dachtik en je kan er meer in steken voor meer uitdaging.
Old 27-01-2020, 19:52   #1769   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

nu is het gewoon wachten tot zijn turn 1 game over

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 27-01-2020, 23:55   #1770   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

toch fier op mijn bijdrage aan de ontwikkeling van het spel

Fidoh vond het te lang

Old 28-01-2020, 12:47   #1771   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Met slechts 4 epidemiekaarten zal het idd vrij simpel zijn (ik heb het een keer of 2 gespeeld, en ik denk met 5 en 6, als ik me niet vergis). Dat gezegd zijnde, in dat spel lijkt alles meestal vrij goed onder controle tot het plots compleet uit de hand loopt na een paar chaining outbreaks.
Idd. Daarom vind ik Legacy veel plezanter. Dat bouwt gestaag op en als het dan eens volledig fout loopt is het ook gewoon deel van de campagne. De basis Pandemic vond ik te vaak frustrerend. Wel niet echt veel gespeeld dus misschien moesten we er gewoon nog beter in worden.

Zit er trouwens veel verschil tussen al die Pandemic versies? Is dat gewoon een andere map of zijn er ook andere regels? En wat zijn de beste alternatieven dan?
Old 28-01-2020, 14:10   #1772   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Gewoon andere artstyle imo.

Klassiek: hout
Recent: plastiek
Anniversary: meeples

Tenzij je Ibeara (andere map) of die van Holland bedoelt (andere map/thema)
Die zouden nog vrij goed zijn ook.
Old 28-01-2020, 14:24   #1773   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ja dat tweede bedoel ik. En dan zijn er nog expansions ook blijkbaar? Wij gaan denk ik gewoon de laatste 2 maanden van Legacy uitspelen en dan S2 beginnen, en de rest wat negeren.
Old 28-01-2020, 17:35   #1774   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ja dat tweede bedoel ik. En dan zijn er nog expansions ook blijkbaar? Wij gaan denk ik gewoon de laatste 2 maanden van Legacy uitspelen en dan S2 beginnen, en de rest wat negeren.
Ik heb zeker niet alle versies gespeeld, maar naar wat ik begrepen heb, bevatten de legacy games op een of andere manier wel de betere additions/changes aan de base game die ook in de expansions zitten. De uitzondering daarop zal een van de laatste versies zijn - Pandemic: Fall of Rome . Dat is ook een beetje een andere setting.

Dat gezegd zijnde, ik heb 2 of 3 versies van de non-legacy een handvol keer gespeeld; en dan de legacy S1 is bijna uit. En ik heb het toch zowat gehad eigenlijk Da's in totaal toch zo'n 15-20 speelsessies die allemaal vrij gelijkaardig zijn; en de legacy voegt wel wat leuke story toe, maar de effectieve gameplay is toch niet zo enorm verschillend. Er zijn intussen zoveel goeie co-ops dat ik toch wat op zoek ga gaan naar anderen.

Aanraders qua toegankelijke co-ops die vrij anders aanvoelen:
- Menara (een ruine opbouwen van meerdere vloeren met pilaren, niet al te moeilijk, speelt vlot en fijn)
- Magic Maze (real-time samenwerken onder druk - initieel vrij simpel, maar wordt moeilijker naarmate je regels toevoegt; er is een heel goeie expansion eens je de base game hebt gezien)
- Obscurio (beetje zoals Dixit, maar dan co-op met een hidden traitor, maar da's niet echt game-changing in dit spel).

Room 25 is ook absoluut een aanrader (is echter met hidden traitors), er zijn wel wat regels, maar niet echt veel zwaarder dan pandemic en zeer thematisch ('t is basically "The Cube" in een boardgame).

Of als ge centen op overschot hebt: Mechs vs Minions (== beetje zoals League of Legends, gemaakt door de video game designer; kost nieuw iets van 90EUR nieuw, maar de doos is gigantisch en het is duidelijk waar je voor betaalt. Bevat een 11-scenario campaign die vlot en fijn speelt). Spel is ook wel niet al te moeilijk. Kan je tweedehands vinden voor +-60-65EUR (en zelf terug verkopen wellicht eens je het uitgespeeld hebt).

Last edited by Mr.E; 28-01-2020 at 17:38.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2020, 10:44   #1775   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Ok tis wel moeilijker met 6 infectiekaarten.
Die logistiek manager is toch ook niet zo nuttig me dunkt.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 13:30   #1776   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Koopje gedaan op Facebook.
  • Resident Evil 2 Board Game (kickstarter edition), dus base + 2 uitbreidingen en extra mini's enzo.
  • Warhammer 40k: Conquest, base + deluxe expansion + een 4-tal mini-expansions
  • Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords, base + alle zes expansions

Dat allemaal voor 100 euro inclusief verzending.

Vandaag ontvangen en gecontroleerd en alle spellen zijn zo goed als nieuw (met sommige delen zelfs nog in hun plastiek). Today is a good day.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2020, 14:07   #1777   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

congratz!

Fidoh vond het te lang

Old 10-02-2020, 16:02   #1778   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Amai, daar zou ik toch ook niet over getwijfeld hebben. Zeker die pathfinder adventure card games.
kar is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2020, 09:57   #1779   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Clank Legacy en de meeple reality inserts voor alles van Roll Player.

Aan die laatste ga ik me waarschijnlijk nog blauw betalen aan douanekosten -_- $37 shipping hoe zot. Allemaal voor mijn verjaardag

Fidoh vond het te lang

Old 13-02-2020, 14:12   #1780   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Eindelijk kunnen scoren: The Great Zimbabwe. Die spellen van Splotter zijn zó goed he... paar weken geleden Indonesia ook gekocht en gespeeld. Ook een heel leuk strategisch spel, niet voor de zwakkeren van hart . Food Chain Magnate en de expansie heb ik ook al, nu nog ergens Antiquity scoren.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules