Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 14-07-2018, 07:01   #5301   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Hoezo? Mogelijk heeft die persoon een fout gemaakt door onwetendheid (ik zeg maar iets, vergeten een waterkeringslaag te steken)?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2018, 13:25   #5302   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Zijn die niet 10 jaar aansprakelijk voor constructiefouten?
Wat hier precies wel het geval is.
En een verborgen gebrek is iets wat niemand weet. In dit geval wisten ze dit wel bij de verkoop en moet dat vermeld worden.
Is dat hier wel een constructiefout? Constructiefouten zijn toch zaken die de stabiliteit van de woning in het gevaar brengen? Ik denk dat je dat eerst zal moeten uitklaren en ik vrees dat je moet uitgaan van een strenge interpretatie van het begrip "constructiefouten" .
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2018, 09:40   #5303   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
We hebben nu een huis gevonden dat vrij hard naar onze zin is, maar de elektriciteit is afgekeurd (zoals bijna altijd). Probleem is, dat er vrij veel opmerkingen zijn.

Heeft er iemand een idee hoe groot deze werken zijn (m.a.w. zitten we naar breekwerk te kijken?) en/of wat het kostenplaatje van zoiets is? Iemand die iets gelijkaardig heeft laten doen?

Hier is het verslag (alle gegevens van adres enzo heb ik weggehaald, wegens privacy e.d.):
https://1drv.ms/b/s!Avtl6J36-jZwmtRkaOrd3nZr4ZpUUw
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2018, 09:50   #5304   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het antwoord gaat sterk afhankelijk zijn van hoe de draden van de kast op de foto naar de stopcontacten lopen. Als deze in buisjes zitten kan je vrij gemakkelijk nieuwe kabels trekken, als die gewoon in de muur zitten, dan heb je breekwerk.
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2018, 09:59   #5305   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Stuur dat gewoon op naar een handvol elektriciens. Heb je meteen ook een bedrag voor ogen.
Old 27-07-2018, 09:59   #5306   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Lijkt me nog wel mee te vallen. Nieuw bord, en zo te zien wat stopcontacten vervangen, enkel punt 11 en 12 zijn moeilijk im te schatten zonder ter plaatsente zien, daar heb je mogelijks nieuwe bekabeling in/op de muur nodig.
Old 27-07-2018, 10:40   #5307   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Kast vervangen, wat stopcontacten herdoen (punt 13)
Ik zie bovenaan een hoop plastieken buizen lopen die gewarmd zijn om te buigen, daarin nieuwe draad trekken is meestal vrij gemakkelijk (grote radius van bochten, gladde binnekant)

ik schat 2500 a 3000 euro als je het laat doen, ongeveer 1000 euro aan materiaal.

Vaste nachtteller voor elektrische verwarming?
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2018, 11:07   #5308   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Bedankt hé gasten, daar ben ik al veel mee.
Dus als ik dat zo wat lees, zullen het zeker geen onoverkomelijke kosten zijn in het totaalplaatje dan?

Als wij zonnepanelen zouden willen plaatsen, meteen doen tegelijk met het herstellen van die elektrische installatie, gok ik?

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Vaste nachtteller voor elektrische verwarming?
Geen idee :/
Old 27-07-2018, 11:37   #5309   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Zonnepanelen moeten niet tegelijk, maar je kan het best wel aan de installateur meegeven, zodat hij de nodige ruimte voorziet.
Old 27-07-2018, 12:21   #5310   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Bedankt hé gasten, daar ben ik al veel mee.
Dus als ik dat zo wat lees, zullen het zeker geen onoverkomelijke kosten zijn in het totaalplaatje dan?

Als wij zonnepanelen zouden willen plaatsen, meteen doen tegelijk met het herstellen van die elektrische installatie, gok ik?

Geen idee :/
Zonnepanelen kunnen perfect later, is ook een apparte bij-keuring.

Elektrische verwarming (vloer of accumulatoren) zou de renovatieprijs wel wat opdrijven moest je ze niet willen blijven gebruiken. Alleen bij een erg goed geisoleerd huis zou ik het aanraden om ze te laten liggen.
Old 27-07-2018, 14:34   #5311   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wij hebben accumulatie op nachttarief en betalen nu voor een huis minder dan op mijn appartement.

Ff cv/gas overwogen, maar die investering zou ik er nooit uithalen denkik.
Old 30-07-2018, 07:28   #5312   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Ik ben ook voorstander van accumulatiekachels op nachttarief, maar als uw huis niet geisoleerd is gaat het een pijnlijke factuur worden.
Ik vrees wel dat het met die slimme meters wat gedaan gaat zijn met de ultra-cheape nachtstroom.
Old 30-07-2018, 10:54   #5313   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

De grote living in dat huis zit vol met putconvectoren, en die heb je, voor zover ik kan zien, niet in accumulatie.

We hebben trouwens een elektricien gevonden die mee gaat kijken, en die dan proper een offerte kan maken alvorens we een bod doen op dat huis.
Old 31-07-2018, 08:30   #5314   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Klopt, convectoren geven warmte van het water dat er doorstroomt af.
Het is gemakkelijker om te kijken of er een gas- of stokolieketel in de kelder of garage staat. De leeftijd en efficientie daarvan zegt ook al veel.
Old 07-08-2018, 18:51   #5315   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Mijn schoonouders hebben een appartement gekocht in Gent (zijn het aan het bouwen) en zijn op zoek naar zonnewerende oplossingen. Het is een appartement, dus luifels zijn geen optie, want dat verpest het uitzicht van het gebouw. Airco mag of kan blijkbaar niet, dus gaan ze op andere manieren verkoeling moeten zoeken.

Collega van mij kwam met dit af. Bij hem scheelt dat toch een 5-tal graden binnen en het laat het zonlicht door.

Zijn er zo nog alternatieven? Nadeel bij die zonnewering is dat het tijdens het bouwen moet geplaatst worden, dus geen idee of dat een optie is bij een appartementsgebouw dat via een bouwfirma gezet wordt.
Old 07-08-2018, 19:30   #5316   link
-Tarantula-
Senior Member

Ik heb zo'n zonwering, achteraf geplaatst, had wel al elek voorzien hiervoor. Screens zijn 10,5 cm dik voor een hoogte van 2m30 dus komen niet (amper) uit de gevelsteen en ge kunt nog buiten kijken maar omgekeerd gaat niet als er buiten veel licht is.
Screens zijn voor het raam geplaatst 'in de dag' heet dat en ik had al voorzien om een extra glasregel te plaatsen zodat ik ze niet zie van binnen als ze omhoog zijn..
Werkt evengoed als rolluiken imho
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2018, 21:14   #5317   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb gigantische ramen en de zon zit hierin van 's morgens tot ongeveer 16u. Toch laat dat niet veel warmte door omwille van goede isolatie. Moeten ze dat appartement renoveren? Dan zou ik super-isoleren en zo de warmte buiten houden. Het was hier thuis 24° nadat het heel de dag dicht gebleven was terwijl ik met de kinderen in een zwembad zat.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 12:46   #5318   link
-Tarantula-
Senior Member

Zonwerend glas dan neem ik aan want mn driedubbelglas zal de warmte van de zon binnenlaten en mn isolatie houdt die langer vast dan een niet geïsoleerd huis.. in de winter is dat goed maar in de zomer wil je dat niet
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 13:23   #5319   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ik realiseer mij dat ik binnen 2 maand al een jaar in mijn nieuw huisje woon. Holy shit!

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2018, 13:24   #5320   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Hier hebben we ook screens laten (na)plaatsen. Gigantisch verschil in temperatuur. Ik overweeg zelfs om nog eentje bij te laten plaatsen (aan een raam dat er nog geen heeft).
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules