Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 10-09-2017, 09:29   #101   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Kubica naar Renault wordt plots heel wat minder zeker door deze - niet onlogische, wel lichtjes verrassende - kettingsreactie die volgens betrouwbare bronnen in kannen en kruiken zou zijn.

> Sainz naar Renault, mogelijk dit jaar nog (vanaf Maleisië, wordt gefluisterd, bye Palmer).
> Honda koopt zich in bij Toro Rosso, een RB-junior (Gasly?) of Honda-protegé (Matsushita?) vervangt Sainz.
> Renault kan daardoor motoren leveren aan McLaren.
> Wat dan weer voldoende is voor Alonso om bij McLaren aan boord te blijven.

Dit scenario klopt verrassend goed, eerlijk gezegd. Sainz zit bij Red Bull, toch zolang Verstappen en Ricciardo present zijn, op een dood spoor. Renault is, net zoals het dat voor potentiële subtopper Hulkenberg bleek, een aantrekkelijke exit van middelmatigheid. Zonde voor Red Bull dat flink wat poen investeerde in Sainz, tegelijkertijd kan het uitgebreide juniorprogramma niet verhelpen dat er uiteindelijk slechts twee hoofdprijzen zijn. Er werd dan ook al vaker gehint over een exit van Sainz.

Honda kan de kater van de Sauber-deal snel doorspoelen. Op termijn kan het zelfs een belangrijke stap richting succes zijn. Van de hypercompetitieve en verwachtensvolle omgeving bij McLaren naar het compactere en vergevingsgezindere Toro Rosso kan Honda de nodige ademruimte geven om (alsnog) een degelijke krachtbron af te leveren. Wat, evenzeer op termijn, ook voor Red Bull een érg interessant gegeven zou zijn. Dan zou het team plots wel kunnen beschikken over een unieke motorleverancier, precies wat volgens Horner noodzakelijk is om opnieuw kampioen te worden.

McLaren heeft tot slot voldoende geduld opgebracht, het heeft weinig zin om nog één of twee seizoenen te sukkelen. Een kleiner team met een minder uitgesproken drang naar succes (oh hallo, STR!) kan zich dergelijk gesukkel wel permitteren. McLaren moet uiterst dringend opnieuw aansluiten bij de subtop, Renault zal daar absoluut bij kunnen helpen. Red Bull bewijst immers dat met een sterk aero-pakket (wat McLaren zonder veel twijfel bezit) best wat mogelijk is met de Franse PU. Dat het een blij wederzien met Alonso zou worden, is een niet te onderschatten plus.

En Kubica dan? Alle ogen op Williams, me dunkt. Massa mag (nu echt wel) op pensioen en Stroll kan ervaring naast zich gebruiken. Martini verwacht bovendien een rijpere coureur en Kubica kan vanwege zijn behoorlijke populariteit louter vanuit commercieel standpunt al een ferme aanwinst zijn.
Old 16-09-2017, 17:22   #102   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Sterke ronde van Vettel, nog sterker dat hij die nog kon verbeteren (terwijl het merendeel dat niet lukte). Singapore valt al jaren behoorlijk tegen door de beperkte inhaalmogelijkheden, toch ben ik dit jaar erg benieuwd. Een gezellig onderonsje tussen Ferrari, Red Bull en Mercedes klinkt, met één Renault en twee McLarens niet zo gek ver weg, plezierig.
Old 17-09-2017, 13:11   #103   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Holy moly. Over en out voor het kampioenschap van Vettel vrees ik.
Old 17-09-2017, 13:21   #104   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Kimi maat, hoeveel pech kan je hebben in 1 seizoen
Old 17-09-2017, 13:33   #105   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Awesome, ik kijk nooit naar F1 en dan zie ik tijdens het zappen deze start
Wie is er in fout hier eigenlijk? Ik ken er niets van.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2017, 14:49   #106   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Eerst dacht ik pech, daarna vond ik dat Verstappen te dicht bij Kimi gaat plakken en een stuuurbeweging richting Kimi maakt waardoor ze haken. Moet het nog eens bekijken want ik ben er nog niet aan uit.
Old 17-09-2017, 23:21   #107   link
Rufus
PimpMeister

Mij leek het eerder Kimi die Verstappen aantikte. Vettel die naar links uitweek en Verstappen tegen Kimi duwde. Het kon vanalles zijn. In dit geval denk ik dat Verstappen er nog het minst aan kon doen.
Sandwich en het was gedaan.
Old 18-09-2017, 06:27   #108   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Klassiek race-incident. Vettel probeerde als eerste de bocht te halen - cruciaal op dit soort circuit - terwijl Verstappen een uitstekend gestarte Kimi aan de andere kant had. Vettel kon niet vermoeden dat Raikkonen daar al zou zijn, wat uitdraaide op een spijtige sandwich.

Zonde voor de titelaspiraties van Ferrari. Dit kan inderdaad het beslissende moment van 2017 geweest zijn. Ook wat jammer dat, hoewel ie een prima en geconcentreerde race reed, Hamilton maximaal scoorde en er opnieuw twee Mercedessen op het podium stonden. Dit had een ideaal moment geweest voor een kleiner team om te scoren.
Old 01-10-2017, 08:44   #109   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Subiet gaan we het nog meemaken dat Verstappen een goede zondag heeft in 2017. Maar 't is nog ver.

Vandoorne ook best sterk bezig.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 09:37   #110   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Wat een zuur einde voor Vettel, hopelijk geen impact op de volgende race. Goede race wel van Stoffel.

Last edited by Fallschirmjaeger; 01-10-2017 at 09:42.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 09:47   #111   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Goede race wel van Stoffel.
Jup, voorbij Alonso in de WK-stand.

En Verstappen eindelijk z'n tweede zege, ging verdomme tijd worden.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 14:02   #112   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Behoorlijke race, Verstappen reed een sterke wedstrijd. Bizar hoe flauw Mercedes presteerde, Hamilton was wel érg mak. Vandoorne begint eindelijk zijn reputatie eer aan te doen, ik ben bijzonder benieuwd naar wat het resultaat van de Renault-switch zal wezen...

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Wat een zuur einde voor Vettel, hopelijk geen impact op de volgende race.
Aye, dat was een bizar voorval. Geen straf is niet noodzakelijk de foute beslissing, anderzijds vind ik het behoorlijk duidelijk dat Stroll de focus compleet kwijt was. Dat is niet uitzonderlijk na deze race, indien echter blijkt dat Vettel schade heeft opgelopen wordt het toch een ander verhaal.

Onvoorstelbaar trouwens welke reacties op dat vreemde gebeuren te vinden zijn op het net. Waanzin.
Old 03-10-2017, 18:45   #113   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geweldig, toch. Da's gewoon meester Charlie en zijn klasje.
Old 06-10-2017, 09:04   #114   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Behoorlijke race, Verstappen reed een sterke wedstrijd. Bizar hoe flauw Mercedes presteerde, Hamilton was wel érg mak. Vandoorne begint eindelijk zijn reputatie eer aan te doen, ik ben bijzonder benieuwd naar wat het resultaat van de Renault-switch zal wezen...

Aye, dat was een bizar voorval. Geen straf is niet noodzakelijk de foute beslissing, anderzijds vind ik het behoorlijk duidelijk dat Stroll de focus compleet kwijt was. Dat is niet uitzonderlijk na deze race, indien echter blijkt dat Vettel schade heeft opgelopen wordt het toch een ander verhaal.

Onvoorstelbaar trouwens welke reacties op dat vreemde gebeuren te vinden zijn op het net. Waanzin.
Blijkbaaar toch niet Stroll z'n fout: http://www.skysports.com/f1/news/124...crash-released
Old 06-10-2017, 11:27   #115   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yeah, dat filmpje heb ik ook een paar keer bekeken gisteren. Vanuit dit perspectief lijkt het alsof Stroll ruimer wilde instuurde dan Vettel dacht. Terwijl vanuit Grosjean zijn perspectief Stroll afweek van zijn lijn. Ik vermoed dat de stewards net om deze tegenstrijdige beelden geen actie hebben ondernomen in de eerste plaats. Erg moeilijk om in dit bizar geval echt een schuldige aan te duiden.

Ferrari en Red Bull mogen dit weekend weer hoopvol zijn, tussen haakjes. Bottas mag vijf plaatsen naar achter vanwege een nieuwe versnellingsbak.
Old 08-10-2017, 11:28   #116   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bah, op deze manier wordt het dan toch nog een saai seizoen.
Old 08-10-2017, 12:17   #117   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

WTF deden alonso en massa nu seg!!! Verstappen zijn kans op een mogelijkse overwinning ff volledig verneuken. Ik hoop dat ze die eens goed bestraffen want voor die rijders met hun ervaring vond ik dat zeer amateuristisch.
Old 09-10-2017, 08:06   #118   link
Horla
Senior Member

Vandoorne kreeg daarvoor in het begin van het seizoen drie punten op zijn rijbewijs (en toen was het zelfs nog een stuk minder hinderlijk) maar toen reeds werd gezegd dat ze dat nooit bij "een naam" gingen doen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 13:27   #119   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Alonso heeft wel degelijk strafpunten gekregen, Massa heeft zich er blijkbaar iets beter weten uit te praten. Nu ja, Verstappen gaf zelf ruiterlijk toe dat hij plots zo dicht op Hamilton zat door die backmarkers in de eerste plaats.
Old 29-10-2017, 19:10   #120   link
Horla
Senior Member

Vettel heeft de mosterd bij Schumacher gehaald zeker? Dat zou ik toch een bewuste aanrijding noemen.

edit:
wtf? race control: no investigation necessary...

Last edited by Horla; 29-10-2017 at 19:18.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules