Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 19-12-2019, 17:51   #6241   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

nee serieus jasje zoeteke, 't punt is nie da ik nie begrijp da goei professioneel materiaal duur kan of moet zijn afhankelijk van wat ge moet doen in uw job

't gaat over zaken/onderdelen die artificieel omhoog worden geduwd, gewoon omdat 't apple is. van de zot dure ssd tot een monitor van 5000 dollar waar ge voor de standaard nog eens 1000 dollar extra moet betalen. wielekes voor 400 dollar? k dan

en als ik die onderdelen van de maxed out 50000$ build zie, zie ik toch nie direct iets dat al niet op de markt bestaat. als ge zelf zoiets kunt samenstellen voor pakt de helft of 3/4 van de prijs van dit, dan denk ik niet dat ge veel performance loss gaat hebben in relatie tot de "nieuwe apple" tech/variatie.

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2019, 18:56   #6242   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

radje kbdoelde jasje sry
Old 19-12-2019, 19:21   #6243   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
nee serieus jasje zoeteke, 't punt is nie da ik nie begrijp da goei professioneel materiaal duur kan of moet zijn afhankelijk van wat ge moet doen in uw job

't gaat over zaken/onderdelen die artificieel omhoog worden geduwd, gewoon omdat 't apple is. van de zot dure ssd tot een monitor van 5000 dollar waar ge voor de standaard nog eens 1000 dollar extra moet betalen. wielekes voor 400 dollar? k dan

en als ik die onderdelen van de maxed out 50000$ build zie, zie ik toch nie direct iets dat al niet op de markt bestaat. als ge zelf zoiets kunt samenstellen voor pakt de helft of 3/4 van de prijs van dit, dan denk ik niet dat ge veel performance loss gaat hebben in relatie tot de "nieuwe apple" tech/variatie.
Het probleem met dit soort meningen is dat die mensen niet goed begrijpen voor welke markt dit soort computers zijn. Het gaat hier niet over halve freelancers die snel wat video editing doen of foto editing, die zijn inderdaad gesteld met machines van een lagere prijs.

Op een aantal YT video's gaat het over producers die studio kwaliteit muziek opnemen van artiesten en die werken met producten die veel verder gaan dan 50k. Er bestaat btw geen alternatief op dat geheugen, het gaat hier om Error correcting geheugen en voor 1,5TB betaal je daar 30k voor. Er zal ook een zeer beperkte markt zijn die effectief 1,5TB zal steken in zijn rig. De meeste mensen stoppen op 192GB of in extremis zelfs 384GB. De Afterburner kaarten zijn wederom optioneel, en als uw dev omgeving niet in MacOS zit kan je perfect uw 3rd party kaart steken. Error correcting geheugen is in bepaalde processen gewoon onmisbaar en is peperduur.

Geef nu gewoon toe dat je mee bent gegaan op de bandwagon train: van lol tis apple van 50k en je hebt er gewoon geen deftig stuk over gelezen.
Tis dat wat populair is tegenwoordig, die dat het hardste roepen krijgen nog vaker gelijk ook, het maakt niet uit wat voor een drasche daar uitkomt.

Btw dat displayke van 5k is een XDR display, ik heb bij Eurocontrol zo een set zien staan van EIZO en die waren 25000 per stuk voor dezelfde resolutie en grootte, ga je daarboven zit je op BARCO schermen van 30-40k. Er is altijd een business voor die items. Die business is btw zeer benieuwd naar dit scherm omdat het voor hen gewoon betaalbaar is.

Mensen die deze rig kopen voor thuis te zetten doen het inderdaad voor de show en geven er een klets geld aan uit.

Dezelfde discussie kwam ook naar boven toen Apple 8TB ging aanbieden op een laptop en daar vroeger ze ook veel geld voor. Toen was het ook: haha lol kijk apple shit van 9 duus euro, wie koopt da nu? Het is niet omdat de optie daadwerkelijk beschikbaar is, dat je die dus ook moet aankopen. En ja er zijn mensen die van zo'n laptop hun broodwinning hebben en geen probleem hebben om zo een prijs te leggen en weer 5 jaar verder doen. Als je raw 4k gaat liggen editten zit je heel snel aan 3-4TB storage en als je altijd externe storage moet mee zeulen...

Ge hebt ook mensen die 1300 euro geven aan een telefoon die moet folden en die heeft altijd zonder problemen zitten folden right?

Je hoort mij niet zeggen dat je bij Apple geen meerprijs zal betalen omwille van het merk, dat is altijd zo geweest. Maar tegenwoordig op de markt zijn er redelijk zat andere vendors die ook lustig de prijzen omhoog hebben zitten duwen, kijk naar de Dell XPS, die is ook een pakje duurder geworden. Daar tegenover staat dan, dat je apparaat na een runtime gewoon meer waarde heeft dan een windows laptop die je had aangekocht voor de helft van de prijs. Plus je hebt dan ook de optie om te programmeren voor de 3 omgevingen: MacOS/IOS, Linux, Windows, Android

ps: ik bedoelde eigenlijk, lol apples

Last edited by Guru; 19-12-2019 at 19:29.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2019, 19:29   #6244   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
radje kbdoelde jasje sry
kheb u gereport smeerlap

Old 19-12-2019, 19:32   #6245   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

mad respect voor de moeite guru maar 'k vrees dat het tevergeefs is om het hier over inhoud te hebben

onlangs toevallig wat diagonaal door de eerste tientallen pagina's van deze thread gegaan, triestig hoe het hier geėvolueerd is sindsdien

voor de poging: stel je mij eens een pc + monitor samen met dezelfde specs & performance als die full option mac pro + xdr scherm voor 1/2 ą 3/4e van de prijs, radje?
Old 19-12-2019, 19:47   #6246   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Met of zonder ecosystem?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2019, 19:50   #6247   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

mag zonder, de waarde daarvan bepaalt toch ieder voor zichzelf
Old 19-12-2019, 20:50   #6248   link
Ryder
straight busta

Ryder's Avatar

wilt er nu feitelijk iemand mijnen apple watch overkopen of wa ist
Ryder is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2019, 21:39   #6249   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

wie de fuck is ryder
Old 19-12-2019, 21:40   #6250   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

jaak
Old 19-12-2019, 23:36   #6251   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Guru View Post
wie de fuck is ryder
Das de copain van twieks

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2019, 23:52   #6252   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
wie de fuck is ryder
ryder is voor jaak wat guru is voor lycas
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 00:06   #6253   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
voor de poging: stel je mij eens een pc + monitor samen met dezelfde specs & performance als die full option mac pro + xdr scherm voor 1/2 ą 3/4e van de prijs, radje?
teh fuck

nee

mij wa huiswerk meegeven in een apple thread lmao

Old 20-12-2019, 01:14   #6254   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

maar ge gaat er wel zo vlot van uit dat dat bestaat en dat iedereen er de hilariteit en het belachelijke van zou moeten inzien?
Old 20-12-2019, 01:20   #6255   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

van 400 dollar voor wielekes? khoop van wel ja

Old 20-12-2019, 01:24   #6256   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

nee van die hilarisch belachelijke mac pro van 50k waar ge initieel over begon

accessoires zijn in verhouding altijd duur, kijk maar eens naar wagens bvb (Mercedes AMG Solarbeam Yellow kost u €10.000 ą €18.000 voor een kleurtje, afhankelijk van het model)

Last edited by ]as]e; 20-12-2019 at 01:30.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 06:08   #6257   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

euh nee

huis van half miljoen <> die boekenplanken van den IKEA voor twintig euri
Old 20-12-2019, 14:03   #6258   link
Ryder
straight busta

Ryder's Avatar

Quote:
maar ge gaat er wel zo vlot van uit dat dat bestaat en dat iedereen er de hilariteit en het belachelijke van zou moeten inzien?
ja das eigelijk wel waar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
van 400 dollar voor wielekes? khoop van wel ja
lol ja eigelijk wel

Quote:
nee van die hilarisch belachelijke mac pro van 50k waar ge initieel over begon

accessoires zijn in verhouding altijd duur, kijk maar eens naar wagens bvb (Mercedes AMG Solarbeam Yellow kost u €10.000 ą €18.000 voor een kleurtje, afhankelijk van het model)
mja das eigelijk wel waar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
euh nee

huis van half miljoen <> die boekenplanken van den IKEA voor twintig euri
ja ook dit is eigelijk wel waar
Ryder is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2019, 21:18   #6259   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
in de mac pro: als ge een tweede SSD wilt steken moet ge via apple support gaan... Want: de SSD's zijn gekoppeld aan de T2 chip. Whut? Dus; als die 'ooit' kapot gaat, moet ge via apple passeren? Voor een SSD'ke te steken?
Old 21-12-2019, 10:01   #6260   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

De SSDs in de PCIE sloten zijn niet gebonden aan de T2, dus daar kan je altijd een array kwijt.

En Microsoft doet hetzelfde in hun volgende surface.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules