Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 15-01-2020, 16:35   #2241   link
tragezot
Ne coureur

Ze willen geen nieuwe VDB krijgen, maar Sporza is goed op weg om volledig over de schreef te gaan met de idolatrie. Nu ja, Sporza.

En inderdaad, Giro weer op VRT, miljaar. Ofwel Josť en Renaat tijdelijk naar Eurosport. Wuyts en consoorten zijn toch ook te horen/zien op Telenet (?).

Al valt Eurosport in 't Engelands heel goe mee met Sean Kelly, maar ge hebt uiteraar die absurde conversaties niet van Cauwer et Schotte.

https://www.hpdetijd.nl/2013-05-18/r...o-van-de-giro/
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 18:39   #2242   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Nu ja, Sporza.
dit vooral. sporza is een verschrikkelijke site/redactie en het enigste positieve dat daar uit komt zijn (iets of wat) longform interviews met pro's/trainers/eigenaars maar dat komt door de mensen die ze interviewen, niet omdat de interviewer een journalistiek genie is. zelfs hunne live ticker met scores is trash en refreshed 50% van de tijd niet.

het is niet wielrennen, heb gewoon iets random gekozen dat ik vandaag zag:

https://sporza.be/nl/2020/01/15/antw...choen-mbokani/

OPVALLEND : antwerp supporters die naar de stage gaan zien kiezen antwerp speler voor gouden schoen. inclusief videobeeld van de margi's ťn een geschreven artikel. (mind you, ik ben zelf een antwerp shill/supporter)

de dag allemaal is jaloers op zoiets en ge zou soms vergeten (ook door de layout) dat ge op de fucking sport redactie van den openbare omroep zit. ze moeten zeker niet terugkeren naar de droge brt jaren qua identiteit maar heel da "kijk young kids wij hebben ook memes, feel good moments en gaan quirky om met nieuws" dat elk jaar erger en erger wordt, holy tilting batman'

en dit is nog niet peak sporza. peak sporza zijn de voorjaarsklassiekers waar ze niet ver verwijderd zijn van -jonah en ik hebben het over de jaren al paar keer gezegd- hun studio in de kamer van de lokale bomma te zetten terwijl ze spreken over 't verleden van stoofvlees friet met mayonaise.

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 18:41   #2243   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

maar goed, zo heb ik mijn bi-jaarlijkse sporza rant al gehad. als ze er aan beginnen in vlaanderen ga ik bovenstaande gewoon quoten als't mij weer te veel wordt.

Old 15-01-2020, 19:09   #2244   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Gelukkig gaat alle aandacht straks naar Kim Clijsters gaan.

Al ben ik er vrij gerust in dat Remco zich niet snel gaat opjagen in alle druk en hype. Ook een zot talent op dat vlak eigelijk.
Old 15-01-2020, 21:07   #2245   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Kijkt er zelf beetje op te kicken. Niks mis mee als je sportieve prestaties in lijn zijn maar wordt opletten achteraf of bij blessures.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2020, 09:13   #2246   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Gelukkig gaat alle aandacht straks naar Kim Clijsters gaan.

Al ben ik er vrij gerust in dat Remco zich niet snel gaat opjagen in alle druk en hype. Ook een zot talent op dat vlak eigelijk.
Wat is dat met die Clijsters hype? Mens heeft goeie intenties, maar zonder te fat shamen, die staat nog 10 kilo te zwaar. Het is zoals Vandeweghe in zijn colum schreef, het commerciŽle belang primeert op het sportieve en dat wordt dik ondersteund door Sporza met hun goednieuwsshow.

En Evenepoel lijkt er goed mee te kunnen omgaan en denk dat dat vooral komt doordat er godzijdank anno 2020 een veel beter psychologische/PR begeleiding is dan twintig jaar geleden.
Old 18-01-2020, 13:23   #2247   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

quickstep koerspetje gekocht cause remco
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 14:52   #2248   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Em zou ook met het idee zitten om wat te trainen in het veld.

Veldrijden is cool nu.
Old 19-01-2020, 10:11   #2249   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Het seizoen is terug begonnen boys.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2020, 23:57   #2250   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Betsema haar schorsing wordt teruggeschroefd naar zes maanden waardoor ze weer mag koersen nu.

Wel awesome om te zien dat veel van haar collegaís bullshit callen op Twitter .

De komende crossen gaan daar nog interessant worden bij de vrouwen .
Old 21-01-2020, 08:47   #2251   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Link keer wat collegas.
Het onderscheid tussen instagram en twitter is wel duidelijk.
insta =
twitter = 😡😡😡
Old 21-01-2020, 09:50   #2252   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Betsema haar schorsing wordt teruggeschroefd naar zes maanden waardoor ze weer mag koersen nu.

Wel awesome om te zien dat veel van haar collega’s bullshit callen op Twitter .

De komende crossen gaan daar nog interessant worden bij de vrouwen .
Moet toch zijn dat er iets niet helemaal sluitend is aan die test? Voor anabolen dan nog.

Lijkt zo'n 'sanctie' uit de jaren 70. Amfetaminen? Maandje uit competitie en 't is wel goed ze, sloeber.
Old 21-01-2020, 15:00   #2253   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Link keer wat collegas.

Het onderscheid tussen instagram en twitter is wel duidelijk.

insta =

twitter =

https://twitter.com/katiefncompton/s...839432704?s=21

(Ook geliked door Remco deze )

https://twitter.com/carolinemani/sta...025390592?s=21

https://twitter.com/gofahr/status/12...092249089?s=21

Er waren er nog maar vind ze niet direct terug.
Old 21-01-2020, 15:11   #2254   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Soit, who cares eigenlijk. Tis veldrijden.

Goeie sprint van Philipsen in AustraliŽ, laat ons hopen dat hij dit jaar de stap zet om echt te kunnen meedoen. En Bennett gaat enorm veel koersen winnen, dat is nu al duidelijk.
Old 21-01-2020, 15:47   #2255   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ksnap dat eigenlijk niet goed al dat "vervuild voedingssuplement" gedoe. Is dat nu zo moeilijk voor een ploeg om zelf screening te doen op die supplementen en indien 100% safe dat aan uw renners te voederen?
Old 21-01-2020, 17:05   #2256   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ksnap dat eigenlijk niet goed al dat "vervuild voedingssuplement" gedoe. Is dat nu zo moeilijk voor een ploeg om zelf screening te doen op die supplementen en indien 100% safe dat aan uw renners te voederen?
Anabolen zijn maar zeer kort op te sporen (enkele uren) en ook moeilijk. Daarmee dat ze zeer gemakkelijk het vervuilde voedingssupplement verhaal proberen af te haspelen. En dat het gretig gebruikt wordt bij de coureurs. Waarschijnlijk dus een controleur die per toeval langskwam, of net wist wanneer hij moest komen. Dat of haar mentor/sjamaan is een kalf.

Zonder de details te kennen, moet het gewoon zijn dat ze niet stevig genoeg in hun schoenen staan om ze keihard voor minimum twee jaar te schorsen.
Old 21-01-2020, 17:32   #2257   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
When asked why she had used a Belgian pharmacist to order the supplement, she said it was because Belgian guidelines are more strict so the risk of contamination is reduced. She added that she hadnít received an explanation from the pharmacist but that she ďcanít say anything else about that.Ē
Old 22-01-2020, 08:36   #2258   link
tragezot
Ne coureur

'k Vraag me dan ook af wat het supplement dan in de eerste plaats was. Waarom moeten al die profs speciaal bereide supplementen hebben van bij een apotheek? Wie schrijft dat dan voor en in welk programma past dat dan? Er bestaan genoeg normale producten waar ge heel zeker van zijt wat erin zit. Ik zie ze nog niet zo snel Pfizer bv aanklagen.

Doet me denken aan Leif Hoste. Mijn schoonma is apotheek waar hij woonde en die kwam wekelijks om bereidingen.
Old 22-01-2020, 10:45   #2259   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

"bereidingen" wut. Is een vitaminekuur en wat sportvoeding niet voldoende?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 12:26   #2260   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

patiŽnt bij ons int stad, ex prof, heeft ooit keer gezegd dat bij meeste pro ploegen al de health support staff (diŽtist etc) valt onder nen sportarts en het meeste dus wordt voorgeschreven. eventuele terugbetalingsmodaliteiten, kwaliteit, specifieke galenische bereidingen voor individuele atleten afhankelijk in welk fase van hun sportseizoen ze zitten, zo van die zaken zijn allemaal valabele redenen. feitelijk het enigste dat niet wordt voorgeschreven zijn directe sponsors - bvb nen sportdrank- en hun eten.

nu, blijf het zelf ook maar raar vinden. zowel de galenische bereidingen (wat de apotheek maakt met actieve en hulp/grondstoffen) als de industriŽle bereidingen in de farmaceutische sector zijn de best gecontroleerde goederen in heel ons land, peis ik. en op wereldvlak in die sector zitten we dan ook nog eens bij de beste.

dat nu nen veldrijder toevallig anabolen in haar supplement heeft zitten, ik kan mij maar moeilijk voorstellen hoe dat allemaal plots kan. en ik maak elke dag galenische bereidingen.

Last edited by Ferrex; 22-01-2020 at 12:29.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules